Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik twijfel tussen de Sony Nexus7 en iPad Mini. Heb als beginner echt advies nodig.

Gebruik:
  • werk-gerelateerd: notities nemen (met stylus), schema's tekenen
  • surfen (wifi only)
  • agenda, liefst syncable met zowel gmail en outlook
  • email checken (gmail en outlook)
  • contactenlijst beheren (mensen van het werk, met fotootje erbij)
  • pdf'jes lezen
  • graag zelf wat app'jes schrijven (ben programmeur), misschien zelfs games
Ik heb nog totaal geen ervaring met Android of iOs.
Ik ben een Win-gebruiker, geen Mac-gebruiker.

Wat me doet twijfelen aan de iPad:
  • ik ben geen mac gebruiker en plan dit ook niet te worden. Bijgevolg is het erg onwaarschijnlijk dat ik ooit zelf apps zou schrijven voor iOs.
  • ik ben nogal open(source)-minded. Apple is "agressively closed".
Wat me doet kiezen voor de iPad:
  • eenvoud, erg clean, geen drukte
  • erg "mooie" apps. Goedkoop tot gratis.
Wat me doet twijfelen aan de Nexus7:
  • betalingswijze. Vooralsnog creditcard-only heb ik begrepen? (België)
  • maturiteit van de apps. Geen overvloed aan crapp?
  • smoothness in vergelijking tot iOs ?
Wat me doet kiezen voor de Nexus7:
  • java om apps te schrijven
  • vriendelijker voor de portemonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Aankoopadvies mag niet in de "gewone" topic's, hier hebben we het Mobile Aankoopadvies forum voor.
Dit topic is verplaatst.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn welgemeende excuses :)

Bedankt om mijn topic te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:01:
Beste,

ik twijfel tussen de Sony Nexus7 en iPad Mini. Heb als beginner echt advies nodig.

Gebruik:
  • werk-gerelateerd: notities nemen (met stylus), schema's tekenen
  • surfen (wifi only)
  • agenda, liefst syncable met zowel gmail en outlook
  • email checken (gmail en outlook)
  • contactenlijst beheren (mensen van het werk, met fotootje erbij)
  • pdf'jes lezen
  • graag zelf wat app'jes schrijven (ben programmeur), misschien zelfs games
Ik heb nog totaal geen ervaring met Android of iOs.
Ik ben een Win-gebruiker, geen Mac-gebruiker.

Wat me doet twijfelen aan de iPad:
  • ik ben geen mac gebruiker en plan dit ook niet te worden. Bijgevolg is het erg onwaarschijnlijk dat ik ooit zelf apps zou schrijven voor iOs.
  • ik ben nogal open(source)-minded. Apple is "agressively closed".
Wat me doet kiezen voor de iPad:
  • eenvoud, erg clean, geen drukte
  • erg "mooie" apps. Goedkoop tot gratis.
Wat me doet twijfelen aan de Nexus7:
  • betalingswijze. Vooralsnog creditcard-only heb ik begrepen? (België)
  • maturiteit van de apps. Geen overvloed aan crapp?
  • smoothness in vergelijking tot iOs ?
Wat me doet kiezen voor de Nexus7:
  • java om apps te schrijven
  • vriendelijker voor de portemonnee
Best Keybern,

Ik zal je proberen een beetje onderweg te helpen vanuit mijn ervaringen: ik heb een iPad mini maar weet niets van de Nexus.

Ten eerste een paar dingen verhelderen.
- iOS, het besturingssysteem van de iPad mini, heeft in het gebruik weinig tot niets met Mac OS (X) te maken. Je ervaring met Windows en geen Mac OS (X) doet er dus niet toe.
- Beide besturingssystemen zijn zeer makkelijk in gebruik dus ervaring is niet nodig. Ze zijn zo ontworpen dat elke leek ze binnen twee dagen van binnen en buiten kent.

