Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Ik wil een laptop kopen die licht is en niet al te duur. Mijn oog is op de Asus S56CA-XX011H-3rd i5-3317U gevallen. Iemand ervaring hiermee en wat is jullie mening/ advies? €699,- is een schappelijke prijs lijkt mij voor de volgende specs?

Processor
Processor-kloksnelheid 1700 MHz
Processorfamilie Intel Core i5
Processor model i5-3317U
Turbo-frekwentie (max) 2.6 GHz
Aantal processorkernen 2
Processor number of threads 4
Systeembus 5 GT/s
L3 cache 3 MB
Chipset moederbord Intel HM76 Express
Number of processors supported
Processor-fabrikant Intel
Geheugen
Intern geheugen 4096 MB
4 GB
Intern geheugentype DDR3-SDRAM
Kloksnelheid geheugen 1600 MHz
Geheugenslots 2x SO-DIMM
Maximum intern geheugen 8 GB
Opslagmedia
Totale opslagcapaciteit 524 GB
Opslagmedia-type HDD, SSD
Het aantal geïnstalleerde harde schrijven
Opslagcapaciteit harde schijf 500 GB
Rotatiesnelheid 5400 RPM
SSD capaciteit 24 GB
Geïntegreerde kaartlezer
Compatibele geheugenkaarten SD
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 15.6 "
Resolutie 1366 x 768 pixels
Resolutie 1366 x 768 pixels
LED backlight
Full HD Nee
Beeldverhouding 16:9
Touchscreen Nee
Grafisch
On-board graphics adapter model Intel HD Graphics 4000
Discreet grafische adapter-model Nee
Optische drive
Soort optische drive DVD Super Multi DL
Audio
Audiosysteem HD
Ingebouwde luidsprekers
Merk luidsprekers Altec Lansing
Ingebouwde microfoon
Camera
Ingebouwde camera
Netwerk
WLAN verbinding
Draadloos 802.11b, 802.11g, 802.11n
LAN met kabels
Ethernet LAN, data-overdrachtsnelheden 10, 100, 1000 Mbit/s
Bluetooth
Bluetooth versie 4.0
3G network access module Nee
Aansluitingen
USB 2.0 poort(en) 2
USB 3.0 poort(en)
VGA (D-Sub)poort(en)
Aantal HDMI-poorten
Aantal HDMI-poorten
HDMI versie 1.4
DVI poort Nee
Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang
Microfoon, line-in ingang
S/PDIF-uitgang Nee
Combo headphone/microphone port
Infrarood datapoort Nee
Aansluiting voor netstroomadapter
S-Video port Nee
Uitbreidingsmodules
ExpressCard slot Nee
CardBus PCMCIA slot type Nee
SmartCard slot Nee
Toetsenbord
Aanwijsapparaat Touchpad
Numeriek toetsenblok
Full-size toetsenbord
Windows-toetsen
Besturingssysteem/software
Inclusief besturingssysteem Windows 8
Technische details
Model Clamshell
Kleur van het product Black, Silver
Met TV Tuner Nee
Accu/Batterij
Batterijtechnologie Lithium-Ion (Li-Ion)
Aantal cellen in de batterij 4
Geleverde stroom door de batterij 2950 mAh
Battery capacity 44 Wh
Energie
AC adapter vermogen 65 W
AC adapter frequentie 50/60 Hz
AC adapter ingangsspanning 100 - 240 V
AC adapter uitgangsstroom 3.42 A
AC adapter uitgangsspanning 19 V
Externe adapter
Gewicht en omvang
Gewicht 2300 g
Breedte 380 mm
Diepte 266 mm
Hoogte 21 mm
hoogte 21 mm
Certificaten
Energy Star-certificaat
Certificering UL, KCC, NCC, CE, FCC, BSMI, C-TICK / NZ A-Tick, CCC, CB, EU Flower, E-standby
Other features
Draadloze technologie Wireless LAN, Bluetooth
Grafische adapter-familie Intel
Soort PC
Beeldscherm LED
Technische details
Intel My WiFi Technology
Intel Anti-Theft Technology
Intel vPro Technology Nee
Intel visual technologies Intel Clear Video HD, Intel Insider, Intel InTru 3D, Intel Quick Sync Video
Intel Hyper-Threading Technology
Intel Turbo Boost Technology 2.0
Soort voeding AC/DC

DaveD

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:44
1366 x 768 is echt heel laag zeker voor een 15'4 ich

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 01:31

Tahref

God bless you

deze is volgens mij al beter http://www.medion.com/nl/...utm_campaign=comparegroup

Slechte keuze om voor die laptop te gaan, voor die prijs kan je veel beters krijgen als je goed zoekt. btw wil je er ook mee gamen of iets anders?

