Advies monitor voor nieuwste games en PS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Beste medetweakers,

Op de één of andere manier kan ik maar niet stoppen met het upgraden van mijn componenten :?

Ik heb momenteel en mooie setup die ik gebruik voor intensief gamen en af en toe ( 6 uur per week ) foto's bewerken en webshop fris houden in PS.

momenteel doe ik dit op een LG scherm met IPS: pricewatch: LG IPS235V-BN Zwart

Mijn vraag is: hoe en of ik binnen het budget van 250 euro een scherm op de kop kan tikken die beter is dan wat ik heb?

Mijn defenitie voor ''beter'' is: uitermate geschikt voor games (BF3, COD & AC3) & alle kleuren zien voor fotobewerking. Films kristal helder bekijken (wat momenteel tegenvalt bij de LG) zou ook een goede plus zijn. Speakers hoeven er niet in te zitten en minimaal 23 inch.
Thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:36
De pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart is een mooi scherm, wel net boven budget.
Eventueel kun je de 23" overwegen, maar ik vraag me dan af hoeveel je er echt op vooruit gaat t.o.v. je LG scherm.

Misschien kun je ook wat geld uitgeven voor calibratie, dan kan het zomaar zijn dat de LG ook opeens beter is (ik weet daar zelf echter niet genoeg van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
mitsumark schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 02:28:
De pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart is een mooi scherm, wel net boven budget.
Eventueel kun je de 23" overwegen, maar ik vraag me dan af hoeveel je er echt op vooruit gaat t.o.v. je LG scherm.

Misschien kun je ook wat geld uitgeven voor calibratie, dan kan het zomaar zijn dat de LG ook opeens beter is (ik weet daar zelf echter niet genoeg van).
Dit is dus weer een typisch geval van Gamen vs. Fotobewerking. Het IPS panel zorgt ervoor dat ik de echte kleuren in PS goed zie, maar ik vrees dat de 8ms reactiesnelheid er bij gamen niet beter op zal worden ivm ghosting

Er bestaan (volgens mij) geen IPS schermen met een lagere reactiesnelheid dan 5ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Kijk eens even in dit topic; ik lees goede ervaringen over die koreaanse IPS schermen. Weet niet of het wat voor je is hoor, maar kijk eens rond :)

Koreaanse IPS monitors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

IPS monitoren hebben over het algemeen een wat grotere inputlag. Maar ze zijn qua kleurechtheid, prijs en resolutie niet te evenaren door LCD monitoren. (De schermen in dat topic that is).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:36
Sebastiaanrh schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 02:33:
[...]
Dit is dus weer een typisch geval van Gamen vs. Fotobewerking. Het IPS panel zorgt ervoor dat ik de echte kleuren in PS goed zie, maar ik vrees dat de 8ms reactiesnelheid er bij gamen niet beter op zal worden ivm ghosting

Er bestaan (volgens mij) geen IPS schermen met een lagere reactiesnelheid dan 5ms
De reactietijd is eigenlijk niet erg belangrijk (de opgave van de fabrikant kun je sowieso niet vanuit gaan omdat iedereen dit anders bepaalt), dit scherm heeft wel een lage inputlag wat belangrijker is.
Zeker gezien kleurechtheid belangrijk is 'moet' je IPS over TN verkiezen (angezien je al klaagt over je LG scherm, is TN sowieso geen optie).

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 10-01-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 17:06

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De dell ultrasharp serie heeft zelfs een lagere inputlag dan de meeste TN schermen, bron: SmokingCrop in "[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen". De U2412M is dus waarschijnlijk de beste keuze die je kunt maken, mooi IPS paneel voor photoshop en lage inputlag voor gaming 8) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
RoofTurkey schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:12:
De dell ultrasharp serie heeft zelfs een lagere inputlag dan de meeste TN schermen, bron: SmokingCrop in "[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen". De U2412M is dus waarschijnlijk de beste keuze die je kunt maken, mooi IPS paneel voor photoshop en lage inputlag voor gaming 8) .
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Deze 23 inch heeft volgens de advies guide een inputlag van 0,6 ( in het rood ) én die is 65 euro goedkoper.
Kan ik dan niet beter die kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 18:23

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid: Verkijk je niet te veel op input-lag voor games. Tenzij jij EXTREEM hardcore bent en tot de top behoort, ga je weinig verschil merken tussen 2ms en 8ms. Het belangrijkste is dat je geen ghosting hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 17:06

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Sebastiaanrh schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Deze 23 inch heeft volgens de advies guide een inputlag van 0,6 ( in het rood ) én die is 65 euro goedkoper.
Kan ik dan niet beter die kiezen?
Die heeft een wat lagere resolutie 1080p vs 1200p, maar die is inderdaad ook gewoon een super keuze.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458160

Voor 250 euro kan je niks kopen wat een redelijke vooruitgang is.

Je hebt nu al een vrij goed scherm , de Dell Ultrasharp 23/24 inch is niet veel beter dan je huidige scherm.

Als je niet groter dan 23/24 inch wilt dan is er op dit moment gewoon niks op de markt wat interessant voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Als ik mijn huidige pricewatch: LG IPS235V-BN Zwart
Vergelijk met:

Dan zie ik eigenlijk weinig tot geen verschillen om te veranderen. Ze hebben elk hun sterke punten, maar niet genoeg om te upgraden.

Het kan aan mij liggen, maar de reviews van mijn huidige LG waren allemaal zeer goed, Best buy, Bang for Buck etc... Ik vind het behoorlijk tegenvallen en wacht nog even af tot er nieuwe op de markt komen.
Pagina: 1