Draaid BF3 hier stabiel op?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470267

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik vroeg mijzelf af of BF3 redelijkerwijze kan draaien op deze specs:

Asrock Z77 xtreme 4
intel i5-3570K
corsair vengeance 2x4GB dualchannel @ 1600mhz cl 24
GTX550TI 1.5GB
HD WD320gb @ 7200RPM
Zalmann 600Watt voeding

Ik hoor het graag. Op termijn vervang ik mijn videokaart, budget 200,- euro.

Suggesties? :-) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Yup, dat moet wel lukken.
Het zal niet op 1920x1080 - ultra - Msaa & andere settings zijn als je de 60 fps wil halen.
maar het is nu niet dat je alles op low zal moeten zetten ;)

als je er 20 euro bij legt, kan je een wreed sterke 7870 kopen:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)

is slechts 3% slechter dan de 7950 (met verouderde drivers, dus is het verschil stukken groter, maar je hebt dan een 7870 met de power van de 7950 met de oude drivers ^^)

[ Voor 55% gewijzigd door SmokingCrop op 04-01-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SmokingCrop, Hartelijk bedankt voor de snelle reply op mijn vraag.

Ik speel momenteel alles op low (1024x860 geloof ik), 25/35 fps (als ik geluk heb)

Huidige specs zijn E6600 duo core @ 2.4 ghz en geil ram geheugen 8gb 2x4 dualchannel.

Is het dan écht zo dat mijn huidige CPU mijn GPU zo erg bottleneckt? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Blijkbaar wel :x
Er zijn best veel vids die zeggen dat ze op ultra kunnen spelen (in de realiteit zegt dit dat je wellicht op high kan spelen met 30+ fps
-> YouTube: gtx 550 ti battlefield 3

en als je nu nog maar op 1024x768 speelt dan kan je desnoods nog verlagen naar 1600x900 of iets dergelijks om nog een fps boost te krijgen tov 1920x1080 :)

[ Voor 62% gewijzigd door SmokingCrop op 04-01-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank weer voor de snelle reply.

Oké goed om te horen dat met een nieuwe cpu (3570k, waar ik zelf erg enthousiast over ben) en mobo/ram een hele verbetering zal geven in het game plezier in BF3.

Wat voor GFX card kun je mij aanbevelen om BF3 een tandje hoger te kunnen draaien, rond 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
SmokingCrop schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:32:
als je er 20 euro bij legt, kan je een wreed sterke 7870 kopen:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)

is slechts 3% slechter dan de 7950 met verouderde drivers ( dus is het verschil stukken groter, maar je hebt dan een 7870 met de power van de 7950 met de oude drivers ^^)
^ had ik er nog tussen ge-edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Zie zijn eerste reactie op je thread.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Waarom begin je eigenlijk een 2de topic? En dan die titel, die doet pijn aan mijn ogen...

In dat topic stonden al genoeg tips:
- Goedkoper mobo...
- Wil je echt wel overclocken?
- Zo kan je misschien al wat besparen en daarna investeren in een goede GPU (voor BF3 --> GTX660ti)

[ Voor 52% gewijzigd door Inrage op 04-01-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Inrage schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:41:
Waarom begin je eigenlijk een 2de topic? En dan die titel, die doet pijn aan mijn ogen...

In dat topic stonden al genoeg tips:
- Goedkoper mobo...
- Wil je echt wel overclocken?
- Zo kan je misschien al wat besparen en daarna investeren in een goede GPU (voor BF3 --> GTX660ti)
Topicstart is ook een stuk beter in die thread, zie het nu inderdaad. Titel doet hier ook pijn :X

Wat vind TS dan van de tips uit de andere thread?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties.

@SmokingCrop, je hebt mij ontzettend uit de brand geholpen met gedegen advies. Bedankt! Ik sla ook jouw aanbeveling op over de videokaart van ATI, alhoewel mijn voorkeur naar Nvidia gaat. Echter zijn de Nvidia kaarten een stuk duurder.

@Inrage en LiquidT_NL

Het spijt mij dat dit nieuwe topic en dan de titel ervan jouw zeer doet aan den ogen.
Ik geef namelijk niet iedere dag een kleine 3 a 400 euro uit aan een upgrade, vandaar de egocentrische gedachten om een 2e topic te starten. Dit om meer advies te genereren, wat misschien kan overkomen bij anderen op een overkill aan informatie. Voor mij dus niet, gelukkig laat het tweakers forum mij in de gelegenheid om een 2e topic te starten, om vooralsnog het beste advies op te slaan en deze mee te nemen in het besluit in kort tijdsbestek.

In topic 1 en 2 staan verschillende adviezen.

Dank jullie!

Groet,

tr1x-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Er worden dagelijks threads gemaakt waar mensen het veelvoud van dat bedrag uitgeven. Daarnaast lijkt het mij sterk dat je advies mist zonder een 2e topic. En Tweakers biedt de mogelijkheid, maar het is tegen de regels, deels omdat mensen niet doorhebben dat je thread al bestaat en dus 2x een advies uittypen. Wat ik tot slot niet snap is dat je zo’n gebrekkige startpost nu post, terwijl je eerste thread wel goed is.

Ik had nog wat punten, maar zie dat dat inmiddels in je andere thread is beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:11:
Er worden dagelijks threads gemaakt waar mensen het veelvoud van dat bedrag uitgeven. Daarnaast lijkt het mij sterk dat je advies mist zonder een 2e topic. En Tweakers biedt de mogelijkheid, maar het is tegen de regels, deels omdat mensen niet doorhebben dat je thread al bestaat en dus 2x een advies uittypen. Wat ik tot slot niet snap is dat je zo’n gebrekkige startpost nu post, terwijl je eerste thread wel goed is.

Ik had nog wat punten, maar zie dat dat inmiddels in je andere thread is beantwoord.
Bedankt voor de toelichting LiquidT_NL,

Mijn excuses voor het overtreden van de regels binnen het forum en de duidelijke uitleg waarom deze regels opgesteld zijn.

Wel heb ik nog één vraag: Er word gesuggereerd dat de build-in GPU van de 3570k cpu Virtu MVP technologie bezit. Ik heb begrepen dat deze technologie met een andere videokaart gekoppeld kan worden voor meer FPS, heb ik dit goed begrepen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Oud systeem opbouwen

1 is wel genoeg :)
Pagina: 1