Scorekaart Snel, sneller, snelst: zeven ssd's getest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Geachte redactie :)

In deze review gaat er volgens mij wat mis met de scorekaart: reviews: Snel, sneller, snelst: zeven ssd's getest

In de conclusie staan de scores van de 840 Pro, Neutron GTX240 en de Vector 256 er tweemaal in, terwijl er geen scores van de 840, 830, de Plextor en beide PNY SSD's staan.
Daarnaast vraag ik me af waarom er geen SSD's van Crucial zijn meegenomen in de test :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook ik vraag me nu af hoe de "oude" Crucial M4 lijn het doet tegen deze nieuwe modellen, vooral omdat die nog wel te koop is en de 830 die wel is meegenomen (bijna) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb de scores van de overige drives om twee redenen niet toegevoegd. Ik wilde alleen de top 3, zoals in de discussie besproken, een scorekaart geven, secundair omwille van de overzichtelijkheid (het wordt nogal een scorekaartenparade anders en er is geen mooie manier om dat weer te geven).

Wat de Crucial M4 betreft, die is inmiddels best oud en op alle vlakken een stuk trager dan bijvoorbeeld de 840 Pro: zie vergelijking in BenchDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Misschien wel een idee om in de PW alsnog een "officiële Tweakers scorekaart" toe te voegen aan álle geteste modellen, zodat de snelle PW checker alsnog jullie oordeel meekrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
willemdemoor schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:54:
Ik heb de scores van de overige drives om twee redenen niet toegevoegd. Ik wilde alleen de top 3, zoals in de discussie besproken, een scorekaart geven, secundair omwille van de overzichtelijkheid (het wordt nogal een scorekaartenparade anders en er is geen mooie manier om dat weer te geven).
Ok, maar nu staan in de PW geen scores van die SSD's, dat lijkt me wel jammer aangezien ze wel onder de loep zijn genomen :)

Sterker nog, bij de Prevail staat helemaal geen link naar de review:
pricewatch: PNY Prevail Elite SSD 240GB
Wat de Crucial M4 betreft, die is inmiddels best oud en op alle vlakken een stuk trager dan bijvoorbeeld de 840 Pro: zie vergelijking in BenchDB.
Begrijpelijk, maar met dat argument zou de 830 dan toch ook niet meegenomen moeten worden, zoals Bundin terecht opmerkt :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
Een oud top-model meenemen is juist wel interessant voor de vergelijking met de huidige budget modellen.
Bv in vergelijking met zo'n 840 non-pro.

Hij mag dan wel iets minder snel zijn, maar als ie M4 prestaties haalt dan is dat voor het meerendeel van de mensen RUIM voldoende. En dan bespaar je wel een leuk bedrag.

Daarom ben ik ook wel blij dat die 830 er bij staat. Maar je hoeft natuurlijk niet een heel stel oude modellen er bij te halen. Je weet hoe die M4 presteerde tov de 830, en je weet hoe deze nieuwe modellen presteren tov de 830. Dan weet je toch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb de scores aan de overige drives gekoppeld, dus voor de PNY's en 830 staan in de PW nu scorekaarten gekoppeld :)
Wat een sloot oudere drives meenemen betreft, ergens houdt het op, anders krijgen we onleesbaar lange tabellen...
Persoonlijk denk ik dat de 830 zeer populair was, en dat menig M4-bezitter al een keer een upgrade naar de 830 of een andere drive heeft gedaan. Ik bedoel: de M4 is bijna twee jaar oud, de 830 kwam een jaar later uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Topicstarter
willemdemoor schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:08:
Ik heb de scores aan de overige drives gekoppeld, dus voor de PNY's en 830 staan in de PW nu scorekaarten gekoppeld :)
Dank :)
Wat een sloot oudere drives meenemen betreft, ergens houdt het op, anders krijgen we onleesbaar lange tabellen...
Duidelijk!
Persoonlijk denk ik dat de 830 zeer populair was, en dat menig M4-bezitter al een keer een upgrade naar de 830 of een andere drive heeft gedaan. Ik bedoel: de M4 is bijna twee jaar oud, de 830 kwam een jaar later uit.
Volgens mij kwam zowel de 830 als de M4 uit in 2011 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Hmm... ik was uitgegaan van de beschikbaarheid in onze PW... eerste prijsvermelding van de M4 is april 2011, eerste prijzen van de 830 waren er pas in maart 2012... Ik denk dat Anand een beetje vroeg was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13-07 16:24
De M4 mag dan wel iets ouder zijn, het blijft een beetje een vreemde keuze om 'm uit deze test te laten. Als je bijvoorbeeld hier op GoT kijkt in SSD-topics, dan is het advies 9 van de 10 keer 'koop een Samsung 830 of Crucial M4'.

Zolang iets één van de populairste producten uit een groep is, zijn mensen benieuwd hoe ze verhouden met andere/nieuwere versies, ongeacht of het nou uit 2008, 2011 of 2013 komt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Hahn, met all respect, het is 2013 en die drive staat vanaf begin 2011 te koop. Ik heb nu een paar keer betoogd waarom de M4 er niet tussen staat, ik ga 'em er niet tussenfrotten :)
Anders verwijs ik je opnieuw naar de directe vergelijking in de benchdb tussen de 840 Pro en M4 hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13-07 16:24
willemdemoor schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:58:
Hahn, met all respect, het is 2013 en die drive staat vanaf begin 2011 te koop.
Waarom maakt dat uit? Als de laatste iPhone uit 2011 zou zijn, dan zou 'ie nu ook nog steeds overal in betrokken worden, denk je ook niet? De M4 is nu gewoon nog steeds één van de meest gewilde SSD's, waarom is het feit dat 'ie uit 2011 komt dan zo not-done?
Ik heb nu een paar keer betoogd waarom de M4 er niet tussen staat,
Ja, je betoog is dat 'ie oud is en ik vind dat dus absoluut geen overtuigend argument.
ik ga 'em er niet tussenfrotten :)
Dat moet je zelf weten, ik geef alleen aan dat ik het vreemd vind dat 'ie niet is meegenomen.
Anders verwijs ik je opnieuw naar de directe vergelijking in de benchdb tussen de 840 Pro en M4 hier :)
Heel mooi dat die optie er is, maar ik betwijfel of er veel mensen zijn die de benchDB kennen of überhaupt willen gebruiken. Ik lees reviews graag, maar als jullie de M4 niet meenemen, dan ga ik wel op zoek naar andere reviews die dat wel doen. De benchDB is leuk voor mensen die alleen maar cijfertjes willen zien, maar niet voor mij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Heb toch de M4 maar tussen de resultaten gerotzooid. Nu wil ik ook niemand er meer over horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Dank voor het toevoegen van de M4 :) Eén klein puntje nog, maar algemener: de M4 heeft grijze lijntjes die precies de kleur zijn van de andere lijnen als ik 'm mouseover om zijn resultaten te isoleren. Das net niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ook done
Pagina: 1