Router bereik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-07 17:36
Vriend van me vroeg of ik een oplossing wist voor zijn bereik.

Hij heeft namelijk een linksys wrt54g en die staat aan een kant van het huis, waardoor ie op zijn ipad aan de andere kant van het huis niet altijd goed bereik heeft. Nu wilde ie hier een repeater (Linksys WiFi versterker Range N300) voor aanschaffen, maar dit lijkt me zonde aangezien de router die snelheid niet eens aankan. Is het niet beter voor hem om een nieuwere (N) router te kopen en eventueel de linksys als AP te gebruiken (mocht de nieuwe router ook het bereik niet halen)?

[ Voor 5% gewijzigd door filthy rich op 10-01-2013 20:36 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gewoon een nieuwe router kopen en die linksys wegdonderen ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Wat WhizzCat zegt ben ik voor de helft mee eens. Wel een nieuwe router kopen en mocht die dan nog niet het gewenste bereik geven zou je misschien die WRT54G als bridge in kunnen stellen.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Snelheden voor een ipad en wifi lijken mij minder belangrijk dan een fatsoenlijk signaal.

Zet die bestaande Linksys op een centrale plek in huis neer.

Zie ook : Range extender of nieuwe router?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

aZuL2001 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:36:
Snelheden voor een ipad en wifi lijken mij minder belangrijk dan een fatsoenlijk signaal.
Ik denk dat de persoon in kwestie de mogelijkheid had om de router op een centrale plek neer te zetten dan had hij dat misschien wel gedaan. Ik denk dat het een vaste plek heeft omdat er anders draden door het huis heen lopen.
Aangezien de iPad 802.11n ondersteunt en de router niet is het misschien handig om een nieuwe/andere router te nemen die dit ook ondersteunt. Dit verbeterd het signaal op het gebied van stabiliteit en sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

802.11n komt juist minder ver, maar is wel sneller. Hogere frequentie betekend over 't algemeen minder bereik.

Desalniettemin, een nieuwe router heeft over 't algemeen wat beter bereik en betere hardware, ook op de andere frequenties en snelheden :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

WhizzCat schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:06:
802.11n komt juist minder ver, maar is wel sneller. Hogere frequentie betekend over 't algemeen minder bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-07 17:36
aZuL2001 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:36:

De router verplaatsen was geen optie...

Ik zat zelf te denken aan TP-Link TL-WR1043ND (iemand daar ervaring mee qua bereik?, in de reviews komt ie er goed vanaf)

en als het dan nog niet lukt gewoon de wrt54g er tussen te gooien

[ Voor 20% gewijzigd door filthy rich op 11-01-2013 13:58 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
De ervaringen van anderen over het bereik zeggen niet zo heel erg veel.
Met wifi is dat heel erg situatie afhankelijk.

Wat ik er van begrepen heb is dat een prima ding inderdaad. (zeker voor dat geld)

[ Voor 5% gewijzigd door aZuL2001 op 11-01-2013 14:09 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

En niet alles wat op Wikipedia staat is heilig...

Binnenshuis is die TP Link echt een prima apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

WhizzCat schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:47:
En niet alles wat op Wikipedia staat is heilig...
Binnenshuis is die TP Link echt een prima apparaat!
offtopic:
Maar om nou te roepen dat hij "juist" minder ver komt is wel "erg" overdreven natuurlijk. In optimale omstandigheden zullen de geteste meters gehaald worden. Aangezien thuis of in ieder andere omgeving geen "ideale" omgeving is zal de router met de nieuwe techniek zijn voordeel hebben t.o.v. de "oude" router met "oudere" techniek. Waarom zouden de "nieuwe" routers met hun "nieuwe" dan wel beter verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:32
jongens, de wrt 54g is een van de beste routers ooit, lijkt me niet nodig om die gelijk al te vervangen.

als deze echt in een' uithoek' van het huis staat, kan het nuttig zijn om een richt antenne in elkaar te knutselen.

YouTube: HOW TO MAKE A WIFI EXTENDER kijk dit filmpje maar even
http://airfart.blogspot.n...a-booster-windsurfer.html

kost niets, beetje tijd, en het zou een stuk kunnen schelen.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ja, die wrt is een bijzonder goede router, maar ondertussen gewoon sterk verouderd. Feit.

Overigens, ik heb net CWNA achter de rug, dus ik denk dat ik wel iets van wifi weet ;) Het begint een beetje op te vallen dat er hier gewoon weinig goede kennis over wifi aanwezig is, en dan bedoel ik op heel t.net in het algemeen.

De n standaard zal door MiMo juist in "minder ideale conditities" beter performen dan b of g. Hoe je het ook went of keert, die wrt54g is gewoon oud en obsolete en is aan vervanging toe. En een nieuwe router zal gewoon beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
offtopic:
Omg, hebben ze tegenwoordig ook al een CWNA?
What's next?

Die WRT54G legt het toch aardig af tegen mijn Zyxell USG 100. Maar dat zul je wel niet bedoeld hebben.

De bestaande router aan de rand van het huis is niet zo handig. Tenminste, als je aan de andere kant van het huis ook signaal wil hebben.

En ja Mimo/802.11n is juist door het gebruik van meerdere kanalen in staat een beter signaal te leveren.
Voor het rustigere 802.11a gaat het verhaal van de hogere frequenties wel op.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:32
True true, in mijn ervaring ga ik natuurlijk ook uit van openwrt/ dd-wrt ;)

maar alsnog, voor elke situatie waar de router antennes heeft en aan een zijkant van het huis staatzijn die windsurfers zeer practisch

android since G1.

Pagina: 1