Jamo speakers of Wharfedale

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste,

Ik ben momenteel in het bezit van een pioneer vsx 521 versterker gecombineerd met een jamo setje ( Jamo S426 HCS3 ).
Helaas vind ik dat m'n versterker te "licht" is voor deze speakers (moet al vlug de knop op 35 zetten + terwijl mijn speakers al ingesteld staan dat ze extra decibel krijgen).

Daarom dacht ik na om eventueel te veranderen naar een andere set jamo speakers of whardale speakers.

Ik twijfel tussen deze 2 :
Wharfedale Moviestar DX-1 HCP of jamo S 606 HCS 3 setje.

Welke raden jullie mij aan? Of zijn beide sets niet echt een verbetering van het huidige systeem dat ik nu heb?

Of is een andere versterker de oplossing & zo ja welke?

Ook heb ik soms dat m'n geluid een klein beetje achterkomt (in films & televisie).
Hoe los ik dit beter op want al die instellingen op de versterker...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen de S 606 HCS 5 thuis staan. Ik ben er erg tevreden over en de set klinkt erg fijn. Strak geluid, en aangevuld met de subwoofer zijn alle regionen (laag, mid & hoog) goed vertegenwoordigd!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:28

FeaR

In GoT we trust

Als je de stand van de volumeknop leidend neemt zou ik zoeken naar een setje met een hoge gevoeligheid. Dan hoef je de volumeknop niet zo ver open te zetten. Overigens maakt de stand van de volumeknop helemaal niets uit, want daar is niet van af te lezen hoe veel vermogen er wordt gebruikt en of de receiver dus inderdaad te licht is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 19:47
Die wharfedale is minder gevoelig dan je huidige Jamo's 84 t.o.v. 89 db/m (waarbij de wharfedale wel per watt is en de Jamo's per 2,84 volt a 6 ohm gespecificeerd zijn)
Ik kan ja daarom met zekerheid zeggen dat de wharfedales zachter zullen klinken dan je huidige speakers. De andere jamo's die je noemt zijn net zo gevoelig als je huidige speakers dus dat maakt geen verschil (beide 89 db/2,84volt/m)

http://www.wharfedale.co....0HCP_Brochure_low.pdf.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
bedankt voor jullie reacties!
dus in principe zullen de wharfdale speakers nog "stiller" klinken dan mijn huidige set ?
En hoe zit het dan qua klank? Zou mijn huidige set dan beter zijn of de wharfdale speakers of niet?
Want de verkoper van een online shop zei me van wel maar ja dat zijn verkoopsmanieren hé ;)

Welke set zou dan wel een echte verbetering zijn met een budget van max 500 euro?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Maakt geen reet uit dit. Ligt aan de vermogens opbouw van een versterker. De een begint na een 1/10al te brullen de ander pas als je verder open draait naar 4/10 ofzo.

Tot hoever kan je versterker opengedraaid worden? 35 op hoeveel? Op de 50? Dan is het in verhouding veel. 35 op 80 is normaal, dat had ik ook altijd mijn onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niniansix schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:13:
bedankt voor jullie reacties!
dus in principe zullen de wharfdale speakers nog "stiller" klinken dan mijn huidige set ?
En hoe zit het dan qua klank? Zou mijn huidige set dan beter zijn of de wharfdale speakers of niet?
Want de verkoper van een online shop zei me van wel maar ja dat zijn verkoopsmanieren hé ;)

Welke set zou dan wel een echte verbetering zijn met een budget van max 500 euro?

Alvast bedankt!
Zoek een klipsch of paradigm set. Die hebben hoge gevoeligheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
ik dacht een 35 op 65 ofzo (normaal is dit hoger maar aangezien ik al bij m'n speaker set up mijn db per sspeaker verhoogd heb ligt het totaal lager... , had ik ergens gelezen op een forum).

Dus qua klank hou ik dan beter gewoon mijn set of ik moet heel veel gaan betalen voor een betere set te hebben. En wat is een goede gevoeligheid?
En hoe stel ik de audio in dat hij niet meer achterloopt op de televisie?
Welke versterker is dan beter met een budget van 350-400 euro? want er zijn zoveel soorten & merken dat ik er helaas niet meer aan uit geraak!

Sorry voor al mijn vragen maar ik ben een leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eentje met een goede voeding die wanneer hij verder opengedraaid wordt nog steeds zonder vervorming blijft spelen. Een Nad of een Marantz kan je naar kijken maar dan wel de t747 of t748 of kijken eens naar een Marantz 5005 of 5006.

Als het goed is zit er in de versterker een lip sync optie ook wel audio delay genoemd die kan je gebruiken om het beeld en geluid te corrigeren. Als je de set qua klank je nu bevalt dan zie ik niet in waarom je luidsprekers moet vervangen.

Het is niet een goede gevoeligheid maar een HOGE gevoeligheid. Klipsch en Paradigm zetten het signaal efficiënter om, zodat zij met minder energie meer volume produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
thx !
Wat ik wel vind, is dat andere setjes (zoals mijn simpele yamaha speakers van bij een set van 4 jaar geleden) helderder & scherper klinken.

