Ik heb 2 LAN Switches geprobeerd van Sweex en Netgear.....
Maar beiden werken zeer averechts. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Situatie thuis:
Dit is de begane grond (woonkamer)
Ik heb Ziggo All in One abonnement met 60Mbit Internet.
Er is een Cisco Wifi Modem/Router geleverd door Ziggo die aan de Hoofdaansluiting van de Woonkamer is aangesloten.
Modem heeft 4ethernet aansluitingen,
In Lan1 gaat er een ethernetkabel naar deze LAN Switch
in Lan2 gaat er een ethernetkabel naar DM 500c
In Lan3 gaat er een ethernetkabel naar Playstation 3
In Lan4 gaat er een ethernetkabel naar SmartTV
Daarnaast levert deze Modem ook Wifi Internet aan Mobiel/Tablet voor de Begane Grond.
Lan1 die naar LAN Switch gaat, die deelt hem vervolgens in 3 LAN's weer.
Lan Switch 1 daar komt de Ethernetkabel van de Ziggo Modem IN (5 meter)
Lan Switch 2 daar UIT gaat een Ethernetkabel naar de PC (woonkamer)
Lan Switch 3 daar UIT gaat een Ethernetkabel naar de HP Printer (Woonkamer)
Lan Switch 4 daar UIT gaat een Ethernetkabel naar een Router (boven in slaapkamer 10 meter kabel)
Boven Slaapkamer situatie:
Deze Sitecom Wifi Router levert avond alleen wifi
Lan1 daar komt de Ethernetkabel van de LAN Switch uit Woonkamer IN (10 meter)
Deze Wifi Router levert alleen savonds Internet aan Mobiel/Tablet In de middag maakt niemand/niets er gebruik van!
De Ziggo Modem Wifi is net niet zo krachtig om ook de bovenste verdieping van Wifi te voorzien, vandaar deze Sitecom Wifi Router.
Dit is de situatie thuis!
Maar mijn probleem die ik vandaag wilt bespreken hier, ligt bij de LAN SWITCH.....
Als ik de LAN Switch aansluit dan haal ik max Snelheid op de PC (woonkamer) of Router boven 5-6 mbit.
Als ik de LAN Switch niet aansluit, dan haal ik op de PC max snelheid van 50mBit. (dan is PC direct met 5mtr LAN Kabel aan de Ziggo Modem aangesloten)
Groot verschil dus!
Kan iemand me uitleggen of dit op te lossen is. Want het verschil is echt groot.
Kan ik de LAN Switch niet vervangen met iets anders, waar ik dan niet zoveel internet verliest?
even een paar fotos geupload.
foto 1/2/3 is van de LAN Switch die ik heb getest (gebruik er maar 1, maar heb beiden getest)
foto 4/5/6 is van een ROUTER die ik kado heb gekregen. Ik dach, ik vervang de LAN Switch met deze Router, maar ik krijgt deze Router niet aan de praat om als een LAN Switch te funtioneren. Doe ik iets fout of kan het gewoon niet?
foto 7/8 is van de Speedtest resultaten met/zonder LAN Switch

Maar beiden werken zeer averechts. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Situatie thuis:
Dit is de begane grond (woonkamer)
Ik heb Ziggo All in One abonnement met 60Mbit Internet.
Er is een Cisco Wifi Modem/Router geleverd door Ziggo die aan de Hoofdaansluiting van de Woonkamer is aangesloten.
Modem heeft 4ethernet aansluitingen,
In Lan1 gaat er een ethernetkabel naar deze LAN Switch
in Lan2 gaat er een ethernetkabel naar DM 500c
In Lan3 gaat er een ethernetkabel naar Playstation 3
In Lan4 gaat er een ethernetkabel naar SmartTV
Daarnaast levert deze Modem ook Wifi Internet aan Mobiel/Tablet voor de Begane Grond.
Lan1 die naar LAN Switch gaat, die deelt hem vervolgens in 3 LAN's weer.
Lan Switch 1 daar komt de Ethernetkabel van de Ziggo Modem IN (5 meter)
Lan Switch 2 daar UIT gaat een Ethernetkabel naar de PC (woonkamer)
Lan Switch 3 daar UIT gaat een Ethernetkabel naar de HP Printer (Woonkamer)
Lan Switch 4 daar UIT gaat een Ethernetkabel naar een Router (boven in slaapkamer 10 meter kabel)
Boven Slaapkamer situatie:
Deze Sitecom Wifi Router levert avond alleen wifi
Lan1 daar komt de Ethernetkabel van de LAN Switch uit Woonkamer IN (10 meter)
Deze Wifi Router levert alleen savonds Internet aan Mobiel/Tablet In de middag maakt niemand/niets er gebruik van!
De Ziggo Modem Wifi is net niet zo krachtig om ook de bovenste verdieping van Wifi te voorzien, vandaar deze Sitecom Wifi Router.
Dit is de situatie thuis!
Maar mijn probleem die ik vandaag wilt bespreken hier, ligt bij de LAN SWITCH.....
Als ik de LAN Switch aansluit dan haal ik max Snelheid op de PC (woonkamer) of Router boven 5-6 mbit.
Als ik de LAN Switch niet aansluit, dan haal ik op de PC max snelheid van 50mBit. (dan is PC direct met 5mtr LAN Kabel aan de Ziggo Modem aangesloten)
Groot verschil dus!
Kan iemand me uitleggen of dit op te lossen is. Want het verschil is echt groot.
Kan ik de LAN Switch niet vervangen met iets anders, waar ik dan niet zoveel internet verliest?

even een paar fotos geupload.
foto 1/2/3 is van de LAN Switch die ik heb getest (gebruik er maar 1, maar heb beiden getest)
foto 4/5/6 is van een ROUTER die ik kado heb gekregen. Ik dach, ik vervang de LAN Switch met deze Router, maar ik krijgt deze Router niet aan de praat om als een LAN Switch te funtioneren. Doe ik iets fout of kan het gewoon niet?
foto 7/8 is van de Speedtest resultaten met/zonder LAN Switch