Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoJan schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:59:
Het lukt mij niet om de Acer ring te starten. Werkt dat nu wel of niet op de W700?
Geen idee mij lukt t iniedergeval ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Bij mij start hij gewoon op hoor.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
truffel50 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:37:
Bij mij start hij gewoon op hoor.
En hoe doe je dat dan precies? Hoe ik mijn hand ook op het scherm zet, het werkt niet. Maakt het nog uit of je op de desktop zit of op een Metro scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
RoJan schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:35:
[...]

En hoe doe je dat dan precies? Hoe ik mijn hand ook op het scherm zet, het werkt niet. Maakt het nog uit of je op de desktop zit of op een Metro scherm?
De Acer ring heeft een eigen scherm, je krijgt dan een cirkel met programma icoontjes. Op een icoontjes klikken dus of met je vinger schuiven of draaien

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
truffel50 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:10:
[...]

De Acer ring heeft een eigen scherm, je krijgt dan een cirkel met programma icoontjes. Op een icoontjes klikken dus of met je vinger schuiven of draaien
Ja, dat is duidelijk. Maar je moet dat eigen scherm oproepen door 5 vingers tegelijk op de display te zetten. En dat werkt dus bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 05:24
RoJan schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:25:
[...]

Ja, dat is duidelijk. Maar je moet dat eigen scherm oproepen door 5 vingers tegelijk op de display te zetten. En dat werkt dus bij mij niet.
Bij werkt het ook niet. Bij de apps staan Acer ring ook niet geinstalleerd.

Ik heb deze tablet nu 1 week en ik vind em SUPER _/-\o_

Ik had eerst gewacht op de surface, maar de lage batterij duur was toch een te groot dilemma voor mij.
Omdat er eerst zo'n lelijke dock bij zat en een verkeerde kleur cover, had ik de aankoop nog uitgesteld.
Toen ik vorig week pas zag dat de nieuwere versie een keyboard in de cover had, werd ik meteen enthousiast en ben ik em de volgende dag bij alternate gaan halen.

Ik gebruik de W700 (I5 128gb) voornamelijk voor s'avonds als ik op de bank zit en het is een verademing als ik em vergelijk met mijn ipad 1. Gewicht is voor mij geen issue omdat ik mijn tablet altijd op een zelf gemaakte stand zet. Het scherm is lekker groot en voor films wel 2x zo groot als de ipad.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik zit hevig te twijfelen of ik Windows 8.1 preview op de W700 zal zetten. een deel van de nieuwe opties (beter omgaan met hogere resoluties bijvoorbeeld) spreekt me zeer aan. Heeft iemand anders dit al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 05:24
RoJan schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:24:
Ik zit hevig te twijfelen of ik Windows 8.1 preview op de W700 zal zetten. een deel van de nieuwe opties (beter omgaan met hogere resoluties bijvoorbeeld) spreekt me zeer aan. Heeft iemand anders dit al overwogen?
Ik heb het wel overwogen, maar het feit dat je alle apps opnieuw moet installeren als de 8.1 final uitkomt houdt tegen. Dat schijnt niet het geval te zijn als alleen je de finaal 8.1 installeerd.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:46
Ik heb sinds vrijdag ook een W700 en hij bevalt me prima. Ik heb alleen een paar vragen.....
- Wake up door de windows key, is dat mogelijk? Knop aan de zijkant is wat onhandig met de hoes edg.
- VMWare workstation geeft fouten bij het starten van een VM, iemand ervaring mee? VirtualBox van oracle gebruik ik nu en die werkt wel.
- Booten van USB stick werkt niet. USB CD edg wel. Security boot is uitgezet maar dat helpt niet. Heb het 2.13 bios erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
RoJan schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:25:
[...]

Op die manier van 5 vingers op de scherm werkt bij mij ook niet. Zelfs screenshot maken met windows-logo + downknop werkt ook niet. Volgens mij werken meerderen sneltoetsen niet. Beetje vreemd.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:02

Major_ton

Shoot!

Hoe zijn de ervaringen met deze tablet op dit moment? Ik overweeg de Core i3 variant vanwege de prijs en de betere prestaties t.o.v. de modellen met een Atom processor. Het Full HD scherm van 11,6" vind ik ook een meerwaarde hebben, maar al dat mooie kan natuurlijk snel verpest worden als het apparaat vol zit met bugs. Ik wil vooral lekker kunnen browsen, FHD MKV's kijken en misschien af en toe eens RTS game proberen. Wie kan mij overtuigen? ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:02
Major_ton schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:08:
Hoe zijn de ervaringen met deze tablet op dit moment? Ik overweeg de Core i3 variant vanwege de prijs en de betere prestaties t.o.v. de modellen met een Atom processor. Het Full HD scherm van 11,6" vind ik ook een meerwaarde hebben, maar al dat mooie kan natuurlijk snel verpest worden als het apparaat vol zit met bugs. Ik wil vooral lekker kunnen browsen, FHD MKV's kijken en misschien af en toe eens RTS game proberen. Wie kan mij overtuigen? ;-)
Ik gebruik hem al een tijdje nu. Heb zelf de i5 versie. Tot nu toe ben ik niet egt een bug tegen gekomen. Alles werkt gewoon zoals het hoort. Vooral het browsen in de metro omgeving is erg snel en fijn om te gebruiken.
Ik zou zeggen loop een keer een media markt binnen en probeer hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Major_ton schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:08:
Ik heb de i3 en ben er heel tevreden over. Superscherm, vlot werkend en dankzij het prima keyboard in de cover ook echt multifunctioneel inzetbaar.
Games speel ik niet (of eigenlijk: geen 'echte' games), films en browsen gaat uitstekend. de Metro-browser werkt goed, op de desktop kan je ook voor Firefox of Chrome kiezen. Overnemen pcs met de app prima, office, middelzware tot zware programma's (Lightroom, Photoshop): geen probleem. Echt een prima laptop én een prima tablet.
Nadelen:
- Camera niet te gebruiken indien in de hoes (stom, geen gaatje!)
- Zwaar (vergeleken met een iPad ofzo, licht vergeleken met een laptop)
- Knop om uit te zetten reageert soms niet (ik gebruik de 'knop' op de desktop)

Dus ik zeg: doen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:02
RoJan schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:05:
[...]

