Na videokaart upgrade boot bios niet meer

Pagina: 1
Acties:

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:51
Goedendag,

Deze week heb ik mijn videokaart vervangen van een radeon 5670 (Asus) naar een GTX 650 Ti (MSI power ed.).
De instalatie verliep goed maar zodra ik de pc aanzet draaien de fans even op topsnelheid (was met de radeon ook al zo) en daarna weer langzamer, het bios wordt echter niet geladen/weergegeven.

Ik heb de voeding al vervangen: bestec 300w --> corsair builder 430w en ook een bios reset gedaan. Ter verduidelijking: de radeon doet het wel met de nieuwe voeding.

Het betreft een Compaq presario CQ5122NL met een m2n68-la narra5 moederbord.

Bij voorbaat dank. :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

De 6 pin PCI-e powerconnector wel aangesloten? Dit moet namelijk wel bij de nieuwe videokaart (je oude kaart had er waarschijnlijk geen een nodig).

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
Volgens mij is dit (http://www.asus.com/Graph...G2DIS1GD5/#specifications) zijn videokaart, en die heeft officieel wel PCI-e power. Maar toch, misschien vergeten aan te knopen ofzo.

• nielsfields
dank,
Het klopt inderdaad dat de oude kaart geen 6 pins voeding nodig heeft, deze trok het uit het pci-slot.

Op de nieuwe kaart heb ik de connector wel aangesloten, ik hoor ook geen piepjes van het moederbord oid.

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12 17:24

justanotheruser

#hashtag

ben hier bezig met een vergelijkbaar probleem.

Systeem: Foxxcon Flaming Blade - Core i7 950 - 12GB DDR3 - HD6770 1GB

Videokaart vervangen door een nVidia GTX560Ti stekkers erin (Antec 500Watt voeding, 80plus gecertificeerd) en niet booten... er is wel aansturing naar de monitor,,,, daar komt nog net de cpu en bios informatie maar hij doet geen POST

De fabrikant vermeld op de website (club3d) dat de kaart minimaal 750watt voeding nodig heeft...
Ik verwachtte dat die antec zwaar genoeg zou zijn maar misschien toch niet ? ik verwacht bij een te lichte voeding dat hij toch wel gewoon opstart...

Voor de zekerheid een dikke OCZ voeding aangesloten maar dat verhielp het probleem niet...

Waarom Boot een GTX560Ti niet op een Foxxcon Flamingblade (X58 chipset) icm i7 cpu ????

To Tweak Or Not To Tweak

• justanotheruser

justanotheruser

#hashtag

wellicht iets gevonden:

4E Error w/ GTX 560 Ti --need new bios?
Update: I figured it out (feel free to delete, mods). For future reference, for those who are searching:

Download the P11 bios, install using FOX live update. On reboot, go to bios, select load optimized defaults, and reboot again. This was the easiest way I could find.

Hello,

I recently purchased a GTX 560 Ti for my rig.

My current setup:
Foxconn Bloodrage
i7 920
Corsair 750 HX
3x OCZ Platinum 2gb

When I boot up with the new graphics card, I get an 4E error. I tried changing PCIe slots and resetting the bios but they did not work. What did work was taking out 2 of 3 ram sticks. I believe I am having a similar problem that this person was having with their GTX 470. Apparently flashing to the G40 bios fixed the problem.

1) Will this work for my similar issue. If so, which bios should I use?

2) I have never flashed a bios before. What's the easiest method for doing so?

Thank you for your time.

To Tweak Or Not To Tweak

• justanotheruser

justanotheruser

#hashtag

BIOS FLASH

en voila........... werken :)

To Tweak Or Not To Tweak

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:04
Ik denk dat je toch in de richting moet zoeken zoals justanotheruser ook had gedaan.

Waarschijnlijk zijn je gfx en mobo niet compatibel of werken niet goed samen.
Een bios update zou dit kunnen oplossen maar ik had al gekeken en er zijn geen bios updates voor jou mobo.

Ook al een bios reset gedaan ?

• nielsfields
Heb een BIOS reset gedaan, dit ga geen effect dus blijft flashen over

Ook de kaart in een ander systeem geprobeerd, zelfde euvel. (DOA?)

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:04
nielsfields schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:16:
Heb een BIOS reset gedaan, dit ga geen effect dus blijft flashen over

Ook de kaart in een ander systeem geprobeerd, zelfde euvel. (DOA?)
Als de kaart in een totaal ander systeem ook geen teken van leven geeft dan is er natuurlijk een kans op DOA.
Ik zou contact opnemen met de winkel en dit voorleggen. Waarschijnlijk kan je hem gewoon terug sturen.

• nielsfields
van de week even contact gehad met Dixons (daar gekocht) en omgeruild voor een nieuwe.
Kaart erin en hoppa, beeld!
Blijkbaar dus toch een DOA van de vorige.

Desalniettemin dank voor alle tips & tricks!
Niels
Pagina: 1