Aanschaf €300,- home cinema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:44
Hoi Allemaal,

Voor mij schoon vader ben ik opzoek naar een "goedkoop" 5.1 setje.
De eisen zijn eigenlijk niet heel groot.

- goedkoop
- 5.1
- aan te sluiten op dvd/bluaray dmv optical
- eventueel bluaray spler maar geen must.
- kleine boxjes ivm geen ruime voor grote zuilen (helaas )
- hdmi

Mijn schoonvader heeft een tijdje mijn Logitech z-5500 gehad en deze beviel hem qua geluidskwaliteit prima. Natuurlijk is dit setje niet ideaal qua functionaliteiten en tevens ziet het er gewoon niet heel strak uit in een woonkamer.

Voor mijn broer heb ik afgelopen maand ook een leuk setje samen gesteld voor weinig.

- Jamo 5.1 HCS 426 5.0 speaker (170 euro op de ibood hunt)
- Onkyo ds 494 (50 euro marktplaats)
- Magnat supreme 301 subwoofer (175 euro webshop)
- Luidspreker kabel + optical vanaf de ziggo settopbox (25 euro)

Al met al voor nog geen 400 euro toch een setje neer gezet waarmee films en muziek toch echt wel behoorlijk goed tot zijn recht komen.

Nu dus een setje voor mijn Schoonvader, Helaas valt een dergelijk jamo setje zoals hierboven af vanwege de grootte en is het budget zo ongeveer 300 euro.

Nu zag ik op diverse webshops setjes van LG, Philips, JVC en samsung.
Deze setjes hebben allemaal 5 kleine speakers een subwoofer waarmee je dus 5.1 realiseert.
Alleen nu zijn deze genoemde merken nou niet echt DE audio merken. Merken als Pioneer, onkyo, Yamaha, Eltac, Jamo etc doen al veel langer mee in de HiFi dus eigenlijk ben ik opzoek naar een 5.1 setje van deze merken.

Het volgende heb ik gevonden:

Onkyo HTS-3405 (losse receiver, 5 kleine boxjes, 1 passieve subwoofer) +- 299 euro
Onkyo HTS-3505 (losse receiver, 5 kleine boxjes, 1 passieve subwoofer) +- 329 euro
Denon DHT-1312xp (losse receiver, 5 kleine boxjes, 1 actief subwoofer) +- 299 euro
Pioneer HTP-071 (losse receiver, 5 kleine boxjes, 1 passief subwoofer) +- 230 euro (ook maar 1 optical dus heel weinig aansluitmogelijkheden)

Graag geen reacties geven dat dergelijke setjes niks zijn etc etc. ik weet dat er in dit budget geen super prestaties mogen worden verwacht.

Hoor graag welk setje jullie van deze zouden kiezen of eventueel een alternatief!:)
Mochten er toch setjes zijn van Samsung, Sony, Philips etc die toch beter presteren als de hierboven genoemde hoor ik dit natuurlijk ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Hoe groot is de nood naar een direct goede 5.1 set? Is het niets om de set langzaam maar zeker op te bouwen. Koop een instap receiver en twee mooie boekenplank speakers (eventueel tweedehands). En bouw die set langzaam maar zeker uit, denk dat je daar meer aan gaat hebben. :)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:13

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies dus ik verhuis dit topic richting Consumentenelektronica Aankoopadvies :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Bedankt voor de reactie.
Hij wil inderdaad graag direct naar 5.1, en wil gewoon niet meer uitgeven dan 300 euro.
Al met al ik zoek het meeste Bang of Buck !

ik vermoed zelf dat ik met een dergelijk onkyo setje het beste wegkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
wellicht ook mensen ervaring met de Samsung HT-E5500?
lijkt toch wel een leuk setje met heel veel mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
uiteindelijk toch de Samsung HT-E5500 geworden.

Diverse setjes beluisterd en de samsung had toch wel het beste geluid en tevens 2x HDMI in.
Het sony setje had alleen hdmi uit.

Bij iets meer budget hadden we toch voor een onkyo set gekozen met actieve subwoofer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik ben ook naar een setje van rond de 300 euro aan het kijken en heb ook de HT-E5500 op het oog.
Hoe bevalt het setje? Zou je na een tijdje gebruik een update willen geven? Alvast bedankt :)
Pagina: 1