Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 19:29
Joindry schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:52:
Hoi, ik heb de mijne intussen een maand of 8. In het algemeen wel tevreden van maar... Ik raak nog steeds niet in recoverymode en heb dat intussen ook opgegeven. Ik doe alles zoals het hoort, maar bij het booten van de rcvymode blijft hij hangen op een vaal wit scherm, soort hard freeze. Kan em dan enkel nog uitzetten en rebooten in normale modus. Ik blijf dus wel rondlopen met de kinderziektes die erin zitten zoals berichten is gestopt, niet goed gecalibreerde accu (die na hercalibratie gewoon terug zijn oude patroon herlaad) en ietwat abnormale auto brightnesss. Maar al bij al voor zijn geld nog steeds geen slecht phone.
Het witte scherm heb ik ook een keer gehad toen ik de recovery voor de advanced op een basic probeerde te flashen. Dat maakt kennelijk uit. Weet je heel zeker dat jij de juiste versie van CWM te pakken hebt?
Ik was zeker niet ontevreden met mijn G4, maar na een jaar was ik weer eens toe aan iets anders. Eigenlijk vind ik dat ik er nog lang over gedaan heb. Voorheen bestelde ik om de paar maanden een nieuw toestel in china.
Heb voor de E8 gekozen vanwege dual sim + LTE, dat is nu nog een zeldzame combinatie (maar dat zal hopelijk snel veranderen).

[ Voor 20% gewijzigd door matthijsph op 04-07-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Downstar2 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 02:10:
[afbeelding]

Zoals beloofd de review van de Jiayu G4s.
Prima review :)

Wat ook nog het vermelden waard is is dat de externe speaker behoorlijk hard kan.
De eerste keer (ik was gewend bij mijn vorige telefoon dat-ie best hard moest dus deed het bij deze telefoon ook), schrok ik me het apelazurus :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 04-07-2014 11:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
anandus schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:40:
[...]
Prima review :)

Wat ook nog het vermelden waard is is dat de externe speaker behoorlijk hard kan.
De eerste keer (ik was gewend bij mijn vorige telefoon dat-ie best hard moest dus deed het bij deze telefoon ook), schrok ik me het apelazurus :P
bedankt!

beter meld ik dat niet..
straks heb je sjonnies die deze G4s kopen om op het strand chickies te versieren met bubbeling muziek op zijn hardsttttttt :| O-)

gaat idd wel hard ja, maar wordt er niet veel mooier op :P..
equalizer beetje tweaken en het wordt wel wat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

Joindry schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:52:
Hoi, ik heb de mijne intussen een maand of 8. In het algemeen wel tevreden van maar... Ik raak nog steeds niet in recoverymode en heb dat intussen ook opgegeven. Ik doe alles zoals het hoort, maar bij het booten van de rcvymode blijft hij hangen op een vaal wit scherm, soort hard freeze. Kan em dan enkel nog uitzetten en rebooten in normale modus. Ik blijf dus wel rondlopen met de kinderziektes die erin zitten zoals berichten is gestopt, niet goed gecalibreerde accu (die na hercalibratie gewoon terug zijn oude patroon herlaad) en ietwat abnormale auto brightnesss. Maar al bij al voor zijn geld nog steeds geen slecht phone.
Voor berichten gestopt staat hier ergens een fix,en 1 die nog werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 18:37
Anoniem: 357522 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:52:
[...]

Voor berichten gestopt staat hier ergens een fix,en 1 die nog werkt ook.
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:15:
Heeft de G4 ook last van de 'berichten is gestopt' meldingbij het ontvangen van een SMS?

Indien ja, flash dit en het is opgelost

Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsK
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 17:16
Zit erover te denken om is een andere ROM uit te proberen. Zou de eerste keer zijn. Is het dan ook zo dat ik al m'n contacten opnieuw in moet voeren?
Iemand erg goede ervaringen met een bepaalde rom? Ben wel benieuwd naar een goede MIUI rom om dat is te proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Hij komt niet in cwm, dus die patch wordt dan lastig flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijsph schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:39:
[...]

Hij komt niet in cwm, dus die patch wordt dan lastig flashen...
Op je SD kaart gezet ? Ik heb deze nl geflasht en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Anoniem: 357522 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:04:
[...]

Op je SD kaart gezet ? Ik heb deze nl geflasht en het werkt!
Haha, ik heb nergens last van. De persoon die jullie proberen te helpen met een patch die je via cwm flasht geeft juist aan dat hij niet in cwm komt...
(mijn theorie is dat de oplossing een andere versie van cwm is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Joindri

Je kan in de app Jiayu.es de juiste recovery flashen voor jouw toestel,dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

via MTK tools kan je ook heel simpel de recovery ROM laden en direct herstarten in de recovery, als je de zip van een andere rom op de sd hebt staan kan je in 3 minuten klaar zijn met het erop zetten van de recovery en de nieuwe rom.

de recovery staat in op pagina 1 en een goede rom staat nog op deze pagina... O-)

[ Voor 15% gewijzigd door flippy op 05-07-2014 23:19 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flippy.nl schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 23:18:
via MTK tools kan je ook heel simpel de recovery ROM laden en direct herstarten in de recovery, als je de zip van een andere rom op de sd hebt staan kan je in 3 minuten klaar zijn met het erop zetten van de recovery en de nieuwe rom.

de recovery staat in op pagina 1 en een goede rom staat nog op deze pagina... O-)
Via Jiayu.es kan hij niet de verkeerde recovery pakken wat bij MTKtools wél kan.
Ik heb in MTK tools naar die rom gezocht maar niet gevonden,waar zit die ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
JiaYu finally release Android 4.4 update for JiaYu G4S
JiaYu G4S owners stop what you are doing and get to your computers! JiaYu have finally released an official Android 4.4 Kitkat update for your octacore phones!

Better late than never goes the old saying, this is exactly what owners of the JiaYu G4S will be thinking as they read this great news. JiaYu haven’t been the fastest to roll out Kitkat updates, but now that they have started lets hope they continue.

So far the good news is reserved for owners of the MT6592 octacore version of the JiaYu G4S. As far as we know this Android Kitkat update will not work on any other version of the G4.

So what does Android 4.4 bring to the G4S? According to the official change log there is full screen mode, wireless printing, screen recording, low power audio, and new bluetooth profiles.
Originele link.
Mega.co.nz mirror.
Tools and drivers.

Bron: Gizchina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat een geweldig nieuws! :D
Wishful tthinking: Misschien lost het ook de Facebook-bug op?

