Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:43
Het tweakers!
Zomaar een vraagje, voordat ik de verkeerde keuze maak.
Binnenkort wanneer mijn nieuwe pc binnenkomt wil ik wat zwaardere games gaan spelen, zoals black ops 2 etc. Maar nu zat ik te kijken wat het handigst was, via steam kopen of gewoon oldskool een cdtje.
Dit is hoe ik het zie:
Steam:
Voordelen: geen cd, geen herrie van cd(?), te gebruiken op meerdere computers.
Nadelen: het is vele malen duurder.

Dus wat is wijsheid in dit geval? Ik weet 99% zeker dat in dit geval black ops 2 nooit in de aanbieding komt op steam.

Kort samengevat: Games kopen op cd of steam?
En maakt een cd veel geluid tijdens het gamen? Ik heb deze cd drive: http://azerty.nl/0-862-492067/lg-gh24ns90-super-multi-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58
Allereerst, er zijn genoeg aanbiedingen via Steam en vaak is het zelfs goedkoper mits je op de juiste dagen kijkt. Als je alles voor volle prijs koopt is het inderdaad duurder. Ten tweede, er worden tegenwoordig geen CD's maar DVD's gebruikt voor spellen, en of die geluid maken kun je zelf denk ik bepalen. Daarnaast is hard geluid subjectief.

Maar je kunt gewoon een Steam account aanmaken en wat demo's proberen, als je het niet bevalt koop je toch lekker het schijfje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Steam heeft net een sale achter de rug waar je goedkoop games kon halen. Natuurlijk kan je op tweakers ook andere kanalen vinden :)

Steam Trading Topic
Online Gamekeys kopen - Deel II

Om even wat te noemen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
Ik bedoelde dvd inderdaad ja ;)
Maar titels als (de nieuwe) cod en bf3 zullen niet in de aanbieding komen, dus daarom vraag ik me het af wat slimmer is. Ik gebruik al een tijdje steam, maar vooral voor de indie games omdat ik niet wist wat slimmer is.
En valt het geluid dus wel mee, van een dvd'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een fatsoenlijke optical drive hebt dan valt het geluid van een DVD nog best wel mee.

Persoonlijk heb ik liever fysieke media (of gewoon een DRMvrije download). Stel dat Steam een keer plat gaat kun je niets meer met je games, dat staat me eigenlijk nog steeds tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
En is de http://azerty.nl/0-862-492067/lg-gh24ns90-super-multi-.html fatsoenlijk?
(Tenminste fatsoenlijk genoeg om geen vliegtuig na te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

Herrie van CD/DVD? Ik gok dat je van een console afkomt? Bij PC-gaming installeer je 1 keer het spel, en kun je de DVD daarna weer in de kast leggen ;)
De DVD hoeft er niet in te zitten tijdens het spelen.

Steam vind ik zelf een mooi platform, maar enkel voor aanbiedingen. Steam heeft in de zomervakantie en met kerst 2 grote sales (je hebt er net 1 gemist), en in de herfst en met Halloween 2 kleinere.
Daarnaast is er elk weekend wel een spel in de aanbieding.
Dit is ideaal om oudere games op te pikken. Steam is weer erg duur als je het full-priced koopt.

Mits je een fatsoenlijke internetverbinding hebt is Steam daarnaast veel sneller om een spel te downloaden en installeren dan wanneer je dat vanaf een DVD-drive moet doen.
En het is gemakkelijker, je hebt veel games centraal in 1 programma staan enz.

Nieuwe games zou ik dus never nooit op Steam kopen, vaak kun je preorders veel goedkoper vinden op budgetgaming.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 07-01-2013 23:56 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
Ik kom inderdaad van een console af (wat een *** herrie was dat)
Ik dacht dat je tijdens het spelen ook de dvd in de drive moest laten zitten, dus weer wat geleerd :)
Ik was er inderdaad achter dat steam sales vooral gelden voor "de oudere" games en niet voor de "grote game" van dit moment. Erg bedankt voor die link ban budgetgaming, die zal ik nog vaak gebruiken, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Steam sales zijn ook wel voor wat nieuwere games hoor, maar dan meestal minder spectaculaire kortingen. Games als Hitman: Absolution en Far Cry 3 waren afgelopen winter sale wel in de aanbieding, maar voor nog €25. Waarschijnlijk klinkt dat al relatief goedkoop als je console-games van €50 gewend bent, maar de meeste games in de Steam sale zitten rond de €5 - €15.

Budgetgaming is inderdaad geniaal, het is een soort Pricewatch voor games ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 08-01-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Daarnaast; vaak is het ook nog zo dat je bij bepaalde spellen (CoD, de Total War series, etc) de cdkey gewoon in moet voeren in steam. Alleen hoef je dan dus niet alle installatiebestanden te downloaden, maar worden deze van de DVD afgehaald.

Een DVD in je desktop doen om te kunnen spelen gebeurt tegenwoordig echt niet of nauwelijks meer, vrijwel alles gaat via online authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kaaskoekie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:26:
Het tweakers!
Zomaar een vraagje, voordat ik de verkeerde keuze maak.
Binnenkort wanneer mijn nieuwe pc binnenkomt wil ik wat zwaardere games gaan spelen, zoals black ops 2 etc. Maar nu zat ik te kijken wat het handigst was, via steam kopen of gewoon oldskool een cdtje.
Dit is hoe ik het zie:
Steam:
Voordelen: geen cd, geen herrie van cd(?), te gebruiken op meerdere computers.
Nadelen: het is vele malen duurder.

Dus wat is wijsheid in dit geval? Ik weet 99% zeker dat in dit geval black ops 2 nooit in de aanbieding komt op steam.

Kort samengevat: Games kopen op cd of steam?
En maakt een cd veel geluid tijdens het gamen? Ik heb deze cd drive: http://azerty.nl/0-862-492067/lg-gh24ns90-super-multi-.html
Voor Black Ops (CoD dus) heb je sowieso Steam nodig. De CD's zorgen er dan enkel voor dat je de eerste versie zonder internet kan installeren. Daarna komen de patches, die wel via internet binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
Dus ik ga gewoon een game kopen voor 40€ bij die gamebudget site, vul die code/key in bij steam en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 23:51
Ja, de code moet je voor tijdens de installatie invoeren in Steam, vervolgens gaat ie hem installeren. De CD ben je niet nodig tijdens het spelen.

Dus, CD erin -> Installatie uitvoeren -> CD eruit -> Gamen.

[ Voor 22% gewijzigd door Kyumia op 08-01-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

kaaskoekie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:15:
Dus ik ga gewoon een game kopen voor 40€ bij die gamebudget site, vul die code/key in bij steam en klaar?
Dat werkt alleen met games die Steamworks gebruiken. Een lijst kun je hier vinden:
https://support.steampowe...le.php?ref=7480-wusf-3601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
Thanks!
Pagina: 1