Na veel zoeken, merk ik dat velen van jullie vooral een HTPC bouwen om er media mee af te spelen..
Graag zou ik jullie advies willen hebben over een HTPC vooral gericht op het opnemen van media.
Ik heb zelf nog nooit een HTPC gebouwd (wel een normale pc) dus daarom weet ik niet wat belangrijk is voor hardware.
Waarom een HTPC?
We hebben thuis een philips HDD recorder en dat ding werkt echt fantastisch, echter hij is al wat aan de oude kant. We willen eigenlijk een nieuwe HDD recorder, maar ik denk dat je met een HTPC een stuk meer kan.
Waar moet het aan voldoen?
- Media afspelen tot 1080p, blueray hoeft niet.. XMBC is een optie!
- Digitale televisie opnemen (DVB-C en analoog)
- SD-card reader
- Systeem moet stil zijn
Waar zit de moeilijkheid in?
Het budget mag maar 350 euro zijn, dat is het moeilijke.. ik kan namelijk niet iets vinden wat aan die eis voldoet en daarom vraag ik het jullie..
Wat heb ik nodig?
- Behuizing (Techsolo TC-2200) ?
- Moederbord
- Processor
- Processorfan
- HDD (2TB/3TB?)
- SD-card reader
- Geheugen (4GIG)
- TV kaart
Is het mogelijk om voor die prijs iets te maken?
Graag zou ik jullie advies willen hebben over een HTPC vooral gericht op het opnemen van media.
Ik heb zelf nog nooit een HTPC gebouwd (wel een normale pc) dus daarom weet ik niet wat belangrijk is voor hardware.
Waarom een HTPC?
We hebben thuis een philips HDD recorder en dat ding werkt echt fantastisch, echter hij is al wat aan de oude kant. We willen eigenlijk een nieuwe HDD recorder, maar ik denk dat je met een HTPC een stuk meer kan.
Waar moet het aan voldoen?
- Media afspelen tot 1080p, blueray hoeft niet.. XMBC is een optie!
- Digitale televisie opnemen (DVB-C en analoog)
- SD-card reader
- Systeem moet stil zijn
Waar zit de moeilijkheid in?
Het budget mag maar 350 euro zijn, dat is het moeilijke.. ik kan namelijk niet iets vinden wat aan die eis voldoet en daarom vraag ik het jullie..
Wat heb ik nodig?
- Behuizing (Techsolo TC-2200) ?
- Moederbord
- Processor
- Processorfan
- HDD (2TB/3TB?)
- SD-card reader
- Geheugen (4GIG)
- TV kaart
Is het mogelijk om voor die prijs iets te maken?