[ Voor 21% gewijzigd door Tahref op 10-01-2013 21:32 ]

• DaveD1109
Ik hoef er niet mee te gamen. Hij is enkel voor thuisgebruik en studie. Download wel veel films en hij moet dus wel ook met converteerders om kunnen gaan.

DaveD

• DaveD1109
En hij moet redelijk rap zijn. Daarom viel mijn oog ook op deze vanwege de ssd. Heb ook nog even naar de hp envy6 1012ed gekeken maar dat is echt meer een ultra book. Ik moet hem wel 1x in de week makelij mee nemen. Een full HD scherm hoeft van mij niet want zoals ik al zij game ik er niet op. In huis wil ik ook mobiel zijn ermee aangezien ik hoer een klein meisje van 2 heb rond rennen en dus niet altijd op dezelfde plek kan studeren.

DaveD

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Deze laptop heeft geen SSD, maar een cache ssd. Dat betekent dat alles wat jij vaak gebruikt daarop staat. Het zal wel helpen in het algemene gebruik, maar investeer liever in een SSD.

Een full hd scherm kan ik echter wel aanraden hoor. Je zegt dat je veel films kijkt en wat office werk zdoet en voor beide is het handig. Zo kan je met twee documenten naast elkaar werken en zie je de film op de volledige resolutie (zoals op een full hd tv). Daarnaast is de kwaliteit van zo'n 1080p scherm een stuk beter dan een 768p scherm zoals in de laptop hierboven.

Je budget is dus 699 begrijp ik? Dan kun je naar mijn mening veel beter kiezen voor de Dell 15R SE. Deze is goedkoper en heeft betere specificaties. Ik vergelijk het even met jouw laptop.

Komt met:

- i5 (zelfde cpu)
- 7730M vs HD400 (je krijgt dus een dedicated grafische kaart vs die van de cpu. Je hebt hem zeer waarschijnlijk niet nodig, maar het is in de toekomst altijd een mogelijkheid).
- 6gb vs 4gb ram
- 750gb vs 500gb hardeschijf
- mat 1080p scherm vs 768p scherm.

Hij is met de kortingsbonnen (Dell Waardebonnen Topic - Deel 2) rond de 620 te krijgen momenteel. Of voor 740 met een i7 erin. Maar dat heb je toch niet nodig.

Hier een goed voorbeeld tussen het verschil van een 768p scherm en een 1080p scherm: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen (Topic is verouderd, info niet).

[ Voor 28% gewijzigd door Iekozz op 10-01-2013 23:34 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• DaveD1109
Iekozz schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:30:
Deze laptop heeft geen SSD, maar een cache ssd. Dat betekent dat alles wat jij vaak gebruikt daarop staat. Het zal wel helpen in het algemene gebruik, maar investeer liever in een SSD.

Een full hd scherm kan ik echter wel aanraden hoor. Je zegt dat je veel films kijkt en wat office werk zdoet en voor beide is het handig. Zo kan je met twee documenten naast elkaar werken en zie je de film op de volledige resolutie (zoals op een full hd tv). Daarnaast is de kwaliteit van zo'n 1080p scherm een stuk beter dan een 768p scherm zoals in de laptop hierboven.

Je budget is dus 699 begrijp ik? Dan kun je naar mijn mening veel beter kiezen voor de Dell 15R SE. Deze is goedkoper en heeft betere specificaties. Ik vergelijk het even met jouw laptop.

Komt met:

- i5 (zelfde cpu)
- 7730M vs HD400 (je krijgt dus een dedicated grafische kaart vs die van de cpu. Je hebt hem zeer waarschijnlijk niet nodig, maar het is in de toekomst altijd een mogelijkheid).
- 6gb vs 4gb ram
- 750gb vs 500gb hardeschijf
- mat 1080p scherm vs 768p scherm.

Hij is met de kortingsbonnen (Dell Waardebonnen Topic - Deel 2) rond de 620 te krijgen momenteel. Of voor 740 met een i7 erin. Maar dat heb je toch niet nodig.

Hier een goed voorbeeld tussen het verschil van een 768p scherm en een 1080p scherm: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen (Topic is verouderd, info niet).
Bedankt voor je info! Full HD hoeft voor mij niet echt want films kijken doe is niet op de laptop zelf, maar op mijn led tv ;) Heb net even naar de Dell gekeken en dat is ook wel een aardige machine al vind ik het uiterlijk ban de asus mooier.