Wat betreft je gebruik het volgende:
- Ik heb geen ervaringen met het tekenen van schema's en dergelijke. Je kunt styli kopen voor de iPad mini, als je geschikte app's kunt vinden waarmee je deze aantekeningen kunt verwerken moet het lukken. Volgens mij is dit echter niet zo populair en ik lees er weinig over.
- Surfen op de iPad mini is ideaal. Hij is licht, in een hand vast te houden, beeldscherm heeft de ideale grootte (erg persoonlijke mening uiteraard) en iOS is zeer makkelijk in gebruik.
- Agenda is ook OK. Ik gebruik de basis agenda van iOS, is voor mij prima voldoende. Synct met Gmail en ook met Outlook.
- Ik weet niet precies wat je met contactlijsten bedoelt. Op de iPad kun je een enorme contactlijst maken en nog meer gegevens per persoon invullen. Adressen, emails, foto's, etc.
- PDF's lezen geen probleem.

Over het programmeren kan ik weinig nuttigs zeggen, dat is je eigen afweging.

Ik gebruik m'n iPad mini alleen voor op reis en om te ontspannen (surfen, films, foto's kijken eens de 4 maanden, etc.). Hiervoor vind ik de iPad mini zéér geschikt. Hij ziet er slick uit, accu gaat prima mee, hij weegt weinig en is makkelijk in een hand vast te houden.
Verder is iOS stabiel en heb je daar nooit gezeik mee. Heb nul ervaring met Android dus weet niet hoe dat daar is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, (evt. in combinatie met een Android review van iemand anders later ;)).

P.S. Mocht iemand een goed notitie programma weten voor de iOS dan graag even mee posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als apple liefhebber (in het begin was ik een hater, net als 90% hier :P) ga ik hier (bij gebrek aan ervaring met de Nexus 7) m'n vingers niet aan branden, maar je hoeft geen Mac te hebben om voor de iPad te programmeren, dat kan ook met een OSx86/Hackintosh installatie :)
ik ben nogal open(source)-minded. Apple is "agressively closed".
Waarom zou closed-source een probleem moeten zijn als een product gewoon doet wat het belooft?

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 06-01-2013 01:42 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kán maar het is behoorlijk omslachtig. Eneuh, je hoeft misschien geen mac te hebben maar dus wel een valid OS x versie.

De Nexus7 is met zijn 7inch 1280x800 scherm en quad-core processor dé Android-tegenhanger van de iPad mini.

Ik wil hier overigens geen open vs closed discussie aangaan. Dat zou ons echt te ver leiden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat de Nexus7 worden, voel ik.

De betalingen in de Google Play store ga ik doen mbv een prepaid credit-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:49
Haha mooi dat je door de enige twee reacties (van Apple eigenaren) hebt besluiten om een Nexus te halen!
Blij dat we konden helpen ;).

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
SAWYER in "Tablet tot 330 euro"

Al veel over gezegd.

Ik zelf zou gaan voor de Nexus. Met als enige reden OS.
Dingen die ik dagelijks doe met mijn Android telefoon zijn of onmogelijk op iOS of hebben JailBreak nodig etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 01:47:
Het kán maar het is behoorlijk omslachtig. Eneuh, je hoeft misschien geen mac te hebben maar dus wel een valid OS x versie.
Wie zegt dat :P
SAWYER schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:16:
SAWYER in "Tablet tot 330 euro"

Al veel over gezegd.

Ik zelf zou gaan voor de Nexus. Met als enige reden OS.
Dingen die ik dagelijks doe met mijn Android telefoon zijn of onmogelijk op iOS of hebben JailBreak nodig etc.
Of er was eigenlijk stiekem al een beslissing genomen ;) Wat meestal wel zo is met dit soort topics :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:01

CeesKees

I rest my Kees

Ik denk dat die Sony Nexus 7 er wel komt!

Kijk eens filmpjes op interwebs. Ik heb een rechtstreekse compare van de apple vs de nexus bekeken, en ik ben nu om.... Die apple is als je het mij vraagt net ff wat meer... Tsja, hoe noem je dat? Mojo?