Precies zelfde probleem had ik ook. Maar het blijkt dat de home knop van de acer soms vast loopt waardoor hij niet reageert op de power knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:25

zekerpixels

Victory Loves Preparation

RoJan schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:05:
[...]
sertan_deniz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:31:
[...]
Precies zelfde probleem had ik ook. Maar het blijkt dat de home knop van de acer soms vast loopt waardoor hij niet reageert op de power knop.
Dit van die knop is nu wel erg vaak in deze topic te lezen, maar hier heb ik nu totaal geen last van deze werkt bij mijn gewoon naar behoren.

Is overigens de i5/128gb variant, mijn review.

[ Voor 8% gewijzigd door zekerpixels op 15-07-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Zekerpixels, goede review ! Ik zou geen blutooth muis neem maar een wifi muis zo eentje van logitech.
Ik heb overigens ook geen last van die knop.

[ Voor 18% gewijzigd door truffel50 op 20-07-2013 23:10 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

truffel50 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:09:
Zekerpixels, goede review ! Ik zou geen blutooth muis neem maar een wifi muis zo eentje van logitech.
Ik heb overigens ook geen last van die knop.
Bedankt, wifi muis is dat er dan? (kijk wel even on de logitech site)
Waarom zou je eerder een wifi muis nemen ipv bluetooth?

[ Voor 7% gewijzigd door zekerpixels op 21-07-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zekerpixels schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:58:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten, ben namelijk ook opzoek naar een muis (BT).
Ben namelijk ook sinds dit weekend eigenaar van de W700 i5 :P

Trouwens, is het iemand gelukt om de X360 wireless controller direkt te connecten via BT met de W700?
Tot zover werkt het alleen ivm de receiver...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:55:
[...]
Dit zou ik ook graag willen weten, ben namelijk ook opzoek naar een muis (BT).
Ben namelijk ook sinds dit weekend eigenaar van de W700 i5 :P
Ik vraag me ook wel af of elke bluetooth muis zou werken, en natuurlijk is er weer erg veel keus.
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:55:
[...]
Trouwens, is het iemand gelukt om de X360 wireless controller direkt te connecten via BT met de W700?
Tot zover werkt het alleen ivm de receiver...
Connecten met een X360 moet wel kunnen (bedraad), of dit wireless kan heb ik nog niet gezien. (zelf geen ervaring mee)
Ik weet wel dat het verbinden met een PS3 controller kan maar dat is nogal omslachtig, dus heb het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een draadloze Xbox360 controller te kunnen gebruiken moet je een Xbox360 USB receiver hebben. Als ik het goed heb worden deze receivers niet meer los verkocht, maar zijn ze gebundeld met een controller onder de naam "Microsoft Xbox 360 wireless controller for Windows". Met bluetooth gaat het niet lukken, al gebruikt deze controller een vergelijkbare techniek.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
zekerpixels schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:58:
[...]

ik heb 'gewoon' een Bluetooth muis van Rapoo en die werkt uitstekend. ik gebruik hem niet veel, omdat ik de W700 meestal als tablet gebruik. Die muis is nog niet duur ook:

http://tweakers.net/price...h-optical-mouse-6080.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Dat is geen full size muis geloof ik, btw elke bluetooth muis zou moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
zekerpixels schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:27:
[...]

Dat is geen full size muis geloof ik, btw elke bluetooth muis zou moeten werken toch?
Wat noem jij 'full size'? Hij is inderdaad kleiner dan de enorme Logitech Performance MX die ik naast mijn desktop heb liggen, maar hij wordt dan ook meegenomen... Voor mijn gemiddeld grote handen is het een prima muis.
En ja, elke fatsoenlijke BT muis moet werken, maar daar zijn er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:46
Ik heb de Microsoft Sculpt Touch Mouse nu een 2 weken in gebruik en die werkt prima. Tikje kort wellicht.

Ik heb alleen veel ruzie met narrator, hoe krijg je die rommel eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

GIGABYTE GM-M7700B deze lijkt me wel wat maar moet heet eerst zien.

het moet btw een vervanger worden van Trust MI-7700R Wireless Laser Mouse

Edit:
Hoe krijg ik die iritante McAfee nu uitgeschakeld en de normale Windows deffender weer in?
Ik krijg McAfee namelijk niet uitgeschakeld.
Een alternatief antivirus programma schakelt standaard windows defender uit, deze moet dus gede-installeerd worden.

[ Voor 30% gewijzigd door zekerpixels op 29-07-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de W700 omdat ik enerzijds met dat ding als tablet lekker relaxed wil surfen e.d. op de bank, en anderzijds ook als vervanging van mijn laptop er met Office-bestanden op wil werken.
Welke mogeljkheden heeft de W700 om met Office-bestanden te werken? staat er iets van office op voor-geinstalleerd of een andere toepassing waarmee je fatsoenlijk office-bestanden kan bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu ook de Microsoft Sculpt Touch Mouse werkt perfect.
iets kleiner dan normaal formaat maar verders super, scroll wiel is wel heerlijk zeg.

