MSI nVidia GTX 660 ti werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Marbius
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 20:24
Beste allemaal,

Ik heb vorige week deze videokaart gekocht:
pricewatch: MSI N660Ti PE 2GD5/OC

Ik gebruik deze kaart in combinatie met:
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-UD5H (rev. 1.0)
pricewatch: Samsung Syncmaster S24B350H Zwart
pricewatch: Corsair Professional Gold AX850

Als ik de videokaart in de PCI-e 3.x 16x slot steek en mijn hdmi kabel van mijn monitor in de poort steek krijg ik geen beeld bij het opstarten. Het beeld blijft zwart en het scherm blijft een tijdje zoeken naar signaal en valt vervolgens weg. De fans van de videokaart draaien wel, maar die draaien ook als ik de draadjes vanaf de voeding niet aangesloten heb. Deze krijgen dus power van de PCI slot.

Wat heb ik gedaan en uitgezocht:
• De kaart in de PCI-e 3.x 8x slot gestoken, maar ook hier hetzelfde, niets.
• Mijn PCI netwerkkaartje in de PCI-e 3.x 16x slot gestoken, dat werkte.
• In de bios Init display first op PEG gezet, maar ook niks. Na een reboot staat dit ook weer terug op Auto.
• Multimeter tegen de connectors gehouden op de kaart, de kaart krijgt op elke pin 12,26 V.
• De PSU fan spint af en toe langzaam op, terwijl dit zonder grafische kaart nooit zo was. De kaart krijgt volgens mij dus wel de volledige load.

Ik kan me niet voorstellen dat dit met deze (niet bepaald goedkope) componenten niet werkt. Met wat Google searches zie ik dat mensen met dezelfde moederbord + GPU setup geen enkel probleem hebben. Ik heb geen andere pc om de kaart te checken en mensen in mijn omgeving zitten allemaal aan de laptop of hebben een wat ouder mobo en kaart.

Is er iemand die weet wat ik kan doen? Ligt het aan de kaart, de voeding, het mobo, bios settings? Of is het gewoon toevallig een kapotte kaart? Dat laatste wil ik nog niet geloven.

[ Voor 3% gewijzigd door Marbius op 27-12-2012 16:14 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geeft de computer wel beeld op je onboard output?
Start de pc wel op of geeft deze een foutmelding (piepjes)

[ Voor 170% gewijzigd door Viper® op 27-12-2012 16:05 ]

• Marbius
Klopt, ik heb in de bios deze onboard video ook compleet uitgezet, maar dan kan ik mn bios weer resetten omdat ik dan helemaal niks meer kan doen.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12 20:31
Misschien proberen om de nieuwe GPU in een andere pc te testen? Zo ver ik je tests zie lijkt je mobo niet het probleem te zijn.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-12 22:56
als je alles aansluit en toch in de bios de IGP selecteert, wordt de kaart dan herkent in Windows?

• Marbius
catfish schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:24:
als je alles aansluit en toch in de bios de IGP selecteert, wordt de kaart dan herkent in Windows?
Nee, ook niet.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Niets wereldvreemds aan een kaart die bij aankomst kapot is.... dagelijks krijgen mensen hardware die kapot is bij aankomst, alleen al IN Nederland, zat.

mah, haal eens die bios batterij 1 minuut er uit en stop er weer eens in

[ Voor 64% gewijzigd door A87 op 28-12-2012 11:49 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:52

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Lijkt een DOA, zeker nadat via de IGP opstarten geen 660ti laat zien in het apparaten beheer.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:57
Ik had vorige week exact hetzelfde, zie topic Na videokaart upgrade boot bios niet meer
In mijn geval was het een DOA en kon ik dezelfde week een nieuwe kaart ophalen die het perfect doet.

Junia's tip op de kaart in een ander systeem te testen is naar mijn mening de snelste manier om te zien of het probleem in je kaart (DOA) zit of in de rest van je systeem.

• Marbius
Oke, ik ben nu echt heel benieuwd:

> gtx 660 ti werkt perfect in de pc van mijn neefje

Conclusie: de videokaart is gewoon goed.
Ik denk: mijn PCI slot / moederbord is niet goed!

> gtx 580 (van hem) werkt in de pc van mij, gevoed met zijn PSU

Conclusie: mijn moederbord is ook prima.
Ik denk: het is de voeding!

> gtx 660 ti werkt niet in de pc van mij, gevoed met zijn PSU

Serieus?! .... iemand die nog iets weet??