DaveD

Verwijderd

Je koopt een 1080p scherm helemaal niet om films te kijken. Maar omdat 13668*768 gewoon een lage prutsresolutie is. 768 pixels hoog is gewoon veeel te weinig.

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

Dat de schermkwaliteit ook 3x beter is is mooi meegenomen.

• DaveD1109
De keuze word in ieder geval niet makkelijker!! :-p

DaveD

• DaveD1109
Wat vinden jullie van deze medion beste tweeakters vrienden? Vanaf de 23e bij de Aldi voor €699,-

SPECIFICATIES

17,3" NOTEBOOK
MEDION® AKOYA® P7818 (MD 99095)
▪ Uitstekende prestaties en schitterende weergave
met Turbo-Boost
Intel® Core™ i5-3210M-processor van de derde generatie
(2,50 GHz, met Turbo Boost-technologie 2.0 tot 3,10 GHz, 3 MB Intel® Smart Cache, Intel® Hyper-Threading-technologie)

Een buitengewone pc-ervaring met ingebouwde grafische functies en extra rekenkracht op aanvraag. Met een zichtbaar intelligente Intel® Core™ i5-processor van de derde generatie met Intel® Turbo Boost-technologie.

▪ Besturingssysteem
Windows 8

Het nieuwe besturingssysteem Windows 8 start aanzienlijk sneller en bezit een gebruikersoptimeerde interface met door uzelf vastgelegde apps die in realtime over actuele gebeurtenissen informeren, zoals belangrijke afspraken, e-mails of het weer. De nieuwe Internet Explorer is op de hoogste prestaties ontworpen en biedt bij het surfen meer veiligheid dankzij de geïnstalleerde Windows Defender.

▪ Videokaart
NVIDIA® GeForce® GT 730M DirectX® 11-videokaart met 2048 MB geheugen en digitale HDMI®-audio/video-uitgang. Dankzij de intelligente NVIDIA® Optimus™-technologie schakelt u naargelang de toepassing over tussen de krachtige NVIDIA®-videokaart en de energiebesparende, ingebouwde videochip.

▪ Breedbeeldscherm met led-backlight
17,3" breedbeeldscherm met LED-achtergrond-verlichting en een HD-resolutie van 1600 x 900 pixels.

▪ SSD (Solid State Drive)
32 GB mSATA SSD (Solid State Drive)
Intel® Smart Response-technologie – intelligente versnelling van uw notebook

▪ Reusachtige harde schijf
750 GB S-ATA harde schijf

▪ Zuinig werkgeheugen
8 GB DDR3 SDRAM-werkgeheugen

▪ Levendig
High-Definition-Audio met 2 luidsprekers
Gecertificeerd voor Dolby Home Theater® v4

▪ Brander voor meerdere formaten
Multistandaard DVD-/CD-Brander met dvd-ram- en dual layer-ondersteuning.

▪ WiFi
Intel® Centrino® Advanced-N 2230 met geïntegreerde Bluetooth 4.0-functie. Geïntegreerde WiFi 802.11b/g/n-standaard, 300 Mbit/s.

▪ USB 3.0
Draag nu veel sneller gegevens over dan met USB 2.0.

▪ Digitale HDMI®-audio/video-uitgang
Voor schitterende multimedia-ervaringen.

▪ Netwerkcontroller
Netwerkcontroller Gigabit LAN (10/100/1000 Mbit/s)

▪ Ingebouwde HD-webcam en microfoon
De optimale voorziening voor internettelefonie en videoconferencing.

▪ Multikaartlezer
Multikaartlezer voor SD-, SDHC-, SDXC-, MMC-, MS- en MS-Pro-geheugenkaarten.

▪ MEDION® MultiTOUCHpad
Met de MEDION® MultiTOUCHpad kunt u op comfortabele wijze verschillende functies bedienen met eenvoudige vingerbewegingen. Voor het scrollen trekt u twee vingers over de pad. Kantel een foto met een draaibeweging met twee vingers en zoom foto's in of uit door omhoog- of omlaag te trekken.

▪ MEDION® Solid-toetsenbord
Het ergonomische toetsenbord met apart staande toetsen en cijfertoetsenblok zorgt voor een grotere stabiliteit en snelle, comfortabele invoer!

