Na het grote succes van Dead Space is in begin 2011 het vervolg uitgekomen. Dead space is een erg spannende horror game in de verre toekomst. Beide games hebben een erg goed verhaal en de characters zijn goed uitgewerkt.
Het verhaal van deel 2 begint met Isaac Clarke die wakker wordt in een dwangbuis en bevrijd word uit een stoel waar hij verhoord werd. Zijn bevrijder wordt afgemaakt en je moet zo snel mogelijk zien te ontsnappen in je dwangbuis van een grote meute "Necromorphs" die heb ook in het nieuwe deel achtervolgen. Nadat je hieraan ontsnapt word je bevrijd en al vrij snel krijg je je eerste wapen te pakken, de welbekende Plasma Cutter. Dit wapen is in eerste instantie voldoende om het complete spel uit te spelen. Helaas is er hier geen achievement te verdienen wat in deeltje 1 wel het geval was.
Van begin tot eind weet dead space 2 me mee te slepen en met momente FLINK te laten schrikken. De spanning wordt goed opgebouwd en het verhaal laat zich op veel manieren goed vertellen. Zowel via cutscenes maar ook zeker in de vorm van audio en text logs die je onderweg kunt vinden. Beluister en lees deze! Het geeft in veel gevallen een leuke toevoeging aan het verhaal.
Wanneer je de single player uitgespeeld hebt op welke moeilijkheidsgraad dan ook wacht je de ERG moeilijke Hard Core variant! Hier heb je maar 3 save mogelijkheden (gebruik deze dus UITERST GOED), weinig ammo en health en geen checkpoints. Dood is dus terug naar de laatste save plek! Dit wil zeggen dat het een ERG moeilijke vorm is van het spel! Je moet hier aan de ene kant ERG zuinig zijn op geld, minutie en health, maar aan de andere kant moet je oppassen dat je niet doodgaat want dan bestaat de kans dat je een aantal uur aan speeltijd kwijt bent. Ik heb me zelf nog niet gewaagd aan hardcore:)
Daarnaast is er nog een multiplayer mode. Deze is een vrij leuke aanvulling. Je kunt hier spelen als human of als necromorph. Die laatste is erg pittig maar wel heel leuk! Elke necromorph heeft een eigen set aan aanvallen.
Topic van Dead Space 1: [Multi] Dead space
Dit topic is nog erg jong en vers en ik zal mijn best doen deze de komende dagen zoveel mogelijk op te fleuren en informatie toe te voegen. Elke aanvulling is welkom!!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983