Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende dilemma.

Ik ben op zoek naar een leuke tablet voor het kijken van films, spelen van spelletjes, social media, browsen en e-books. Redelijk standaard werk zou ik zeggen. Nu twijfel ik tussen twee tablets.

De eerste betreft een HTC Flyer, die ik tweedehands kan overkopen voor 130 euro. Heeft een single core 1,5 ghz, 16 gb intern geheugen en Wifi. Waar ik tegenaan loop is het feit dat er Android 3.2 Honeycomb op zit en dit niet meer te upgraden is. Ik ben bang daardoor op korte termijn draaiende apps te moeten missen omdat die een hogere Android versie vereisen.

Daartegenover staat dus de Nexus 7, maar die is (ondanks zijn goedkope prijs), twee keer zo duur.

Zijn mijn angsten voor niet-ondersteuning gegrond en moet ik voor de Nexus gaan, of stel ik me aan en zou de Flyer ook prima moeten voldoen?

Hoop op jullie hulp

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:09
AdmiralSnipe schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:38:
Was vandaag bij de Belcompany waar de HTC Flyer 32GB + 3G voor een losprijs van 99 euro stond.
Heb er verder niet naar gevraagd of dit een aanbieding of iets dergelijks is maar het leek me wel een nette prijs ondanks dat de tablet ietsjes verouderd is.
bastiaanvb schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:51:
Even een belletje gedaan. flyer 32 GB 3G voor 99,-- ze zijn er nog:

maastricht 1
zutphen 1
huizen 1
heerhugowaard 1

Het zou een demo kunnen zijn werd me verteld O-)
Hopelijk heb je er wat aan mocht je in de buurt wonen :)

Je kan er altijd een Custom ROM op zetten natuurlijk als je echt 4.1 of hoger wilt draaien :)

I.v.m. de game eis zou ik wss toch voor een Nexus 7 gaan, de rest kan sowieso prima op de Flyer.
Draai sinds gisteren ook Android 4.2 op m'n tab 8.9 en dat draait qua internetten echt wel een stuk nicer hoor 8)

[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 10-01-2013 11:31 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 15:59

Sick Nick

Drop the top!

De nexus natuurlijk, de CPU kan tenminste zonder aanpassingen gewoon HD mkv files spelen (met de juiste software) terwijl je dat met de flyer absoluut niet kan. Ook voor games is de nexus veel krachtiger.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys! Maar het klopt dus ook dat ik apps in de (nabije) toekomst niet meer kan draaien onder 3.2? Dat zou namelijk een redelijke domper zijn.. Dat hoor ik namelijk, maar de telefoon van mijn vriendin draait nog prima onder 2.3.6 en ook daar doen de apps het nog (wel kleine apps, geen grote spellen)

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:11
Ik heb zelf een Flyer. Je kunt er wel Jelly Bean op installeren (Custom ROM). Ik heb getwijfeld om de Flyer te verkopen en een Nexus te kopen. Ik heb het toen niet gedaan omdat mijn Flyer 3G heeft, 32Gb opslag en een geheugenkaartlezer. Behalve dat is de Nexus natuurlijk veel krachtiger. Succes met je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
haaibaa2 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:37:
Ik heb zelf een Flyer. Je kunt er wel Jelly Bean op installeren (Custom ROM). Ik heb getwijfeld om de Flyer te verkopen en een Nexus te kopen. Ik heb het toen niet gedaan omdat mijn Flyer 3G heeft, 32Gb opslag en een geheugenkaartlezer. Behalve dat is de Nexus natuurlijk veel krachtiger. Succes met je keuze.
Hoe werkt voor jou die custom rom met de Stylus dan? Ik neem aan dat die niet meer wordt ondersteund? En zitten er andere bugs in?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 18:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb zelf een flyer maar die stylus zit nog in de doos. Waarom wil je die zo graag gebruiken? Ik vind het maar een rotding (de stylus dus) en als ik zo graag zou willen tekenen dan kom je met 7" eigenlijk een beetje te kort.

Ik merk eigenlijk aan niks dat apps niet ondersteund worden, maar dat gezegd hebbende op android 4+ loopt alles wel wat vlotter. Overigens vind ik 130€ 2e hands best aan de prijs, de meeste zijn gekocht voor 200€ en deze week waren er een hoop voor 99€ verkocht (allemaal nieuw).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Pagina: 1