Beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje her en der aan het snuffelen voor sites waar je een basis PC kan kiezen en eventueel verschillende componenten ervan kan wijzigen.
Nu ben ik op 2 sites beland, originpc.com en gamepc.nl
Zit zowiezo al vast of het uberhaupt slim is op een PC uit het buitenland te bouwen en te kopen of gewoon hier NL dat te doen.
Mijn vragen zijn dan ook als volgt:
- Uit het buitenland een PC kopen of gewoon uit eigen land?
- De PC van gamepc van € 1300? of ééntje van originpc die rond dat bedrag komt en even goed is of juist beter?
Hoe dan ook, ik heb wat eisen natuurlijk en een lijstje met componenten die in mijn ogen ''game rig'' waardig lijken. (research opgedaan op sites zoals die van GeForce, Tweakers (fcourse), ROG, 4Tech, benchmark videos en de 2 net genoemde sites.
Eisen:
- Koeling: te weinig in verdiept, durf er echt geen te kiezen die uberhaupt dit koel houd
- Netwerkkaart: veel negativiteit gehoord over ''game netwerk kaarten'' die poorten al voor je open zet die niet open moeten,
- Geluidskaart : al sla je me dood met een Bose subwoofer of een Realtek Audio kaart. zolang ik in-game vogeltjes hoor fluiten en afgevuurde kogels klinken als net echt afgevuurde kogels
Mijn budget is € 1300 (ietsje hoger, ietsje lager mag, speling moet er zijn)
Ik kan natuurlijk hier ook compleet over de kop gaan, iedereen moet zijn 1ste PC ooit een keer samenstellen, dus harde of zachte kritiek is meer dan welkom.
Hoe dan ook, ontzetend bedankt voor iedereen die uberhaupt de tijd heeft genomen om dit te lezen.
Ik hoop dat ik een duidelijk plaatje heb kunnen schetsen van mijn droom, die ik dolgraag wil waarmaken.
Want mijn pc uit 2007... is hoog nodig aan vervanging toe!
Thanks!
Clint
Ik ben al een tijdje her en der aan het snuffelen voor sites waar je een basis PC kan kiezen en eventueel verschillende componenten ervan kan wijzigen.
Nu ben ik op 2 sites beland, originpc.com en gamepc.nl
Zit zowiezo al vast of het uberhaupt slim is op een PC uit het buitenland te bouwen en te kopen of gewoon hier NL dat te doen.
Mijn vragen zijn dan ook als volgt:
- Uit het buitenland een PC kopen of gewoon uit eigen land?
- De PC van gamepc van € 1300? of ééntje van originpc die rond dat bedrag komt en even goed is of juist beter?
Hoe dan ook, ik heb wat eisen natuurlijk en een lijstje met componenten die in mijn ogen ''game rig'' waardig lijken. (research opgedaan op sites zoals die van GeForce, Tweakers (fcourse), ROG, 4Tech, benchmark videos en de 2 net genoemde sites.
Eisen:
- Systeem dat echt voornamelijk voor gaming bedoelt is en daarlangs wat multi-tasking (Gaming plus geluid en beeld opnemen en Gaming + livestreaming (game commentating)
- Een systeem waarmee ik goed lang me kan doorgaan. (vanaf 2007 leef ik nog op een dual core 2.6 ghz, 2gig ram en een geforce 8800 GT)
- Vooral games (Far cry 3, Skyrim, Battlefield 3, Crysis, Diablo en AC series) en al helemaal MMO's (Tera, WoW, Rift, Guild Wars 2) vloeiend kunnen spelen op een ultra of high graphic setting.
- Systeem dat upgradable is wat betreft een nieuwe video kaart, of extra ram (als dat destijds nodig zou zijn)
- Overclocking? na alle ervaring van overclocking lijkt me het nogsteeds iets risicovols en iets té spannend.
- Systeem dat wel kan worden samengesteld, maar professioneel in elkaar word gezet
- Moederbord: ASUS Sabertooth Z77 (USB 3.0, SATA 6Gb/s)
- Proccesor: Intel Core i7-3820 3.60 GHz
- Voeding: 750 Watt Corsair TX750M
- Video kaart: GeForce GTX 680
- RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz 16GB
- HDD: 1 terabyte van minimaal 72k RPM
- Koeling: te weinig in verdiept, durf er echt geen te kiezen die uberhaupt dit koel houd
- Netwerkkaart: veel negativiteit gehoord over ''game netwerk kaarten'' die poorten al voor je open zet die niet open moeten,
- Geluidskaart : al sla je me dood met een Bose subwoofer of een Realtek Audio kaart. zolang ik in-game vogeltjes hoor fluiten en afgevuurde kogels klinken als net echt afgevuurde kogels
Mijn budget is € 1300 (ietsje hoger, ietsje lager mag, speling moet er zijn)
Ik kan natuurlijk hier ook compleet over de kop gaan, iedereen moet zijn 1ste PC ooit een keer samenstellen, dus harde of zachte kritiek is meer dan welkom.
Hoe dan ook, ontzetend bedankt voor iedereen die uberhaupt de tijd heeft genomen om dit te lezen.
Ik hoop dat ik een duidelijk plaatje heb kunnen schetsen van mijn droom, die ik dolgraag wil waarmaken.
Want mijn pc uit 2007... is hoog nodig aan vervanging toe!
Thanks!
Clint