![]() | |||||||
![]() | |||||||
| |||||||
![]() | |||||||
| |||||||
![]() | |||||||
| |||||||
![]() | |||||||
► Showtime (official website) ► TvRage.com ► TV.com ► IMDb ► Comedy Central | |||||||
![]() | |||||||
|
Nog 11 dagen en dan begint toch weer mijn favoriete serie en kwam er achter dat er nog geen topic was.
Zijn er mensen die trouwens Mede-auteur willen worden, want ik heb weinig verstand van de opmaak.
Zijn er mensen die trouwens Mede-auteur willen worden, want ik heb weinig verstand van de opmaak.
Gisteren begonnen met het laatste seizoen op dvd en dan kan ik naadloos over op het nieuwe seizoen. Benieuwd wat Hank nu weer gaat overkomen en hoe hij zich uit het slot weet te reden. Hopelijk ook weer mooie dialogen tussen Hank en het nageslacht.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Die was er al wel, maar is samen met een heel compleet subforum in het archief gezet ipv het subforum te hernoemen of de topics te verplaatsen. Nu is er dus heel wat niet meer beschikbaar voor het plaatsen van berichtenJefrim schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:44:
Nog 11 dagen en dan begint toch weer mijn favoriete serie en kwam er achter dat er nog geen topic was.

[Serie] Californication
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 03-01-2013 11:03 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
het lijkt mij dat het oude topic gemoved kan worden?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Geckoo schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:46:
het lijkt mij dat het oude topic gemoved kan worden?
Als ik wist dat het topic gewoon uit het archief verplaats kon worden, had me gister redelijk wat moeite kunnen schelem om er achter te komen hoe ik OP van het oude topic kon overnemen.Raven schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:58:
[...]
Die was er al wel, maar is samen met een heel compleet subforum in het archief gezet ipv het subforum te hernoemen of de topics te verplaatsen. Nu is er dus heel wat niet meer beschikbaar voor het plaatsen van berichten
[Serie] Californication
Dat doen ze volgens mij alleen met heel erg actieve topics.
Topicstart overnemen uit het archief kan nog vrij makkelijk. Neem de directe link naar de (oude) startpost:
^ in dit geval, vervang list door view
scroll een eindje naar beneden en voila, de UBB code. CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V, done
Topicstart overnemen uit het archief kan nog vrij makkelijk. Neem de directe link naar de (oude) startpost:
code:
1
| http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28981040#28981040 |
^ in dit geval, vervang list door view
code:
1
| http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28981040#28981040 |
scroll een eindje naar beneden en voila, de UBB code. CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V, done
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-01-2013 12:05 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Jeuj, Dexter is afgelopen, en Californication begint zo bijna weer.
Ik denk dat ik nog ff snel vorig seizoen ga terug kijken
Ik denk dat ik nog ff snel vorig seizoen ga terug kijken
Vaak bu'j te bang!
2 seizoenen thuis vermakelijk gekeken en op dvd, verder is het eigenlijk niet gekomen. Maar wel een goude serie. 20€ per seizoen houd mij een beetje tegen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
't Is weer begonnen
Wel hoop ik dat er weer iets meer frivoliteit (lees: kinderlijke Hank) in komt zoals de eerste seizoenen. Ik vermoed dat het plot hier wel snel wat meer ruimte voor biedt.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Op wikipedia worden maar 6 afleveringen van dit seizoen genoemd. Ik neem toch aan dat het (gewoon) 12 afleveringen zijn, of is er iets speciaals?
Een typische warmloop aflevering met mogelijkheden voor een mooie tijd in rehab. Hopelijk niet te lang want ik wil de dialogen tussen Hank en Becca toch wel zien. Even was ik bang dat we weer een seizoen lang met muzikant / rocker zouden zitten.
Heb weer flink genoten van deze aflevering, de komende afleveringen lijken weer ouderwets een klucht te worden!
Floccinoccinihilipilification
geen idee, maar followmy.tv toont bij mij 7 afleveringen, meestal is het zo dat ondanks dat netwerken een heel seizoen besteld hebben ze de afleveringen nog niet vrijgeven in de planning...! zo kunnen ze hier en daar nog wat schuiven mochten kijkcijfers tegenvallen.Orian schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:59:
Op wikipedia worden maar 6 afleveringen van dit seizoen genoemd. Ik neem toch aan dat het (gewoon) 12 afleveringen zijn, of is er iets speciaals?
