XBMC verkeerde films met scraper, hoe aan te passen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 07:39
Hallo,

Ik ben al zo'n beetje de hele ochtend aan het google'n maar ik vind denk ik het juiste topic niet.Ik ben er van overtuigd dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ik gebruik nu enige tijd XBMC, heerlijk programma vind ik het!
ik laat hem alle films van mijn dataserver indexeren maar dat gaat niet helemaal zoals het moet.

bijgevoegd heb ik mijn videodb.xml hierin zie je bijvoorbeeld dat er een heleboel films als "Led Zeppelin DVD" worden weergegeven. dit klopt dus niet.

klikkerdeklik voor de xml in een zipje

Ik heb wel iets gelezen over een .nfo maken voor een film met het programma YANFOE ?

Kan iemand mij hier een beetje op weg helpen? ik zou de film informatie graag kloppend willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:38

CeesKees

I rest my Kees

XBMC haalt de gegevens uit de bestands/mapnaam.
Pas deze eens aan in een naam die XBMC begrijpt.

Iets als:

skyfall.2012.1080p.DTS.nlsubs.mkv

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Dom van mij om niet in mijn starterspost te vermelden dat ik al een boel van deze filmnamen heb veranderd. Echter lost dit nog niet alle problemen op. Een andere scraper ( zoals moviemeter.nl) maken het meestal nog erger. Is het niet mogelijk zelf de films te scrapen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt het ook handmatig wijzigen.

moviemeter is inderdaad niet de allerbeste scraper.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Kan ik hem in XBMC zelf veranderen? is dit door met de "rechter muisknop" op de film te gaan staan of staat dit ergens anders?. Groet Justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zo even uit me hoofd:

In de librarymode de film selecteren, dan i voor het information screen en dan kan je daar opnieuw scrapen. Eventueel de te zoeken naam aanpassen en dan de nieuwe informatie opslaan.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 05-06 13:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dit vind ik ook het grootste probleem met xbmc. Prachtig programma maar de scraper is niet toereikend helaas. Bijvoorbeeld Media Portal heeft een soort externe scraper waarbij je handmatig de lijst ziet en heel handig aanpassingen kunt doen. Xbmc heeft dit niet en als je meer dan duizend items hebt is het geen doen om de fouten op te sporen en handmatig aan te passen. Ik snap niet dat ze daar nooit iets beters voor hebben verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Er is een addon die de bestanden weergeeft waar XBMC niet zeker van is/ geen data van kon vinden
Alleen heb ik geen idee hoe deze heet. Staat op de XBMC wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb in XBMC aangegeven dat hij moet zoeken op mapnaam en ik zet dan ook elke film in een aparte map. Hierdoor zijn mijn scraperesultaten een heel stuk beter. Heel enkel dat er nog eens een verkeerde film bij zit, maar die vallen vaak snel op. Noem de map filmnaam (releasejaar) en de scraper werkt een stuk beter.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
zoals ocdaan inderdaad beschrijft zou het makkelijker zijn als xbmc een extern tooltje hier voor uit zou brengen, een database editor of iets in die geest. Ik heb zelf +500 films om ze allemaal op die manier te moeten bewerken is helaas erg veel werk

-edit-
de manier van de mapnamen heb ik ook al toegepast.
inderdaad de meeste doet die goed maar ik heb er ongeveer 35 "niet of slecht herkende" tussen zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door justin2005 op 03-01-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

DarkSide

theres no place like ::1

Heb er eigenlijk weinig problemen mee.
Ik heb al mijn films in een eigen map staan. En XBMC gaat uit van de mapnaam en vindt bijna altijd de gewenste film. Soms moet ik hem met de hand helpen door een reload te doen en het met de hand in te vullen.
Ook zijn er genoeg externe scrapers die een juiste NFO bestand aanmaken en alvast wallpapers en fanarts kunnen downloaden. XBMC zal dan eerst de NFO uitlezen voordat hij zelf gaat zoeken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
DarkSide schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:08:
Ook zijn er genoeg externe scrapers die een juiste NFO bestand aanmaken en alvast wallpapers en fanarts kunnen downloaden. XBMC zal dan eerst de NFO uitlezen voordat hij zelf gaat zoeken
Moet het .nfo bestand in de film map geplaatst worden en scheelt dit veel problemen met het slecht of niet herkennen van de films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 05-06 13:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Die .nfo krijg je nadat de film is geindexeerd. Als dat goed is gegaan hoef je dus niet meer te scrapen, dan haalt de scraper zijn info daar uit. Dat werkt prima dus maar lost het probleem van de eerste keer correct scrapen niet op.

Ik heb wel eens Media Companion en nog een ander (weet naam niet meer) geprobeerd maar dat waren ook dramatisch slechte programma's.

