Ik wil een nieuwe computer bouwen om daar (voor thuisgebruik) een Windows 2012 DC van te maken. Ik wil ook de optie open houden om er later een Hyper-V host van te maken door er een Areca RAID-kaart en meer geheugen in te zetten. Performance is niet heel belangrijk maar ik heb wel de volgende eisen:
Ik ben op de volgende spullen uitgekomen:
Ik heb deze onderdelen gekozen omdat de i5 3470 en DQ77MK goede support voor virtualisatie zouden hebben. 16GB is natuurlijk overkill voor een simpele DC maar het leek me slim om er nu 2x 8GB in te zetten en 2 DIMM slots vrij te laten voor uitbreiding naar 32GB.
Mijn vraag: Kan ik met deze setup problemen verwachten? Voldoet het aan de genoemde eisen? En is het slim om die voeding te blijven gebruiken? Zo niet, wat zou een efficient en betrouwbaar alternatief zijn? Ik wil het totale prijskaartje graag onder € 500 houden.
- Goede support voor virtualisatie (Hyper-V)
- Support voor (minimaal) 16GB RAM
- PCIe x8 of x16 slot voor Areca ARC-1220
- DVI ivm DVI/USB KVM-switch
- Stil en zuinig ivm 24/7 gebruik
Ik ben op de volgende spullen uitgekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 169,40 | € 169,40 |
1 | Intel Desktop Board DQ77MK | € 122,50 | € 122,50 |
1 | Corsair Dominator CMP16GX3M2A1600C11 | € 91,05 | € 91,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 382,95 |
Ik heb deze onderdelen gekozen omdat de i5 3470 en DQ77MK goede support voor virtualisatie zouden hebben. 16GB is natuurlijk overkill voor een simpele DC maar het leek me slim om er nu 2x 8GB in te zetten en 2 DIMM slots vrij te laten voor uitbreiding naar 32GB.
Mijn vraag: Kan ik met deze setup problemen verwachten? Voldoet het aan de genoemde eisen? En is het slim om die voeding te blijven gebruiken? Zo niet, wat zou een efficient en betrouwbaar alternatief zijn? Ik wil het totale prijskaartje graag onder € 500 houden.