[ Voor 57% gewijzigd door anandus op 06-07-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Waarom nou alleen maar weer vor de octa G4s?
Waarom niet (ook) voor de "early adopters" met G4B? WTF? Really!
Die hebben dit merk bijna op de map gezet.

Ah well, werkt nog goed hierzo, met Android L keyboard voor de te dikke vingers.
KitKat Launcher ook geprobeerd, maar die mist weer die heerlijke feature dat je je app bar (?) (dat ding onderin, met je tel, sms, etc) naar boven kan vegen om in menu's te komen, waardoor menu icoontje daar uitgehaald kan worden. (making sense? :S )

Stock nog steeds hier dus.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De G4B heeft volgens mij een andere chip, de MTK6589 en de Kitkat-updates voor mediatek-telefoons zijn, voor zover ik kan zien, alleen voor de MTK6592's (zie ook het topic voor onbekende Chinese smartphones), maar misschien zit ik ernaast, hoor :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 06-07-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234413

Even een vraag van mijn kant, ik heb een G4T. Ik heb een factory reset gedaan maar hij start niet meer door. Het Jiayu logo komt tevoorschijn en dan komt het android mannetje. En dat blijft 'ie maar doen. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Heb geen sd kaart erin zitten. Moet je dan CWM op een sd kaart zetten oid?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

kijk op eerste pagina voor flashtool en de bijbehorende dingen. trek accu eruit en druk kabel erin (zonder accu aan de pc hangen dus!) NADAT je met flashtool op upload hebt gedrukt, dan kan je een orginele rom er weer inladen en overnieuw beginnen. het is beetje lomp maar werkt zeker.

de eerste keer is goed klooien (zoals het hebben van de goede compoort en drivers) maar let gewoon op alle stappen en volg de handleiding punt voor punt.

[ Voor 21% gewijzigd door flippy op 07-07-2014 00:44 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319869

Downstar2 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 02:10:
[afbeelding]

Zoals beloofd de review van de Jiayu G4s.
...
Ik heb contact gezocht met Pandawill om te kijken of ik nog een kortingscoupon kon regelen voor de Jiayu G4s. Zoals ik wel vaker doe als ik reviews post. En ook dit keer is een webshop niet te beroerd geweest om de lezers van deze review wat extra korting te geven.

Tot 11 juli geven ze dus iedereen 15$ korting, waardoor de totaal prijs op
+-180$ komt te liggen. Dat is +-132 euro maar voor deze geweldige telefoon :9~

Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:

• Octocore (8 kernen) CPU op 1,7 GHZ
• 2 GB RAM
• 4,7" Inch IPG OGS HD(720x1280) Gorrilla Glass 2
• 3000 MAH
......
Super bedankt voor de review...

Na weekendje denken over de redmi/hogmi 1s toch maar voor de jiayu g4s gegaan..
mede door de extra korting van deze review.. en meer bang voor buck

Nu wachten op de goods to come.

Cheers
D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20

ArCadE

No banana available

Hallo mede tweakers.

Misschien heb ik niet goed gezocht maar ik heb het volgende probleem wat ik niet kan fixen.

Ik heb een G4 Advanced die blijft melden dat ik de SIM kaart niet kan gebruiken omdat PIN2 niet goed is en nu moet ik PUK2 invoeren.

Ik heb de stock rom al opnieuw geflashed , ik heb al een MIUI rom gebruikt, niets werkt. Heeft 1 van jullie een suggestie?

Thnx,
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

je zal toch echt de PUC van die simkaart op moeten snorren (je provider heeft hem), het zit niet in de telefoon maar gewoon in het gegeven dat je de pincode verkeerd in het gevuld en nu is de simkaart geblokkeerd. niks bijzonders tenzij je natuurlijk geen PUC code hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 07-07-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Laatst online: 11:20

ArCadE

No banana available

Het vervelende is dat PUK2 niet door mijn provider wordt gegeven omdat ze de PIN2 niet ondersteunen. Ik heb ook geen idee waarom de G4A er om vraagt. Kaartje doet het wel gewoon in een andere telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Laatst online: 28-02 09:45
Goed nieuws voor 4gs, weer een nieuwe rom android 4.4.
Hij staat ook in de jiayu es app.

http://www.droidforums.ne...firmware-download.270658/

Hierbij ook uitleg over de verbeteringen in deze rom.
http://mtkforums.com/viewtopic.php?t=991&p=3368

Greetz Dekay

[ Voor 41% gewijzigd door Dekay99 op 08-07-2014 19:34 . Reden: Links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
ArCadE schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:22:
Het vervelende is dat PUK2 niet door mijn provider wordt gegeven omdat ze de PIN2 niet ondersteunen. Ik heb ook geen idee waarom de G4A er om vraagt. Kaartje doet het wel gewoon in een andere telefoon...
Tuurlijk ondersteunen ze het.
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=36
Gewoon even aandringen. Anders nieuw kaartje aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de hulp. Nu staat er een goede ROM op maar hij geeft een invalid IMEI. Hoe kan je dit verhelpen? Heb al verschillende tuts gevolgd maar kom er niet uit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 234413 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:31:
Bedankt voor de hulp. Nu staat er een goede ROM op maar hij geeft een invalid IMEI. Hoe kan je dit verhelpen? Heb al verschillende tuts gevolgd maar kom er niet uit... :(
Met Mobile Uncle Tools.
Even googlen op IMEI Mobile Uncle Tools.
Fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:36:
[...]

Met Mobile Uncle Tools.
Even googlen op IMEI Mobile Uncle Tools.
Fluitje van een cent.
Het bleek makkelijker dan gedacht. In mobile uncle tools een paar dingen instellen en gewoon de IMEI invullen die achter de batterij zat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Heb net die nieuwe Rom van Jiayui van juli G4S-20140704-161636 Android 4.4.2 kitkat geïnstalleerd via de flashtool. (eerste keer dat ik dat op Jiayu toestel doe, op Needrom stond een korte handleiding lees ook de ervaringen van anderen daar)

Indruk
- Het is idd nieuwere android met een paar nieuwe features.
- Onder andere beveiligingsopties zijn uitgebreider.
- En idd e.e.a. in de interface en menu's zijn veranderd.

