Videokaart voor multimonitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijne
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 10:11
Ik heb wat hulp nodig bij het uitzoeken van een geschikte videokaart.

Mijn probleem, ik heb een 3 monitor setup plus een tv voor sporadisch gebruik.
Huidige oplossing: 2 x HD 5830 (VGA/VGA/HDMI/HDMI) welke zo langzaam aan vervanging toe is.
Ik maak geen gebruik van XF, voornamelijk omdat hiermee de uitgang op de 2e kaart uitgeschakeld wordt, ergo geen multimonitor.

Ik kom zelf niet verder dan een 7870 eyefinity 6, maar heb daar twijfels over ivm prestaties.
Of een 7950 maar heb geen idee of een enkele kaart 4 uitgangen gelijktijdig aansturen kan.
Wat eventueel ook mogelijk is (tenzij sw/hw matig niet mogelijk), een 7950 met een 5830 ernaast voor de tv

Multimonitor is helaas nog steeds een ondergeschoven kindje, infos hieromtrent zijn vrij lastig te vinden.

Mijn eisen:
Multimonitor ondersteuning 3+1
Redelijk futureproof (dus geen kaarten uit 2 series terug, 7000 series dus)
AMD (Hier stap ik niet van af ivm met ervaringen uit het verleden, harde eis dus)
Budget €300

Huidig systeem (waarbij opgemerkt dat de CPU deze week vervangen wordt door een FX8350):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asrock 890FX Deluxe5€ 123,-€ 123,-
2Sapphire HD5830 XTREME€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF932 Advanced€ 113,74€ 113,74
3Hanns.G HG216DP Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-5500 Digital€ 0,-€ 0,-
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 119,90€ 119,90
1Mushkin Blackline 8GB (2x4GB) DDR3 PC3-12800 10-10-10-27€ 0,-€ 0,-
1Speedlink Medusa NX 5.1 Gaming Headset€ 67,76€ 67,76
1Samsung SH-S183A€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,-€ 93,-
1OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB€ 68,95€ 68,95
1Brother DCP-J515W€ 0,-€ 0,-
1Lexmark C530dn (A4, 22 ppm, USB & 100Mbps)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Zolang je niet wil gamen op de andere schermen kun je gewoon videokaarten toevoegen aan het systeem. En als je een recent OS draait kan het zelfs een nvidia, matrox of random USB oplossing zijn, naast je collectie AMD kaarten.

En mocht je wel willen gamen dan kun je, als ik me niet vergis, met een nvidia of AMD kaart een surround opstelling maken met 3 schermen en vierde scherm apart gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door M2M op 01-01-2013 16:31 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07 16:36
Doe je research, UTFS.

[Centraal] Multi-monitor setup

Dat kan ook aardiger ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Bolletje op 03-01-2013 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-07 18:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je zult iets duidelijker moeten omschrijven wat je precies van plan bent met je opstelling. Ga je bijvoorbeeld gamen op alle beeldschermen tegelijk? Of is televisie louter voor af en toe een filmpje kijken? (ik noem maar wat). Misschien valt er dan nog wat anders van te maken. In elk geval is dat tegenwoordig allemaal mogelijk met één videokaart.

AMD heeft voor deze kwesties een handige tool ontwikkeld: AMD Eyefinity Technology Configuration Tool.

Er is het één en ander veranderd met de nieuwe series op het vlak van Eyefinity. Zie vanaf hier op blz 9: Display Whitepaper.

en natuurlijk ook: Eyefinity Whitepaper (blz 6).
Note: DisplayPort and MiniDP connections can be substituted with any other display connection type (DVI, HDMI, or VGA) with the use of an active DisplayPort dongle.
Je monitoren hebben een digitale ingang (HDMI), dat is goed. Ik zie je televisie zo niet staan in je lijstje, maar ik neem aan dat die ook wel HDMI heeft. Je hebt dus een videokaart nodig met twee (mini-)DP, één HDMI en één DVI. Nou, die zijn vrij goed verkrijgbaar bij HD7000 serie. Neem bijvoorbeeld de Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5 van eergisteren van de BBG.

Je hebt dus wel een actieve adapter nodig voor de mini-DP's. Je koopt dus twee van deze dingen erbij: pricewatch: Sapphire Kabel ACTIVE Mini-DP-to-DVI

En daarbij nog eens twee DVI naar HDMI adapters (je krijgt er wellicht al één bij je videokaart, maar die zijn vrij goed verkrijgbaar).

De Sapphire HD7950 Flex is er ook nog. Dit is een kaart waarbij je gelijk alle monitoren op HDMI kan aansluiten en dan enkel een adapter nodig hebt voor je televisie (soort ingebouwde DP-adapter heeft die videokaart; je bespaard dus één actieve mini-DP naar DVI), maar die is niet meer goed verkrijgbaar.

Nog even een lijstje (ja wel iets boven de 300 euro):
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5€ 270,99€ 270,99
2ICIDU HDMI naar DVI-D Verloopstuk€ 5,43€ 10,86
2Sapphire Kabel ACTIVE Mini-DP-to-DVI€ 22,32€ 44,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 326,49

Bij de HD7870 Eyefinity6 had je ook twee van die mini-DP naar DVI actieve adapters nodig gehad. Twee mini-DP's naar HDMI kunnen dan passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijne
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 10:11
Zo.. Heeft even geduurd..

Bolletje, bedankt voor de infos, ik heb inmiddels je advies opgevolgd en de hele mikmak zit nu in mijn amd grabbelbakje ingebouwd.

De TV pricewatch: Sony Bravia KDL-26P3000 wordt af en toe eens voor een filmpje of serie gebruikt, en game op 3 monitoren tegelijk heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd :)
Zou nu wel kunnen, heb toch Sleeping Dogs erbij gekregen van AMD :D

Overigens, die Mini-DP-to-DVI geeft geen analoog signaal door, kwam ik achter doordat ik een hdmi kabel te weinig had liggen en dacht om ff een vga kabel te gebruiken (dvi-i naar vga adapter zat erbij)

Al met al zeer tevreden nu.. in combinatie met mijn cpu upgrade kan ik er nu weer een tijdje tegenaan.
Er staat nog een monitor upgrade in de planning (3x AOC i2352VH) maar dat is een ander verhaal.

Jammer dat de monitor fabrikanten zo spaarzaam zijn met het aanduiden van bezel afmetingen, nu is het of op goed geluk of op aanraden ;)

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-07 18:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
frankgpeters schreef op zondag 06 januari 2013 @ 03:41:
Zo.. Heeft even geduurd..

Bolletje, bedankt voor de infos, ik heb inmiddels je advies opgevolgd en de hele mikmak zit nu in mijn amd grabbelbakje ingebouwd.
Werkt dus naar behoren? :)
Overigens, die Mini-DP-to-DVI geeft geen analoog signaal door, kwam ik achter doordat ik een hdmi kabel te weinig had liggen en dacht om ff een vga kabel te gebruiken (dvi-i naar vga adapter zat erbij)
Nee, is ook logisch aangezien het een DVI-D uitgang is bij de 'mini-DP naar DVI'-adapter. Voor het omzetten van dat digitale signaal naar een analoog signaal heb je (nogmaals) een actieve adapter nodig. Dat is nu echter allemaal niet van belang.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 06-01-2013 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 14:42

player-x

Disruptive by design

http://www.wsgf.org/ is ook een goede plaats om info te vinden, richt zich 100% op multi monitor gaming.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1