Voorbeeld: NCIS: Los Angeles is ook weer een heel seizoen, maar wordt maar tot ep. 14 op IMDB.com getoond.
tvcountdown.com gaat al tot 9 afleveringen, dus zullen er wel weer 12 zijn. Ze zullen met het verhaal/opnemen ook wel even een eventuele renewal/cancelation afwachten voor de laatste afleveringen.bartjas schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:05:
[...]
geen idee, maar followmy.tv toont bij mij 7 afleveringen, meestal is het zo dat ondanks dat netwerken een heel seizoen besteld hebben ze de afleveringen nog niet vrijgeven in de planning...! zo kunnen ze hier en daar nog wat schuiven mochten kijkcijfers tegenvallen.
Voorbeeld: NCIS: Los Angeles is ook weer een heel seizoen, maar wordt maar tot ep. 14 op IMDB.com getoond.
[ Voor 8% gewijzigd door jpiwf op 15-01-2013 11:47 ]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Was tof, maar ook best gek om Tim Minchin in actie te zien 
Denk dat het een leuk karakter kan vormen dit seizoen.
Denk dat het een leuk karakter kan vormen dit seizoen.
Oww wat heb ik deze serie toch gemist. De geniale conversaties, i love it
Zat echt al na 1 seconde weer helemaal in de vibe van de serie. En Hank blijft wel toch de baas van de geniale opmerkingen.
Mijn vriendin is halverwege S5 'ingestapt', en kijkt nu al uit naar de rest van het nieuwe seizoen. Ik heb maar een klein beetje achtergrondinfo hoeven geven (historie Charlie/Marcy, on/off-relatie Hank en Karen), de rest van het verhaal spreekt redelijk voor zich. Ze kende alleen Tim Minchin niet, en geloofde niet dat hij er altijd zo uitzag
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik heb geprobeerd deze serie te kijken, maar ik heb net 9 seizoenen X-files gezien... dus sorry... hij blijft Mulder
De Nederbelg !
Calif is het wel waard om vanaf 1x1 te beginnen, het zijn ten slotte 20 min afleveringen. Wou dat ik weer opnieuw kon beginnenvooghel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:09:
Mijn vriendin is halverwege S5 'ingestapt', en kijkt nu al uit naar de rest van het nieuwe seizoen. Ik heb maar een klein beetje achtergrondinfo hoeven geven (historie Charlie/Marcy, on/off-relatie Hank en Karen), de rest van het verhaal spreekt redelijk voor zich. Ze kende alleen Tim Minchin niet, en geloofde niet dat hij er altijd zo uitzag
Dit het (overnieuw) kijken van californication is zeker de moeite waard. Als ik de tijd had dan zou ik netzoals vorig jaar een californication marathon gedaan hebben als warmdraaier voor het nieuwe seizoen.kevz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:48:
[...]
Calif is het wel waard om vanaf 1x1 te beginnen, het zijn ten slotte 20 min afleveringen. Wou dat ik weer opnieuw kon beginnen
En Tim Minchin, kende hem wel van gezicht, maar niet wat hij doet in het dagelijkse leven. Wat een geniale gozer en een mooie stem.
Had ik ook toen ik jaren geleden begon met deze serie. Geef het even de tijd en je ziet alleen nog Moody.Jellabie schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:35:
Ik heb geprobeerd deze serie te kijken, maar ik heb net 9 seizoenen X-files gezien... dus sorry... hij blijft Mulder
nvt
Wat hij deed aan boord van dat vliegtuig, die dialoog in zang/piano, is vaak onderdeel van zijn actJefrim schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:59:
[...]
Dit het (overnieuw) kijken van californication is zeker de moeite waard. Als ik de tijd had dan zou ik netzoals vorig jaar een californication marathon gedaan hebben als warmdraaier voor het nieuwe seizoen.
En Tim Minchin, kende hem wel van gezicht, maar niet wat hij doet in het dagelijkse leven. Wat een geniale gozer en een mooie stem.
Met de meest briljante en hilarische teksten, doorgaans
Was toch enigzins skeptisch, aangezien het einde van S05 weer was dat hij een goed "einde" misloopt.
