Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik zeg leesvoer: Thematopic: Backups
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daar heb ik werkelijk helemaal niks aan...
Ik weet al wat ik wil backupen en welke backup strategie ik wil toepassen. Medium is ook irrelevant. Raid niet van toepassing.
@jan99999
Bedankt ik ga er even naar kijken.
Parted Magic is een bootable Linux distributie waar ook backup tools in zitten.
Ik heb het indertijd gebruikt om een Windows installatie van een harddisk naar een SSD over te zetten omdat ik geen zin had in een herinstallatie. Werkte puik.
Ik heb het indertijd gebruikt om een Windows installatie van een harddisk naar een SSD over te zetten omdat ik geen zin had in een herinstallatie. Werkte puik.
[ Voor 50% gewijzigd door downtime op 22-12-2012 17:54 ]
Er komen ook tools in naar voren, 1 van de linkjes die je er in tegen was gekomen is Wikipedia: List of backup software. Wellicht dat daar nog tools tussen staan die je zou kunnen bekijken.sdk1985 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:50:
[...]
Daar heb ik werkelijk helemaal niks aan...
Ik weet al wat ik wil backupen en welke backup strategie ik wil toepassen. Medium is ook irrelevant. Raid niet van toepassing.
Nee. Was gewoon quick and dirty zodat ik die SSD meteen in gebruik kon nemen en ik de oude harddisk in een andere machine kon zetten. Een paar weken later had ik meer tijd en heb ik die herinstallatie alsnog gedaan.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 03:59:
En heb je toen nog aan een correcte alignment gedacht??
Geloof niet dat Clonezilla aan alignment doet.
"•The destination partition must be equal or larger than the source one"
Neem aan dat hij dud binnen de bestaande lijntjes kleurt. Oftewel als de ssd mapping tables corrupt zijn dan moet ik hem eerst op een andere pc paritioneren.
Iemand anders nog iets waarmee goede resultaten zijn behaald?
"•The destination partition must be equal or larger than the source one"
Neem aan dat hij dud binnen de bestaande lijntjes kleurt. Oftewel als de ssd mapping tables corrupt zijn dan moet ik hem eerst op een andere pc paritioneren.
Iemand anders nog iets waarmee goede resultaten zijn behaald?
Pagina: 1