Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
Het gaat met telefoons dezelfde kant op als met PC's. Je koopt op enig moment de beste die te koop is, en een half jaar later heb je een antieke baksteen in je zak zitten. Dus pas ik maar dezelfde strategie toe als bij een PC. Ik koop de beste (duurste) die er op dit moment te koop is, en over een jaar ofzo zie ik wel weer verder.

Dus.

De beste android telefoon die ik kan vinden op dit moment is de Samsung Galaxy Note2. Daar zal denk ik weinig discussie over ontstaan.

Nu is de vraag, zit er nog ergens binnen redelijke termijn een nieuwe telefoon in een pijplijn van een fabrikant die de Note2 zou kunnen overtreffen? Met andere woorden: heeft ergens ter wereld een fabrikant een android liggen die binnenkort op de markt komt die beter is dan de Note2?

Ik kan niks vinden, maar misschien waarschijnlijk zijn er hier mensen met veeeeel meer kennis dan ik. Merci, bedankt en thank you! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25

DataGhost

iPL dev

Waarom koop je de "beste", afgezien van het simpele feit dat "beste" niet bestaat en dat ik persoonlijk bijv. alle Android-, iOS- en Windows-meuk ontzettende bagger vind?* Waarom ga je er niet ergens een paar proberen en kies je daarna degene die het beste voor jou werkt? Ik vind het (wederom persoonlijk) erg dom dat je gewoon de duurste koopt en denkt dat je er dan blij mee gaat zijn. Misschien ben ik te kritisch, hoor...

Voor de rest zou ik gewoon wat googlen naar geruchtensites. Kijk ook even naar de release-cycle van die dingen, als ze gemiddeld elke 18 maanden met een nieuw model in een bepaalde serie komen en degene die jij op het oog hebt is 17 maanden oud, kan je al conclusies gaan trekken.

* en ja, ik heb ermee gewerkt

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 01-01-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omniaqwerty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08-2020
*Knip* & weg.

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 01-01-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Dé allerbeste telefoon is denk ik een persoonlijk iets.
Bij kennisen om me heen sneuvelen de smartfoons bij bosjes en ik loop al zeker een jaar of vier, of is het vijf? met een oude nokia1600. En ja, het ding is al in de badkuip (vol water, hoe kan het anders) gevallen en doet het nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De iPhone 5, een Note 2 (als je niks om grootte geeft), of een Lumia 920.

Dat zijn de toppers.
Het ligt aan jezelf wat je "de beste" vind.

Van eerdergenoemd lijstje vind ik zelf de Note 2 het best, maar zelf ben ik nog tevreden met mijn S2. Binnenkort komen hopelijk eindelijk modellen met EN een 1080p display EN fatsoenlijke accuduur.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat Huawei en Oppo nog naar Europa gaan brengen, aangezien beiden erg interessante toestellen maken.

Daarnaast vind ik je strategie nu niet echt bepaald slim te noemen. Beter net als bij PC's 2x een mid-range kopen, dan een keer een high-end in de 2 jaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Als eerste: duurste is niet bepaald altijd gelijk de beste... Nogal naïeve aanname, is het niet.
Daarnaast heb je het over telefoon. De beste die er ooit gemaakt is, is de Nokia 6310(i). Je kunt er uitstekend mee bellen en kan erg veel hebben.

Afgezien van bovenstaande, mis ik erg veel informatie...
Wat wil je met de telefoon, of beter: smartphone gaan doen?
Is het besturingssysteem daarbij van belang?
Wil je een hoog gadget gehalte, echte functionaliteit of status?
Hierop afgaande merk je al dat zo'n keuze erg persoonlijk is. Wat een topper is voor de een, is wellicht bagger voor de ander. Zo vind ik de iPhone niets, terwijl anderen hier lyrisch over zijn...

Wat heb je overigens intussen zelf aan onderzoek gedaan? Je hebt het alleen over de Samsung Galaxy Note 2...
Tja, hebt het over een baksteen na een half jaar, maar de Note is inmiddels al bijna 1,5 jaar oud. In jouw omschrijving is dat dus al ruimschoots een baksteen, eerder een kleitablet. Dus de Note 2 valt dan al af, naar jouw eigen maatstaven.
Nogmaals: definieer wat je nu echt wilt (zie bovenstaande vragen) en ga dan zoeken of maak je eisen/wensen kenbaar, zodat hier een degelijk advies gegeven kan worden. Neemt niet weg dat het advies altijd subjectief zal zijn natuurlijk...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
@nulnulnix: note 2 is nog geen half jaar op de markt.
@dataghost: anno 2013 is een telefoon gelijk aan een gadget machine met een touch screen ;)

@allen: Android. Toestel is ter vervanging van een HTC (antiek) desire. Mijn lieftallige tweede heeft een Note2, dus ik weet waar ik aan begin. Ik google me suf, maar "geruchtensites" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat mij betreft is de beste telefoon op de huidige markt een HTC One X+
Oftewel iedereen heeft een andere mening, stelt andere prioriteiten en heeft andere eisen.

Begin 2013 zullen de nieuwe range telefoons bekend worden gemaakt :)
Full HD resoluties, 2GB RAM, Quadcore S4 processoren, 13MP camera's enzovoort.

Bijvoorbeeld de Sony Xperia Z, de Sony Xperia ZL, de HTC M7 enzovoort, makkelijk te vinden.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso, de note een telefoon noemen. Dat gaat qua formaat toch nergens meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
Sick Nick schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:50:
Sowieso, de note een telefoon noemen. Dat gaat qua formaat toch nergens meer over?
Nope. Phablet it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Beste, is zoals iedereen zegt, subjectief.

Iets met Android zal ik nooit het beste noemen, want ik vind het niet lekker werken.

Specs-wise wint de Note 2 natuurlijk, maarja, da's een monster.

Anderen die zich de beste kunnen noemen: Lumia 920, Galaxy SIII, iPhone 5, One X+ en Sony heeft ook vast wel iets leuks. Nog maar niet te beginnen over wat de Chinezen hebben.

En over enkele maanden komt vast wel iets nieuwes, beters uit. Samsung komt bijv. met de Ativ serie, ben benieuwd wat zij gaan doen. En RIM met de Blackberry 10, kan ook een verrassing worden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:55
De Note2 is imho geen telefoon, maar een phablet.

PVO

Pagina: 1