High end Gaming PC. ong. € 1300

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skedder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-07 18:34
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje her en der aan het snuffelen voor sites waar je een basis PC kan kiezen en eventueel verschillende componenten ervan kan wijzigen.
Nu ben ik op 2 sites beland, originpc.com en gamepc.nl
Zit zowiezo al vast of het uberhaupt slim is op een PC uit het buitenland te bouwen en te kopen of gewoon hier NL dat te doen.

Mijn vragen zijn dan ook als volgt:
- Uit het buitenland een PC kopen of gewoon uit eigen land?
- De PC van gamepc van € 1300? of ééntje van originpc die rond dat bedrag komt en even goed is of juist beter?

Hoe dan ook, ik heb wat eisen natuurlijk en een lijstje met componenten die in mijn ogen ''game rig'' waardig lijken. (research opgedaan op sites zoals die van GeForce, Tweakers (fcourse), ROG, 4Tech, benchmark videos en de 2 net genoemde sites.

Eisen:
  • Systeem dat echt voornamelijk voor gaming bedoelt is en daarlangs wat multi-tasking (Gaming plus geluid en beeld opnemen en Gaming + livestreaming (game commentating)
  • Een systeem waarmee ik goed lang me kan doorgaan. (vanaf 2007 leef ik nog op een dual core 2.6 ghz, 2gig ram en een geforce 8800 GT)
  • Vooral games (Far cry 3, Skyrim, Battlefield 3, Crysis, Diablo en AC series) en al helemaal MMO's (Tera, WoW, Rift, Guild Wars 2) vloeiend kunnen spelen op een ultra of high graphic setting.
  • Systeem dat upgradable is wat betreft een nieuwe video kaart, of extra ram (als dat destijds nodig zou zijn)
  • Overclocking? na alle ervaring van overclocking lijkt me het nogsteeds iets risicovols en iets té spannend.
  • Systeem dat wel kan worden samengesteld, maar professioneel in elkaar word gezet
Componenten:
  • Moederbord: ASUS Sabertooth Z77 (USB 3.0, SATA 6Gb/s)
  • Proccesor: Intel Core i7-3820 3.60 GHz
  • Voeding: 750 Watt Corsair TX750M
  • Video kaart: GeForce GTX 680
  • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz 16GB
  • HDD: 1 terabyte van minimaal 72k RPM
Wat betreft de missende componenten:
- Koeling: te weinig in verdiept, durf er echt geen te kiezen die uberhaupt dit koel houd
- Netwerkkaart: veel negativiteit gehoord over ''game netwerk kaarten'' die poorten al voor je open zet die niet open moeten,
- Geluidskaart : al sla je me dood met een Bose subwoofer of een Realtek Audio kaart. zolang ik in-game vogeltjes hoor fluiten en afgevuurde kogels klinken als net echt afgevuurde kogels :P

Mijn budget is € 1300 (ietsje hoger, ietsje lager mag, speling moet er zijn)

Ik kan natuurlijk hier ook compleet over de kop gaan, iedereen moet zijn 1ste PC ooit een keer samenstellen, dus harde of zachte kritiek is meer dan welkom.

Hoe dan ook, ontzetend bedankt voor iedereen die uberhaupt de tijd heeft genomen om dit te lezen.
Ik hoop dat ik een duidelijk plaatje heb kunnen schetsen van mijn droom, die ik dolgraag wil waarmaken.
Want mijn pc uit 2007... is hoog nodig aan vervanging toe!
Thanks!

Clint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
  • gamepc.nl & originpc.com zijn overpriced & slecht gebalanceerd (voor gaming purposes)
  • Dat lijstje van onderdelen zal echt niet max 1300 samen zijn..
  • Als je mogelijks een 2e videokaart erin wil steken, doe je dit best binnen het jaar nog. (binnen 2 jaar kan je dan 1 kaart kopen die evengoed is als de 2 kaarten van nu)
  • Je kan bij bijna elke webshop in Nederland je pc laten assembleren (wat overigens niet door leken gedaan wordt -> resultaat is goede kabelmanagement en what not ;))
  • Nieuw scherm nodig? (als je nog een scherm hebt van 2007 zal die zijn resolutie wellicht niet zo hoog zijn?)
  • interessant leesvoer: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen ;)
uitleg bij mijn voorstel:
- i5 3570 : geen overklok + toch nog de 3570 omdat je ook wel eens videos zult renderen (anders zou ik 3450/3470 aangeraden hebben)
- moederbord voor wanneer je niet overklokt met de nodige features (sata 600's, usb 3.0 etc)
- Gtx 670 die veel betere bang for the buck dan de gtx 680 is ;) (je kan hier ook voor de HD 7970 kiezen die op dit moment zelf nog wat beter presteert, maar dat kan nogal snel keren bij nieuwe driver updates, voor beide kanten ^.^)
- 1Tb genoeg?
- SSD is een must :Y (goede 256gb genomen)
- kast met eigenlijk perfecte kabelmanagement & goeie airflow (ook in zwart verkrijgbaar)(zie image onderaan deze post)
- goede netwerkadapter ([Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen - WLAN om de reden te lezen)
- W7 erin gedaan
- stille cpu koeler die je graag zult hebben tijdens het renderen e.d.
- 8Gb ram die nog uitbreidbaar is tot 16gb voor binnen een paar jaar ofzo
- 550watt voeding die zich hier al bewezen heeft

