Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Hoi beste tweakers!

Ik heb op dit moment een Linksys router, de WRT-160N. Het probleem is dat een slaapkamer en de achtertuin niet genoeg ontvangst krijgen van deze router. Af en toe valt het internet dan weg, wat onder andere lastig is wanneer je mobiele telefoon opeens op 3G overgaat. De router staat bij ons opgesteld in de meterkast, waar ook de modem van UPC staat.

Nu komt de vraag: Als ik een nieuwe router (goede) zou kopen, heeft deze dan een groter bereik dat de routers die 3 jaar geleden gemaakt werden? Of kan ik beter een range extender kopen om het signaal onderweg te versterken?

Alvast bedankt voor de moeite!
Met vriendelijke groet,
Jos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 15:23
Je kunt de router ook wat meer in het midden van het huis neer zetten, indien mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik zou geen range extender kopen, voor hetzelfde geld heb je een acces point.
die zet je ergens bij een vaste pc neer, en leg dan een kabel van de acces point naar de pc, zodat de pc ook weer verbonden is.

ik heb zelf de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND en ben zeer tevreden over de ontvangst waar ik met een oude g router geen bereik meer had, heb ik nu meer dan 2 streepjes ontvangst :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. Zorg voor een (of desnoods meerdere) access point op een zodanige plek dat je dekking wel goed genoeg is.

Een nieuwe router heeft niet zoveel zin - je probleem is - tenzij je woont in een paleis - niet dat je router niet genoeg bereik heeft, maar dat je muren en vloeren teveel dempen. Daar heeft ieder andere router ook last van. Zorg dus voor een bedrade aansluiting door vloer en muur heen en hang daar een AP.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
Het probleem is een beetje dat alle vaste aansluitingen aan een kant van het huis zitten, een op de begane grond (meterkast) en een op de eerste verdieping (kamer met een paar computers). Ik vroeg me af wat het grote voordeel dan is van een acces point in plaats van een range extender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
De helft van je bandbreedte.

Groot genoeg ? ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een range extender halveert in 99% van de gevallen de bandbreedte, omdat ie tegelijk data moet versturen naar je telefoon/laptop en naar je router. Neem van TP-link een AP of nieuwe router en zet die hoger of op een andere plaats in je woning.
Zelf los ik dit probleem vaak op door langs de coax-kabel een netwerkkabel te trekken en een 2e AP achter de tv te leggen met dezelfde SSID en wachtwoord, overal bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

aZuL2001 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:06:
De helft van je bandbreedte.

Groot genoeg ? ;)
Nee, de helft van de bandbreedte die je overhoudt op locatie waar de repeater staat, nog erger :o

Stel je hebt een router met 100Mb LAN en WiFi-n single band 2.4GHz (niet onredelijke aanname).

Stel je moet door twee vloeren heen.

Stel dat je nu 60Mb/s haalt op begane grond, 24Mb/s op eerste verdieping (dus 40% van waar je mee begon) en nauwelijks iets op zolder.

Met een repeater op eerste verdieping haal je 24Mb/s, maar omdat het een repeater is hou je daar maar 12Mb/s van over. Op zolder haal je daar weer 40% van, dus zeg maar 5Mb/s.

Als je daarentegen een AP bedraad op 1e verdieping aansluit haal je 24Mb/s, dus bijna vier keer zoveel. Bedraad AP op zolder haal je zelfs 60Mb/s, dus twaalf keer zoveel als met repeater, twee en een half keer zoveel als met AP op 1e verdieping.

In dit voorbeeld gebruik ik verdiepingen, maar hetzelfde geldt ook als je verschillende kanten van het huis neemt.

Oslik blyat! Oslik!

• josvschijndel
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb nog even de bekabeling van het huis doorgesproken, en het blijkt dat de kabel wel door heel het huis loopt, maar deze enkel op één plek uit de muur komt.

Dus ik zal kijken of ik de kabel uit de muur krijg en "door kan knippen" zodat ik op de beste plek een Acces Point kan plaatsen.

EDIT: [/Luie-modus-aan] Iemand een link naar een tutorial hoe ik een UTP-kabel kan doorknippen en er vervolgens aan beide kanten een ansluiting aan kan zetten? Ik denk niet dat het makkelijk (of mogelijk) is twee aparte kabels weer door alle muren heen te trekken. [/Luie-modus-af]

[ Voor 31% gewijzigd door josvschijndel op 23-08-2012 20:25 ]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

al gezocht?: https://www.google.nl/search?q=zelf+netwerkkabel+maken
zover ik weet moet je gewoon 2 connectoren op dezelfde manier verbinden.
welk draadje het eerste is maakt niet uit,als ze maar aan beidde kanten gelijk zijn.

ik heb zelf ook een keer een kabel voorzien van 2 connectoren, maar die kabel heeft het nooit gedaan :')

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoiti103
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-08 12:11
Ik ben een blondje denk ik, maar kan iemand mij uitellegn hoe je de router als extra accespoint kan inzetten?
Ik heb een WRT160N en zoek meer stabiliteit op mijn draadloos. Nu lees ik iets over een accespoint ipv een extender.

Hoe moet ik dat voor me zien?

Alvast dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

hoiti103 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:37:
Ik ben een blondje denk ik, maar kan iemand mij uitellegn hoe je de router als extra accespoint kan inzetten?
Ik heb een WRT160N en zoek meer stabiliteit op mijn draadloos. Nu lees ik iets over een accespoint ipv een extender.

netwerkstekker erin, aanzetten, op de laptop/tablet/whatever verbinden en wachtwoord invullen?
je moet het zien als een extra draadloos netwerk waar je kan verbinden.

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 06-02-2013 00:40 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hoiti103 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:37:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point O-)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1