@ danthe: over office weet ik nog niet nog neit geprobeerd maar volgens mij zit er een office pakket op, kan het vanaaf wel ff bekijken.

moet trouwens zeggen dat de tablet me echt steeds meer gaat bevallen. Heb nu ook enkele market games en steam games die erg goed werken erop, Reus bijv. werkt perfect op touchscreen enigste wat (nog) niet kan is pauzeren met touch. en met x360 controller werkt Strike Force Zero ook subliem, Krachtig dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:54:
Ik overweeg de W700 omdat ik enerzijds met dat ding als tablet lekker relaxed wil surfen e.d. op de bank,
Als de W700 in de keybord covver zit is deze naar mijn mening wat moeilijk als echte tablet te gebruiken,
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:54:
en anderzijds ook als vervanging van mijn laptop er met Office-bestanden op wil werken.
Welke mogeljkheden heeft de W700 om met Office-bestanden te werken? staat er iets van office op voor-geinstalleerd of een andere toepassing waarmee je fatsoenlijk office-bestanden kan bewerken?
De W700 word niet met een office pakket geleverd, ik heb microsoft office 2013 geinstallerd en dit werk erg goed. Op het iets kleinere scherm na, wat op te lossen is door er een extern scherm aan te hangen dmv hdmi, merk je niet dat je op een mobiel apparaat werkt ipv een vast pc.
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:02:
heb nu ook de Microsoft Sculpt Touch Mouse werkt perfect.
iets kleiner dan normaal formaat maar verders super, scroll wiel is wel heerlijk zeg.
Dit heb ik een keer in een store geprobeerd maar het was niet echt mijn ding, zoek toch iets van groter formaat.
Met Microsoft Sculpt Touch Mouse dat is toch die met ipv een scrolwiel een touch gedeelte?
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:02:
moet trouwens zeggen dat de tablet me echt steeds meer gaat bevallen. Heb nu ook enkele market games en steam games die erg goed werken erop, Reus bijv. werkt perfect op touchscreen enigste wat (nog) niet kan is pauzeren met touch. en met x360 controller werkt Strike Force Zero ook subliem, Krachtig dingetje!
Ik ben het helemaal met je eens ik gebruik mijn pc eigenlijk alleen nog maar voor heavy games, voor market games heb ik oa "Great Big War Game" geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft sculpt mouse is inderdaad met touch scrolwiel, maar als je er overheen gaat voelt het door de feedback als een scrolwiel. hij is inderdaad ietswat klein maar voor op reis / tijdelijk effectief genoeg.

Office heb ik wel zien staan in mijn w700 zal het vanavond even beter bekijken. misschien is het menu leeg of is het een tijdelijke probeer versie.

Komende 2-3 dagen ga ik meer games testen op touchscreen, kijken welke werken en een beetje lekker spelen voor zo op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien Office apart aangeschaft moet worden, kom je qua prijs bij de Surface Pro in de buurt.
Valt de prijs-kwaliteitsverhouding dan nog positief uit voor de W700?

nou las ik ergens dat Microsoft binnenkort gratis Office Basis op windows8 tablets met een klein scherm ging leveren. Zijn er ook signalen dat deze marketingstrategie binnenkort voor tablets met grotere schermen danwel standaard met alle windows8 tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:58:
Office heb ik wel zien staan in mijn w700 zal het vanavond even beter bekijken. misschien is het menu leeg of is het een tijdelijke probeer versie.
Bij mij ook maar je kan er niks mee, je moet eerst een licentiecode gebruiken.

we hebben te veel surface-rt tablets laten maken

[ Voor 26% gewijzigd door zekerpixels op 29-07-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

office staat er inderdaad al op, maar het is een probeerversie...
als men het niet gaat gebruiken raad ik je aan het te verwijderen (neemt zo'n 270-300mb in).

iets wat ik ook niet snap van windows 8, hebben ze een geweldige muziek software genaamd Zune,
donderen ze een slap aftreksel ala "xbox music player" erin.
gelukkig krijgt zune een eigen "icon" voor in het touch menu, maar wel weer jammer dat het dan eerst naar het desktop springt voordat het zune start.

ohhh en in de desktop, dat start menu weg ... kan ik nog wat snappen (tenminste ik doe mijn best), maar waarom zet men nu de taakbalk vast zodat men dat niet groter / kleiner kan maken, en zorg dan op zijn minst dat men de iconen naar gewenst formaat kan aanpassen, of op zijn minst; laat het vergroten als men zijn vinger er overheen beweegt zodat men makkelijker de kleine iconen (vullend beeld, minimaliseren, sluiten, scrollen) kan aantikken....

ik vraag me echt af wanneer ze nou echt gaan leren van hun fouten en goede ondernemingen in het verleden en de kennis daarvan gebruiken om ook echt 1 hecht en goed werkend systeem te maken.

