• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:04
Ik heb een irritant probleem. Mijn PC maakt namelijk veel geluid, ik heb getest waardoor het zou kunnen komen. Ik heb de PC opgestart zonder de cpu fan en videokaart aan deze beiden ligt het niet. Ook niet aan de fans die in de case zitten. De PC is nieuw dus (veel) stof zit er zeker niet tussen. Wat zou het probleem dan wel kunnen zijn?
Specs:
7970 XFX DD
ASRock B75 Pro-3M
i5 3450
XFX Pro 550W
Zalman Z11 Plus

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:45
Waar nog meer een ventilator in zit, de voeding dus.

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 19:41
Duidelijk de voeding. die van XFX maken wel vaker herrie. Mail XFX even of koop een stille voeding zoals een CM Silent Pro.

mvg, Paul

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:59 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

wat voorn geluid is het precies?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:59 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ken eigenlijk geen enkele voeding die veel herrie maakt, lijkt me sterk dat een XFX, wat een erg goede voeding is, veel herie maakt.

Al kan de fan altijd defect zijn, daar niet van

People as things, that’s where it starts.

• OE42
Fordox schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:51:
wat voorn geluid is het precies?
Het is duidelijk dat een fan te hard aan het draaien is. Dit moet de XFX voeding zijn, het kan ook zijn dat ik hem fout heb geïnstalleerd misschien? De voeding zit links onderin met de fan naar onder wijzend, dit klopt gewoon toch? Onder de fan is er geen opening.

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 19:41
ah. dan heb je de voeding verkeerdom. als je geen gaten onderin je case hebt kan de voeding geen lucht aanzuigen. hierdoor wordt hij te heet en gaat hij keihard draaien. laat de fan eens naar boven in je case wijzen. dit verhelpt het probleem waarschijnlijk.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
paulbenard schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:51:
ah. dan heb je de voeding verkeerdom. als je geen gaten onderin je case hebt kan de voeding geen lucht aanzuigen. hierdoor wordt hij te heet en gaat hij keihard draaien. laat de fan eens naar boven in je case wijzen. dit verhelpt het probleem waarschijnlijk.
Bijna alle kasten hebben tegenwoordig gaten onderin zitten voor de voeding. Sterker nog als de voeding onderin de kast gemonteerd moet worden moet er wel een gat zitten.

@TS.

We kunnen onmogelijk zeggen waar dit geluid vandaan komt. Je kan toch prima de zijkant eraf halen en met je oor langs alle onderdelen gaan ? Wij kunnen hier alleen maar gokken waar het aan ligt.

• OE42
Ik heb even beter gekeken, de linker onderkant van de case heeft soort schuine open gleuven maar niet echt gaatjes. Maar ik denk dat die open gleuven ook goed zijn?

@PilatuS ik weet wel wat het geluid veroorzaakt namelijk de fan van de voeding. Is het normaal dat ik de fan van de voeding boven de cpu fan hoor?

• PilatuS
  • Niet online
OE42 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:12:
Ik heb even beter gekeken, de linker onderkant van de case heeft soort schuine open gleuven maar niet echt gaatjes. Maar ik denk dat die open gleuven ook goed zijn?

@PilatuS ik weet wel wat het geluid veroorzaakt namelijk de fan van de voeding. Is het normaal dat ik de fan van de voeding boven de cpu fan hoor?
Voedingen zijn vrijwel altijd behoorlijk stil, helemaal als ze idle aan het draaien zijn. Het is hier niet echt in te schatten maar als het geluid je echt opvalt dan denk ik dat er iets mis mee is.

Wat je nog wel even kan proberen is de voeding even losschroeven en in de lucht houden terwijl de PC draait. Op die manier weet je of het echt in de voeding zit of misschien resoneren is met de kast.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 12-01-2013 19:40 ]

• Fordox

Fordox

00101010

ik heb antec voedingen onder volle belasting vaak genoeg een *** lawaai horen maken. tegenwoordig is dat gelukkig wel beter, maar bij budget modellen komt het nog wel eens voor...

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 26-11-2021 13:43 ]

• PilatuS
  • Niet online
Brazos schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:14:
[...]