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 182,70€ 182,70
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 72,66€ 72,66
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 366,90€ 366,90
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 61,95€ 61,95
1Corsair Carbide 500R White€ 99,-€ 99,-
1TP-Link TL-WN822N€ 14,93€ 14,93
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 81,07€ 81,07
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,60€ 26,60
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 40,54€ 40,54
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1XFX Pro 550W€ 54,99€ 54,99
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.188,23

Koop bij Afuture (60 euro assemblage & goede eigen ervaring) of SiComputers (zie niet direct dat je hem kan laten assembleren) voor een duidelijk lagere prijs dan de andere.
Volgens pricewatch is dit 1225~ euro + 60 euro assemblage = 1285~ euro

Deze is vrij gelijkaardig aan mijn setup die ik aan het gebruiken ben :)
Van de binnenkant zou hij er zo uitzien (maar dan een ander moederbord & 550w voeding en nog een hdd)
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/h03c9fzdb/binnenkant.jpg

~ mijn 900'e bericht :D ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Wow dat ziet er uit als goede kabelmanagement idd. Dat hebben ze al voor jou gedaan bij Afuture?? Verder vraag ik me af of 550w genoeg is? (ik een noob).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Burakius schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 01:44:
Wow dat ziet er uit als goede kabelmanagement idd. Dat hebben ze al voor jou gedaan bij Afuture?? Verder vraag ik me af of 550w genoeg is? (ik een noob).
Bij Afuture hebben ze idd deze pc in elkaar gezet. Die komt dan thuis toe volgepropt met stug papier ter bescherming, samen met al de kartonnen dozen and what not -> wat je normaal gezien ook zou hebben, moest je de onderdelen apart gekocht hebben zonder assemblage.
-> Je moet uiteraard een goede kast hebben die zulke kabelmanagement toelaat, want ze kunnen natuurlijk ook geen wonderen verrichten bij Afuture :9

En 550w is echt meer dan genoeg voor een gtx 670 ;)
Die 650w in mijne is genoeg voor een 2e gtx670.

ps: als eerste pc durfde ik het nog niet in elkaar zetten }:O , ik vond hem te duur om dat te proberen.
~ ondertussen wel al de pc van mijn vader in elkaar gezet en zo moeilijk is het allemaal niet.. nu ja 50 (nu 60) euro is ook niet zoveel eigenlijk voor een 1000+ euro pc.

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 08-01-2013 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wel slim om met je pa's pc beginnen te knutselen, hahaha :+

128GB SSD is eigenlijk al genoeg voor je. De besparing stop je bijv. in een dikke GTX680 of een HD7970.
De CPU is oke, het moederbord vind ik minder. De 3570k is nml. goed te overklokken en dat gaat niet zo best met de h77 chipset. Voor pakweg een tientje meer heb je een Z77 plankje, die dat wel goed aankan.
Neem een Scythe mugen 3 cpukoeler erbij en je zit zo op 4 Ghz en hoger.

[ Voor 92% gewijzigd door Madrox op 08-01-2013 05:05 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:35

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

hij heeft ook helemaal geen 'k' processor, en dus is een Z77 bord overbodig. ik denk niet dat hij van plan is te gaan overklokken, hoewel dat inderdaad met een z77/3570k/mugen3 prima kan.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ah, zie het het nu ook. Is idd niet nodig dan. Als je video encode, is het misschien interressant om naar de Xeon quadcore te kijken, die met HT is en pakwek 20 euro duurder. Dat kan met encoding nml. een behoorlijke slok schelen.

Overklokken is echter helemaal niet zo risicovol meer. Moederborden hebben tegenwoordig oc-hulpjes waarmee je vrijwel risicoloos er zo een paar honderd Mhz bij krijgt.