Maar S06 begint toch weer sterk, ik hoop wel echt dat ze meer tijd besteden aan het feit hoe Hank zn dochter verpest en er totaal niet is voor haar.
Wat dat betreft bied dit seizoen wat meer perspectief.
Want hij blijft toch wel een ongelofelijke eikel.
Hopelijk komt het weer op het niveau van S02, dat was tot nu toch wel echt het beste imo.
Maar S06 begint toch weer sterk, ik hoop wel echt dat ze meer tijd besteden aan het feit hoe Hank zn dochter verpest en er totaal niet is voor haar.
Hopelijk komt het weer op het niveau van S02, dat was tot nu toch wel echt het beste imo.
'I need a gaygent' 
-'Well, I.... Am.... Gggaay....?'
'I knew it!'
geniaal
-'Well, I.... Am.... Gggaay....?'
'I knew it!'
Vaak bu'j te bang!
Meest indrukwekkende aflevering van heel Californication vond ik de seizoensfinale van seizoen 3 (waarin het dus bekend wordt van Hank en Mia).Sloebie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:57:
Was toch enigzins skeptisch, aangezien het einde van S05 weer was dat hij een goed "einde" misloopt.
Helemaal mee eens. Dat rustig opkomen van Rocket Man en die emoties van Karen en Hank. Beste seizoenseinde ooit voor mij.nXXt schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:53:
[...]
Meest indrukwekkende aflevering van heel Californication vond ik de seizoensfinale van seizoen 3 (waarin het dus bekend wordt van Hank en Mia).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MeAw-ZiebdY]
En wat blijft Karen een mooie vrouw
Jammer dat Becca haar schattigheid aan het verliezen is. Nog een paar kilo eraf en ze is net zo'n actrice als alle vrouwen waar Hank mee aan de haal gaat. Ze gaat langzaam aan haar vaders kant op, dat kan natuurlijk niet goed gaan...
Tsje, ze wordt ook ouder natuurlijk. Ze is nu ouder dan Mia was toen Hank...
Paar kilo eraf?? Ze is juist aangekomen... En ze wordt volwassenFisico schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:28:
Jammer dat Becca haar schattigheid aan het verliezen is. Nog een paar kilo eraf en ze is net zo'n actrice als alle vrouwen waar Hank mee aan de haal gaat. Ze gaat langzaam aan haar vaders kant op, dat kan natuurlijk niet goed gaan...
And finally someone who puts the bible to good use
Een naakte Tim Minchin!!! Nu kan ik dood gaan
tsja ehm ik kan hier alleen maar mee instemmen, wat een ehm.. apart gevoel ging er door mij heen die scene... het klinkt misschien gek, maar die scene blijft mij lang bijJefrim schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:19:
[...]
Helemaal mee eens. Dat rustig opkomen van Rocket Man en die emoties van Karen en Hank. Beste seizoenseinde ooit voor mij.![]()
[video]
En wat blijft Karen een mooie vrouw
Die hebben ze echt perfect gecast. Past perfect in Californication! Net zoals Lew Asbew in seizoen 2.
Ben gister begonnen met de serie, De eerste paar afleveringen gaven een goede indruk. Prima serie tot nu toe!
Net ep 3 gezien, het is weer helemaal een klucht
Zat trouwens weer een heerlijk stukje muziek in deze episode. Dat is ook weer Californication in uitblinkt!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UPbozLRU3so]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UPbozLRU3so]
[ Voor 18% gewijzigd door S401 op 28-01-2013 21:02 ]
Gave aflevering weer. Ik vind het leuk dat ze Charly nu ook een wat meer eigen verhaallijn geven.
Mooie muziek idd weer. Hoe heette het nummer eat aan het einde gespeeld werd?
Mooie muziek idd weer. Hoe heette het nummer eat aan het einde gespeeld werd?
Vaak bu'j te bang!
Volgens tv.com is het een van deze vier, waarschijnlijk de onderste:
"You Gotta Work It" by Sauce Music
"Shine A Light" by Tim Minchin
"Shine A Light" by The Rolling Stones
"Hollywood Forever Cemetary Sings" by Father John Misty
Doe mij maar Faith
Tnx, die laatste is het iddvooghel schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:00:
Volgens tv.com is het een van deze vier, waarschijnlijk de onderste:
YouTube: Father John Misty - Hollywood Forever Cemetery Sings [OFFICIAL VIDEO]
Vaak bu'j te bang!