Nee, dat lijkt me niet. Je zegt sleuven, maar alleen jij kan zien wat daar zit, en is er voldoende open ruimte om lucht aan te zuigen?
Misschien kun je de voeding andersom plaatsen? Zodat de fan bovenop zit?
De voeding moet niet andersom. Google maar naar zijn kast.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:44

Eagle Creek

Breathing security

Fordox schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:00:
ik heb antec voedingen onder volle belasting vaak genoeg een *** lawaai horen maken. tegenwoordig is dat gelukkig wel beter, maar bij budget modellen komt het nog wel eens voor...
Second that. Ik heb hier een merkloze voeding staan en dat is het luidste onderdeel van de hele pc (helaas).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• OE42
Kan ik terwijl de PC aan is even een pennetje door de fan halen zodat de fan stopt met draaien en ik zeker weet dat dit al het lawaai maakt? Of maak ik de fan dan kapot?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:44

Eagle Creek

Breathing security

Ja dat kan. Maar dan niet in één keer die pen erin raussen maar bij voorkeur even op de fan zelf duwen (midden) met iets met stroefheid (waardoor hij langzaam stil gaat staan en je niet een fanblad met volle snelheid tegen een pen laat klappen).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• OE42
Het is ook niet de fan voeding. Wat kan het anders zijn?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De voeding, CPU cooler en videokaart heb je uitgesloten?

Dan blijft alleen een ratelende HD over , of misschien de DVD brander (ik weet dat mijn Samsung een herrie maakt met disc erin, maar niks doet als er geen disc inzit)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:57
Is het niet toevallig de kast zelf die meetrilt? Heb zelf een Antect P2xx kast (geen idee wat het exacte typenummer is) waarvan de uitneembare fan intake filter trilt als die niet goed vast is geklikt.

• OE42
Hoe kan je erachter komen of je kast meetrilt?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Het uitvinde of het je voeding is kan je inderdaad zo doen gewoon alle fans los en dan boote en dan meteen weer uitzetten want van wat ik hoor maakt is het geluid onder elke situatie er.
Vanaf boot dus.

Koop gewoon een nieuwe voeding liefst een high eff coolermaster maar andere merken kunnen ook goed zijn.
http://item.taobao.com/it...0.9.IOMr3e&id=17725711904

En nu quad xfire erin en dan wil ik je niet meer horen :P

Nee geintje natuurlijk pricewatch: Cooler Master Silent Pro Gold 600W
Of een andere hoogwaardige voeding.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
maarten12100 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:47:
Het uitvinde of het je voeding is kan je inderdaad zo doen gewoon alle fans los en dan boote en dan meteen weer uitzetten want van wat ik hoor maakt is het geluid onder elke situatie er.
Vanaf boot dus.

Koop gewoon een nieuwe voeding liefst een high eff coolermaster maar andere merken kunnen ook goed zijn.
http://item.taobao.com/it...0.9.IOMr3e&id=17725711904

En nu quad xfire erin en dan wil ik je niet meer horen :P

Nee geintje natuurlijk pricewatch: Cooler Master Silent Pro Gold 600W
Of een andere hoogwaardige voeding.
Wat moet deze beste man nu opeens met een quad xfire en een coolermaster voeding? (Of all things...)

Eerst maar eens vaststellen of het uberhaupt de voeding is, want de TS is veel te vaag. En mocht je een voeding willen aankopen, dan is CM zeker niet de beste keuze; pak een Seasonic, Lepa, Corsair builder...

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Fordox

Fordox

00101010

CM maakt ook zeer degelijke voedingen ;)

maar ik denk dat het nu de combinatie is van alle fans tegelijk, anders had je het wel zo kunnen aanwijzen door je oor in je kast te steken.

daar kun je helaas weinig aan doen, tenzij je aftermarket koelers voor de cpu en gpu haalt, en je een andere voeding aanschaft die zonder load niet koelt.

• jappiejaap
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-02-2024
Toch een beetje raar je hoort toch dat er ergens dat geluid vandaan komt.
Mocht het je voeding zijn en ga je een nieuwe kopen dan zeg ik je laat CM lekker zitten koop deze.
pricewatch: Enermax Revolution87+
Ik heb nu al 3 jaar een enermax infiniti 650watt en nog nooit problemen of geluidsoverlast van gehad.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 13:07

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik heb al 5 jaar een goedkope Antec en ook nooit problemen gehad. Echt een goede onderbouwing.... NOT.

Overigens staan die XFX voedingen ook erg goed aangeschreven in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

[ Voor 38% gewijzigd door Plato112 op 18-01-2013 00:13 ]

Speed limits are like herpes.

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
Goede genade, je bent al 12 dagen bezig met het te proberen achterhalen van een geluid. We hebben allemaal oren gekregen dus wat is het probleem om even in de kast te luisteren of desnoods onderdeel voor onderdeel uit te sluiten?

Upload anders een filmpje ervan op youtube.
Pagina: 1