Ik heb ook op alle punten de voltages gemeten die de 660 ti krijgt van de voeding:
Mijn voeding (corsair AX 850) geeft 6x 12,24 V
Zijn voeding (corsair TX750) geeft 6x 12,06 V

Mijn bios heeft de laatste versie F14.

[ Voor 23% gewijzigd door Marbius op 01-01-2013 21:40 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25
Werkt die GTX 580 ook in jouw PC met jouw voeding? Want dat staat er niet bij. Maar het lijkt inderdaad iets met de voeding te zijn.

Wat je nog kan doen is jouw videokaart in zijn PC testen met jouw voeding.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:36
Misschien even de bios en drivers van het moederbord updaten?
Kan zomaar zijn dat die niet goed overweg kan met de nieuwste generatie videokaarten (al werkt het normaal geproken wel).
http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4139#dl

Edit: bios al geüpdatet zie ik, al kan het geen kwaad de F15 beta te proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 02-01-2013 13:04 ]

• Marbius
chim0 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:13:
Werkt die GTX 580 ook in jouw PC met jouw voeding? Want dat staat er niet bij. Maar het lijkt inderdaad iets met de voeding te zijn.

Wat je nog kan doen is jouw videokaart in zijn PC testen met jouw voeding.
Kan ik inderdaad dit weekend nog wel proberen. Ik had de voeding al afgedaan omdat zijn kaart met zijn voeding in mijn pc wel gewoon werkt en mijn kaart met zijn voeding in mijn pc niet. Hetzelfde geldt voor mijn/zijn kaart in zijn pc met zijn voeding.
mitsumark schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:02:
Misschien even de bios en drivers van het moederbord updaten?
Kan zomaar zijn dat die niet goed overweg kan met de nieuwste generatie videokaarten (al werkt het normaal geproken wel).
http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=4139#dl

Edit: bios al geüpdatet zie ik, al kan het geen kwaad de F15 beta te proberen.
Ik heb geen zin om een beta bios te proberen, aangezien er altijd wel een risico is met bios flashen. Daarbij komt ook dat zijn moederbord een jaartje ouder is dan de mijne (Z68 van vorig jaar) en daar doet mijn kaart het wel.

Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is dat ik ergens een bios optie mis... maargoed zijn kaart deed het wel meteen in mijn pc dus dat moet ook goed zijn.

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 15:16
Dit is echt heel vreemd. Het kan haast niets anders zijn dan dat je moederbord de videokaart niet herkent.

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:57
Kan het zo zijn dat als jij jou videokaart in de pc van je neefje stopt deze via de igp beeld geeft en niet via de gtx660ti? En het hierdoor lijkt alsof de kaart wel werkt in zijn systeem.
Verder houden bij mij de suggesties dan op, succes!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:52

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Neem aan dat hij wel weet aan welke aansluiting hij zijn monitor hangt.. (die van de 660ti dus)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

O NEE!

• Marbius
nielsfields schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:54:
Kan het zo zijn dat als jij jou videokaart in de pc van je neefje stopt deze via de igp beeld geeft en niet via de gtx660ti? En het hierdoor lijkt alsof de kaart wel werkt in zijn systeem.
Verder houden bij mij de suggesties dan op, succes!
Yeps, via de 660 ti. En daarbij... ook werd de kaart sowieso in de device list bij hem herkend.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 11:30
Lijkt mij dat het nog steeds jouw voeding kan zijn, want je hebt met jouw voeding en jouw kaart een probleem maar met de voeding van je neefje niet meer. Bovendien werken ook de andere componenten wel met zijn PSU. Dan blijft er niet zo veel meer over. Dat de kaart niet in de device list voorkomt in Windows kan ik me ook voorstellen als hij per definitie alleen maar een beetje prik van het PCI slot krijgt en niets van de voeding. Misschien heb je wel een kabelbreukje op je PCI kabel zitten? Ik zou dat toch eens even goed nalopen. En eventueel een derde voeding proberen, het is immers het makkelijkst te vervangen onderdeel. Je Mobo is het niet, en die kaart wordt echt wel door de UD5H herkend, want niemand heeft jouw problemen met geen enkele BIOS versie van Gigabyte. Zelf draai ik ook op een Gigabyte bordje en die F14 bios is gewoon prima. Drivers zijn het ook niet want dan had je minimaal in je POST kunnen komen met beeld.

Bovendien zijn ook daarmee geen problemen gemeld met de 660ti's sinds release.