Echter kleine overkombare issues
- Het is ook meer nieuwe ingebakken Chinese apps... met veel rechten...Onder andere een vastgebakken widget voor het zoeken.. (normaal is dat Google nu Baidu). Eset Security vind in al deze Chinese Apps trojans.:
Opgelost: Je kan ze niet verwijderen. Ik heb ze uit gezet.
- Het is ook melding 'trebuchet has stopped': Maar dat heb heb ik maar één keer gehad...
Opgelost: Vooralsnog geen probleem (Na reboot was t weg)
- Het is ook, dat ik geen bestanden zie in de bestandebrowser:
Opgelost: In tegenstelling tot mijn ervaring met updates van Cyanogen Roms, wiped deze update alles in de folders, die waren dus ook echt leeg. Mijn SD gelukkig niet.
- Het is ook dat de kalender (die ik veel gebruik) in het chinees is ingebakken....kijken of ik die van google er in kan krijgen
Opgelost: Ergens de android 4.4. google calendar apk gedownload en geinstalleerd: Na reboot zit ie tussen de widgets e.d.
- En natuurlijk snel een normaal toetsnebord plaatsen.
Opgelost: ergens de google keyboard apk (die pakt ook de voice naar tekst mee.. gebruik ik soms) gedownload

Nu nog kijken of FB 't doet. ;)
Opgelost. Die doet t.

Na 24u deze Rom doet t prima.
Dekay99

[ Voor 42% gewijzigd door Dekay99 op 10-07-2014 23:05 . Reden: Even duidelijker de ervaringen opschrijven en oplossingen vertellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijdens opladen gaat het scherm van mjn G4A constant aan en uit,iemand een verklaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 29-04 00:03
Anoniem: 357522 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:34:
Tijdens opladen gaat het scherm van mjn G4A constant aan en uit,iemand een verklaring ?
USB-kabeltje vervangen!
Waarschijnlijk gaat het laden ook heel langzaam?

Het idee is dat de weerstand van je kabeltje/stekkers te groot is, waardoor de spanning inzakt bij grote stroom.
De telefoon denkt dan dat er geen lader is aangesloten en stopt laden. Zelfde als wanneer je de kabel eruit trekt.
Dan loopt de spanning weer op, want stroom neemt af en begint het weer van voren af aan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dekay99 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:56:
Heb net die nieuwe Rom van Jiayui van juli G4S-20140704-161636 Android 4.2.2 geïnstalleerd
Waarom niet niet gelijk de laatste versie met KitKat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:44:
[...]

USB-kabeltje vervangen!
Waarschijnlijk gaat het laden ook heel langzaam?

Het idee is dat de weerstand van je kabeltje/stekkers te groot is, waardoor de spanning inzakt bij grote stroom.
De telefoon denkt dan dat er geen lader is aangesloten en stopt laden. Zelfde als wanneer je de kabel eruit trekt.
Dan loopt de spanning weer op, want stroom neemt af en begint het weer van voren af aan.
Dat as het idd,het schiet me nu te binnen dat ik onlangs een ander kabeltje heb genomen omdat het een beetje langer was.

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
anandus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:35:
[...]
Waarom niet niet gelijk de laatste versie met KitKat geprobeerd?
Foutje. Dat is de versie die ik heb geprobeerd. Hij doet t.
Ik heb inmiddels op needrom dezelfde Rom maar dan zonder Chinese apps (en troyans) zien staan... Misschien die binnenkort proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelV2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-04-2024
Weet er iemand hier toevallig of ik onderstaande kabel los kan bestellen/halen.
Gister was mijn usb connector losgeschoten, en laadde dus niet meer op.
Deze heb ik inmiddels weer vast kunnen solderen en werkt ook weer, maar kennelijk is deze kabel dus los getrokken met het uit elkaar halen van de behuizing. Nu dus geen ontvangst meer van het mobiele netwerk ;( .

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2zgt0fq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dekay99 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:07:
[...]

Foutje. Dat is de versie die ik heb geprobeerd. Hij doet t.
Ik heb inmiddels op needrom dezelfde Rom maar dan zonder Chinese apps (en troyans) zien staan... Misschien die binnenkort proberen.
En, is het al gelukt? :)
En welke ROM is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drled
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik heb een Jiayu G4S gekocht. Nu heb ik echter het probleem dat het unlocken van de phone zeer traag gaat.

Nadat ik op het knopje op de zijkant duwt kan het soms een 3 tal seconden duren eer hij reageert. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Na het ontgrendelen werkt hij wel terug vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532449

Had een week of 2 geleden een jaiyu G4S ontvangen van TO2C. com was een zalige telefoon maar nu is het scherm al stuk :s zonder dat ik hem laten valleen ofzo , ik hiel hem gewoon uit men zak... en hij zat zelfs nog in een extra bescherm zakje van action. en er zat een rubere case rond... Wat een brak kwaliteit 150 euro kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5a17ao.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
De kans dat zoiets spontaan is gebeurd, lijkt me 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan moet die op een of andere reden in men zak kapot gegaan zijn.. Ook zeer vreemd op de opvlakte geen enkele barst te bekennen alleen als ik hem opzet.. Wel zeer jammer , wou een stevige goede telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Uiteraard kost het een paar tientjes, maar goed, even de goedkoopste zoeken:
http://www.aliexpress.com...tive_id=SB_20140715054559

YouTube: Screen replacement Jiayu G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
maikelV2 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:15:
Toen contact gehad met spemall, waar ik de telefoon vandaan heb, hier kreeg ik als tip mee de meest recente chinese versie te installeren, en hij stuurde me netjes een link mee met hoe ik hem dan op een andere taal kon zetten. .
Heb jij dat linkje nog hoe je hem op een andere taal kan zetten?
Ik had helemaal geen toetsenbord meer dus op het geweldige idee gekomen een reset naar fabrieksinstellingen te doen. En jawel, alles chinees.

Dus als iemand een oplossing weet graag! Mijn Dank.

Heb de oplossing gevonden via een andere 4.2.2 android telefoon:
Middelste softkey (boven het huisje)
Dan de softkey met de radartjes (wieltjes)
dan de softkey met een A (die onder het slotje)
Dan de bovenste regel aan tikken
Taal uit zoeken aan tikken, klaar!

[ Voor 18% gewijzigd door humptydumpty op 15-07-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 14:06

pcprutser

No message

Een week of 2 geleden met een slaperig hoofd nogal wat druk gezet met mijn knie op mijn G4A, waardoor de oplader slecht connect (nieuwe connector is onderweg)
Maar sinds een paar dagen werkt een deel van het scherm niet meer. Linksonder in de hoek reageert mijn telefoon erg slecht. Dit is vooral met typen merkbaar. Als ik de 'z' in wil drukken krijg ik een 'z ' of 's, ' (beiden met spaties). Echter gaat het soms wel goed. Zoals wanneer ik eerst (bij whatsapp) shift kies en vervolgens een uitroepteken.
Wordt dit het vervangen van het scherm of zou een softwareupdate volstaan?