Hoorde vandaag dat het weer ging beginnen.
Morgen maar eens even kijken. Weer heerlijk op de bank met me vriendin kijken (die overigens pas in seizoen vier is ingestapt). Top serie!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Anoniem: 450206
Ik vond seizoen 3 ook erg leuk, dat Hank op de uni waar hij tijdelijk les geeft aan de haal gaat met een studente, een assistente en de vrouw van de rector.
Die scene in zijn huis dat ze er allemaal achter komen heb ik dubbel gelegen van het lachen.
Komt het nu op Comedy Central alleen op zondag trouwens, ze lopen daar steevast 2 afleveringen achter zeker.
Die scene in zijn huis dat ze er allemaal achter komen heb ik dubbel gelegen van het lachen.
Komt het nu op Comedy Central alleen op zondag trouwens, ze lopen daar steevast 2 afleveringen achter zeker.
Ja dat was een leuke aflevering. "Now, if you'll excuse me. I have an actual fire to put out" 
Ik ben destijds ergens halverwege seizoen 3 (season break?) gestopt en daarna heb ik het heel lang niet meer gezien. Afgelopen weekend weer begonnen bij S03E01 en ben inmiddels bij S04E04, heb nog wat afleveringen te gaan dus..
Ik was inmiddels alweer vergeten wat een topserie het is, ik zit er alweer helemaal in. Helaas komend weekend niet echt tijd, maar goed..
Ik ben destijds ergens halverwege seizoen 3 (season break?) gestopt en daarna heb ik het heel lang niet meer gezien. Afgelopen weekend weer begonnen bij S03E01 en ben inmiddels bij S04E04, heb nog wat afleveringen te gaan dus..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Die aflevering was net een moderne Theater v.d. Lach van John Lanting, inclusief alle deurenAnoniem: 450206 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:10:
Ik vond seizoen 3 ook erg leuk, dat Hank op de uni waar hij tijdelijk les geeft aan de haal gaat met een studente, een assistente en de vrouw van de rector.
Dat had aflevering 11 'The Party' van vorig seizoen ook een beetje, met Richard & Gabriel in de slaapkamer, Tyler & Kali in de badkamer, en Hank die maar bezig was te zorgen dat niemand iets merkte
Leuke aflevering weer
Ik zal er nu nog even niks over schrijven, want hij is nog niet uitgezonden volgens mij. Morgen ff wat uitgebreider 
I'm sorry, I've changed my mind
I'm sorry, I've changed my mind
[ Voor 12% gewijzigd door Raymond op 10-02-2013 22:04 ]
Wat gek, ik kreeg vandaag al aflevering 5 binnen via Sick Beard. Dat terwijl hij pas de 17e uitgezonden zou worden. Heeft iemand een server van Showtime on Demand gekraakt of zo? Afgelopen zondag kreeg ik ook al (een dag eerder) aflevering 4 binnen.
Mij hoor je niet klagen overigens, was weer een leuke aflevering.
Mij hoor je niet klagen overigens, was weer een leuke aflevering.
[ Voor 28% gewijzigd door Anthirian op 12-02-2013 13:41 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
@ Anthirian: nu je zegt, SickBeard heeft ook aflevering 5 klaar staan voor me, alf. 4 kwam ook eerder dan gepland binnen.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Hier ook afl 5 al binnen!
Helaas voor ons wachten tot de 24ste op de volgende.
Helaas voor ons wachten tot de 24ste op de volgende.

Misschien wel de beste aflevering ooit! Die hele vliegtuigscene was gewoon briljant.

Maar toch even een klein puntje van kritiek, die laatste scene met Maggie Grace had wel íets meer vleesch mogen tonen

Maar toch even een klein puntje van kritiek, die laatste scene met Maggie Grace had wel íets meer vleesch mogen tonen
[ Voor 43% gewijzigd door Anthirian op 18-02-2013 22:19 ]
Vliegtuigscene? Ik heb vanmiddag S06E05 gezien, of hebben jullie het over S06E06? 
Oeps, zo te zien was er al weer een nieuwe gedownload voor me. Nvm ik heb niks gezegd.

