Homeserver voor Windows 2012 & Hyper-V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Ik wil een nieuwe computer bouwen om daar (voor thuisgebruik) een Windows 2012 DC van te maken. Ik wil ook de optie open houden om er later een Hyper-V host van te maken door er een Areca RAID-kaart en meer geheugen in te zetten. Performance is niet heel belangrijk maar ik heb wel de volgende eisen:
  • Goede support voor virtualisatie (Hyper-V)
  • Support voor (minimaal) 16GB RAM
  • PCIe x8 of x16 slot voor Areca ARC-1220
  • DVI ivm DVI/USB KVM-switch
  • Stil en zuinig ivm 24/7 gebruik
Van het oude systeem wil ik in eerste instantie alleen de kast, de voeding (8 jaar oude Tagan TG480-U1) en een Corsair Force 120 SSD hergebruiken. Later komen daar misschien nog die RAID-kaart en een boel disks bij.

Ik ben op de volgende spullen uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 169,40€ 169,40
1Intel Desktop Board DQ77MK€ 122,50€ 122,50
1Corsair Dominator CMP16GX3M2A1600C11€ 91,05€ 91,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,95

Ik heb deze onderdelen gekozen omdat de i5 3470 en DQ77MK goede support voor virtualisatie zouden hebben. 16GB is natuurlijk overkill voor een simpele DC maar het leek me slim om er nu 2x 8GB in te zetten en 2 DIMM slots vrij te laten voor uitbreiding naar 32GB.

Mijn vraag: Kan ik met deze setup problemen verwachten? Voldoet het aan de genoemde eisen? En is het slim om die voeding te blijven gebruiken? Zo niet, wat zou een efficient en betrouwbaar alternatief zijn? Ik wil het totale prijskaartje graag onder € 500 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:51
Ben zo ook begonnen, en is een prima server om mee te starten.
Maar waarom hou je je zo vast aan Hyper-V en niet aan VMWare ESXi Heb je meer mogelijkheden en in vele gevallen ook nog sneller.

16GB heb je voldoende aan om makkelijk 4-6 machines te draaien.
De CPU doet toch bijna niks ben zelf begonnen met een i3 het enige wanneer een CPU zwaar belast wordt is als een machine boot of geïnstalleerd wordt.

Wil je exchange gaan draaien (dat is echt een geheugen slurper) dan moet je voor exchange al zeker 6-8GB uithalen om nog lekker te kunnen werken.

Nogmaals wat je nu hebt is prima om te starten en of je nu Hyper-V of VMWare draait moet beide goed kunnen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
djkavaa schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:32:
Maar waarom hou je je zo vast aan Hyper-V en niet aan VMWare ESXi Heb je meer mogelijkheden en in vele gevallen ook nog sneller.
Ik gebruik virtualisatie om een proeftuintje voor studiedoeleinden (Microsoft-certificering) op te zetten en kennis van Hyper-V komt dan veel meer van pas dan VMware kennis. Dat ESXi wat meer functionaliteit heeft maakt in mijn situatie weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:51
downtime schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:18:
[...]

Ik gebruik virtualisatie om een proeftuintje voor studiedoeleinden (Microsoft-certificering) op te zetten en kennis van Hyper-V komt dan veel meer van pas dan VMware kennis. Dat ESXi wat meer functionaliteit heeft maakt in mijn situatie weinig uit.
Prima, dat dacht ik al... Maar de hardware zou moeten voldoen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
djkavaa schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:39:
[...]

Prima, dat dacht ik al... Maar de hardware zou moeten voldoen.
Yup, maar het kan ook stukken goedkoper zonder merkbare performance of features in te leveren, zie [BBG] Thuisserver januari 2013 voor inspiratie.

while (! ( succeed = try ()));