[ Voor 7% gewijzigd door pcprutser op 15-07-2014 20:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

wat je KAN proberen is het scherm opnieuw callibreren, als je even zoekt vind je daar genoeg over. echter als je het verkloot kan het probleem alleen maar erger worden. een nieuw scherm zou ik zoizo maar in je achterhoofd houden. soms gaat het op den duur vanzelf wel weer over, dat heb ik gehad met mijn desireHD maar het blijft gokken.
Anoniem: 532449 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:29:
dan moet die op een of andere reden in men zak kapot gegaan zijn.. Ook zeer vreemd op de opvlakte geen enkele barst te bekennen alleen als ik hem opzet.. Wel zeer jammer , wou een stevige goede telefoon.
het IS een goede stevige telefoon, en het glas ligt in een soort van bed van alu (die metalen rand die je ziet gaat onder het scherm door) en het glas is van gorilla glas gemaakt dus je moet echt wel wat moeite doen om het te breken. ik heb hem inmiddels redelijk vaak uit mijn borstzakje laten glijden (meestal op de parkeerplaats en zo op steen/beton/asfalt) en gecontroleerd of de zwaartekracht nog werkt en tot zover is het glas elke keer zonder enig probleem er vanaf gekomen.
"onze" onhandigheid heeft bar weinig te maken met de telefoon, meer met geluk, of denk je dat een 600 euro kostende iphone die volledig van glas is meer kans heeft om te overleven? 8)7

trouwens: er nieuw glas inzetten is een vrij simpel werkje en kost aanzienlijk minder dan een nieuwe telefoon gaan halen...

[ Voor 63% gewijzigd door flippy op 15-07-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-05 21:55
Onze Jiayu G4S heeft al bijna vanaf het begin problemen.
Vooral met downloaden of spelen van spelletjes lijkt hij erg warm te worden en valt hij uit. Alsof hij het niet aankan als je er teveel van vraagt.
De batterij moet er dan even uit. Maar even later weer hetzelfde probleem, het toestel is los van de lader niet bruikbaar.
Pandawill zegt dat we eerst reparatie hier moeten zien te regelen en dat zij (voor een deel van) de kosten opdraaien. Het zou inderdaad mooi zijn als we hem niet op hoeven te sturen.
Iemand enig idee wat er met het toestel aan de hand zou kunnen zijn?
Voor de zekerheid hebben we een nieuwe batterij besteld, deze verwacht ik één dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
flippy.nl schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:28:
[...] ik heb hem inmiddels redelijk vaak uit mijn borstzakje laten glijden (meestal op de parkeerplaats en zo op steen/beton/asfalt) en gecontroleerd of de zwaartekracht nog werkt en tot zover is het glas elke keer zonder enig probleem er vanaf gekomen.
Same here, ik ben een onwijs kluns en er zitten bij mij al wat deukjes in de alu-ring om het glas (heb dat ding pas een maand :') ), maar het glas heeft nergens last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik speel nooit spelletjes maar kijk wel films en zo, en warm worden doen alle telfoons met spelletjes en dingen als navigeren. collega klaagt ook (zonder einde) dat sommige spellen op zijn iphone ook dat ding zo heet maken dat die uitvalt, maar meestal is de accu toch zo snel leeg van dat ding dat ie niet lang genoeg kan spelen daarvoor. :+
heb niet veel mensen meegemaakt die apple zo geweldig vind (die hard fanboy die gast) maar wel klaagt over het heet worden maar niet over de accu die meestal rond de lunchpauze al leeg is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
flippy.nl schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:00:
ik speel nooit spelletjes maar kijk wel films en zo, en warm worden doen alle telfoons met spelletjes en dingen als navigeren. collega klaagt ook (zonder einde) dat sommige spellen op zijn iphone ook dat ding zo heet maken dat die uitvalt, maar meestal is de accu toch zo snel leeg van dat ding dat ie niet lang genoeg kan spelen daarvoor. :+
heb niet veel mensen meegemaakt die apple zo geweldig vind (die hard fanboy die gast) maar wel klaagt over het heet worden maar niet over de accu die meestal rond de lunchpauze al leeg is 8)7
Deze Jiayu valt al uit als je apps download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Kan maar zo zijn dat er een soldering niet lekker is, of wanneer er koellichamen op de processor zitten, dat die misschien niet contact maken.
Kan echt van alles zijn. Maar kan 'ie dat wel doen wanneer je 'm op de lader hebt hangen?
Dan kan het ook contactje met de accu zijn, of gewoon de accu.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-05 14:31
Hoe zijn de ervaringen van de G4S in combinatie met KitKat? Krijg vanmiddag de mijne binnen en was van plan KitKat er gelijk op te gooien.

Sony Vaio | Jiayu G5A | Jiayu G4S | Jiayu G2F | ZTE Nubia Z7 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

edjedan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Dat hoort natuurlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-07-2024
KitKat loopt prima op de G4S. Lekker snel en snappy.
Flash overigens eerst de officiële versie (firmware upgrade) en dan een custom rom.

Alleen kijken hoe ik de GPS beter werkend krijg. Iemand een goede GPS.conf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Heb gelezen dat de GPS het een stuk beter zou doen met 4.4 maar is dat geheugenkaart niet vinden/mounten al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 14:40
edjedan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Heb hetzelfde gehad met mijn telefoon, een Wolfgang van de Aldi.
Toestel bleef hangen, alleen te resetten door de batterij eruit te halen, deed het soms uren goed en dan ging ik bellen, vastloper. Uiteindelijk opgestuurd naar hun reperatiecentrum, onder garantie, en het moederbord is vervangen. Nu loopt het allemaal weer lekker soepel (is reserve toestel geworden voor werk) maar ik vermoed dus een mechanische oorzaak bij jou.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
humptydumpty schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:32:
Heb gelezen dat de GPS het een stuk beter zou doen met 4.4 maar is dat geheugenkaart niet vinden/mounten al opgelost?
Gisteren 4.4.2 Rom geflasht van team-force, geheugenkaart doet het prima.

De hele Rom werkt trouwens vlekkeloos! :)

Edit:
Omdat het voor mij even duurde voordat ik het geklaart had als leek, even een instructielijstje opgesteld:

Let wel ik had een nieuwe telefoon dus van backuppen was geen sprake in mijn geval.

