overklock 2600k

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hennes1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04-2022
Wie kan mij helpen met het overklocken van mijn overklock intel core 7/2600k,telken als ik hem overklock dan gaat hij naar een poosje weer naar zijn begin stand,dus op 3400 Mhz en dit alles natuurlijk van uit de bios,maar wat ik ook probeer het lukt me niet echt,zou iemand mij even kunnen helpen met wat gegevens om alles in de bios te kunnen zetten.
even wat gegevens: voeding is 850 watt
moederbord is van MSI p67a gd65 (b3)
geheugen is van Cosair Vengeance 2*4 gig
met waterkoeling H60
en een ssd 120 gig
ps. ga nu niet zeggen dat ik er geen moeite voor gedaan hebt,want dat heb ik dus genoeg gedaan,wil alleen maar wat hulp want het is een tijdje wel goed gegaan, maar nu dus niet en daarom weet ik het ook ff niet,maar alvast bedankt voor de moeite. >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:52

OMD

Ik neem dan maar even voor het gemak aan dat je OC Genie niet voldoende vind? Deze zet hem namelijk op 4,2 GHZ zonder problemen.

Heb je daar niet mee lopen rommelen? dan is het namelijk logisch dat hij de hele tijd terugschiet. Dubbelcheck even of overal OC Genie uit staat.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
kan rustig op 4.5 draaien (heb het al meer dan een jaar stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hennes1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04-2022
Ten eerste wens ik jullie van tweakers allemaal een goed 2013 toe,en sorry van het late reageren maar dat komt van wege de kerst ,allemaal drukke dagen,ik zou het al mooi vinden als hij op 4,2 zou draaien maar om de een of andere reden lukt het me niet meer,ik weet niet wat er niet goed staat,maar wat moet ik allemaal checken van die OC Genie,waar kan ik dat vinden?ik heb grote schrik als ik zo,n blauw scherm krijg of de pc zegt hem niet meer kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
BSOD's horen bij overclocken.
Schrijf de BSOD code op en zoek hem op in dit lijstje;
BSOD Codes for LGA 1155 Sandy Bridge
0x124 = add/remove vcore or QPI/VTT voltage (usually Vcore, once it was QPI/VTT)
0x101 = add more vcore
0x50 = RAM timings/Frequency add DDR3 voltage or add QPI/VTT
0x1E = add more vcore
0x3B = add more vcore
0xD1 = add QPI/VTT voltage
0x9C = QPI/VTT most likely, but increasing vcore has helped in some instances
0X109 = add DDR3 voltage
0x0A = add QPI/VTT voltage
0x1A = Memory management error. It usually means a bad stick of Ram. Test with Memtest, try raising your Ram voltage, or south bridge ICH voltage.
0x19 = memory voltage
Ik raad trouwens die OC Genie troep niet aan, de vcore word er meteen hard van omhoog gedondert en je wilt natuurlijk juist en zo hoog mogelijke clock op een zo laag mogelijke voltage.

Kans dat het stabiel draait is natuurlijk ook klein.

[ Voor 14% gewijzigd door Valandin op 02-01-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Dat komt omdat overklokken niet iets is wat je met een paar drukken op de knop doet. Als je echt een beetje stabiele overklok wil halen zul je toch wat moeite moeten doen, misschien wat guides lezen en het topic waar aan het begin van deze discussie naar gelinkt is doornemen. Zo snap je wat beter wat je aan het doen bent, want zoals het nu gaat loopt je hardware gevaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
hennes1 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:06:
[...]
ps. ga nu niet zeggen dat ik er geen moeite voor gedaan hebt,want dat heb ik dus genoeg gedaan,wil alleen maar wat hulp want het is een tijdje wel goed gegaan, maar nu dus niet en daarom weet ik het ook ff niet,maar alvast bedankt voor de moeite. >:) >:)
Je hebt ongetwijfeld enige tijd erin gestoken, maar nog altijd niet genoeg om te voldoen aan de eisen zoals vermeld in Het algemeen beleid. Zeker bij overklokken is er een heleboel kennis vereist en die kun je alleen zelf opdoen door te lezen, lezen en nog eens lezen. Je systeem overklokken kunnen wij niet voor je doen, dus is het belangrijk ervoor te zorgen dat je zelf ontdekt wat de grenzen zijn, hoe je die kunt herkennen en vervolgens verleggen. Dit verschilt namelijk per systeem.

Zoals gezegd zou je eens kunnen kijken in Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1 en daarnaast zijn er vele tutorials te vinden via bijvoorbeeld Google. Om deze redenen gaat dit topic dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.