Creditcard scam! help

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484216

Topicstarter
Ey!

Ik kreeg vandaag een mail van Apple dat mijn creditcard gegevens veranderd zijn. Ik heb nooit een creditcard ingevoerd. Ook kreeg ik een mail dat ik een Itunes cadeau voor [?] gekocht hebt. En dat het via een computer die nog niet is geregistreerd met mijn itunes account.

Fijn? omdat ik via een itunes tegoed kaartje een account heb gebruikt had ik wel al mijn persoonelijke gegevens zoals naam en huisnummer.

Nu keek ik na mijn account en zag idd dat opeens de optie mastercard was aangevinkt en toen ik er op klikte zag ik een kaart nummer en alles en dat het op mijn naam en adres stond.

ik heb meteen de optie geen aangeklikt en mijn persoonelijke gegevens veranderd naar bullshit. Ook mijn wachtwoord veranderd..

Mijn vraag is nu aan jullie hoe kan dit komen? hoe kan iemand aan mijn wachtwoord komen als ik het alleen voor mijn iphone gebruik.. En ik heb zelf geen creditcard dus hoe kan die creditcard op mijn naam komen te staan? daar moet je toch een handtekening voor zetten..
Ik vraag jullie wat ik moet doen, of heeft dit gewoon geen gevolgen voor mij

met voorbaat dank
Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:06
Ik zou gewoon eens met Apple bellen of mailen en de situatie uitleggen en de vraag bij hen neerleggen. We kunnen hier met z'n allen wel gaan verzinnen wat er gebeurd is en wat dit voor gevolgen heeft, maar volgens mij kun je hiervoor beter bij Apple zelf terecht.

De creditcard is uiteraard niet op jouw naam, maar wellicht een gestolen creditcard die onder jouw account gebruikt is. Nogmaals; neem contact op met Apple om de situatie uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:33
En doe het snel want als het gestolen is, zit jij met een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een handtekening zetten voor de creditcard? Nee, op internet hoeft dit niet. Je kunt immers hotels reserveren, Apple aankopen doen, PayPal aan je kaart hangen zonder ook maar een enkel papiertje te ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hebt zelf geen creditcard?

Dan hoef je toch ook niet bang te zijn dat er geld van je rekening geschreven wordt?
Maandag gewoon even bellen met de suport helpdesk, of nu al een mailtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het al opgelost is, kan deze op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.