Ben erg benieuwd
Oeps, zo te zien was er al weer een nieuwe gedownload voor me. Nvm ik heb niks gezegd.
Ben erg benieuwd
[ Voor 44% gewijzigd door RBH op 18-02-2013 22:30 ]
Hij was idd erg awesome.. Rockstar-bitchslap
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Holy shit wat een klucht van een aflevering! So much going on...
Ben benieuwd of ie nog in NY blijft...
Ben benieuwd of ie nog in NY blijft...
Floccinoccinihilipilification
Well, that was … eventful 
Leuke verrassing dat ik ineens een extra aflevering aantrof in mijn lijstje.
Dit keer wel in het goede topic. Zojuist abusievelijk het Big Bang Theory-topic vervuild
Leuke verrassing dat ik ineens een extra aflevering aantrof in mijn lijstje.
Dit keer wel in het goede topic. Zojuist abusievelijk het Big Bang Theory-topic vervuild
[ Voor 30% gewijzigd door nXXt op 19-02-2013 06:49 ]
Het was een lekkere aflevering.
Gisteravond toch maar even snel meegepakt.
Inderdaad deze aflevering in het vliegtuig..... best wel geniaal! 
Die widow chick qua accent een beetje irritant. maar Charlie hahaha
Die titty twister.
Die widow chick qua accent een beetje irritant. maar Charlie hahaha
Die titty twister.
[ Voor 8% gewijzigd door Valkyre op 19-02-2013 19:49 ]
Ik heb zo veel gelachen deze aflevering...omg
hoe fucking geweldig haha
*snorf ashes up
omg zoveel gekke mensen in 1 vliegtuig
*snorf ashes up
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Heerlijke aflevering inderdaad... echt genieten deze serie, kan niet wachten op de volgende aflevering.
Wat een prachtexemplaar trouwens die muse, daaaaaiiiim!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mjuh, Faith is idd wel leuk om naar te kijken jasteveman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:49:
Wat een prachtexemplaar trouwens die muse, daaaaaiiiim!
Verder weer een hele vage "er gebeurt hier teveel om bij te houden" aflevering.
Wel leuk though ^_^
Want a cookie?!
Zij is dezelfde actrice als in Lost (ben haar naam daar even kwijt), en natuurlijk beide Taken films met Liam Neeson. Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, maar van mij mag ze d'r kleren wel eens uitdoen
Heeft ze in de aflevering met die begrafenis ookal gedaan hoorNyarlathotep schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:38:
Zij is dezelfde actrice als in Lost (ben haar naam daar even kwijt), en natuurlijk beide Taken films met Liam Neeson. Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, maar van mij mag ze d'r kleren wel eens uitdoen
Want a cookie?!
Maggie GraceNyarlathotep schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:38:
Volgens mij ben ik niet de enige die de tel een beetje kwijt is of niet? Nu al weer aflevering 7 te downloaden....
Het lijkt er op dat ze nu op zondag en op donderdag? een aflevering uitzenden?
http://www.celebritymoviearchive.com/tour/movie.php/37026
Iets meer licht aan een screencap toevoegen en je krijgt dit resultaat... Voor de liefhebbers...

Iets meer licht aan een screencap toevoegen en je krijgt dit resultaat... Voor de liefhebbers...
[ Voor 31% gewijzigd door Kenny_026 op 25-02-2013 11:02 ]
Volgens mij is de tv-premiere op zondag, maar kun je al eerder op Showtime online de aflevering bekijken.kbloem schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:00:
Volgens mij ben ik niet de enige die de tel een beetje kwijt is of niet? Nu al weer aflevering 7 te downloaden....
[ Voor 59% gewijzigd door vooghel op 25-02-2013 11:30 ]
Ah zodoende, mijn Boxee gaf paar dagen terug al aan de episode van 24 feb te hebben. Begreep er niets vanvooghel schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:30:
[...]
Volgens mij is de tv-premiere op zondag, maar kun je al eerder op Showtime online de aflevering bekijken.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik stond ook een beetje vreemd te kijken bij de recap aan het begin van 7. Volgens MyEpisodes zou gisteren 6 uitgezonden zijn, maar 7 is er al.. het zal wel
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Er is tussendoor vanwege de Superbowl een week niets uitgezonden. Californication wordt echter ook op Showtime on Demand vrijgegeven na de uitzending, en blijkbaar is die tijdens de Superbowl wél vrijgegeven. Nu loopt dus de TV-uitzending een week achter, wederom vanwege de Superbowl.