Download CWM5.5.0.4 G4S op de eerste pagina van dit topic.

Pak deze uit en plaats deze op je sd-kaart.

Download de rom op: http://www.needrom.com/mobile/g4saosp-4-4-2-tf

Pak deze niet uit en plaats deze ook op je sd-kaart.

Koppel de telefoon los en zorg dat je >50% batterij hebt.

Zorg dat je root aan hebt staan (Instellingen>beveiliging>superuser)

Installeer de app Mobileuncle Tools.
Druk op 'Recovery Update'

Als het goed is vindt de telefoon het CWM bestand wat je op je sd-kaart hebt geplaatst.

Druk hierop en ga akkoord.

Hierna zal de telefoon vragen om op te starten in recovery, ga akkoord.
Doe het volgende (scrollen dmv volume knoppen, selecteren met aan/uit knop):
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
- advanced > wipe Dalvik cache
- install zip from sdcard > AOSP 4.4.2 TF

De telefoon zal nu de nieuwe Rom installeren en zal vanzelf opstarten met de nieuwe versie van Android.

Veel plezier!

[ Voor 63% gewijzigd door Suffolk op 18-07-2014 10:14 . Reden: handleiding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
Suffolk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:31:
[...]

Gisteren 4.4.2 Rom geflasht van team-force, geheugenkaart doet het prima.
Welke talen zitten er in deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dank Suffolk, zal het vanmiddag proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
mdrop schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:16:
[...]
Welke talen zitten er in deze rom?
Zo'n 40 talen, waaronder Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:15
ik probeer de kitkat versie van jiayu.es via cwm recovery te installeren. na reboot via uncletools kies ik in recovery keurig het .zip bestand, maar na 2 seconden krijg ik installation aborted. Iemand enig idee waardoor dit komt?

Edit: laat maar, de versie van Suffolk works like a charm! Alleen op zowel stock versie als deze kitkat versie krijg ik geen bluetooth connecties...

[ Voor 24% gewijzigd door wolterious op 19-07-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
Suffolk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:58:
[...]

Zo'n 40 talen, waaronder Nederlands.
Dat laatste is belangrijk voor de eigenaar van de G4S aan deze kant,, danku danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Suffolk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:31:
[...]

Hierna zal de telefoon vragen om op te starten in recovery, ga akkoord.
Doe het volgende (scrollen dmv volume knoppen, selecteren met aan/uit knop):
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
- advanced > wipe Dalvik cache
- install zip from sdcard > AOSP 4.4.2 TF

De telefoon zal nu de nieuwe Rom installeren en zal vanzelf opstarten met de nieuwe versie van Android.

Veel plezier!
Heb precies de stappen gevolgd die je genoemd hebt. Echter tijdens het opstarten komt even het logo van team froce in beeld, dan gaat het beeld uit, komt het logo weer, enzovoort. Net of hij tijdens het opstarten vastloopt en weer uitgaat.

Ik heb nu dus het probleem dat ik niet meer 'gewoon' in de telefoon kom. Ik heb met mijn vorige telefoon ervaring met het flashen via de PC, is dit voor deze telefoon ook mogelijk? Wat moet ik doen? :(

Edit:
Heb gebruik gemaakt van een of andere flashtool, heb nu de stock versie er weer op staan. Voor de geïnteresseerden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1982576
http://www.needrom.com/mobile/4-4-official-g4s-kitkat/
Is er een aan te wijzen fout die ik nu beter kan doen met flashen? Of was het gewoon pech hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door chevaid op 19-07-2014 15:06 . Reden: Vraag gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305913

Heb exact hetzelfde probleem bootloop van team force...

Kan je beschrijven hoe je de telefoon hebt geflasht ? Thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Anoniem: 305913 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:35:
Heb exact hetzelfde probleem bootloop van team force...

Kan je beschrijven hoe je de telefoon hebt geflasht ? Thnx..
Heb ongeveer gevolgd wat hierin staat: http://www.needrom.com/mobile/4-4-official-g4s-kitkat/

Deze link gevolgd op de gegeven xda-link, http://mtk2000.ucoz.ru/bb/?8379. Daar de 2 dingen in de linker kolom downloaden met *new* ervoor, dat zijn dus de SP Flash Tool v 3.1352.01 en de MTK USB ALL v0.8.2.
Vervolgens de stock rom uit de first post gedownload. De voornaamste reden dat ik een nieuwe rom wilde was om de chinese meuk die erop stond te vermijden. Degene uit de first post is ook kitkat, en verder zonder die chinese programma's.
Na het downloaden van alles flash_tool.exe starten. Als je de gedownloade bestanden in hetzelfde mapje laat, laadt de tool het .bin file van de MTK USB ALL v0.8.2 automatisch in. Hierna moet je in het scatter-loading vakje je .txt bestandje opzoeken die bij de rom uit de first post zit. In het drop-down menu moet je firmware upgrade selecteren. Als laatste moet je bij options (bovenin, naast file) -> options -> download tabje het enige vinkje aanvinken en bij connection zorgen dat usb-speed op high speed staat. Nu kun je options sluiten. Sluit je telefoon zonder batterij aan, als het goed is kun je nu het flashen beginnen (download-knop naast het mobieltje)
Volgens mij is dit alles wat ik gedaan heb, als je nog vragen hebt moet je het maar laten weten.

[ Voor 6% gewijzigd door chevaid op 19-07-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chevaid schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:29:
[...]

Heb ongeveer gevolgd wat hierin staat: http://www.needrom.com/mobile/4-4-official-g4s-kitkat/

Deze link gevolgd op de gegeven xda-link, http://mtk2000.ucoz.ru/bb/?8379. Daar de 2 dingen in de linker kolom downloaden met *new* ervoor, dat zijn dus de SP Flash Tool v 3.1352.01 en de MTK USB ALL v0.8.2.
Vervolgens de stock rom uit de first post gedownload. De voornaamste reden dat ik een nieuwe rom wilde was om de chinese meuk die erop stond te vermijden. Degene uit de first post is ook kitkat, en verder zonder die chinese programma's.
Na het downloaden van alles flash_tool.exe starten. Als je de gedownloade bestanden in hetzelfde mapje laat, laadt de tool het .bin file van de MTK USB ALL v0.8.2 automatisch in. Hierna moet je in het scatter-loading vakje je .txt bestandje opzoeken die bij de rom uit de first post zit. In het drop-down menu moet je firmware upgrade selecteren. Als laatste moet je bij options (bovenin, naast file) -> options -> download tabje het enige vinkje aanvinken en bij connection zorgen dat usb-speed op high speed staat. Nu kun je options sluiten. Sluit je telefoon zonder batterij aan, als het goed is kun je nu het flashen beginnen (download-knop naast het mobieltje)
Volgens mij is dit alles wat ik gedaan heb, als je nog vragen hebt moet je het maar laten weten.
Bedankt voor de uitleg, is gelukt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

Anoniem: 305913 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:38:
[...]

