Itunes account hackers actief!

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484216

Topicstarter
Ey!

Helaas ben ik een prooi geworden van hackers. Omdat ik dit met jullie wil delen en om het te voorkomen begin ik dit topic. Ook ben ik benieuwd of jullie hier ook last van hebben gehad.

Gisteren op 04/01/13 kreeg ik een mail dat mijn betaalwijze op Itunes was gewijzigd. Ik keek en zag creditcard dik gedrukt. Ook waren mijn afleveradres enzo veranderd.

Opeens zag ik dat er een app werd gedownload op mijn Iphone. Een onbekende en vage Chinese app. Ik meteen de app verwijderd en gekeken naar mijn account. Ik zag mastercard aangevinkt en toen ik keek stond er netjes een kaartnummer en vervaldatum. Tot mijn schrik was bij afleveradres gewoon mijn persoonlijke gegevens. Die had ik wel ingevoerd bij de optie 'Geen'. Meteen vinkte ik de optie geen aan en heb mijn persoonlijke gegevens naar bullshit gegevens veranderd.

De vorige morgen kreeg ik twee facturen binnen van Itunes.
Een app kosten me €89,99. en een €44,99. En alle twee van een vreemde Chinese uitgever en de naam was onbekend. Ook stonden netjes mijn gegevens bij het afleveradres en de creditcard van mastercard stond erbij met alleen de laatste vier cijfers.

Erg vreemd! Want zelf heb ik niet eens een creditcard.

Ik ging naar mijn Itunes account. Deze was geblokkeerd omdat iemand tevaak het verkeerde wachtwoord had ingetypt. Omdat ik deze meteen heb veranderd.

Toen belde ik met de Apple Care. Prima service en hij vroeg me om mijn account te ontgrendelen en het wachtwoord opnieuw in te stellen. Ook verzoekte hij me om naar mijn aankoop geschiedenis

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/933Naamloos.png
Wanneer ik in mijn aankoop geschiedenis keek

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/544naamloss2.png
Factuur

Na lange wachten. Had hij contact gelegd met het Amerikaanse team en gelukkig zijn de aankopen ongedaan gegaan en word het vermoedelijk gestolen creditcard geblokkeerd en de eigenaar word geïnformeerd.

Ik snap niet hoe iemand aan mijn gegevens zoals wachtwoord is gekomen en mijn itunes account. Ik vermoed dat het door apps als Appsfire en App-o-Day waar je elke dag gratis apps krijgt komt. Of er is een lek in de Itunes database.

Kijk uit beste mensen, dat het bij mij is gebeurd betekend dat het vaker gebeurd.

.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 484216 op 05-01-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 19:49
Dit is niets nieuws, ]voorbeelden genoeg op Internet (en volgens mij ook GOT)
Waarschijnlijk een gemakkelijke wachtwoord of je wachtwoord recovery te gemakkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedankt voor het melden, maar er zijn al een topics te vinden over dit onderwerp, voornamelijk in het Shopping Forum. Nog een topic over dit onderwerp is wat teveel van het goede, dus deze gaat op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.