maar ach, nog steeds happy maar er zijn van die momenten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen met OpenOffice op de W700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:11:
iets wat ik ook niet snap van windows 8, hebben ze een geweldige muziek software genaamd Zune,
donderen ze een slap aftreksel ala "xbox music player" erin.
gelukkig krijgt zune een eigen "icon" voor in het touch menu, maar wel weer jammer dat het dan eerst naar het desktop springt voordat het zune start.
Zune nooit van gehoord, ook kan ik die niet 123 in de store vinden.
Edit: Of bedoel je van Windows Phone.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:11:
ohhh en in de desktop, dat start menu weg ... kan ik nog wat snappen (tenminste ik doe mijn best), maar waarom zet men nu de taakbalk vast zodat men dat niet groter / kleiner kan maken, en zorg dan op zijn minst dat men de iconen naar gewenst formaat kan aanpassen, of op zijn minst; laat het vergroten als men zijn vinger er overheen beweegt zodat men makkelijker de kleine iconen (vullend beeld, minimaliseren, sluiten, scrollen) kan aantikken
Die startknop die ze in windows 8.1 weer toevoegen kunnen ze ook beter weglaten, als je daar op klikt ga je naar het start menu (metro) en bij rechtermuis op de startknop krijg je hetzelfde menutje als je nu ook als krijgt als je ctrl + X doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zekerpixels schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:50:
[...]

Zune nooit van gehoord, ook kan ik die niet 123 in de store vinden.
Edit: Of bedoel je van Windows Phone.
Zune is een muziek software gemaakt in het verleden voor de zune player (microsoft's antwoord op de ipod/ itunes)
je kan het niet in de store vinden, ff googlen, icon voor metro wordt automatisch toegevoegd bij de installatie. Voor puur mp3 muziek software toch mijn persoonlijke favoriet.
[...]

Die startknop die ze in windows 8.1 weer toevoegen kunnen ze ook beter weglaten, als je daar op klikt ga je naar het start menu (metro) en bij rechtermuis op de startknop krijg je hetzelfde menutje als je nu ook als krijgt als je ctrl + X doet.
je schiet er dus geen donder mee op :P
ach ja men kan niet alles hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:31:
Zune is een muziek software gemaakt in het verleden voor de zune player (microsoft's antwoord op de ipod/ itunes)
je kan het niet in de store vinden, ff googlen, icon voor metro wordt automatisch toegevoegd bij de installatie. Voor puur mp3 muziek software toch mijn persoonlijke favoriet.
Sorry ik dacht dat je een app bedoelde, uit de store dus.
Verder ben ik wel gehecht geraakt aan vlc, geen gedonder met codecs enzo. (nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:31:
[...]

[...]

je schiet er dus geen donder mee op :P
ach ja men kan niet alles hebben
Ik vind zune ook nog steeds een heerlijk programma. Lekker vloeiend en snel en makkelijk in gebruik. Snap ook niet waarom Microsoft het helemaal gedumpt heeft, want het werkte vroeger met mijn omia 7 helemaal zo slecht nog niet.

Apple kan in ieder geval nog veel leren van een programma als deze, iTunes vind ik nog steeds een draak van aan programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Ik vond Zune ook goed genoeg met mijn Omnia 7, met de Lumia 920 doe ik nu handmatige muziek en foto's verplaatsen en daar wil ik niet aan beginnen met mij nieuwe W700 (i3 versie).

Top tablet trouwens, mijn eerste gedachte was ''is dit wel een Acer?'' toen ik de doos open maakte.
Ik gebruik hem als vervanging van mijn woonkamer pc en android tablet (iconia A200).

Eerste probleem vandaag, geen power en volume+ knop meer maar Narrator die steeds maar bleef opstarten.
Narrator heb ik definitief uitgeschakeld en met het nieuwste bios (2.14) waren ook de knoppen weer terug.

[ Voor 22% gewijzigd door triskele10 op 04-08-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels de W700 i3 gekocht. Mooi apparaat, mooie vormgeving en het toetsenbord in combinatie met het tablet werkt goed. het typen op het toetsenbord gaat ook redelijk soepel, nog een beetje wennen aan de toetsaanslagen, maar het typen gaat redelijk foutloos tot dusver, mis alleen af en toe een hoofdletter doordat ik de shift niet goed raak maar dat ligt aan de gewenning. Klein detail: tov mijn vorige Acer ben ik erg tevreden over de positie van de delete-toets, die gelukkig makkelijk vindbaar en goed gepositioneerd is op de onderste rij vh toetsenbord.

Minpunt:
Ik had ook de eerste 2 dagen last van Narrator, maar hem m gelukkig uit weten te schakelen, maar dat was wel even zoeken hoe dat moest (volume+ schakelde bij mij Narrator in, en actie onder deze knopcombinatie heb ik vv uitgezet).

@ triskele10; Hoe update ik trouwens het BIOS?
Ik irriteer me vreselijk aan het feit dat ik steeds moet inloggen met mijn Microsoft-account, bijvoorbeeld als ik wil Skypen, waarna ik vv nog steeds niet in mijn eigen Skype-account komt.
Hoe kan ik dat gedoe met Microsoft-account omzeilen?

zelfde geldt trouwens voor email: eerst met microsoft-account inloggen (waarvoor ik eerst een hotmailaccount heb moeten aanmaken) en vervolgens pas naar je eigen email. Dat vind ik omslachtig (of zie ik iets over het hoofd?)

Ik ga zo Open Office installeren en uitproberen. Zal laten weten hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
@Danthe
Bios ging makkelijk via Windows.

Skype ging ook bij mij alleen maar via MS account, maar dat was geen probleem voor mij.(Ik heb geen ander account meer)
Ik heb Windows 8 op al mijn pc's en merk nu wel de voordelen.