Bedankt voor de uitleg, is gelukt ! :)
Kun je al iets zeggen overhoe hij bevalt?
Beter als 4.2? Accu etc etc? Aan te bevelen of nog bugs?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
edjedan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:47:
Onze Jiayu G4S heeft al bijna vanaf het begin problemen.
Vooral met downloaden of spelen van spelletjes lijkt hij erg warm te worden en valt hij uit. Alsof hij het niet aankan als je er teveel van vraagt.
De batterij moet er dan even uit. Maar even later weer hetzelfde probleem, het toestel is los van de lader niet bruikbaar.
Pandawill zegt dat we eerst reparatie hier moeten zien te regelen en dat zij (voor een deel van) de kosten opdraaien. Het zou inderdaad mooi zijn als we hem niet op hoeven te sturen.
Iemand enig idee wat er met het toestel aan de hand zou kunnen zijn?
Voor de zekerheid hebben we een nieuwe batterij besteld, deze verwacht ik één dezer dagen.
Probleem lijkt opgelost, nieuwe batterij bestelt en geplaatst.
Tot nu toe een dag probleemloos deze phone kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
Anoniem: 532449 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:29:
Collega van mij heeft momenteel exact hetzelfde probleem. Ook een spontane minuscule barst waardoor onderste helft van het scherm + softkeys niet meer werken. Heb je inmiddels een oplossing gevonden?

Voor de meer ervarene gebruikers/tweakers, is dit te verhelpen door het scherm te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wij hebben onze G4B nu bijna een jaar. Werrkt gewoon nog goed. Maar ik krijg wel het idee dat de 3000mAh batterij beduidend minder lang mee begint te gaan. Kon ik hier eerder nog met mooie screenshots boasten van zo goed al een week, en mijn vriendin met al haar gespeel een dikke 3 dagen, nu gaat die van mij nog maar amper 3 dagen mee, en die van haar een dikke dag.
We wilden in het begin meteen ook nieuwe extra batterijen aanschaffen, maar we hebben nu de makkelijke connecties niet meer. :)
Zou nu dus online besteld moeten worden.
Verder geen klachten (meer).

Andere vroege gebruikers die de phone nog steeds dagelijks gebruiken en het zelfde merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Misschien heb je in de loop der tijd ook wel meer apps actief die de accu zwaarder belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Apps eigenlijk min-of meer hetzelfde. Alleen is een paar maandjes geleden WA door Telegram vervangen. :P
Ja, die deed zeker de battrij sneller gaan, maar het gaat nu, zeg, de laatste maand, erg bergafwaarts.

Ik merk uit je reactie dat je er zelf nog niet zo'n last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:06:
[...]

Kun je al iets zeggen overhoe hij bevalt?
Beter als 4.2? Accu etc etc? Aan te bevelen of nog bugs?

Alvast bedankt.
Ik had met de 4.2 die er origineel opstond dat mijn G4S soms heel traag unlockte (via de knop op de zijkant). Met de 4.4 heb ik voorlopig geen problemen.

Nadeel is wel dat er een hoop chinese apps opstaan maar die heb ik met root unistaller kunnen "freezen".
Ook standaard google toetsenbord heb ik moeten toevoegen om de chinese symbooltjes weg te krijgen.

Verder geen problemen gemerkt. Telefoon gaat zo'n 2 dagen mee met standaard gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
HMC schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:27:
Apps eigenlijk min-of meer hetzelfde. Alleen is een paar maandjes geleden WA door Telegram vervangen. :P
Ja, die deed zeker de battrij sneller gaan, maar het gaat nu, zeg, de laatste maand, erg bergafwaarts.

Ik merk uit je reactie dat je er zelf nog niet zo'n last van hebt?
Ik merk wel dat de capaciteit, of in elk geval de accuduur, iets is afgenomen. Maar volgens mij is het aantal keer dat ik op een werkdag "geen bereik" in beeld krijg behoorlijk toegenomen.
Ik heb het idee dat het bereik op m'n werk behoorlijk minder is geworden sinds Vodafone 4g aanbied in Groningen. (tenminste collega had het erover dat 'ie 4g haalt buiten)

Meestal is de accu nog wel 60 - 70% vol na een werkdag, maar de laatste tijd is 'ie af en toe ook wel tot zo'n 40% gezakt. Alleen dat is sporadisch, dus vermoed ik dat dat externe oorzaken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Na terechte opmerkingen op het forum:

Deze update is alleen voor de G4S met kitkat 4.4.2 TF.

Kitkat 4.4.2 update 1 van team force is uit.

Nieuwste GAPPS.
Nieuwe camera van Jiayu. HD VIDEO.
Geluids pakket
Clearmusic + Megabass.

Hier te downloaden: http://u2rl.com/1jS456x

Installeren:

Kopieren naar SD
Recovery opstarten
Installeer de zip van uit het SD geheugen
Er zijn geen wipes nodig
Opnieuw opstarten

Voor zij die spaans lezen: http://androidteamforce.e...p-kit-kat-4-4-2-update-1/

Ga hem zelf vanavond proberen.

Weet iemand wat GAPPS zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door humptydumpty op 26-07-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Google Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

humptydumpty schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:17:
Kitkat 4.4.2 update 1 van team force is uit.

Nieuwste GAPPS.
Nieuwe camera van Jiayu. HD VIDEO.
Geluids pakket
Clearmusic + Megabass.

Hier te downloaden: http://u2rl.com/1jS456x

Installeren:

Kopieren naar SD
Recovery opstarten
Installeer de zip van uit het SD geheugen
Er zijn geen wipes nodig
Opnieuw opstarten

Voor zij die spaans lezen: http://androidteamforce.e...p-kit-kat-4-4-2-update-1/

Ga hem zelf vanavond proberen.

Weet iemand wat GAPPS zijn?
Het is misschien goed om te vermelden voor welk model het is,het is hier immers een algemeen G4 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 10:26

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

flippy.nl schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 23:18:

matthijsph schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:06:
[...]