Hele aflevering weer een grote bende, maar het blijft leuk.
Sterkste scene was imo op het einde, gesprek tussen Hank en Karen.
Heb nu wel een beetje medelijden met Faith. Ze vind Hank duidelijk echt leuk, maar Hank zal ten allen tijde teruggaan naar Karen als hij de kans krijgt. Ook al weet je van tevoren al dat ze het toch weer verkloten
Sterkste scene was imo op het einde, gesprek tussen Hank en Karen.
Heb nu wel een beetje medelijden met Faith. Ze vind Hank duidelijk echt leuk, maar Hank zal ten allen tijde teruggaan naar Karen als hij de kans krijgt. Ook al weet je van tevoren al dat ze het toch weer verkloten
Mooi samengevat
Klopt inderdaad. Ben wel erg benieuwd hoe dit samen gaat vallen. Want dit soort gesprekken hebben Hank en Karen eigenlijk niet meer gehad sinds een lange tijd. Ben benieuwd of hier nog wat uit gaat komen.
Weer een zeer sterkte aflevering van Californication. De dialogen zijn altijd zo sterk en geniaal, geen andere serie overtreft dit. En dat gesprek tussen Karen En Hank en dat toen heel langzaam Nothing Else Matters op kwam.
En die Widow blijft perfect gecast!
En die Widow blijft perfect gecast!
[ Voor 34% gewijzigd door S401 op 16-03-2013 14:29 ]
Die widow lijkt een dronken on coke versie van Marcy 
Coole aflevering verder!
Coole aflevering verder!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Eehm, hoe noemt Hank haar ook alweer?
Cokey-smurf?
Cokey-smurf?
Volgens mij gewoon Coke SmurfRaymond schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:27:
Eehm, hoe noemt Hank haar ook alweer?
Cokey-smurf?
Leuke aflevering weer, ben benieuwd hoe het gaat eindigen dit seizoen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Kijken er nog mensen? Volgende week de laatste aflevering alweer. Vond de vorige een beetje tam, maar die taser chick was dan wel weer grappig.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik dacht dat dit de laatste aflevering was? Ik zag iig een compleet seizoen als download voorbijkomen, voor mij een signaal dat het seizoen is afgelopen 
ff dubbelgechecked, er komt idd nog een aflevering
ff dubbelgechecked, er komt idd nog een aflevering
[ Voor 15% gewijzigd door Raymond op 26-03-2013 10:34 ]
De laatste aflevering van het seizoen, weet niet of iedereen al kans gezien heeft em te kijken, dus zal mijn gedachten in spoilertags zetten:
spoiler:
De hele aflevering is op zich erg goed, leuk dat Lew Ashby nog even teruggehaald wordt. Toch iemand die veel invloed had op Hank's denkwijze. Geinig dat ze ook een figuur als Marilyn Manson op een manier neerzetten die je normaal niet ziet. Tof dat hij hieraan meewerkt.
Charlie en Marcy die bij elkaar terug komen: Leuk gedaan, al vond ik er weinig geloofwaardigs aan.
Dat gaat ongetwijfeld volgend seizoen weer enorm in het honderd lopen.
En dan is hun zoontje, die je volgens mij het hele seizoen niet gezien hebt, ook ineens weer terug. Waar was hij al die tijd?
Betreffende het einde: Ik hoopte dat hij echt mee ging op de tour, maar nee hoor.
Uiteindelijk toch weer de voorspelbare en ontiegelijk lame cop-out.
Hij weet diep van binnen dat het nooit meer helemaal goed komt met Karen (dat maakt ze hem keer op keer duidelijk), en toch blijft ie achter haar aan lopen als een verdwaalde puppie. Met Faith heeft hij de kans opnieuw te beginnen, en het klikt geweldig met haar. En dan uiteindelijk toch weer terug gaan. Wees blij dat ze zijn besluit begrijpt en er zo goed mee omgaat.
Ik snap de gedachte, maar het is tijd dat hij het Karen boek echt definitief dicht slaat.
