Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Redelijke ruil: Asus G73SW tegen 2de handse Macbook Pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ongeveer een jaar geleden heb ik een laptop gekocht die ik wilde gebruiken voor school en gaming, namelijk de Asus G73SW. Dit kostte mij toentertijd €1550.

Nu ik niet bepaald meer high-end games aan 't spelen ben en dit mijn laatste jaar van school is, wil ik graag een Macbook Pro hebben. Nieuw zijn ze veel te duur. Dus, ik vroeg me af, is het mogelijk om deze Asus te ruilen tegen een tweedehands Macbook Pro? Het liefst 15".

Dit zijn de specs:
-1920x1080p (17.1") Full HD LED
-1 TB HDD waarvan 8 GB SSD(?) 7200 rpm
-Nvidia GeForce GTX 460M 1.5 TB
-Intel Core i7 2630-QM @ ~2 GHz

Ook een mooi LED keyboard

De huidige conditie is "zo goed als nieuw" + een de RoG rugzak die erbij kwam. Ik geloof dat er nog steeds garantie op zit; daarom vroeg ik me dus ook af of dit een redelijke trade zou zijn. Zo niet, voor hoeveel zou ik hem kunnen verkopen (maar ik heb dus veel liever een ruil)?

Wat advies zou heel fijn zijn. :)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Moet je specifieke Apple programma's draaien op de laptop voor je studie?
Zo niet, waarom specifiek een Apple Macbook Pro, dat is namelijk zo een beetje het grootste miskoop die je in principe kan begaan voor een laptop, als kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding... Er zijn veel betere alternatieven als je toch naar een laptop kijkt van die prijsklasse...

Misschien kun je wat meer vertellen over wat voor behoeftes je met de laptop hebt?
Denk daarbij aan bijvoorbeeld:
- Wat wil je ermee gaan doen? (Wat voor programma's wil je erop gaan draaien)
- Ga je er vaak mee op reis? (Is gewicht, formaat of accuduur van belang).

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Hallo en dank je voor je snelle reactie.

Nee. Op school wordt mij niet gevraagd om Apple programma's te draaien. Ik heb wel een iPhone, dus het enige wat ik echt van Apple draai is iTunes.

De reden waarom ik graag een Macbook Pro wil hebben is omdat ik de kans had om wat te rommelen op OS X en het heel erg leuk vond om mee te werken. Ook ziet de Macbook er prachtig uit, in mijn opinie. :)

Mijn behoeftes zijn het volgende:

- Microsoft Visual Studio 2010 erop draaien en gebruiken
- Grafische programma's (e.g. Photoshop)
- Niet-zo-eisende games erop spelen, namelijk World of Warcraft af en toe, en Diablo

Ik ga wel vaak naar buiten toe, dus mobiliteit is nodig (vandaar een laptop), maar gewicht is niet bepaald een ramp of zo. Batterij moet wel redelijk lang leven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 15:54 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Je weet dat visual studio niet werkt onder os x? Dan zul je het of in vmware moeten draaien of de hele tijd moeten rebooten naar Windows.

Ja, de mbp's zien er mooi uit, maar wel met 1280 x 1024 resolutie of 1440 x 900 op de 15 inch versie. Dus in resolutie gaat je wel enorm achteruit. Ik zou het niet doen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:53:

Nee. Op school wordt mij niet gevraagd om Apple programma's te draaien. Ik heb wel een iPhone, dus het enige wat ik echt van Apple draai is iTunes.

De reden waarom ik graag een Macbook Pro wil hebben is omdat ik de kans had om wat te rommelen op OS X en het heel erg leuk vond om mee te werken. Ook ziet de Macbook er prachtig uit, in mijn opinie. :)

Mijn behoeftes zijn het volgende:

- Microsoft Visual Studio 2010 erop draaien en gebruiken
- Grafische programma's (e.g. Photoshop)
- Niet-zo-eisende games erop spelen, namelijk World of Warcraft af en toe, en Diablo

Ik ga wel vaak naar buiten toe, dus mobiliteit is nodig (vandaar een laptop), maar gewicht is niet bepaald een ramp of zo. Batterij moet wel redelijk lang leven.
Om te rommelen met OS X is niet echt een heel overtuigend argument om voor een Macbook te gaan naar mijn idee.. Want je gaat er op veel fronten keihard op achteruit, Als alternatieven heb je bijvoorbeeld de Sony Vaio S15.. Ook een pracht ding, alleen dan heb je voor hetzelfde geld (voorbeeld, instap macbook pro 13") een lichter apparaat met een Full HD IPS scherm waar je veeeeeel meer plezier en veel meer productiviteit mee krijg. (nogmaals dit is maar een voorbeeld)

Ik zou alleen een Macbook nemen als je echt exclusieve programma's wilt gaan draaien van Apple. De gehele macbook familie geeft een bizar slechte prijs/kwaliteit verhouding, zelfs HP is beter op dit gebied en dat is echt een gigantische belediging. het enigste van Apple wat op ICT gebied een goede specs/prijs verhouding levert is een IMac.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:53:

Kijk anders eens op het [OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Pagina: 1