Toetsenbordje gebruik ik niet meer, ik heb nu een portfolio en gebruik hem volledig als tablet.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

[ Voor 52% gewijzigd door triskele10 op 11-08-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Narrator had ik in de vakantie ook erg veel last van ( wist in het begin ook geen idee hoe ik hem had gestart of uit kreeg). ik denk dat mijn windows key af en toe lichtjes bleef steken en als ik dus op volume + drukte dat dus aansprong.
Heb ik opgelost door in het menu de hotkey uit te zetten.
Eerste keer was wel WTF momentje.

wat me trouwens opviel was dat zune jammer genoeg energie honger is.
Zuigt de batterij nog sneller leeg dan wanneer ik films keek en ong net zo snel als ik full windows games speel. heb wel al grafische opties lager gezet maar scheelt jammer genoeg niet heel veel.

Hoe ervaart anderen de batterij duur trouwens?

browsen, office : 6-8 uur
films / muziek / games (standaard apps / appstore) : ~6-7 uur
full windows games / zune : 4-5 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
Mijn batterij duur is ongeveer het zelfde, is goed genoeg voor mij. Waar ik alleen niet tevreden me ben is dat als ik hem afsluit (helemaal uit dus en opgeladen) er morgens nog maar 90% over is.

Ik heb snel starten uitgeschakeld en nou heeft de batterij morgens nog 98% over, kan ik mee leven.

[ Voor 20% gewijzigd door triskele10 op 27-08-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
ik ben ruim een maand weg geweest en mijn iconia was uitgeschakeld. gisteren kwam ik terug en tot mijn stomme verbazing was de accu nog 96 % vol!

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 08:40
Ik ben van plan een tablet te kopen en kom steeds uit op de acer w700 maar heb toch nog een paar vragen.
- Is deze tablet te gebruiken voor school?(gewicht in tas/hand, word, excel, visual studio, etc.)
- Hoe heet kan de w700 worden? Ik ben namelijk niet van plan met de blaren op me handen te zitten op wat op word te typen ;p
- Heeft iemand ervaring met wat kleine games(lol,sc2,CS:go)? Volgens notebookcheck zo het namelijk heel wat spellen kunnen spelen op low+1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
Heet word de mijne (i3 versie) niet, hij word wel warm soms bij de ventilator uitgang en die hoor ik alleen als ik mijn oor erop houd.
Hij is goed te gebruiken met het bij geleverde toetsenbord, alhoewel ik hem alleen als tablet gebruik. Ik zet hem alleen in het toetsenbord als ik veel moet typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Het lijkt mij een prima apparaat voor school. In de meegeleverde hoes kan hij als een semi-laptop dienen en hij is dan vrij handzaam. Games heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Mijn moeder heeft de W700 gekocht een paar maanden geleden. Ze is (was) er super tevreden over, maar vanaf dag 1 loopt ie meerdere keren per dag vast en moet ie hard gereset worden.
Het apparaat is al 2x bij Acer geweest, maar het enige wat ze doen is Windows opnieuw erop zetten en het BIOS upgraden naar de laatste versie. Dit blijkt niet de oplossing te zijn. In de event viewer is ook een hardware error waar te nemen van het touchscreen. Mijn moeder heeft 'm gekocht bij Dixons en is er nu wel klaar mee. Ze blijkt ook de enige te zijn met dit probleem want andere W700 gebruikers hebben hier geen last van. Ik heb gezocht op het forum van Acer en andere websites, maar ik vind alleen maar WiFi issues en geen hangende, vastlopende W700's. Hebben jullie nog tips wat ze het beste kan doen? Ze heeft geen vertrouwen meer in het opsturen en is eigenlijk ook niet van plan om dat weer te doen, gezien ze 'm dan weer lang kwijt is en al haar programma's, apps en instellingen weer moet terugzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door LCP op 16-09-2013 19:07 . Reden: Kleine typo ]

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Ben inmiddels overgegaan op het kopen van een bluetooth muis. het is de Microsoft Sculpt Comfort Mouse geworden, welke prima werkt icm de W700.
http://tweakers.net/price...fort-mouse/specificaties/

[ Voor 18% gewijzigd door zekerpixels op 06-10-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
Ik draai nu een paar dagen W8.1, maar er zijn toch een paar problemen.
Skype doet het alleen als ik de camera's uitschakel ( Voorlopige oplossing van Acer).
Ik kan geen commentaren meer posten op www.racedepartment.com/forum met IE11.

Verder doet hij het wel goed, maar ik ga voorlopig terug naar 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Windows RT 8.1 al uit de store is gehaald wegens mogelijk problemen, dus ik wacht voorlopig maar met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
Er waren nog meer problemen met IE11.
Hij word ook warmer en de accu duur korter.

Verder kon ik geen drivers updaten. Ik vind het wel prima zo met W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Hm, ik draai ook al een paar dagen met 8.1. Geen centje pijn. Maar Skype gebruik ik niet.
De Win 8.1 Facebook app is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
https://downloadcenter.in....aspx?agr=Y&DwnldID=23102

Deze driver instaleren en skype werkt met 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige probleem wat ik nu met Win 8.1 heb is dat flash zeer traag werkt in IE11 (zowel desktop als metro versie). Youtube films stotteren enorm (zeker in HD) en facebooks apps zoals Angry Birds werken enorm traag. Dit probleem had ik niet met Win 8.0. Verder heb ik nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Ik heb de 8.1 ook ruim 1 week erop staan. ik vind hem trager dan de 8, programma's starten traag op. tablet zelf ook.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
truffel50 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:52:
Ik heb de 8.1 ook ruim 1 week erop staan. ik vind hem trager dan de 8, programma's starten traag op. tablet zelf ook.
Ik vind vooral de toch minder alert. Moet regelmatig een keer extra op het scherm tippen. Hopelijk stelt Acer zijn drivers nog een beetje bij. #zalwelniet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
RoJan schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Ik vind vooral de toch minder alert. Moet regelmatig een keer extra op het scherm tippen. Hopelijk stelt Acer zijn drivers nog een beetje bij. #zalwelniet
Dat had ik de eerste keer, maar nu draait ie goed.
Ik heb alleen het probleem dat sommige forums en pagina's niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Sommige hebben problemen met het niet werken van de acer ring, handgebaren. Nu heb ik het opgelost. je opent acer ring, bij instellingen moet je "' handgebaren" aanzetten dan werkt het wel!