Ik vind het een geweldige serie, maar als ze dit nog langer zo blijven doen, houdt het voor mij een keer op. Je kunt dezelfde kaart niet keer op keer blijven spelen, ik ben het iig wel zat intussen.
Faith was imo iemand die hem goed tegengas kan bieden op een manier die je nog niet eerder gezien hebt. Erg meegaand en toch haar eigen gang gaan. Zeer interessant personage (en niet alleen lichamelijk
) Eerlijk gezegd wacht ik nu niet bepaald in spanning af wat het volgende seizoen gaat brengen. Dat was wel het geval geweest als hij mee was gegaan op tour.
Charlie en Marcy die bij elkaar terug komen: Leuk gedaan, al vond ik er weinig geloofwaardigs aan.
En dan is hun zoontje, die je volgens mij het hele seizoen niet gezien hebt, ook ineens weer terug. Waar was hij al die tijd?
Betreffende het einde: Ik hoopte dat hij echt mee ging op de tour, maar nee hoor.
Hij weet diep van binnen dat het nooit meer helemaal goed komt met Karen (dat maakt ze hem keer op keer duidelijk), en toch blijft ie achter haar aan lopen als een verdwaalde puppie. Met Faith heeft hij de kans opnieuw te beginnen, en het klikt geweldig met haar. En dan uiteindelijk toch weer terug gaan. Wees blij dat ze zijn besluit begrijpt en er zo goed mee omgaat.
Ik snap de gedachte, maar het is tijd dat hij het Karen boek echt definitief dicht slaat.
Ik vind het een geweldige serie, maar als ze dit nog langer zo blijven doen, houdt het voor mij een keer op. Je kunt dezelfde kaart niet keer op keer blijven spelen, ik ben het iig wel zat intussen.
Faith was imo iemand die hem goed tegengas kan bieden op een manier die je nog niet eerder gezien hebt. Erg meegaand en toch haar eigen gang gaan. Zeer interessant personage (en niet alleen lichamelijk
AcidBurn schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:15:
De laatste aflevering van het seizoen, weet niet of iedereen al kans gezien heeft em te kijken, dus zal mijn gedachten in spoilertags zetten:spoiler:De hele aflevering is op zich erg goed, leuk dat Lew Ashby nog even teruggehaald wordt. Toch iemand die veel invloed had op Hank's denkwijze. Geinig dat ze ook een figuur als Marilyn Manson op een manier neerzetten die je normaal niet ziet. Tof dat hij hieraan meewerkt.
Faith was imo iemand die hem goed tegengas kan bieden op een manier die je nog niet eerder gezien hebt. Erg meegaand en toch haar eigen gang gaan. Zeer interessant personage (en niet alleen lichamelijk) Eerlijk gezegd wacht ik nu niet bepaald in spanning af wat het volgende seizoen gaat brengen. Dat was wel het geval geweest als hij mee was gegaan op tour.
spoiler:
Het zoontje van Charlie en Marcy is wel vaker langsgekomen hoor, één keer met een vibrator die hij had gevonden
, en vooral een keer toe ze hem samen instopten en er bleek dat ze toch nog wat voor elkaar voelden.
En dit slot was juist prima; de basis van Californication is niet het verhaal van Hank, maar dat van Hank & zijn 'gezin' en zijn vrienden. Atticus Finch was het 'seizoensthema', net zoals Lew Ashby dat enkele seizoenen geleden was. Het AF-verhaal is nu mooi afgerond, terwijl dit einde weer alle mogelijke vervolgen voor komend seizoen open laat.
En dit slot was juist prima; de basis van Californication is niet het verhaal van Hank, maar dat van Hank & zijn 'gezin' en zijn vrienden. Atticus Finch was het 'seizoensthema', net zoals Lew Ashby dat enkele seizoenen geleden was. Het AF-verhaal is nu mooi afgerond, terwijl dit einde weer alle mogelijke vervolgen voor komend seizoen open laat.
[spoilervrije tl;dr]
Ik vond het een mooi afrondend einde, dat weer alle mogelijkheden voor het nieuwe seizoen open laat.
[/]
Eens met vooghel.
spoiler:
Hank die het boek 'Karen' volledig dicht zou slaan … dat zou ten eerste vrij onkarakteristiek zijn en ten tweede mogelijk het einde van het centrale thema van de hele serie. Op zich snap ik het punt wel: de rek raakt er op een gegeven moment uit en je vraagt je enorm af wat ze er verder nog mee kunnen … Hank die 'happily ever after' eindigt met Karen is zo mogelijk nog meer het einde van het centrale thema van de serie.