[ Voor 27% gewijzigd door Madrox op 08-01-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baptist69
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 259,95€ 259,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 117,95€ 117,95
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 366,80€ 366,80
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 83,99€ 83,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,30€ 84,30
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 71,95€ 71,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1XFX Pro 550W€ 54,99€ 54,99
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,86

Bovenstaand is mijn voorstel. Hieronder de verantwoording van de keuze:
-De case bied genoeg koeling voor de meeste componenten en heeft genoeg plaats voor uitbreidingen.
-Zelfde uitbreidingsargument voor het MOBO
-De i7 biedt HT wat toch wel handig is bij renderen van videos
-De skythe zorgt voor de nodige koeling
-SSD zorgt voor snelle start van PC en programma's/games (Er is nog wat plaats in budget voor een HDD als extra storage)
-XFX550 PRo geeft voldoende voeding voor de setup en heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding
- De GTX670 zal zorgen dat je alle games op ultra kan draaien

Ik heb er geen geluidskaart in gestoken. Heb zelf het mobo en vind het geluid prima zo.

Het samenstellen zou ik zelf doen, zo leer je er wat uit. Neem er desnoods iemand bij met wat ervaring of kijk voldoende YT tutorials (er zijn er genoeg)

Dit is mijn subjectieve mening. Hoop je er wat mee geholpen te hebben.

Case: CM690 II Adv USB3.0 | Mobo: GA-Z77X-D3H | CPU: Core i7 3770 | MEM: Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz CL9 | GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC | PSU: XFX Pro 550W | SSD: Intel 520 180GB | HDD: WD WD10EZRX 1TB | MON: Samsung S24B150BL | Mouse: Steelseries Kana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

als je er toch een i7 inzet, waarom dan niet gelijk de Xeon 8)7
Die is toch weer minstens 50 euro goedkoper en vrijwel net zo rap als deze i7. Echt, weggegooit geld, die non-oc i7 3770 :|

Pros: If you're going to run discrete graphics, then there is little reason to have integrated GPU on the CPU. Once you've made that decision, the Xeon E3-1230V2 offers enormous value in terms of its abilities. 7.7 WEI score, 10115 passmark CPU score. My system was built specifically as a home CAD workstation (Solidworks primarily), and it does exactly what I need it to do. Processor runs cool as well on the stock heatsink/fan. 26-27C idle, 39-43C during moderate workouts.

Cons: Absolutely none. Although as someone else mentioned, you'll get lots of people questioning your choice of choosing a Xeon processor.

Other Thoughts: I paired the E3-1230V2 to an MSI Z77A-G41 motherboard, no issues recognizing the CPU correctly or with setup.

http://www.newegg.com/Pro...IsFeedbackTab=true&Page=3

Yep, deze Xeon werkt zover ik weet met aal Z77-chipset plankjes ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Madrox op 08-01-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:39

Thomg

Aww yiss

Eindelijk iemand die ook het licht ziet, geen reden om de 3770 te verkiezen boven de 1230v2. Je zult er marginaal achteruit gaan bij games ( 2% tops ) voor maar liefst 50 euro minder.
Een 7970 of GTX 670 is zat voor jouw eisen. Bewaar wat geld om over 4 jaar je videokaart te vernieuwen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
Waarom een Z77 mobo, de Asrock B75 Pro3-M ondersteunt ook 'alles'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Omdat een Z77 meer functies ondersteunt.
Wikipedia: LGA 1155
Crossfire
pricewatch: ASRock Z75 Pro3 Oeps 8)7
SLI
pricewatch: Asrock Z77 Extreme4-M

[ Voor 83% gewijzigd door Thomg op 08-01-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een B75 kan natuurlijk ook, zolang hij geen features mist die hij met een Z77 plankje wel zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Een H77 bord kan natuurlijk ook, basicly een z77 zonder overclock features

maar dan moet je de prijzen vergelijken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Een z77 is wel een must om Crossfire / SLI te draaien, pas m'n post even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Was Z75 niet net zo goed als z77? (m.u.v. multi-gpu systemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ja, daarom heb ik dat ook aangepast. De Z betekent 2x 8x speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
Daar staat de Z niet voor, en als je de goedkopere Z7x borden bekijkt hebben ze geen van allen 2x pcie 8 (of 16).
In je eerder gegeven link kun je heel goed zien wat je mist met een B75 bord, zoals gezegd: zolang je die features niet nodig hebt is er geen reden voor een duurder bord.

