externe harde schijven wirwar

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496824

Topicstarter
Beste mensen,
Momenteel maak ik gebruik van een aantal externe 1tb schijven.
1 voor muziek
1 voor films
1 voor games
1 voor werk
etc
etc

Daarnaast heeft bijna elke schijf een backup schijf die periodiek een kopie maakt.

Dit geeft een bende aan harde schijven en usbhubs en kabels.

Ik heb wel eens naar cloud storage gekeken maar door de ongelooflijke hoeveelheid data zal dit een godsvermogen gaan kosten.

Daarnaast heb ik naar NAS storage gekeken maar hier kunnen maar 2 of 4 schijven in, wat dus alsnog een hele rij aan kastjes zal geven.

Hoe kan ik dit op een nette manier oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Anoniem: 496824 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 09:19:
Daarnaast heb ik naar NAS storage gekeken maar hier kunnen maar 2 of 4 schijven in, wat dus alsnog een hele rij aan kastjes zal geven.
Een rij aan kastjes ? Als je 4 x 3 TB schijven in een NAS stopt heb je maar 1 kastje en wel 12TB opslagruimte. Als je daar niet mee vooruit kunt kan je nog een e-atx toren kopen, daar passen soms wel 9 schijven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Mijn keuze zou toch gaan naar een NAS dan, of een anders een zelfbouw servertje.
Puur door het feit dat je dan je storage op een plek kan zetten waar het uit het zicht is, wat het estetische verhaal helemaal oplost.

Als je zou kiezen voor een zelfbouw servertje met windows, dan kun je in principe de externe HDD's zoals je nou hebt, ook nog gewoon ombouwen de server in. Hierdoor bescherm je je investering van de 1TB disks een beetje, omdat je ze kan gebruiken opnieuw.

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 12-01-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-07 17:19

Bolletje

Moderator Harde Waren
Één topic is voldoende, of niet? ;)

Hier verder: externe harde schijven nuttig indelen

Dit topic is gesloten.