Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Ik ben op zoek naar een koptelefoon welke voornamelijk gebruikt zal worden voor all-around muziek spelen op o.a. werk, maar waarvan het primaire doel is om te gebruiken icm mijn Canon XH-A1s om tijdens het filmen het geluid in de gaten te kunnen houden. Als dit goed lukt, dan moet muziek luisteren erop ook best lukken lijkt me :+

De koptelefoon zal voornamelijk gebruikt worden met de eerder genoemde Canon XH A1s, een MacBook Pro 15" uit 2012, een Cowon S9 16GB en de PC op werk met een OEM moederbordje. Al met al niets heel bijzonders of aparts lijkt me.

Wel is de eis dat de koptelefoon goed isoleert, daar ik met het filmen voornamelijk in (relatief) luidruchtige ruimtes zal zijn. En voor de rest lijkt het me erg fijn als het een gesloten koptelefoon is zodat de rest van de afdeling op werk niet hoeft mee te genieten van mijn muziek :9

Ik ben de MediaMarkt even binnengelopen, maar het enige wat ze daar hadden dat mij een beetje aantrok was de Sennheiser HD 518. Dit omdat deze heerlijk soepel zat (aka niet strak) en best goed klonk. Niet strak zitten is voor mij best wel belangrijk, omdat ik een zeikerd ben als m'n bril te hard op m'n neus geduwd word.

Met wat googlen heb ik ook de Sennheiser HD 25-1 II tegengekomen, wat meteen een zo'n beetje de max van mijn budget is. De reviews hiervan zijn erg positief, maar geven wel aan dat de koptelefoon wat strak zit. Natuurlijk heb je de koop op afstand regeling en alles, maar liever maak ik hier geen gebruik van ;)

Dus, kort samenvattend:Wat is een goede koptelefoon die aan deze eisen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk dat de Sennheiser HD 25-1 II ideaal voor jouw toepassingen is. Je ziet hem ook veel gebruikt worden door professionele camera- en geluidsmensen. Hij zit inderdaad wat strak maar dat kan juist een voordeel zijn als je buitenshuis aan het filmen bent. Het is een koptelefoon waarvan je nooit bang hoeft te zijn dat ie zomaar van je hoofd glijdt of dat ie stuk gaat als dat toch gebeurt.
Het beste advies wat ik kan geven is om een winkel te vinden waar ze hem hebben en het ding gewoon eens op te zetten. Misschien valt het je wel mee. Ik ben zelf ook een brildrager maar vind de voordelen van de HD 25 voor mobiel gebruik veel zwaarder wegen dan de nadelen. Voor thuis geef ik wel de voorkeur aan andere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Met het risico heel stom te klinken, heb je een adres waar ik de HD 25-1 II zou kunnen proberen? Vandaag door half Utrecht heen gegaan, maar nergens een HD 25 kunnen vinden... Enige adressen die ik kan vinden op internet zijn [url=http://www.rjshop.nl/]RJShop[/b] in Rijssen, nabij Almelo en Bax-shop.nl in Goes. Beiden zijn grofweg anderhalf uur rijden, wat ik toch een stukje te ver vind.

Is anders de Beyerdynamic DT770 Pro een waardig alternatief? Ik ben niet echt heel erg merkgebonden namelijk :) Zolang het goed klinkt en fatsoenlijk zit ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Xudonax schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:14:
Met het risico heel stom te klinken, heb je een adres waar ik de HD 25-1 II zou kunnen proberen? Vandaag door half Utrecht heen gegaan, maar nergens een HD 25 kunnen vinden... Enige adressen die ik kan vinden op internet zijn [url=http://www.rjshop.nl/]RJShop[/b] in Rijssen, nabij Almelo en Bax-shop.nl in Goes. Beiden zijn grofweg anderhalf uur rijden, wat ik toch een stukje te ver vind.
MediaMarkt misschien? Duh, daar was je al geweest.
Is anders de Beyerdynamic DT770 Pro een waardig alternatief? Ik ben niet echt heel erg merkgebonden namelijk :) Zolang het goed klinkt en fatsoenlijk zit ben ik tevreden.
Neem 'ns een kijkje in het grote Headphones topic, daar komen de HD25 en de DT770 Pro ook voorbij, en daar zitten meer mensen die zulke vragen kunnen beantwoorden. Maar zover ik weet is de DT770 een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Mja, MediaMarkt heeft een heleboel... Dr Dre en dergelijke... Eigenlijk niets wat op de HD 25 lijkt. Ik zal eens in het grote topic gaan kijken. Hartelijk bedankt!