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:35
Ik ben van plan een w700 te kopen als upgrade van m'n w510. Ik had een paar vragen. Op de w510 kun je op de windows-knop drukken om het lockscreen te laten zien(net als de powerknop doet) kan dat ook op de w700? En heeft iemand ervaring met games die je kunt draaien op de i3 met de hd3000? Vooral voor Call of Duty(mw3/black ops 2 oid) en gta(san andreas/vice City). Uiteraard met alles op low, maar er is weinig over te vinden op internet(of ik zoek verkeerd). Bij voorbaat dank.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:37
Volgens notebookcheck is COD niet speelbaar via de HD3000.

Call of Duty: Black Ops 2 (2012)
low: 16.4 16.9 ~ 17 fps
med.:12.2 fps
high:4.4 fps
» The benchmarks indicate that the game is not playable in the tested settings.

bron: http://www.notebookcheck....raphics-3000.37948.0.html

hier staat een heel lijstje met games welke je als referentie zou kunnen gebruiken voor vergelijkingen.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

• truffel50
weet iemand hoe ik Windows 8 op mijn iconia W700 opnieuw kan installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door truffel50 op 13-12-2013 07:56 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
truffel50 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:00:
weet iemand hoe ik Windows 8 op mijn iconia W700 opnieuw kan installeren.
Met een USB CD-ROMspeler of iets soortgelijks. Staat in de bijgesloten documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
Ik heb de goedkoopste externe Samsung dvd brander ervoor gekocht. Functioneert prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:02
Hoi mensen, ik ben al een tijdje opzoek naar een tablet en zag toevallig vandaag de W700. Ik zat al een tijdje te kijken naar een Surface Pro 2, maar vind +/- 1000 euro exclusief accessories toch vrij prijzig. Ik zag dat de W700 al een sleeve en keyboard mee geleverd krijgt.

Ik vroeg me af of de storage uit te breiden was, ik lees op een aantal sites dat het niet mogelijk is en je dus vast zit aan je 64GB / 128GB, maar lees op de site van de MediaMarkt dat er wel degelijk een slot is voor een MicroSD kaart. Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

Ik zou de tablet oa voor wat games als Civ5 en RCT gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Raxious schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:51:
Ik vroeg me af of de storage uit te breiden was, ik lees op een aantal sites dat het niet mogelijk is en je dus vast zit aan je 64GB / 128GB, maar lees op de site van de MediaMarkt dat er wel degelijk een slot is voor een MicroSD kaart. Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?
De mijne (64 GB) heeft geen SD slot. Wel kan je er een SSD in een kastje via USB3 aanhangen, maar dat is niet hetzelfde als een kaartje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de windows 8.1 lukt het mij enigszins een beetje enthousiast te zijn over deze computer.
Ik heb nog wat tijd nodig.

Wat ik erg lastig vind is, geen melding bij ontvangst van Email.
Het geluid staat en muziek of ander geluid is hoorbaar.
In sleepstand wordt de computer niet wakker voor een mailtje.

Ik ben Apple en android gewend, daar draait het vanzelf maar hier heb ik waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Kent iemand het probleem of nog beter... heeft iemand een simpele oplossing?

T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen aan het experimenteren geweest en geluid doet het nu soms wel..
Maar heb mijn computer de hele dag met scherm aan te houden want de mail maakt het scherm niet wakker en haalt de computer niet uit zijn slaapmode.

Om het mailgebeuren toch te kunnen volgen heb ik er een 8 inch tablet naast gelegd.
Misschien een idee om alles in 1 kast te bouwen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

truffel50 schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:08:
Sommige hebben problemen met het niet werken van de acer ring, handgebaren. Nu heb ik het opgelost. je opent acer ring, bij instellingen moet je "' handgebaren" aanzetten dan werkt het wel!
Ik heb "Handgebaren" niet kunnen vinden. Zit het ergens verstopt?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:23:
Ondanks de windows 8.1 lukt het mij enigszins een beetje enthousiast te zijn over deze computer.

Wat ik erg lastig vind is, geen melding bij ontvangst van Email.
Het geluid staat en muziek of ander geluid is hoorbaar.
In sleepstand wordt de computer niet wakker voor een mailtje.

Ik ben Apple en android gewend, daar draait het vanzelf maar hier heb ik waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Kent iemand het probleem of nog beter... heeft iemand een simpele oplossing?
T
De hardware in de w700 ondersteunt geen connected standby. Alleen de atoms en enkele haswells ondersteunen dit.
Ook arm chips ondersteunen dit(android, apple, Windows RT).

Het kan wel vanuit slaapstand deels, de alarmen app werkt bijvoorbeeld daar wel mee. Ook outlook desktop ondersteunt dit geloof ik.
De mail app ontvangt geloof ik wel mailtjes in sleep, maar wordt niet 'wakker'. Mijn w510 deed dit wel, dat scherm ging aan wanneer er een mailtje binnenkwam.

