[Multi] Dead Space 2 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Afbeeldingslocatie: http://wikicheats.gametrailers.com/images/thumb/8/83/DeadSpace2_banner.jpg/720px-DeadSpace2_banner.jpg

Na het grote succes van Dead Space is in begin 2011 het vervolg uitgekomen. Dead space is een erg spannende horror game in de verre toekomst. Beide games hebben een erg goed verhaal en de characters zijn goed uitgewerkt.

Het verhaal van deel 2 begint met Isaac Clarke die wakker wordt in een dwangbuis en bevrijd word uit een stoel waar hij verhoord werd. Zijn bevrijder wordt afgemaakt en je moet zo snel mogelijk zien te ontsnappen in je dwangbuis van een grote meute "Necromorphs" die heb ook in het nieuwe deel achtervolgen. Nadat je hieraan ontsnapt word je bevrijd en al vrij snel krijg je je eerste wapen te pakken, de welbekende Plasma Cutter. Dit wapen is in eerste instantie voldoende om het complete spel uit te spelen. Helaas is er hier geen achievement te verdienen wat in deeltje 1 wel het geval was.

Van begin tot eind weet dead space 2 me mee te slepen en met momente FLINK te laten schrikken. De spanning wordt goed opgebouwd en het verhaal laat zich op veel manieren goed vertellen. Zowel via cutscenes maar ook zeker in de vorm van audio en text logs die je onderweg kunt vinden. Beluister en lees deze! Het geeft in veel gevallen een leuke toevoeging aan het verhaal.

Wanneer je de single player uitgespeeld hebt op welke moeilijkheidsgraad dan ook wacht je de ERG moeilijke Hard Core variant! Hier heb je maar 3 save mogelijkheden (gebruik deze dus UITERST GOED), weinig ammo en health en geen checkpoints. Dood is dus terug naar de laatste save plek! Dit wil zeggen dat het een ERG moeilijke vorm is van het spel! Je moet hier aan de ene kant ERG zuinig zijn op geld, minutie en health, maar aan de andere kant moet je oppassen dat je niet doodgaat want dan bestaat de kans dat je een aantal uur aan speeltijd kwijt bent. Ik heb me zelf nog niet gewaagd aan hardcore:)

Daarnaast is er nog een multiplayer mode. Deze is een vrij leuke aanvulling. Je kunt hier spelen als human of als necromorph. Die laatste is erg pittig maar wel heel leuk! Elke necromorph heeft een eigen set aan aanvallen.

Topic van Dead Space 1: [Multi] Dead space

Dit topic is nog erg jong en vers en ik zal mijn best doen deze de komende dagen zoveel mogelijk op te fleuren en informatie toe te voegen. Elke aanvulling is welkom!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:19
Wat vreemd dat er nog geen helemaal topics over dit spel zijn geschreven!

Ik heb een vraag over het punten upgrade systeem bij Dead Space 2 (DS).

Als ik mij nog kan herinneren kon je bij DS1 via een upgradesysteem je wapens/suits upgraden
zie http://uk.faqs.ign.com/articles/925/925609p1.html

Nu ik bij het 1e upgradesysteem(shop) ben aangekomen, kan ik uit zoveel wapens en suits kiezen.
Hoe kan dit? Zie plaatje hieronder.
Normaal level je met iets kleins en bouw je steeds op tot betere wapens of suits. Maar nu lijkt het geval dit niet zo te zijn.

Plaatje is een beetje crappy gemaakt. >exuses< ervoor
Afbeeldingslocatie: http://fotoverkleinen.nl/uploads/1358202752N1.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door noud op 14-01-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
noud schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:37:
Wat vreemd dat er nog geen helemaal topics over dit spel zijn geschreven!

Ik heb een vraag over het punten upgrade systeem bij Dead Space 2 (DS).

Als ik mij nog kan herinneren kon je bij DS1 via een upgradesysteem je wapens/suits upgraden
zie http://uk.faqs.ign.com/articles/925/925609p1.html

Nu ik bij het 1e upgradesysteem(shop) ben aangekomen, kan ik uit zoveel wapens en suits kiezen.
Hoe kan dit? Zie plaatje hieronder.
Normaal level je met iets kleins en bouw je steeds op tot betere wapens of suits. Maar nu lijkt het geval dit niet zo te zijn.

