Toon posts:

Welk motherboard past het best bij mijn configuratie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik op zoek naar een Motherboard dat goed, snel en vooral veel aansluit mogelijkheden bied. Ik ben er een paar tegen gekomen, welke mogelijk mijn keuze zouden kunnen worden. Welke zouden jullie mij willen aanraden? Mijn budget voor een motherboard ligt rond de 145/180.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z77E-ITX€ 130,99€ 130,99
1Asus P8Z77-V€ 158,95€ 158,95
1Asus Sabertooth Z77€ 196,-€ 196,-
1MSI Z77A-GD55€ 119,-€ 119,-
1MSI Z77A-GD65€ 143,-€ 143,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 747,94

Mijn configuratie [staat een motherboard bij]:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,-€ 203,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,45€ 119,45
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 350,50€ 350,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,97€ 93,97
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 48,95€ 48,95
1Razer DeathAdder (3500dpi)€ 50,74€ 50,74
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,95€ 37,95
1Samsung SH-224BB Zwart€ 15,45€ 15,45
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.009,50

Verwijderd

ik heb zelf
alle 3 de merken gehad

asrock is goed naar mijn mening maar wil soms wel eens niet werken zoals ik wil

ook de msi z77agd65 is in mijn bezit geweest mooi mobo maar vind de support van msi gwn terrible

en jah... asus nooit geen problemen gehad werkt geweldig etc etc
dus ik zou voor asus gaan, de sabertooth zou ik alleen nemen als je hem mooi vindt maar de p8z77-v is wat leuker naar mijn mening en zou ik dus nemen

veel succes ermee
gr jason

Verwijderd

Topicstarter
Kun je uitleggen waarom jij de Asus P8Z77-V leuker vind dan de Sabertooth? :)

Verwijderd

Topicstarter
Niet dus?

• superrutger
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01-2013
als je de Gigabyte GA-Z77X-D3H L hebt waarom een nieuwe ?

Verwijderd

dat kan ik , sabertooth heb ik ook na zitten kijken was toen beetje overpriced omdat je er niet zo veel van merkt bij normaal gebruik .. maar met een oc en genoeg geld zou ik hem dan wel weer pakken :P

tlicht eraan wat je budget is en of het prijs verschil het je waard is ..en of je daarvoor niet zecht van ik koop weer wat anders :D

succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
superrutger schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:48:
als je de Gigabyte GA-Z77X-D3H L hebt waarom een nieuwe ?
Ik heb niets, ik ben juist aan het kijken voor onderdelen, zodat ik een pc in elkaar kan gaan zetten. :)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 15:43
Hier een perfect draaiende Z77 extreme 4 met een 3770K. Asrock doet niets meer onder voor andere merken.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:38
Mja waarom moeten wij zeggen wat je moet kiezen. Je noemt een rits mamaplanken en verder zeg je niets. Wat wil je ermee, waar moet het aan voldoen (aantal sata poorten, usb/fw, nics, fasen, pci-e sloten), ga je ver overklokken, ga je binnenkort nog 3 grafische kaarten gebruiken of vind je zuinigheid belangrijk?

Als je daar antwoord op zoekt, dan weet je al snel welk bord je zou kunnen nemen. Ook het formaat zou nog een rol in je keuze kunnen spelen, want ik zie dat je zowel mITX, als mATX en ATX borden erin hebt staan.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-03 17:26

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies > CAA.

Trouwens, de moederborden die je nu voorstelt variëren wel erg in prijs, maar ook in specificaties. Hoe ben je tot deze selectie gekomen? Het lijkt er op dat je willekeurig van merken moederborden met een Z77-chipset in je wenslijstje hebt gegooid.

Waarom zou je bijvoorbeeld het Asrock mini-ITX-moederbord kiezen? Je hebt gewoon de mogelijkheid om een ATX-moederbord te plaatsen.

De mensen hier kunnen met enkel "goed, snel en vooral veel aansluit mogelijkheden" niet echt goed advies geven.
Je moet dus concreter worden wat je precies wil. Ga je bijvoorbeeld erg overklokken? Wil je in de toekomst uitbreiden naar een crossfire-opstelling (je voeding zal dan ook sowieso wijzigen)?
Ga je je audio op een aparte manier aansturen? Heb je voorkeur voor een bepaald merk? Waarom?

Want je kan natuurlijk ook iets veel goedkopers nemen: pricewatch: MSI Z77A-G45
Die komt bijvoorbeeld deze maand in de BBG.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door.

Persoonlijk zou ik voor die Gigabyte gaan die je nu al geselecteerd hebt, of die MSI GD55, dat zijn toch de stabielste bordjes over het algemeen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Asus Sabertooth serie is niet echt een OC board maar is puur de high-end serie van Asus, vandaar dat je er ook standaard al 5 jaar garantie op krijgt. Verder zijn vooral belangrijke dingen bij de Sabertooth serie dat er heel veel fanheaders op zitten en dat de belangrijkste onderdelen actief gekoeld worden.

Door die actieve koeling is het wel zo dat je gemakkelijker kan OCjen zonder dat het board snel onstabiel door warmte zou worden. Zelf heb ik het Asus Sabertooth X79 board genomen vooral vanwege de uitgebreide koelmogelijkheden en vele fanheaders.

Ook was voor mij persoonlijk wel mooi dat de kleuren van het board goed passen bij de Noctua fans die ook allemaal bruine tinten hebben net zoals de Sabertooth serie. Dus ik persoonlijk zou wel voor een Sabertooth gaan en vind het toch wel het extra geld meer dan waard.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Zoals Bolletje al aangaf:
Aankoopadvies > CAA.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1