Het witte scherm heb ik ook een keer gehad toen ik de recovery voor de advanced op een basic probeerde te flashen. Dat maakt kennelijk uit. Weet je heel zeker dat jij de juiste versie van CWM te pakken hebt?
Via MTK heb ik ook reeds geprobeerd en kom ik bij het rebooten op hetzelfde witte scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 357522 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:22:
[...]

Het is misschien goed om te vermelden voor welk model het is,het is hier immers een algemeen G4 topic
Gezien de Spaanse link is het voor de G4S.
Volgens mij is dat ook de enige G4 waar KitKat voor uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Joindry schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:33:

Via MTK heb ik ook reeds geprobeerd en kom ik bij het rebooten op hetzelfde witte scherm uit.
En je hebt gedubbelcheckt of je de juiste img flasht neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephterra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik weet dat het eigenlijk niet het juiste topic is voor deze vraag maar ik stel hem hier omdat ik denk dat het mogelijk met de ROM te maken zou kunnen hebben.(Hoop ik...)

Ik draai de Team-Force ROM voor de G4S (heb de laatste update nog niet uitgevoerd btw) en heb het bekende probleem dat ik geen Push berichten ontvang voor Whatsapp (gek genoeg gaat dit heel heel soms wel goed voor een paar berichtjes. Maar misschien is dat omdat ik dan kort daarvoor Whatsapp heb open gehad o.i.d.)

- Whatsapp staat ingesteld op 'Show notifications' en 'Always show pop-up'
- WiFi staat op 'Always on during sleep'
- Data connectie staat aan en Roaming staat op Always (maar ik heb het probleem ook op WiFi)
- Heb de 'Push Notification Fixer' geprobeerd (voor Rooted en ook Non-Rooted), maar dit hielp ook niet

Ik wordt hier een beetje gestoord van omdat ik maar niet kan uitvinden waarom dit is. Paar dagen op internet gezocht naar een oplossing maar alles heb ik al geprobeerd of had ik al ingesteld en de PNF werkt helaas ook niet (al leek het aan het begin heel even te werken)

Het enige wat het in mijn optiek nog zou kunnen zijn is de Team-Force ROM.
Mijn vraag is dus of iemand dit probleem ook heeft (gehad) met deze ROM en zo ja ook hopelijk heeft weten op te lossen.

In het ergste geval zou ik eens terug moeten flashen naar stock om te kijken wat dat doet maar ik dacht ik check het liever eerst even met anderen voordat ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Gezien de Spaanse link is het voor de G4S.
Volgens mij is dat ook de enige G4 waar KitKat voor uitgekomen is.
Ja,maar niet iedereen weet dat en een verkeerde rom is zo geflasht met alle gevolgen vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephterra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08-2022
Heb net de update maar eens geïnstalleerd om te kijken wat er zou gebeuren.
Het probleem lijkt nu opgelost na de ROM update, krijg alle berichtjes tot nu toe binnen een minuut binnen (was bij mijn Iphone ook zo), ook als WhatsApp afgesloten is.
Maar ik juig nog niet te snel, ik kijk het nog even aan en geef later wel een update. Hopelijk blijft het zo :)

Mocht iemand nog dezelfde situatie hebben (gehad) dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 357522 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:35:
[...]

Ja,maar niet iedereen weet dat en een verkeerde rom is zo geflasht met alle gevolgen vandien.
Dat is waar, goed punt.
(Al mag ik hopen dat, als je jezelf kundig genoeg vindt om te flashen, dat je dat ook in de gaten houdt, maar dat is misschien wishful thinking :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:15:
[...]

Dat is waar, goed punt.
(Al mag ik hopen dat, als je jezelf kundig genoeg vindt om te flashen, dat je dat ook in de gaten houdt, maar dat is misschien wishful thinking :P )
Ben zeker kundig genoeg in flashen!!
Toch ooit door onoplettendheid op een Samsung een rom geflashed die voor een ander model bedoeld was,gevolg....zo dood als een pier en niks meer aan te doen,was voor de vuilbak!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 357522 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:51:
[...]

Ben zeker kundig genoeg in flashen!!
Toch ooit door onoplettendheid op een Samsung een rom geflashed die voor een ander model bedoeld was,gevolg....zo dood als een pier en niks meer aan te doen,was voor de vuilbak!!! 8)7
Dan geef je ook snel op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
Hoe om te gaan met virussen in standaard rom (ook standaard rom 4gs KitKat) ?

Ik melde al even geleden dat er 4 bestanden/Apps met virussen werden gevonden door esoft virusscanner (SystemMonitor.A en nog een) . Met name 2 apps van baidu, een app met een schildje en nog een game app.

Ik heb in app beheer, die Chinese apps uitgeschakeld. Daardoor worden ze niet meer door esoft gevonden.
Maar om nog meer zekerheid te verkrijgen heb ik nu met root explorer de APK bestanden (System/app) ook gewist. (Wel nog even ergens gebackupt op zeker te zijn dat het systeem blijft draaien zonder deze ingebakken bestanden).

Zou t nu enigszins safe zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Momus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:01:
[...]

[/quote

Als ik zeg dat er niks aan te doen is dat ook zo ,alles geprobeerd,ging niet meer aan en was zelfs met een JIG niet in downloadmode te krijgen,dwz moederbord dood.Jij doet precies of ik weet er niks vanaf.
Ik heb al zowat alle Samsungs geroot,geflasht ,custom roms erop, Iphones en Ipads gejailbreakt etc.
Misschien heb je nu een beter beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 357522 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:01:
[quote]Momus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:01:
[...]

[/quote

Als ik zeg dat er niks aan te doen is dat ook zo ,alles geprobeerd,ging niet meer aan en was zelfs met een JIG niet in downloadmode te krijgen,dwz moederbord dood.Jij doet precies of ik weet er niks vanaf.
Ik heb al zowat alle Samsungs geroot,geflasht ,custom roms erop, Iphones en Ipads gejailbreakt etc.
Misschien heb je nu een beter beeld?
Nee, maar goed je had dan ook niet gezegd dat ie in het water gevallen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat is ook niet nodig he?
Tuurlijk zijn er nog steeds mogelijkheden om een verkeerde flash ongedaan te maken, maar niet iedereen is in staat met externe tools een EEPROM opnieuw te flashen, of een toestel te laten booten van een externe ROM om zodoende in flash-mode te geraken. (ik heb er zelf ook niet de tools voor, maar op m'n werk wel vaker vrij diep moeten gaan om een verkeerde flash ongedaan te maken van apparaten die we zelf maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:33:
[...]

