Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453318

Topicstarter
Hallo,

sinds vandaag is er op een beeldscherm iets vreemds verschenen. Als er een witte plek is, staan daar roze spikkels in soms onderbroken lijnen of groepjes. Ze zijn zo geordend dat het net braille lijkt. De PC heeft al jaren gewerkt met dezelfde hardware en hetzelfde besturingssysteem Windows XP. Er zijn recent geen aanwijzingen aangebracht aan de computer zover ik weet.

Zelf was het idee dat misschien de kabels niet goed waren, om dit te testen werd het aangesloten aan de laptop met dezelfde VGA kabel waarmee de monitor aan de computerkast aangesloten, dit zorgde dat er geen roze pixels meer waren. Dus leek mij de grafische kaart het probleem, na het installeren van de nieuwste driver van de nvidia website, het schoonmaken van de computerkast en het kijken of de videokaart er nog goed in zat waren de roze pixels nog steeds op het beeldscherm.

Het gaat om een nvidia geforce 8500 GT met een HP w2216v beeldscherm.

Groetjes,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50

Nemesizz

Untouchable

Zie je de spikkels toevallig ook al bij het opstarten van de PC? (dus vóór dat Windows word geladen)
Zo ja: kaart kapot.

Grote kans dat je kaart wel kapot is, daar zijn de Geforce 8000 kaartjes berucht om helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:30:
Zie je de spikkels toevallig ook al bij het opstarten van de PC? (dus vóór dat Windows word geladen)
Zo ja: kaart kapot.

Grote kans dat je kaart wel kapot is, daar zijn de Geforce 8000 kaartjes berucht om helaas...
Er zijn niet echt grote witte vlakken bij het opstarten, maar volgens de gebruiker wel. Misschien maar eens tijd om over te stappen naar een andere PC dan. Er is nog wel even mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal d'r eens naar kijken. Helaas draait de oven rondjes, maar ik zie 't wel. Is dit überhaupt wel brandveilig vraag ik nu af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

jazeker. Cassius in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten"
alle stickers, moertjes, boutjes en brackets verwijderen en opp stand 200 kan er niks qua plastic smelten met een duur van 10 minuten.

De solderingen maak je even zacht zodat de scheurtjes van het soldeertin zich opvullen. er was een probleem met het tin van de 8000/9000 en sommige 400 series van nvidia. de oventruc is vaak toegepast. het is wel een tijdelijke oplossing, de kaart draait dan nog een paar maandjes maar dan kun je iig nog sparen voor een nieuwe kaart. en dannog werkt deze truc nog wel een paar keer.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1