▪ Lange accuduur
Li-ionaccu met 8 cellen

▪ Aansluitingen
• Multikaartlezer voor alle gangbare flash-kaarten
• 2 x USB 3.0 (compatibel met USB 2.0)
• 2 x USB 2.0
• 1 x HDMI® Out
• 1 x VGA
• 1 x LAN (RJ-45)

Audio:
• 1 x microfoon
• 1 x Line Out incl. S/PDIF

▪ Inhoud verpakking
• Krachtige li-ionaccu met 8 cellen
• Externe netadapter
• Windows 8 herstel-DVD
• MEDION® Application & Support-DVD

▪ Afmetingen (b x h x d)/gewicht:
42 x 3,5 – 4,3 x 28 cm/3,0 kg (incl. accu)

Intel, het Intel-logo, Intel Inside, Intel Core en Core Inside zijn merken van Intel Corporation in de VS en andere landen. / Dolby en het dubbele D-symbool zijn gedeponeerde handelsmerken van Dolby Laboratories.

DaveD

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Ik geloof niet dat je puike technische service moet verwachten als je je laptop bij een budget-supermarkt gaat halen. Volgens mij ben je iets te gefocust op de zo hoog mogelijke specs voor zo min mogelijk geld. Niks mis mee natuurlijk, maar zeker bij een laptop zijn er meer zaken om op te letten ;-)

Als je nou ook eens in een computerzaak een Asus of een Lenovo gaat bekijken?

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ik heb altijd zeer goede ervaringen gehad met Medion, mochten er al problemen zijn. Ik vraag me in hoeverre de sceptie betreft Medion getoetst is, of dat het puur een onderbuik gevoel is - want Aldi.
Het enige nadeel is dat er vaak erg weinig of zelfs geen reviews te vinden zijn over deze laptops. Dus accuduur en dergelijke zijn moeilijk te achterhalen.

[edit]
Overigens; ik lees net (advertorial?) artikel;
" In de specificaties staan enkele gestures omschreven, maar handige Windows 8-gestures vallen nergens te bespeuren. Enkel scrollen met twee vingers en pinch-to-zoom zijn aanwezig. Dat maakt het gebruik van Windows 8 op deze laptop soms wat omslachtig."

Ik zou gaan voor de Dell. FullHD is wel een érg grote plus, en hij is nog goedkoper ook.

[ Voor 40% gewijzigd door Kwabbernoot op 16-01-2013 09:20 ]

• DaveD1109
Dell valt voor mij af. Ik heb erg slechte ervaringen met dell. Lenovo is volgens mij aan de prijzige kant. Mijn budget is wel wat verruimd omdat ik net te horen krijg dat mijn verzekering €500,- vergoed voor mijn oude laptop. Mijn dochtertje had er drinken overheen geknoeid. Zoek nu naar max €800,-

DaveD

• DaveD1109
Znorkus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:49:
Ik geloof niet dat je puike technische service moet verwachten als je je laptop bij een budget-supermarkt gaat halen. Volgens mij ben je iets te gefocust op de zo hoog mogelijke specs voor zo min mogelijk geld. Niks mis mee natuurlijk, maar zeker bij een laptop zijn er meer zaken om op te letten ;-)

Als je nou ook eens in een computerzaak een Asus of een Lenovo gaat bekijken?
Ben tenslotte een Nederlander hè! :P

DaveD

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
"Als je nou ook eens in een computerzaak een Asus of een Lenovo gaat bekijken?"

Ga dat eens doen. Ik zou zelf geen Medion halen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• DaveD1109
Ik ga het dien. Ik moet er dus goed op letten dat ze de gestures van w8 ondersteunen?

DaveD

• Kwabbernoot
Of dat. Of Windows 7.

• DaveD1109
Net in de winkel geweest en besloten toch voor een Mac te gaan. Bedankt voor jullie info jongens!

DaveD

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dus je loopt eerst de hele tijd te zoeken naar heel veel snelheid voor weinig geld, zonder aandacht te besteden aan bouwkwaliteit en constant de kosten te willen drukken, en dan koop je een Mac...

Hoe dan ook veel plezier er mee, maar ik raad je aan in het vervolg even na te denken wat je precies wil voor je een topic opent. Dat scheelt jou en ons tijd.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• DaveD1109
Ik weet het! Sorry daarvoor.

DaveD

• Kwabbernoot
Lol. Topverkoper moet dat zijn geweest. Kreeg je er voor een kleine meerprijs een klerenhanger en een jaarabonnement sauna bij?

• DaveD1109
Nee dat niet! :-p Zat al even te twijfelen aan een MacBook of normale laptop. Aangezien alles thuis op iOS draait en ik nu de meevaller heb dat mijn laptop vergoed werd door de verzekering toch maar besloten hem flink uit mijn broek te laten hangen. :-)

DaveD

Pagina: 1