Nee, maar goed je had dan ook niet gezegd dat ie in het water gevallen was...
Je weet wel wat je kan zeker,grapjas ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
Volgens Team Force moet je NIET de officiële 4.4.2 stock rom met nummer 20140724-114258 gebruiken.

Het veranderd de besturing van het touchscreen daardoor kun je niet meer terug of naar een andere rom,
je krijgt ook problemen met het touchscreen en bij de nieuwe g4s met LG touchscreen doet deze het niet meer.

link: http://androidteamforce.e...iayu-g4s-20140724-114258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
Hallo ik heb een vraag.

Ben ik het bezit van een JiaYu G5 en aangezien deze heb ik begrepen technisch overeenkomt met de G4 heb ik een vraag over een sinds een paar dagen aanwezig probleem.

Als de telefoon op stand by staat wil de knop aan de rechter en de knoppen aan de linker zijde niet meer werken om de telefoon uit de slaap te halen.
Niets reageert meer en alleen de batterij eruit halen en erin en weer opstarten helpt.
Dit gebeurt meerdere keren per dag en is plotseling gekomen (dus geen instellingen verandert en geen apps in de telefoon gezet)
Nu lijkt het erop (ben ik nog aan het testen) dat dit alleen voorkomt als de wifi aanstaat en verder niet.
Wie heeft dit ook al eens beleeft en weet een oplossing.

Ik kan alleen bedenken terugzetten in fabieksinstellingen waar wat is hiervan de consequentie?

Ik hoor graag

Bij voorbaat dank

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Andere rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:36
hmm, Ik heb mijn g4s gisteren ontvangen maar om één of andere reden kan ik de flash tool niet gebruiken ( hij vind mijn device niet, en de scatter fille klopt ook niet: error, pleace check the name of scatter fille which you load is legal.

en ivm driver probleem: windows vind wel mijn device, usb debug staat aan en kan perfect alles via deze computer beheren van mijn phone.

iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 14:40
razerBE schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:15:
hmm, Ik heb mijn g4s gisteren ontvangen maar om één of andere reden kan ik de flash tool niet gebruiken ( hij vind mijn device niet, en de scatter fille klopt ook niet: error, pleace check the name of scatter fille which you load is legal.

en ivm driver probleem: windows vind wel mijn device, usb debug staat aan en kan perfect alles via deze computer beheren van mijn phone.

iemand raad ?
Staan er chinese karakters in de folder/map/file naam ? Zo ja, deze dan even deleten....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsK
razerBE schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:15:

iemand raad ?
Je moet even een VCOM driver installeren, heb ze van chinaphonearena forum en dan onder mediatek tools. Ik had hetzelfde probleem.
Wat betreft die scatter file moet je inderdaad even de chineze tekens uit de filenames/mapnames halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super-joost
  • Laatst online: 26-03 14:43
chevaid schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:29:
[...]

Ik heb ook geprobeerd de TeamForce Android 4.4.2 te flashen, zit nu ook vast in bootloop. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn telefoon aan te sluiten op de pc, accu erin of eruit. Telefoon gaat aan en uit en maakt geen verbinding via USB.

Binnen SP Flash Tools kan ik wel op download klikken zoals hierboven beschreven, maar vervolgens gebeurt er niets.

Heeft iemand een idee hoe ik weer in de CWM Recovery kan komen of er een andere Rom op krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik kan plots geen verbinding meer maken met welke Google service dan ook. De Play Store werkt niet meer, er staat "Geen verbinding" terwijl ik wel internet heb en de rest wel werkt. Andere Google apps werken ook niet. Het WiFi symbool is ook grijs ipv wit. Heb al uren zitten Googlen naar een oplossing en wat dingen geprobeerd (cache en data van Google Play Store app verwijden en ook die van Google Services Framework) maar niets helpt! Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsK
super-joost schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Ik heb ook geprobeerd de TeamForce Android 4.4.2 te flashen, zit nu ook vast in bootloop. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn telefoon aan te sluiten op de pc, accu erin of eruit. Telefoon gaat aan en uit en maakt geen verbinding via USB.

Binnen SP Flash Tools kan ik wel op download klikken zoals hierboven beschreven, maar vervolgens gebeurt er niets.

Heeft iemand een idee hoe ik weer in de CWM Recovery kan komen of er een andere Rom op krijg?
Zie mijn bovenstaande bericht. Met de VCOM driver zorg je ervoor dat je g4s op de benodigde manier met flashtool kan communiceren. Ik had ook die bootloop en heb het uiteindelijk met flashtool opgelost. Eerst de officiele 4.4 geflasht en daarna de Team Force. Draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super-joost
  • Laatst online: 26-03 14:43
PrinsK schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:18:
[...]

Zie mijn bovenstaande bericht. Met de VCOM driver zorg je ervoor dat je g4s op de benodigde manier met flashtool kan communiceren. Ik had ook die bootloop en heb het uiteindelijk met flashtool opgelost. Eerst de officiele 4.4 geflasht en daarna de Team Force. Draait prima.
Welke driver moet dat dan zijn? Er staan er nogal wat op chinaphone arena. Heb je wellicht een iets duidelijkere uitleg? Alvast bedankt!

EDIT: Ik heb het voor elkaar. Een ultimate VCOM driver pack gedownload. Daarna de stock 4.4.2 rom erop, vervolgens de TF. Loopt nu.
Bedankt voor je reactie PrinsK!

[ Voor 13% gewijzigd door super-joost op 27-07-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
vdvaxel schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:01:
Ik kan plots geen verbinding meer maken met welke Google service dan ook. De Play Store werkt niet meer, er staat "Geen verbinding" terwijl ik wel internet heb en de rest wel werkt. Andere Google apps werken ook niet. Het WiFi symbool is ook grijs ipv wit. Heb al uren zitten Googlen naar een oplossing en wat dingen geprobeerd (cache en data van Google Play Store app verwijden en ook die van Google Services Framework) maar niets helpt! Iemand die hier een oplossing voor weet?
Had ik vanavond ook.
Oplossing bleek alle radio-gerelateerde zaken uit doen en weer aan.
Misschien dat een reboot ook zou kunnen helpen.

Gegeven dat we dat beide hebben, suggereert een DNS-issue, waarbij herstarten van die services de DNS-cache misschien zou kunnen flushen?

Pagina: 1 ... 35 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen