Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop advies Instap HomeCinema Set 400euro

Pagina: 1
Acties:

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 21:16
Zoals de titel waarschijnlijk al verklapt ben ik op zoek naar een leuke set voor ongeveer 400 euro. Het is dus een instap setje voor een kleine kamer. Op het moment hangt hier wel al een een 5.1 logitech setje wat dus niet echt heel veel voorstelt.
Ben zelf al eens een hele tijd geleden op zoek geweest kwam toen uit op Teufel, E 200 digital deze paste perfect in dit budget maar dat had ik toen nog niet. Natuurlijk ben ik nu weer meteen bij teufel gaan kijken, daar kwam ik er tot mijn grote spijt achter dat ze eigenlijk niks meer in mijn budget hebben behalve de Concept E 350 Control en de Concept E 400 Control. Het grootste probleem bij deze setjes lijkt mij het ontbreken van aansluitingen bijvoorbeeld een Coaxiaal aansluiting en een optical aansluiting. Maar ik weet niet of dit een heel groot probleem is?
Verder ben ik natuurlijk meteen verder gaan kijken, toen kwam ik onder andere nog deze set tegen:
Onkyo HT-S3505

Het grote voordeel van deze set lijkt mij nog de uitbreidings mogelijkheden tov de teufel, maw de mogelijkheid om ooit nog eens voor een mooi stereo geluid 2 andere boxen aan te schaffen of bekijk ik dit verkeerd?
Ook heeft deze set wel voldoende aansluit mogelijkheden.

Wat is een goed advies in deze? Alvast bedankt voor het meedenken.

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 21:16
Denon AVR 1312 AV Surround Receiver + SYS-1312 Home Theater Speaker Package Ben ik overigens ook nog tegengekomen, met als grote plus de passieve subwoofer.
Maar hier ontbreken wel de aansluitmogelijkheden voor nog 2 betere boxen voor een goed stereo geluid, nu vraag ik mij af of ik dit kan bereiken door er een simpele speakerswitch tussen te hangen? (http://hificorner.nl/2-weg-speaker-control-box.html)

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
ik heb recent een zelfde soort topic gestart:

Aanschaf €300,- home cinema

de onkyo spreekt mij ook inderdaad aan. helaas heeft deze wel een passieve subwoofer.

tevens lijkt mij een samsung ht-E5500 ook een leuk setje voor relatief weinig geld.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

2fastTG schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:00:
Denon AVR 1312 AV Surround Receiver + SYS-1312 Home Theater Speaker Package Ben ik overigens ook nog tegengekomen, met als grote plus de passieve subwoofer.
Waarom is een passieve subwoofer een grote plus? Dat zou ik eerder vinden van een actief exemplaar, wat de AVR-1312 met bijbehorende pack ook heeft overigens. Dan heeft de subwoofer een eigen versterker en gaat er dus geen vermogen af van de andere vijf speakers die ook nog aan gestuurd moeten worden.
Maar hier ontbreken wel de aansluitmogelijkheden voor nog 2 betere boxen voor een goed stereo geluid...
Wat bedoel je daar precies mee? Ik zie gewone terminals om speakers op aan te sluiten, dus je kan gewoon speakers wisselen. Sterker nog, de terminals op de Denon zijn van betere kwaliteit en constructie dan op de Onkyo die je als eerst aanhaalde. Ik zou alleen wel oppassen geen speaker te nemen met rare impedantieverlopen of lage gevoeligheid, de AVR-1312 blijft een instappertje. Met normaal gebruik geen probleem, maar mocht je een keer een flinke ruk aan de volumeknop willen geven.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 25-12-2012 17:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.