Dus volgens u mag ik ervan uitgaan dat die whardale speakers niet beter zullen spelen of diegene die ik nu heb? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213660

De ene speaker klinkt nou eenmaal scherper dan de ander. Ik heb sinds kort mijn klipsch melkpakjes (hd theater 1000) rears vervangen voor BA25's. De klipsch melkpakjes waren in het hoog een stuk scherper, maar daar staat klipsch volgens mij ook om bekend. De BA25's geven daarentegen een veel completer geluid, wat ook niet zo gek is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ik zie net dat ik eventueel aan kef 2005.3 speakers kan geraken voor een mooie prijs.
Is dit een goeie combinatie met mijn huidige versterker & zijn de speakers beter of de jamo speakers die ik nu heb ?
Alvast merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ik zie net ook de consono 35 mk2 speakersset voor maar 329 euro (www.teufelaudio.nl).
Wat zou hiervan de kwaliteit zijn? Blijkbaar krijgt deze overal goede commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat wil je überhaupt? Je haalt diverse sets aan, maar ze zijn wel zeer verschillend qua type. De één is een setje melkpakjes waar de ander een set is bestaande uit vloerstaanders en monitoren. Als je op dat vlak geen voorkeur hebt dan wordt het een zeer brede keuze. Voor muziek zal een setje snel voldoen, met muziek wordt het toch een stuk lastiger. Ik zou eerst eens gaan luisteren naar de types zodat je kan horen wat een dergelijk setje doet. Of zoek hier op het forum eens op de eigenschappen (of eigenlijk nadelen) van een setje bestaande uit (zeer) kleine speakers en de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Laten we zeggen dat ik gewoon aan het kijken ben naar speakers met een budget van 400-500 euro max & die een verbetering zou zijn op mijn huidige set die ik al heb.
Ik gebruik mijn speakers enkel voor homecinema & gaming .. muziek spelen doe ik vanaf mijn pc luidsprekers die meer dan voldoen voor mij.
Het is niet evident om naar verschillende winkels te rijden in nederland om ze even te beluisteren want ik kom van belgie en hier heb je niet zo heel veel speciaalzaken dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:28
Je vindt je versterker te "licht" en daarom wil je de speakers gaan upgraden? :? Het is natuurlijk jouw geld, maar als je niet geïnteresseerd bent in muziek, dan zou je huidige setje toch wel redelijk moeten volstaan. Mogelijk dat een subwoofer wat extra drama kan toevoegen.
Met betrekking tot de vertraging in je geluid, weet je zeker dat je audio delay hebt? Omdat "normaal"een delay in beeld optreedt door video processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een sub is waarschijnlijk wel een goed idee. crossover op 80hz zetten en dan heeft je versterker het prima naar zijn zin want hij hoeft namelijk geen lage tonen meer naar de fronts te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ok bedankt voor de informatie ;) Ik zal de crossover dan veranderen naar 80 hz .
Ik heb een jamo sub 210 en daar kan ik de crossover ook instellen. Daar ook op 80 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Sorry voor de vele vragen maar wat is dan het verschil tussen de kleine melkpakspeakers en de zuilluidsprekers ?
Persoonlijk vind ik da achterste speakers redelijk stil maar dit is bij iedereen wel zo zeker aangezien het geluid het meeste vanvoor komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De sub daar zet je de crossover van uit of zo hoog mogelijk.
En op de receiver stel je dan de crossover in van 80hz :) In MCACC zet je ALLE speakers op 'small' dan staat dat ook meteen goed :) De Fronts dus óók op small :)
En speel wat met de crossover frequentie,

[ Voor 38% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 10-01-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

niniansix schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:28:
Sorry voor de vele vragen maar wat is dan het verschil tussen de kleine melkpakspeakers en de zuilluidsprekers ?
Daarom zei ik dat je eens moest gaan luisteren naar verschillende types speakers. Niet eens specifiek de modellen die je zoekt (al is dat natuurlijk wel mooi meegenomen), maar gewoon puur het verschil tussen de verschillende types. Al staat er - zoals gezegd - op GoT ook genoeg geschreven over de nadelen van een dergelijk systeem.

Ik wil je toch eens vragen de http://gathering.tweakers.net/forum/faq door te nemen. Betreffende het kicken van je eigen topic binnen 24 uur, crossposten en het meerdere topics aanmaken terwijl dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213660

Melkpakjes kunnen gezien hun grootte geen lage en middentonen geven, iets wat vloerstaanders wel kunnen. Melkpakjes in combi met een sub zijn voornamelijk voor films en games. Wil je ook degelijk muziek luisteren, dan zul je naar vloerstaanders moeten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39
Staat nog een mooi setje B&W 802 Nautilus te koop op het HT-forum.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:28
Anoniem: 213660 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:29:
Melkpakjes kunnen gezien hun grootte geen lage en middentonen geven, iets wat vloerstaanders wel kunnen. Melkpakjes in combi met een sub zijn voornamelijk voor films en games. Wil je ook degelijk muziek luisteren, dan zul je naar vloerstaanders moeten kijken
*Of bookshelf/monitors
Pagina: 1