Vooral dat je bij de apple net ff dat beetje meer schermruimte hebt.. En dat het scherm echt veel beter is.

[ Voor 97% gewijzigd door CeesKees op 07-01-2013 13:25 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Brandon is iOS fan, dus van zijn review kijk ik niet op.
Het grootste verschil tussen iOS en Android is mijn ziens de vrijheid die Android je heeft. Android 4.2 doet in niets meer onder dan iOS. In een direct vergelijk tussen de Nexus 7 en de iPad Mini valt toch wel het enorme prijsverschil op. Overigens het scherm van de Nexus 7 is in werelijkheid prima, ik heb het idee dat hij op heel laag contrast staat in de bovenstaande review. Het komt zeker niet overeen met mijn eigen ervaring.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Voordeel van de iPad is dat er (naar mijn idee, maar corrigeer me gerust) veel meer apps voor geschreven worden. Apps voor Android zijn (bijna) allemaal geschikt voor zowel tablets als telefoons en daardoor is (wederom naar mijn mening) de UI vaak niet optimaal.

Wat snelheid betreft maakt het volgens mij inderdaad niks meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 14:54
Goededag,
Na het lezen van dit topic wil ik toch even reageren en het topic nieuw leven in blazen als dit toegestaan is.
Zelf ben ik ook aan het twijfelen tussen deze twee modellen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Nexus 7 om de volgende redenen:
GPS - Navi in de auto.
NFC - Combi met nieuwe nokia mobiel is. (leuke gadget of ik het ga gebruiken???)

Omdat het mij heerlijk lijkt om de Nexus te gebruiken in de auto als Navi. Daarnaast wil ik de tablet ook gebruiken om series te bekijken tijdens het sporten.

Echter, mijn probleem met Android en daarmee de Nexus is als volgt:
Dit zijn dan ook meteen de pluspunte voor de iPad Mini.
- Apps, het aanbod van professioneel ogende applicaties voor android is nog minimaal.
- Betalingsmethode voor Android, CC is iets waar ik voor mijzelf geen toekomst in zie. De prepaidcards voor itunes zijn dan voor mij een goede oplossing.
- UI is slordig, omdat er geen standaard is vanuit google voor afmetingen wordt er naar mijn gevoel nogal aangepapt met het ontwerp van alles, zowel apps als widgets.

Mijn probleem met de iPad Mini is als volgt:
- Scherm/resolutie, de resolutie is lager met een groter formaat scherm hierdoor gaat de PPI omlaag. Omdat ik de tablet wil gebruiken voor media bij het sporten ben ik bang dat me dit gaat irriteren.
- De prijs, de hardware die ik krijg voor dit prijs is mager te noemen.
- Itunes, itunes blijft in mijn ogen een draak van een programma. voor het synchroniseren van de video's heb ik het helaas nodig.

Waar ga ik de tablet verder voor gebruiken.
Beetje surfen op het internet als we op vakantie zijn (wifi).
Bij houden van agenda, mails etc..

Verdere wensen,
Aanpasbaarheid van de UI, door middel van custom ROMs of Cydia. Ik ben bekend met beide programma's (heb een ipod touch gehad) maar wil graag weten wat jullie als medetweakers fijner vinden. En is Jailbreaken uberhaupt nog wel mogelijk met de iPad mini op dit moment?

Nu zou ik ook graag advies horen over de aankoop van de tablet.
Bij voorbaat dankend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Het enige wat ik altijd zo bizar vind aan iOS / Apple is dat je $99 per jaar aan het "iOS Developer Program" kwijt bent als je je eigen apps op je eigen apparaat wil laten draaien :?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Het verschil is minimaal, behalve in de prijs. Ik heb zelf een Nexus 10, dat is een prima apparaat, net als alle andere Nexussen volgens mij. IPad mini is weinig mis mee, maar naar mijn persoonlijke mening betaal je puur voor het merkje want de meerwaarde is er voor mij gewoon niet.