Als iemand nog een tip heeft over een nieuwe/goede externe scraper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
bij het downloaden van de films krijg ik meestal ook een .nfo. deze verwijderde ik meestal. Ik begrijp dat ik die beter kan laten staan in het vervolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

DarkSide

theres no place like ::1

moet in de film map geplaatst worden.
De NFO kan heel veel info bevatten. Niet alleen over welke film het gaat. Maar ook welke filmmaatschappij hem heeft uitgegeven. Het geluid (DTS of Dolby etc) en het formaat. MKV. bluray dvd HD-TV etc
Dit voor de logos in XBMC.

Heb heel vroeger zo gewerkt. Om alles in eigen hand te houden. maar ik vind het veel werk. En bij mij is het ook eigenlijk niet nodig.
Nu komt alles automatisch binnen (couchpotato) verplaats het naar de juiste dir.
En XBMC zoekt alles verder vanzelf (en 99% correct uit)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik liep hier ook tegenaan.

Inmiddels heb ik mijn kleine collectie handmatig aangepast qua map namen...
Slechts éénmalig de administratieve pijn van het veranderen, daarna bijhouden...

Er wordt trouwens in de OP van het XBMC topic gelinkt naar de lifehacker site. Daar wordt hier als tip gegeven om Media Companion te gebruiken om je movies te indexeren.

Die haalt de hele rambam op en plaatst de nfo, fanart e.d. in je map waar de film staat.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
justin2005 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:14:
bij het downloaden van de films krijg ik meestal ook een .nfo. deze verwijderde ik meestal. Ik begrijp dat ik die beter kan laten staan in het vervolg
Nee, dat .nfo bestand wat er bij zit heeft de scraper niks aan. Het .nfo bestand wat de scraper aanmaakt heeft namelijk een totaal andere indeling.

Maar toch denk ik dat je mapnamen niet goed staan.

Ik rename de mapnamen gelijk na het downloaden naar:
Skyfall (2012)
Intouchables (2011)

En alles behalve de film wat verder nog in de map staat na het downloaden, gooi ik eruit.

Werkt perfect. Zowel met moviemeter scraper als imdb. Bij mij gaat het ook voor 99% goed.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

justin2005 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:53:
Kan iemand mij hier een beetje op weg helpen? ik zou de film informatie graag kloppend willen hebben.
Naar de film gaan die fout geindexeerd is. Drukken op refresh info (of iets van die strekking).

Je krijg dan een lijstje te zien met suggesties, maar kan ook iets volledig zelf opzoeken vanuit de database van jouw keuze. Zo kun je film per film netjes indexeren.

Nieuwe films moet je gewoon netjes de goede naam geven, met couchpotato gaat dat vanzelf al goed bijvoorbeeld.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Bedankt. het is een heel stuk helderde. Media Companion ziet er ook wel veel belovend uit. ik zal er eens mee stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nieuwe films moet je gewoon netjes de goede naam geven, met couchpotato gaat dat vanzelf al goed bijvoorbeeld.
Natuurlijk kan dat aan mij liggen, maar mijn ervaring is dat Couchpotato nogal wat moeite heeft met het vasthouden van de de originele (niet-Engelse) naam van een film en vervolgens hopeloos de soep in draait met het willen hernoemen (en herkennen) van bestanden. * Jester-NL heeft net allerlei oude Zweedse, Franse en Joegoslavische films handmatig van correcte namen en .nfo's zitten voorzien.

Maar daarna snapt XBMC ze wel weer ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ember-MM vs Media Companion == Ember winnaar, by far. Wel even de scraper fixen met laatste update package.
Software om video mappen te managen

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 03-01-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

UltraSub schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:55:
Ember-MM vs Media Companion == Ember winnaar, by far. Wel even de scraper fixen met laatste update package.
Software om video mappen te managen
Damn, die weer uitproberen dan maar :) thx!

Ff snel een luie vraag....is dit ook een XBMC addon?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 17:19
Als er bij een film verkeerd gescraped is dan maak ik altijd een leeg NFO bestand aan met dezelfde naam als de film (dus "film.nfo" ipv "film.mkv"), en daar zet ik dan de link naar de juiste imdb url in (in mijn geval zou dat dus "http://www.imdb.com/title/tt0060410/" kunnen zijn).

XBMC scant de NFO bestanden en kijkt of er een url naar een filmsite in zit. Meestal laat ik dus de NFO's gewoon staan moesten ze al bij de film staan, dan gaat het scrapen normaal altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
ik ben even met Ember-MM aan de slag gegaan, heb er een heleboel mee kunnen veranderen.
Zal mijn XBMC vanavond opnieuw laten zoeken. Heb er een goed gevoel over!
Pagina: 1