Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476027

Topicstarter
Beste tweakers :D

Mijn pc heeft het na 2 jaar is een keer begeven. Achja het mocht is een keer tijd worden :'( maar ik probeer uit te zoeken wat er mis is. Ik wou laatst even mijn speakers erin pluggen en heel me pc sloeg gelijk uit. Daarna kreeg ik hem niet meer aan.

De pc geeft nog een klein tikje als ik hem aanzet dus de voeding fan en de processor fan geven echt een klein tikje als ik hem aanzet en verder start die niet :| . Andere voeding heb ik ook al geprobeerd maar dan gebeurt er precies hetzelfde. Ik denk dat het ook wel aan de aan/uit schakelaar kan liggen omdat daar een gammel dingentje op zit. Of kan het bijv ook gewoon aan de batterij liggen? Ik heb het meeste al gecontroleerd en alles er even uitgehaald en goed schoongemaakt en de pc kaal opgestart(dus alleen met processor en ram). Maar dat doet die ook niet.

Dus tja kom er niet echt uit? Iemand suggesties wat het eventueel kan zijn ;w ?

Owja moederbord is een n68 s-ucc :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als eerste raad ik je aan eens je startpost volledig te maken en alle systeem specs erin te zetten en niet alleen typenummer zoals bij je moederboard maar ook fabrikant erbij. Daarna raad ik je aan eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen voor nog aanvullende tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2024
Kijk anders even op mijn topic, mijn pc start op en valt na een paar seconde ook uit.
Bij mij even naar laten keken bleek kortsluiting te zijn waardoor het moederbord kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartjee96 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:24:
Kijk anders even op mijn topic, mijn pc start op en valt na een paar seconde ook uit.
Bij mij even naar laten keken bleek kortsluiting te zijn waardoor het moederbord kapot is gegaan.
Jou pc start nog wel even op teminste? Die van mij gaat helemaal niet meer aan. Maar kortsluiting zou overigens het zo maar kunnen zijn bij mij. Nieuw moederbord dan maar is een keer halen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2024
Zou eerst even wat andere dingen uitsluiten.
Zoals het geheugen even ergens anders proberen.
Wat zijn de specificatie's van je pc ?

Mijn topic voor de mensen die dat relevant vinden ;):
Computer start op-valt uit-startop-valt uit

[ Voor 31% gewijzigd door bartjee96 op 19-12-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

bartjee96 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:24:
Misschien is een linkje naar dat topic handig?
Jou pc start nog wel even op teminste? Die van mij gaat helemaal niet meer aan. Maar kortsluiting zou overigens het zo maar kunnen zijn bij mij. Nieuw moederbord dan maar is een keer halen
Heb je de post van Roel1966 gelezen?
Het komt mij voor dat je niet echt op zoek bent naar hulp of een oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 18:56

Fordox

00101010

probeer ander ram zou ik zeggen.

Ik heb ervaring met dat plankje en ik kan zeggen dat de kwaliteit er niet vanaf springt :P maargoed. probeer eens te zoeken naar bolle/geknapte condensatoren op je moederbord.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 263284 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:34:
[...]

Misschien is een linkje naar dat topic handig?

[...]

Heb je de post van Roel1966 gelezen?
Het komt mij voor dat je niet echt op zoek bent naar hulp of een oorzaak.
Ow sorry hoor :> Maar even ze postgeschiedenis gekeken naar dat topic. En ik ben wel op zoek naar een oplossing maar wat heeft het er mee te maken wat voor processor ik in me pc heb en dat ik 4gb werkgeheugen heb? De pc heeft altijd trouw ze dienst gedaan. Dus ik vraag me gewoon af wat de pc tegen houd om volledig op te starten :9~ . Voor zover ik weet hoeft er alleen een processor en werkgeheugen in om de pc op te starten en zelfs als er een component kapot is lijkt het mij dat de pc alsnog hoort op te starten dus daarom snap ik niet hoezo iemand vraagt naar me specificaties terwijl alleen mijn moederbord hier gek doet. Maar achja het is niet dat ik ze niet wil geven maar zie het nut er niet van in en weet het niet uit me hoofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 20:31

Nemesizz

Untouchable

Als ie alleen een klein 'kickje' geeft (fans die een tikje geven en meer niet) is het meestal kortsluiting.

Even kijken/luisteren of er niet iets los van metaal door de kast rolt ofzo.
Ook als er iets is doorgebrand kan het zijn dat de PC niet veel meer doet (dan zo'n 'kickje') maar over het algemeen ruik je dat wel bij elektronica :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helaas geef je erg weinig info in je topicstart en negeer je vragen van anderen die je willen helpen en om uitgebreide specs vragen :o

Dit schiet niet op.

Zie ook:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Graag eerst doen wat je zelf kunt, dan pas hier om hulp vragen. En als je dat doet, neem dan de moeite om duidelijk aan te geven wat voor apparatuur het betreft, wat je zelf opgezocht hebt (incl links), wat je geprobeerd hebt en waar dat vastliep.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.