Volgens mij zijn ze trouwens beiden te groot/onhandig als navigatie, sowieso moet je er offline navigatie bijkopen. Ik vraag me verder af welke apps je specifiek denkt te missen op Android, tenzij je hele specifieke wensen hebt is dat geen probleem. En als je geen probleem hebt met prepaid kaarten voor iTunes, waarom heb je daar dan wel een probleem mee bij de Play store? Dat snap ik niet helemaal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
ph4ge schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:46:
En als je geen probleem hebt met prepaid kaarten voor iTunes, waarom heb je daar dan wel een probleem mee bij de Play store? Dat snap ik niet helemaal.
Het verschil zit het erin dat ik of een prepaid CC moet aanschaffen voor de playstore of een kaartje koop bij de kruidvat of AH voor itunes. Kaartjes loskopen vind ik een fijner idee omdat ik daarna alleen nog een overeenkomst heb met apple dmv itunes aankopen en niet ook nog met de verkoper van mijn prepaid CC.

Verder heb ik al een offline navi op mijn HTC sensation staan die ik kan gebruik op de nexus.

Over het algemeen zijn er naar mijn idee meer goed ogende apps voor iOS, dan voor android. Dit komt denk ik ook omdat android niet universeel een formaat heeft maar gedraaid wordt op alles van 3" tot 11".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
GeKo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:04:
Het verschil zit het erin dat ik of een prepaid CC moet aanschaffen voor de playstore of een kaartje koop bij de kruidvat of AH voor itunes. Kaartjes loskopen vind ik een fijner idee omdat ik daarna alleen nog een overeenkomst heb met apple dmv itunes aankopen en niet ook nog met de verkoper van mijn prepaid CC.
Ik zie het probleem echt niet. Het is puur het idee. Overigens zijn er ook Play kaartjes te koop in andere landen en zullen ze dus ook wel naar Nederland komen. Daarnaast is er ook gewoon veel meer gratis op Android.
GeKo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:04:
Over het algemeen zijn er naar mijn idee meer goed ogende apps voor iOS, dan voor android. Dit komt denk ik ook omdat android niet universeel een formaat heeft maar gedraaid wordt op alles van 3" tot 11".
Je moet voor jezelf maar op zoek naar concrete voorbeelden en hoe bezwaarlijk dat is. Er komen voor Android ook steeds meer tablet apps, daarnaast zijn ze gemaakt om te schalen en hebben we het hier over een kleine tablet. Nogmaals, alleen in specifieke gevallen kan het in de praktijk een probleem zijn, je zal voor jezelf moeten bepalen of jij een specifiek geval (veel gebruikte app) hebt waar je er last van hebt en of dat de meerprijs waard is. In zn algemeenheid is het geen probleem.

Overigens als je offline navigatie hebt op je Android en dat moet gaan kopen voor iOS is dat ook nog een stevige uitgave die je niet moet vergeten als je je beslissing neemt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor mijn duidelijkheid. Sinds wanneer is de Nexus 7 van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:33:
Even voor mijn duidelijkheid. Sinds wanneer is de Nexus 7 van Sony?
De nexus 7 is niet van sony, maar word gebouwd door asus. Sony heeft maar een paar modellen, zoals de xperia tablet z

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
ph4ge schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:23:
Overigens als je offline navigatie hebt op je Android en dat moet gaan kopen voor iOS is dat ook nog een stevige uitgave die je niet moet vergeten als je je beslissing neemt.
Daar had ik nog niet over nagedacht, echter omdat de iPad mini geen GPS heeft zal navigatie daarmee niet gaan dus heeft het geen verder consequenties.

Lastige keuz voor mij, ik zal me dan ook nog even verder in de apparaten moeten verdiepen.

Heeft iemand trouwens ervaring met kijken van 720 media op de Nexus (inderdaad van Asus)?
(En met welke app is dit het beste te doen, mijn voorkeur ligt bij VLC maar deze wil nog wel eens dienst weigeren) En is de grote van de besel niet storend bij het langdurig (±50 min) kijken van een film.

Groeten,
Gerald
Pagina: 1