Al met al een mooi afrondend einde met natuurlijk weer meer dan voldoende aanknopingspunten voor het nieuwe seizoen. Overigens vond ik Marcy en Runkle die weer bij elkaar komen toch wel erg dicht tegen 'jumping the shark' aankomen, vooral de hele poppenkast bij het rockconcert.
Al met al een mooi afrondend einde met natuurlijk weer meer dan voldoende aanknopingspunten voor het nieuwe seizoen. Overigens vond ik Marcy en Runkle die weer bij elkaar komen toch wel erg dicht tegen 'jumping the shark' aankomen, vooral de hele poppenkast bij het rockconcert.
Geen 'Season 3 final blow-away', wel sterk.
Ze hadden Marcy & C.W. Runks wel wat meer aandacht mogen geven. Maar uiteindelijk draait de aflevering toch om Hank welke keuze hij gaat maken: een nieuwe start met een persoon die veel van hem kan houden, of een leven met de liefde van zijn leven.
Ze hadden Marcy & C.W. Runks wel wat meer aandacht mogen geven. Maar uiteindelijk draait de aflevering toch om Hank welke keuze hij gaat maken: een nieuwe start met een persoon die veel van hem kan houden, of een leven met de liefde van zijn leven.
Hoop wel dat Faith terug komt in seizoen 7
Het was uiteindelijk weer een leuk seizoen! De eerste drie of vier afleveringen had ik zoiets van: Nou, wordt dit hem wel? Maar al met al was het weer genieten.
spoiler: Californication Serie 6
Ook een goed afsluiter, dit geeft de schrijvers ruimte tot een groot scala aan mogelijkheden. Wat wordt de volgende mini thema zijn? Het circus. 
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Weinig kans, die verhaallijn is in de laatste aflevering wel afgerond. Je hebt Mia, Bill, Lizzie, Daisy, Tyler en andere bijrollen ook niet teruggezien na afloop van de betreffende verhaallijn (uitgezonderd Lew Ashby, maar die heeft nog een rol in Hanks dromen).
Mia is ook teruggekomen toch?vooghel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:43:
[...]
Weinig kans, die verhaallijn is in de laatste aflevering wel afgerond. Je hebt Mia, Bill, Lizzie, Daisy, Tyler en andere bijrollen ook niet teruggezien na afloop van de betreffende verhaallijn (uitgezonderd Lew Ashby, maar die heeft nog een rol in Hanks dromen).
Niet meer na het afronden van de verhaallijn (i.e. de rechtzaak tegen Hank).
Jumpman schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:33:
Het was uiteindelijk weer een leuk seizoen! De eerste drie of vier afleveringen had ik zoiets van: Nou, wordt dit hem wel? Maar al met al was het weer genieten.
spoiler: Californication Serie 6Ook een goed afsluiter, dit geeft de schrijvers ruimte tot een groot scala aan mogelijkheden. Wat wordt de volgende mini thema zijn? Het circus.
spoiler:
David Duchovny heeft al in een interview gezegd dat Tom Kapinos een script heeft bedacht voor het volgende seizoen waarbij hij het toch weer in hollywood gaat proberen
Eindelijk klaar met het laatste seizoen.
spoiler:
Sorry maar het is nu een opeenstapeling van dezelfde meuk van afgelopen seizoenen. De serie begint me ineens te vervelen, dat heb ik de vorige seizoenen nog nooit gehad. De sfeer zat er ook lang niet zo goed in. Maargoed, ik hoop dat het volgende seizoen beter is...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat het komende seizoen het laatste is!
"Be brave, don't shave"
Oooh boy, er komen weer erg mooie dames in het nieuwe seizoen (Tara Holt en Mercedes Masöhn)
"Be brave, don't shave"
En Heather Graham, en Michael Imperioli (Christopher Molsanti uit The Sopranos).
Californication Season 7: Behind the Scenes
Californication Season 7: Behind the Scenes
Fuck, 7 jaar alweer. Ben echt benieuwd naar het (laatste
) seizoen
Vaak bu'j te bang!