Gezien de startpost zal er geen dual gpu opstelling gebruikt worden en zal er niet worden overgeklokt, dus is een goedkoop B75 prima.
pricewatch: ASRock B75 Pro3-M
cpu support list: http://www.asrock.com/mb/...at=CPU&Model=B75%20Pro3-M (de xeon kan erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skedder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-07 18:34
Jongens, ik wil jullie zover alvast ontzetend bedanken voor de hulp!
Echt heel tof!
Maar om toch even voornamelijk op de post van SmokingCrop te reageren en zelf nog wat toe te voegen..

- De i5 3570? Na het doorspitten van SmokingCrop's guide ben ik erachter gekomen dat GPU toch voor CPU gaat als het gaat om het gamen. Ik denk dat ik de i5 veels te laag onderschat tegenover een i7 volgens mij.. Het renderen zal er nu en dan zijn, zolang gaming maar vlekeloos gaat.
- Wat betreft overclocking, ik ga definitief toch liever niet doen. dus een component dat overclocking zou ondersteunen is niet nodig.
- De moederbord, sla me er maar mee neer want ik weet niet op wat je een moederboard ordeelt of ie goed is ja of nee. 8)7
Alleen dat het ATi Crossfire link interface heeft en tussen het lijstje een nvdia geforce kaart.
Als ik in de toekomst nog een 2de zelfde kaart erin zou willen zetten, heb ik dan niet SLI nodig? :o
- De videokaart. Ik kijk 9/10 keer op de geforce site wat betreft performance van kaarten etc. en kijk niet vaak genoeg van welk merk ie dan komt. Al na her en der zoekwerk komt de Gigabyte versie er idd goed uit.
- Een SSD van 256gb en ernaast een 1TB SATA als oplsag, klinkt en ziet er erg goed uit, maar ik ben zelf gewend om alles op te slaan en alles te gebruiken op 1 hard drive. In andere woorden, programma's kan ik dan op de 1TB sata opslaan en laten starten/draaien met/via de SSD?
- De kast is inderdaad een toffe een mooie uitziende kast en een zwarte lijkt me al helemaal top.
- De netwerkadapter, ja die was ik dus vergeten bij mijn post te zetten, die kan weg worden gelaten, want ik zit met het internet op kabel. (of mis ik hier iets)
- De Koeler, RAM en de voeding zien (na wat reviews te hebben gelezen) er goed uit.
- Nogmaals, ik lees veel posts betreft video encoding/bewerking/rendering. die hoeft er maar een beetje van zijn, want gaming staat voor mij helemaal voorop.
- Als laatste toevoeging, Windows 7 is voor mij altijd goed, (vista, nooit meer) en monitor heb ik al.

Volgens mij heb ik alles nu ongeveer gecovered.
Ik hoop dat deze vragen nog kunnen woorden beantwoord en meschien mensen nog toevoegingen hebben of tips hebben die ze dolgraag kwijt zouden willen. (nogmaals, alle kritiek/advies is hartelijk welkom)

Heel erg bedankt voor alle positieve feedback zover!
Vooral bedankt voor de linkjes naar sites zoals Afuture. precies wat ik bedoelde! (zelf PC in elkaar zetten doe ik liever een ander keer)

Clint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Die Z75 bord is inderdaad fout, volgens de chipset zou het kunnen maar dit was te verwachten met het budget. De z77 is wel prima.

Ontopic
Programma's zou ik absoluut zetten op de SSD. Probeer het is, je went er wel aan. Films en dergelijken zou ik wel op de normale hdd opslaan.
Je wilt waarschijnlijk geen SLI draaien, maar als je het toch echt wilt, pricewatch: Asrock Z77 Extreme4-M
Vervolgens kan je nog kiezen tussen een 3770, 3570, 3350P of een 1230v2.
3770, Snelste en ook duurste. Heeft Hyper Threading dat vooral gebruikt word bij renderen, verder geen verbetering op de 3570 op snelheid na.
3570, meest gebalanceerde ix processor van Intel, nette kloksnelheden, aardig geprijsd, doet het erg goed in games.
3350P, iets minder dan een 3350P, maar met een uitgeschakelde gpu wat de prijs flink omlaag drukt voor nauwelijks performance verlies.
1230v2, het rare schaap, een Xeon. Heeft de bijna performance van een 3770 maar de prijs van een 3570, presteert wel iets minder in games dan een 3570, maar erg weinig. Denk aan 3%. Deze raad ik persoonlijk aan aangezien je ook wilt gaan renderen.

[ Voor 82% gewijzigd door Thomg op 08-01-2013 21:37 ]

Pagina: 1