Nog even een klein PS-je: heb je toevallig geen LucidLogix MVP aan staan, waarbij je uiteindelijk via de onboard connector je monitor moet aansluiten maar de GPU wel actief aan het werk is? Het verklaart de device list niet, maar ik zou wel even checken of er misschien ergens een vinkje staat waar ie niet hoort in dat stukje software.

[ Voor 22% gewijzigd door Vayra op 14-01-2013 16:56 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Sluit hem anders eens op DVI aan. Dan sluit je dat ook uit....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Marbius
Vayra schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:51:
Lijkt mij dat het nog steeds jouw voeding kan zijn, want je hebt met jouw voeding en jouw kaart een probleem maar met de voeding van je neefje niet meer. Bovendien werken ook de andere componenten wel met zijn PSU. Dan blijft er niet zo veel meer over. Dat de kaart niet in de device list voorkomt in Windows kan ik me ook voorstellen als hij per definitie alleen maar een beetje prik van het PCI slot krijgt en niets van de voeding. Misschien heb je wel een kabelbreukje op je PCI kabel zitten? Ik zou dat toch eens even goed nalopen. En eventueel een derde voeding proberen, het is immers het makkelijkst te vervangen onderdeel. Je Mobo is het niet, en die kaart wordt echt wel door de UD5H herkend, want niemand heeft jouw problemen met geen enkele BIOS versie van Gigabyte. Zelf draai ik ook op een Gigabyte bordje en die F14 bios is gewoon prima. Drivers zijn het ook niet want dan had je minimaal in je POST kunnen komen met beeld.

Bovendien zijn ook daarmee geen problemen gemeld met de 660ti's sinds release.

Nog even een klein PS-je: heb je toevallig geen LucidLogix MVP aan staan, waarbij je uiteindelijk via de onboard connector je monitor moet aansluiten maar de GPU wel actief aan het werk is? Het verklaart de device list niet, maar ik zou wel even checken of er misschien ergens een vinkje staat waar ie niet hoort in dat stukje software.
Met de voeding van mn neefje met de 660 ti in mijn kast doet hij het ook niet (in zijn kast weer wel). Daarbij heb ik alle pins gemeten op de videokaart (op die soldeerpuntjes) en overal staat 12,26 V op. Een kabelbreukje is het dus ook niet.

Inmiddels heb ik contact gehad met Gigabyte. In totaal heb ik nu 3x met ze heen en weer gemaild en hebben ze mij wat verschillende opties gegeven in de bios om te proberen. Allen zonder succes. Uiteindelijk stuurde een tech support kerel een screenshot mee van een GA-Z77X-UD5H bord + MSI 660 ti kaart (exact dezelfde setup als ik) en met de bios F15o bios met de vraag of ik ff naar F15o kon updaten met untouched standaard settings. Dat heb ik gedaan en.... weer geen beeld.

• Vayra
Ahem, je hebt gelijk, daar had ik overheen gelezen. I am officially lost, now. Persoonlijk zou ik op dit moment gaan overwegen om dingen RMA te sturen, waarvan mobo en graka de eerste zouden zijn. Maar misschien hebben anderen nog lumineuze ingevingen...

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:51
Een GTX580 neemt veel meer stroom dan een GTX660, als het zijn voeding was deed de GTX580 het ook niet.

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar heb je al eens geprobeerd te booten met de monitor aangesloten op DVI?

Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat je op videokaarten ook een soort bios/firmware hebt. Misschien ligt het daar aan?

• Vayra
De kans is vrijwel nihil dat het aan z'n bios versie ligt, want de kaart doet het wel in de test PC van zijn neef...

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:04
MSI speelt vals met de 660Ti en 670 videokaarten: http://www.tomshardware.c...g-PowerEdition,18013.html

Ik had ook een MSI GeForce GTX 660Ti gekocht. Met mijn XFX 850 Watt voeding deed ie helemaal nix.
Teruggestuurd en een Asus 660Ti doet het perfect!

[ Voor 9% gewijzigd door GadgetFrank op 16-01-2013 13:45 ]

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu ~ V2H: 75+25 kWh

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12 08:33
Ik zeg, terugbrengen. Je hebt nu wel alles geprobeerd (denk ik)

Ik zou voordat je hem retourneert contact opnemen met MSI, zij kunnen je vast helpen. Zij hebben liever dat jij tevreden bent met hun product, dan dat je bijvoorbeeld naar asus overstapt
MSI:
Tel:+31 40-2676100

Succes :-)

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:04
Lees de link even die ik hierboven heb gepost!!!!!