Plaatje is een beetje crappy gemaakt. >exuses< ervoor
[afbeelding]
In de shops kun je nieuwe wapens en suits kopen en ook power nodes. Deze power nodes kun je bij benches gebruiken om je suit, wapens of stasis module upgraden. Bedoel je dit?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Aha... voor een deel snap ik het. Het upgrade module staat dus los van de shop.

Als ik enkele Youtube walktrough filmpjes mag geloven (Xbox/pc versie). Wanneer Isaac zijn eerste suit krijgt. Kan hij maar uit 1 of 2 suits kiezen en 1 of 2 wapens.
In mijn geval kan ik uit 9 suits en +- 18 wapens kiezen. Nu weet ik ook niet welke wapens of suits ik moet nemen.

EDIT: nu hoor ik van iemand anders dat het om een glitch kan gaan :(
EDIT: Het is geen glitch. Maar een cadeutje van Steam. Je kan dit verwijderen.
Zoek in de Steam Community een topic van Deathwink (Gidsen/Guides) voor de oplossing.
Je moet een waarschijnlijk een oude patch installeren. Dan moet je autoupdater van DS2 in Steam uitzetten. Maar check het eens voor de zekerheid maar!

Ontopic: So far so good. Ch 4. Spannend eng tof.

[ Voor 68% gewijzigd door noud op 25-01-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:01

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Dead Space 2 is nu €5,- op Origin, minder dan Dead Space 1 voor €7,99. DS2 kopen of wachten totdat DS1 goedkoper wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
hifigamefreak schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:23:
Dead Space 2 is nu €5,- op Origin, minder dan Dead Space 1 voor €7,99. DS2 kopen of wachten totdat DS1 goedkoper wordt?
Beide goede games! Dead space 1 voelt een stuk spannender aan doordat je isaac niet hoort en het een stuk eenzamer is. In dead space 2 word je voor mijn gevoel wat minder alleen gelaten. Beiden games zijn grafisch top, besturing zeker ok en de multi van 2 voegt niet heel veel toe. Leuk om een uurtje te doen maar daarna meer irritant dan boeiend:)

als je het verhaal wil volgen (wat ik je zeker kan aanraden) moet je met deeltje 1 beginnen! In deel 2 zit een filmpje wat je een beetje bijpraat maar veel te beperkt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:01

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

lj_tree schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:50:
[...]

Beide goede games! Dead space 1 voelt een stuk spannender aan doordat je isaac niet hoort en het een stuk eenzamer is. In dead space 2 word je voor mijn gevoel wat minder alleen gelaten. Beiden games zijn grafisch top, besturing zeker ok en de multi van 2 voegt niet heel veel toe. Leuk om een uurtje te doen maar daarna meer irritant dan boeiend:)

als je het verhaal wil volgen (wat ik je zeker kan aanraden) moet je met deeltje 1 beginnen! In deel 2 zit een filmpje wat je een beetje bijpraat maar veel te beperkt is!
Oftwel hetzelfde wat ik overal online vindt: beter om eerst deel 1 te spelen, daarna deel 2. Misschien dat ik deel 2 wel alvast aanschaf en dan afwacht totdat deel 1 ook goedkoper wordt. Enig idee trouwens of Dead Space 3 Origin only wordt of komt deze ook naar Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Jammer, ik dacht dat je Stasis Pack health automatisch werd aangevuld.
Dus heb ik in de eerste 5-6 hoofdstukken daar al 5 Nodes erin gepompt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Net een uurtje Dead Space 3 zitten spelen maar het is toch wel erg leuke game.
Hij is totaal niet zwaar voor cpu en gpu.
Kwa graphics is het geen crysis 3 natuurlijk maar hij draait supersmooth met continu 60fps zonder framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hifigamefreak schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:06:
[...]

Oftwel hetzelfde wat ik overal online vindt: beter om eerst deel 1 te spelen, daarna deel 2. Misschien dat ik deel 2 wel alvast aanschaf en dan afwacht totdat deel 1 ook goedkoper wordt. Enig idee trouwens of Dead Space 3 Origin only wordt of komt deze ook naar Steam?
Denk Origin only, aangezien Origin van EA is. Daarnaast pakt Steam natuurlijk ook een % van de verkoopprijs...en dat wil EA natuurlijk niet. Dead Space 2 was geloof ik ook voor de Origin (maar toen heette het EA Download Manager).
Pagina: 1