USB-Bootable Memtest 86+: How to

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
In het verlengde van het topic BSOD 0x0000000a ==> RAM testen??
Wil ik graag memtest 86+ via een usb stick gebruiken.
Ik krijg dit echter niet aan de praat.

Versie 4.10 (auto-installer USB key):
Ik heb de installatieprocedure voor de USB stick doorlopen.
Deze installatie heeft mijn SSD uit de bios gehaald qua boot opties. (MBR veranderd)
De primaire boot staat op de USB, de secondairy boot is mijn HDD (zonder windows) (volgorde gewijzigd in uefi)
Hoe ik deze volgorde ook wijzig, windows wordt gewoon van de SSD ingeladen, ook al staat deze niet als primaire of secundaire boot:S

Versie 4.20(auto-installer USB key):
Geeft tijdens de installatie op de USB aan dat de installer corrupt is en stopt vervolgens de installatie.

Mocht er iemand zijn die weet hoe ik memtest 86+ aan de praat krijg op een usb-stick (of zonder cd/dvd) dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik gebruik altijd een HP tool (HP Drive Key Boot Utility) om de schijf / stick te formateren: http://h20000.www2.hp.com...p?swItem=MTX-UNITY-I23839
Als je dan de Win98 SE DOS bestanden hebt zet hij ze erop voor je:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Mogelijk kan je dan via boot manager de (F8, Del of Esc tijdens bios scherm) opstarten zonder BIOS aanpassingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 09-01-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Ik snap niet wat je bedoelt maar volgens mij iets als het volgende.

Ik formateer de stick met de HP tool, vervolgens probeer ik nogmaals de V4.10 en vervolgens de v4.20 versie van memtest86+ door tijdens de post de uefi in te gaan (Del) en hier het bootable device te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die HPtool is in dit geval alleen niet zo handig, gezien het een Linuxstickie moet worden.

Is die stick wel echt bootable? Als het ding niet bootable is dan zal het systeem die skippen (en dan alsnog een bootable apparaat zoeken, ook al staat die niet in de bootsequence).

Je zou eens kunnen kijken of je met unetbootin het ding niet bootable kunt maken met memtest

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 09-01-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Hoe check ik de bootability van een USB?
Ik dacht ik pak een random stick, laat het installatie programma van memtest eroverheen gaan en simsalabim ik heb een bootable usb met de benodigde programmatuur.

Ik heb hier nog een vijftal usb'jes liggen van die standaard mediamarkt dingen/ relatiegeschenken.

[ Voor 20% gewijzigd door eL_Jay op 09-01-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen hardwareprobleem maar een softwareprobleem.

Move PMG -> NOS

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
:$ Slordig van me.
Ik wilde eigenlijk eerst softwarematig proberen het probleem te achterhalen voordat ik ram-plankjes ga uitwisselen (geen pretje met een mugen2) of een verse installatie uitvoer.

To do:

-memtest86+ via stabiele htpc op een usb-stick proberen te krijgen (ik moet toch de "Auto-installer for USB key" hebben? of toch een van de andere opties zoals Precompiled ISO of Binairy?)
-memtest draaien op instabiele game-rig (neem aan dat er een report komt dat ik in windows kan lezen?)
-report hier posten

Eventuele vervolgstappen.
-ramplankjes(2x4gb) per stuk testen in de verschillende ramsloten
-eventuele error-reports hier posten.
-DBAN voor de HDD en een verse windows 7 voor de SSD en weer memtest draaien.

Ik zal ergens morgen een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37
Ik zou een tool zoals YUMI ( http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/ ) gebruiken.
Je selecteer Memtest86+ en de tool doet de rest.

Kan je bij het booten niet op een F toets klikken om een boot menu te krijgen? Dan zie je een lijst met alle boot devices en kan je handmatig de usb stick selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 13:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De Ubuntu-installer bevat memtest. Instructies voor het maken van een Ubuntu-USB-stick zijn makkelijk te vinden.

http://askubuntu.com/ques...with-ubuntu-12-04-live-cd
https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 07:49
Bij mijn pc staat de usb stick bij de harde schijven, en niet bij usb apparaten.
Ik start op, druk f12, dan krijg ik een boot menu om eenmalig de boot apparaat te wijzigen, daar staat de usb stick bij de harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

eL_Jay schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:01:
-memtest draaien op instabiele game-rig (neem aan dat er een report komt dat ik in windows kan lezen?)
Nee, memtest is een op zich staand OS, die zal geen reports richting Windows geven of wat dan ook.

De tip van CAPSLOCK2000 is op zich ook een goede, de Ubuntu installer heeft ook memtest aan boord.

Verder kun je vrij makkelijk kijken of een USBstick bootable is of niet. Pak een systeem waarvan je weet dat hij van USB kan booten en probeer te booten met het ding. Als dat werkt is je USBstick bootable. Zo niet, dan is er waarschijnlijk wat fout gegaan bij het bootable maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:31
Ik heb er eentje gemaakt door handleiding Hiren's BootCD From USB Flash Drive (USB Pen Drive te volgen. (combinatie van usb format en grub 4 dos)
Mijn stukje voor de menu.lst is:
code:
1
2
3
4
title Windows Memory Diagnostic\n
find --set-root /HBCD/memtest.gz
kernel /HBCD/memdisk
initrd /HBCD/memtest.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Ik lees op verschillende fora dat de memtest die bij 12.04 wordt geleverd onjuiste foutmeldingen geeft bij een aantal testen.

Overigens begreep ik je verkeerd wat betreft bootable USB. Ik dacht dat je bedoelde USB stick X van merk Y kan je wel mee booten maar USB stick Y van merk X is onmogelijk.

Anyhow, memtest gedraaid, geen errors :(
Ik hoop dan maar dat het een drivers/software error is.
Ik draai overigens weer 2 dagen stabiel, waarin ik +8 uur heb gegamed. Het lijkt dus ook niet dat het systeem eruit klapt onder zware belasting. Ik heb namelijk ook nog wat benches gedraaid zonder problemen.

Daarnaast heb ik de MP van de i5 2500k aangepast naar ==> 42,42,37,37 bij stock voltage. Wellicht dat de CPU na 9 maanden rock-solid stabiliteit niet meer tevreden was met 41,41,41,41 op stock settings. Al lijkt me de BSOD code daar niet op te wijzen.

Bedankt voor de hulp in ieder geval, het geheugen en de slots zijn tenminste uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 22:36

Kabouterplop01

chown -R me base:all

OF je neemt Unetbootin en de Ubuntu live CD (Ik denk dat dat hetzelfde is als wat CAPSLOCK2000)
Pagina: 1