Ik had precies dezelfde problemen!

Frank

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu ~ V2H: 75+25 kWh

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12 08:33
Hieronder hetzelfde probleem van iemand:
http://nl.hardware.info/f...Nvidia-geforce-Msi-660-ti

Heb mijzelf even snel ingelezen, bij bepaalde mobo's werkt de kaart inderdaad niet. Bekijk bovenstaande link maar [sorry GoT, maar deze tweaker heeft hulp nodig]

P s als dat artikel van tomshardware waarheid is, koop ik nooit meer wat van MSI.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Root op 16-01-2013 14:06 ]

• Marbius
Dat linkje beschrijft inderdaad precies het probleem wat ik ook heb!

Inmiddels heb ik contact opgenomen met 4allshop waar ik de videokaart gekocht heb. Ik heb net een RMA ingevuld en ik mag m terugsturen en dan gaan zij het verder onderzoeken (tot zover goeie service, mag ook gezegd worden).

Heb meteen het linkje erbij gezet van de gebruiker die hetzelfde probleem heeft + het linkje met het overvolten van MSI van de 660ti / 670 kaarten. De kaarten van MSI lijken mij in ieder geval niet pluis, beetje jammer van ze (is er inmiddels niet gewoon een nieuwe batch uitgebracht waarin deze misser gecorrigeerd is?) Zou ook zonde zijn om na een jaartje met een kapotte videokaart te zitten, omdat dat ding constant teveel voltage krijgt. Als ik de mogelijkheid krijg een andere kaart te kiezen dan ga ik zeker voor de Asus! Geen MSI meer voor mij.

• Marbius
Ik ben gebeld en zoals verwacht, de kaart werkt uitstekend (net als in de pc van mn neefje).

4allshop heeft het volgende aanbod gedaan:
kaart nieuw was 230,54 (excl. btw) * 1,21 = 278,95 consumentenprijs.

Er zitten wat lichte krasjes op de kaart (er zitten wat watercooling elementen in de kast en met het testen heb ik m er een paar keer in en uit moeten halen, dus oke), er zit stof bij de fans en de doos is ook wat gedeukt. Aangezien de kaart bij mij absoluut niet wilt werken willen ze hem terugkopen voor 230 euro, want opnieuw in de verkoop met deze status kan niet.

Ik denk: nouja oke prima. Dan koop ik wel een kaart van een ander merk die het hopelijk wel doet.

Maar nu heb ik de volgende mailwisseling:

Betreft uw videokaart, na inspectie van de doos blijkt dat er al een gebruikte assassins creed 3 voucher erbij hoort. We trekken ons bod van 230.00 euro in. Aangezien dat het spel rond de 50 euro kost halen we dit van het bod van 230 af.Ons bod is nu 180 euro terug als u de videokaart niet meer hoeft.

==

Mijn antwoord:

Ik heb enkel de videokaart in de pc gedaan en uitvoerig getest. Ik heb
alle papieren in de doos gelaten en op aanraden van tweakers
forumleden alleen de dvi adapter uitgepakt om een andere poort op de
kaart te testen om dat in ieder geval ook uit te sluiten.

Die voucher heb ik nooit gebruikt. Bedoel je dat de voucher in de doos
gebruikt is of dat de voucher ontbreekt?

100 euro totale aftrek is toch wel heeel erg veel. Van die voucher weet ik niks (zou vreemd zijn als de voucher gebruikt is, dan moet het thuis liggen maar aangezien ik alle papieren in de doos heb gelaten lijkt me dat sterk). En dan trekken ze nog eens een volledige 50 euro af. Kan iemand hier toevallig de waarde van de voucher bevestigen? Wat is nu het beste om te doen? Terugvragen en zelf verkopen?

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Bod van 230 lijkt me redelijk aangezien je zelf relatief traag bent geweest en je niet hebt beroept op WKO. Formeel gezien komt de retailer je al erg tegemoet, want ik kan me niet voorstellen dat ze verplicht zijn een dergelijk bod te doen.
Wanneer je de voucher hebt gebruikt lijkt nogmaals 50 euro mij ook redelijk (hoewel dat eigelijk irrelevant is want die voucher heeft nooit 50 euro gekostt).
Heb je de voucher niet gebruikt stuur ze een brief waarin jij aangeeft dat de voucher niet is gebruikt en vraag of ze nogmaal 230 willen bieden (hoe langer je wacht hoe meer de kaart in waarde daalt)

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 04-02-2013 16:03 ]

Pagina: 1