Nieuw Moederbord!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilev90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10-2023
Yo allemaal,

Als arme student moet ik toch gaan geloven aan een upgrade voor mijn computer.
Hij heeft het eigenlijk altijd goed gedaan omdat er goed voor zorg. Maar mijn moederbord (ASUS P5KC) heeft nu wel kuren. (kan geen W7 erop zetten en OC lukt niet echt lekker)

Ik wil nu dus een nieuwe mobo, socket 775 geschikt voor ddr-2. Ik heb een Q6600, die ik graag ook wil overklokken naar 3,0 waar ik goede koeler bij heb. De Case is ook goed gekoeld met veel fans.

Ik heb een laag budget, (echt max 75 euro). Zelf dacht ik aan een P5Q of P5QL-E. maar die krengen vind ik nergens.

Oh en het is ook redelijk vitaal dat er 6 van die audio plugs inzitten.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Groeten,

Emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Volgens mij kun je voor het overclocken wel met een P35 of P45 chipset aan de gang, daar zijn er nog een paar nieuw van te koop. En anders moet je even kijken in V&A of op Marktplaats.
http://tweakers.net/categ...kZIomZmpko6SkbmRmZAydpaAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:39
voor die audio poorten kun je imo ook nog een goedkoop insteekkaartje nemen als het mobo ze niet heeft.

heb je meer keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk ook eens in *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?

Voor wat betreft audio zou ik ook gewoon uitgaan van een losse geluidskaart als die niet op je bord zit.
Duik eens in V&A, nieuw ga je geen S775 bord meer vinden, hooguit nog een G41je dat nog ergens op overstock ligt, maar meer dan dat ook niet.