Toon posts:

Waarom niet een standaard systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn huidige HP Compaq pc is aan vervanging toe en ik zit sterk te twijfelen of ik weer een standaard pc ga kopen. Wat is voor jullie de belangrijkste reden om een maatwerk pc samen te stellen?
Wat zijn de voordelen, zijn er ook nadelen?
Zijn er ook redenen om juist wel of niet voor een standaard pc te kiezen?
Mijn budget is rond de 900 euro en ik wil mijn pc naast doorsnee gebruik ook meer gaan gebruiken voor gaming en video bewerking.
Ik hoor graag jullie mening.

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
De betere vraag zou zijn waarom je het niet zou doen. Je komt goedkoper uit en je kunt de specificaties naar wens samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verkeerde plek voor dit topic maar goed.

1. Kwaliteitsonderdelen. Of anders; je weet tenminste wat erin gestopt is en dat van een bepaalde kwaliteit is, waarbij je er bij HP / Compaq vanuit mag gaan dat het vaan de laagst mogelijke kwaliteit is.

2. Gezien je het hier in Overlocking / Tweaking plaats: Overclocking / Tweaking / Undervolting. Oftewel omdat je goede hardware hebt, kan je je geheugen gunstig timen, je CPU overclocken, je videokaart overclocken, je stroomverbruik aanpassen door met de voltages te spelen. Enzovoorts.

3. Je krijgt meer waar voor je geld, zelfbouw is vaak lonend niet alleen kwa kwaliteit maar ook simpelweg aan wat voor (hoeveelheid) hardware je krijgt voor hetzelfde geld. Meer dan eens heb ik een systeempje nagebouwd uit een aanbieding van <willekeurige winkel> met uiteindelijk een lagere prijs of betere hardware.
Pak maar eens de BBG erbij en vergelijk de €900 systemen daar met die van HP / Dell / etc.

[ Voor 7% gewijzigd door djunicron op 07-01-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :) Ik lees nog even verder in het topic wat TERW_DAN aandroeg.
Denk dat het toch een zelf bouw systeem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Goed, dan kan deze ook dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.