[ Voor 15% gewijzigd door WoutervOorschot op 21-02-2014 23:39 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:23:
Ondanks??? Wat had je dan willen hebben? Windows 7 of zo op een tablet? 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:28:
Ik heb "Handgebaren" niet kunnen vinden. Zit het ergens verstopt?
Ik heb het tot op heden ook niet kunnen vinden.

Ik kan me voorstellen dat mensen deze computer gaan vergelijken met een iPad of een android tablet, maar het is m.i. een wezenlijk andere computer. Eigenlijk is het een vermomde laptop, die ook uitstekend als tablet kan functioneren. De touch bediening is uitstekend, het scherm perfect, maar het blijft een Intel i3 machine met Windows, dus met de bijbehorende 'nadelen'. Persoonlijk mis ik het niet zo dat hij niet steeds aanspringt als er een mailtje is. Daar heb ik mijn telefoon voor. Hij is wel uiterst nuttig als je ergens wilt werken (laptop modus), films wilt kijken (via USB3 poort en extern schijfje), de krant wilt lezen, twitteren, facebooken of mail lezen (tablet modus). En hij is veel krachtiger dan welke Apple- of Androidtablet ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Heeft iemand inmiddels al 8.1 geïnstalleerd

Ik had namelijk meerdere malen gelezen dat updaten naar 8.1 veel problemen geeft met drivers, en daarbij zijn er geen oplossingen gegeven.
Aan de mensen die de update al uitgevoerd hebben, kan ik zonder gezeur met drivers er. gewoon updaten?

-ZP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
Ik zit al een tijdje op W8.1
Geen problemen en zelf ook geen drivers geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

triskele10 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:40:
Ik zit al een tijdje op W8.1
Geen problemen en zelf ook geen drivers geinstalleerd.
Vandaag toch maar geuÂ’pdate, en leverde inderdaad gaan probemen op.
Zorgen gemaakt voor niks.

Snap er alleen het nut van die startknop niet van, die is naar mijn mening compleet nutteloos en voegt niks toe. Ook het weer toevoegen van het browserkeuzescherm is overbodig en irritant, al had het wel leuk geweest om erbij te vermelden welke browsers er evt als app beschikbaar zijn. (maar dat hebben ze natuurlijk niet gedaan)

Overigens kon ik eerst gewoon inloggen met mijn gebruikersaccount, maar nu moet dat ineens met mijn Microsoft account. Is dat nu gewoon zo of kan ik dat ergens weer veranderen.

[ Voor 31% gewijzigd door zekerpixels op 23-05-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 13:35
Het is helaas al een tijdje stil hier, maar afgelopen week voor heel weinig een W700 (i5, 128GB) kunnen kopen bij de Dixons. Een erg mooi en snelle tablet/laptop (nadat een paar standaard problemen na de w8.1 update verholpen is).

Het verbaast me dat er eigenlijk nog steeds zo weinig concurrentie is. Een van de weinige is de Surface Pro 2, maar die heeft een kleiner scherm en een Medion, maar daar zit weer een Celeron processor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
weertenaar schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:15:
Het is helaas al een tijdje stil hier, maar afgelopen week voor heel weinig een W700 (i5, 128GB) kunnen kopen bij de Dixons. Een erg mooi en snelle tablet/laptop (nadat een paar standaard problemen na de w8.1 update verholpen is).

Het verbaast me dat er eigenlijk nog steeds zo weinig concurrentie is. Een van de weinige is de Surface Pro 2, maar die heeft een kleiner scherm en een Medion, maar daar zit weer een Celeron processor in.
Ben het helemaal met je eens. :Y Een prima tablet/laptop met full-HD scherm voor een hele redelijke prijs. Maar ik denk dat er gewoon niet veel animo is voor Windows-tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
Ik denk dat het gros van de mensen vastzit aan de Ipad en Android, dit omdat deze beter samenwerken met hun Iphone cq Android smartphone. Windows Mobile phones zijn er wel maar die worden veelal zakelijk gebruikt en die mensen hebben meestal een laptop/tablet van de zaak dus kopen zelf geen Windows tablet. Windows tablets zijn veelal ook veel duurder dan met name de Android tablets, vooral de full Windows versies, RT versies lijken mij een grote FAIL; de Ipads worden veelal weer gekocht door hipsters maar velen moeten later toch bekennen dat Apple teveel beperkingen heeft... kortom, leuke schil maar de inhoud is eigenlijk niets bij Apple, doch je betaalt je wel blauw aan die dingen.

Ik heb zo'n 1.5 jaar geleden voor een heel scherpe prijs een i5 128GB SSD versie kunnen bemachtigen compleet met keyboard hoes combi, veel gebruik ik hem niet daar ik een desktop computer heb maar voor onderweg (ben chauffeur) is hij ideaal! Erg vlot apparaat, mooi fullhd scherm, vrij goed geluid, kan alleen wel goed warm worden en de fan wordt dan hoorbaar. Geen WiFi of andere rare problemen, werkt gewoon 100%. Heb laatst nog de W8.1 update erop gezet... werkt prima!

ff afkloppen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:53

knakworst

Get more sats!

Core i5 128 GB versie overgenomen voor weinig op marktplaats. Geweldig ding. Het is een tablet voor erbij, ik heb een Tab S 10,5" maar loop afentoe tegen beperkingen aan. Als je bijvoorbeeld oude uitzending gemist wilt kijken, werkt het weliswaar wel, maar een windows tablet is dan toch echt wel een stuk prettiger.

