[Windows 8 Store] Urls van het W8 storeformaat niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 06:43
Urls van het onderstaande formaat (Windows 8 store url) worden niet door het forum herkend. Ook niet tussen de [url ][/url] tags:

ms-windows-store:PDP?PFN=27452DennisBakker.Recipe4share_j7m1vj59st4m6

[url=ms-windows-store:PDP?PFN=27452DennisBakker.Recipe4share_j7m1vj59st4m6]Link die dus niets doet[/url]

In een gewone html tag werkt de link wel in Windows 8, alleen het forum kan er niks mee...

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 08-01-2013 18:39 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit is gewenst gedrag imho. Ik zit niet te wachten op linkjes die vuige fullscreen meuk in andere applicaties openen. skype:// en steam:// linkjes werken ook niet bijvoorbeeld.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
Kan je er niet standaard voor of achter zetten dat het een Steam. Skype of Windows Store link is dan? Want om nou te bepalen voor de bezoekers wat handig is.. Als zij het niet willen hebben geopend in die applicaties kunnen ze daar zelf toch dmv een plugin iets tegen doen (eigenlijk zoals dat met cookies ook zou moeten gebeuren :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

crisp

Devver

Pixelated

Proprietary protocols ondersteunen leidt tot linkjes die voor veel gebruikers simpelweg niets doen en dat lijkt me niet wenselijk.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Je kan die links toch voorzien van een vermelding voor welk platform die link is (in een andere kleur)?

VB:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YUYxGNWOhkdmQkkVAbnGj2I3/full.png

of:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/adms63KYw75C7PNhie6vl0PA/full.png

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

crisp

Devver

Pixelated

Maar die vermelding klopt niet; als je geen windows 8 gebruikt dan doet die link namelijk helemaal niets.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
Toch zou het wel fijn zijn als het binnen topics als [Windows Store] ervaringen & discussies mogelijk is die links wel te gebruiken. De kans dat een gebruiker in dat topic Windows 8 heft geinstalleerd is vrij groot lijkt mij.
Same voor Steam specifieke topics, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Binnen Steam topics kan je gewoon naar de weburl linken. Windows 8 store linkjes hebben geen fallback. Dat is eerder een tekortkoming van de Windows Store dan van GoT. Daarbij open je met custom protocol urls ook nog aardig wat mogelijke security problemen. Een "javascript:" is er nog wel uit te filteren, maar recent kwam er een behoorlijk schadelijke exploit voor het steam url protocol aan het licht.

Daarbij blijf ik bij het argument dat het zeer ongewenst is wanneer linkjes op fora plotseling externe applicaties aanroepen, helemaal op de stupide fullscreen methode van Win 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
MueR schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:28:
Binnen Steam topics kan je gewoon naar de weburl linken. Windows 8 store linkjes hebben geen fallback. Dat is eerder een tekortkoming van de Windows Store dan van GoT.
Ook bij Windows 8 kan je gewoon naar je een app in de store linken via een website. Daar staat dan weer een link rechtstreeks naar de store.

Maar om op de rechstreekse links terug te komen, je kan in de textmelding ook aangeven dat de link alleen in Windows 8 opent (of steam of skype of wat dan ook). Mensen die die syetemen niet geinstalleerd hebben weten dan dat de link niets doet bij hun...

Zet anders een poll of zo uit met wat de gemiddelde tweaker ervan denkt met diverse ideeen/oplossingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Swerfer schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:48:
[...]

Ook bij Windows 8 kan je gewoon naar je een app in de store linken via een website. Daar staat dan weer een link rechtstreeks naar de store.
Dan lijkt linken naar die pagina me genoeg voor een Windows Store topic, net als het voor de Steam topics genoeg is om naar de webversie te linken.
Maar om op de rechstreekse links terug te komen, je kan in de textmelding ook aangeven dat de link alleen in Windows 8 opent (of steam of skype of wat dan ook). Mensen die die syetemen niet geinstalleerd hebben weten dan dat de link niets doet bij hun...
Dan moet je vervolgens ook nog per protocol gaan bijhouden waar welk protocol voor dient en daarnaast ook nog eens gekke waarschuwingen gaan implementeren. Daar moet de ubb parser op aangepast worden, wat ook niet echt handig is. Daarbij is een protocol url aanmaken voor je eigen software niet heel erg moeilijk, waarmee je eigenlijk een ongelimiteerd aantal "custom" url protocols zou moeten ondersteunen.

Uiteindelijk is het een afweging van de hoeveelheid moeite die de devvers er voor moeten maken tegenover de feitelijke winst voor de gebruikers. En persoonlijk lijkt een weblink naar de store genoeg, als daar het linkje staat voor de mensen die er iets mee kunnen. Elimineert het risico op exploits, elimineert de noodzaak om custom protocols te ondersteunen.

Pagina: 1