Windows 10 erop gezet, eerst via upgrade (voor activatie), daarna schone install via USB stick methode. 104 GB van 118 GB vrij. Bluetooth werkte bij upgrade niet. Op de Acer website moet je bij Acer W701 kijken, daar staat een nieuwe bleutooth driver voor windows 10. Windows 10 is echt een verademing. Tablet reageert goed, beeld is goed, geluid is netjes.

Tip: hier wordt een dock aangeboden voor niet al te veel geld. http://www.ebay.com/itm/N...54364?hash=item2a5737161c

Nadelen is dat hij wel zwaar is en de ventilator hoorbaar is na verloop van tijd. Throttling zal ook wel aanwezig zijn, maar daar merk ik met mijn gebruik gelukkig weinig van.

Al met al dik tevreden met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 13:35
Met Windows 10 erop idd weer een heel fijne tablet. 8.1 was echt een drama.
Enige waar ik nog steeds last van heb is een soort ghosting, waardoor de icoontje bijv nog een tijd zichtbaar blijven.

Als docking heb ik een Belkin gekocht bij iBOOD. Via USB 3.0 naar netwerk, DVI, en meer USB, werkt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Inmiddels heb ik Windows 10 alweer een paar weken vlekkeloos draaien op mijn i3 64GB versie. Heeft wel wat voeten in aarde gehad. Hij wilde namelijk niet upgraden vanaf Windows 8.1.
1. Eerst een externe DVD speler geregeld en met de originele DVDs Windows 8 opnieuw geïnstalleerd.
2. Op aanraden van diverse forums alle crapware die Acer op het apparaat heeft gezet verwijderd.
3. Alle updates aangebracht.
4. Upgrade gedaan naar Windows 8.1
5. Wederom alle updates aangebracht.
6. Upgrade naar Windows 10 gedaan
7. Nog een keer alle upgrades gedaan
8. Alle directories met oude Windows versies en andere meuk verwijderd.

Toen deed hij het dus. Het enige probleem dat ik nog een tijdje gehad heb, is het af en toe verschijnen van een .NET fout. Dit had iets te maken met een verouderd programmaatje van Acer dat zit te frotten op de achtergrond. Toen dat eenmaal was uitgeschakeld deed hij het prima. Beter dan onder Windows 8.1.

Intussen is ook de 'grote' update geweest en hij doet het nog steeds. Heel af en toe is de bluetooth verbinding met het toetsenbord weg, maar dan is opnieuw opstarten voldoende. Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

RoJan schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:10:
Inmiddels heb ik Windows 10 alweer een paar weken vlekkeloos draaien op mijn i3 64GB versie. Heeft wel wat voeten in aarde gehad. Hij wilde namelijk niet upgraden vanaf Windows 8.1.
1. Eerst een externe DVD speler geregeld en met de originele DVDs Windows 8 opnieuw geïnstalleerd.
2. Op aanraden van diverse forums alle crapware die Acer op het apparaat heeft gezet verwijderd.
3. Alle updates aangebracht.
4. Upgrade gedaan naar Windows 8.1
5. Wederom alle updates aangebracht.
6. Upgrade naar Windows 10 gedaan
7. Nog een keer alle upgrades gedaan
8. Alle directories met oude Windows versies en andere meuk verwijderd.

Toen deed hij het dus. Het enige probleem dat ik nog een tijdje gehad heb, is het af en toe verschijnen van een .NET fout. Dit had iets te maken met een verouderd programmaatje van Acer dat zit te frotten op de achtergrond. Toen dat eenmaal was uitgeschakeld deed hij het prima. Beter dan onder Windows 8.1.

Intussen is ook de 'grote' update geweest en hij doet het nog steeds. Heel af en toe is de bluetooth verbinding met het toetsenbord weg, maar dan is opnieuw opstarten voldoende. Ik ben tevreden!
Ik heb gisteren via de update w10 geïnstalleerd, waarbij iedere keer een fout kwam.
Microsoft .NEt framework HRESULT:0x80070102, dit heb ik opgelost door via verkenner naar "C:\Program Files\Acer\MEMS enhancement utility" te gaan en veranderen in "C:\Program Files\Acer\MEMS enhancement utility1"

Ik had in W8.1 veel last van haperen/achterlopen van de muisaanwijzer met een bluetooth muis, dit is in w10 nu nog niet voorgekomen.
Verder na het updaten geen problemen met het bluetooth keyboard en een muis, waarover op internet veel problemen zijn te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door zekerpixels op 05-12-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
zekerpixels schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:54:
[...]

Ik heb gisteren via de update w10 geïnstalleerd, waarbij iedere keer een fout kwam.
Microsoft .NEt framework HRESULT:0x80070102, dit heb ik opgelost door via verkenner naar "C:\Program Files\Acer\MEMS enhancement utility" te gaan en veranderen in "C:\Program Files\Acer\MEMS enhancement utility1"

Ik had in W8.1 veel last van haperen/achterlopen van de muisaanwijzer met een bluetooth muis, dit is in w10 nu nog niet voorgekomen.
Verder na het updaten geen problemen met het bluetooth keyboard en een muis, waarover op internet veel problemen zijn te vinden.
Precies, die fout had ik ook!
Op zich werkt de tablet nu best goed. Af en toe opnieuw opstarten voorkomt bluetooth fouten.
Alleen de app van De Volkskrant doet het vaak niet, maar dat zal meer aan de app liggen dan aan Windows 10 of de tablet.
Pagina: 1 2 3 Laatste