Computer start op-valt uit-startop-valt uit

Pagina: 1
Acties:

• bartjee96
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2024
Beste forumleden,

Voor het eerst hier op dit forum beland, nadat ze op andere fora mij niet meer konden
helpen/adviseren.

Mijn probleem : Als ik mijn pc aanzet blijft hij aan voor 4-5 seconde en valt dan uit. 2 seconde later start hij dan weer opnieuw en valt weer uit. Dit blijft zich zo herhalen.

Hardware:
Intel i5 2500K (TX3 Evo coolmaster)
Ati Radeon 4870 XFX 512 MB
2*4 GB DDR3 Corsair XMS
MSI Z68 G-43 (B3)
Samsung Spinpoint HD103UJ 1 TB
CoolerMaster 620 Watt

Ik heb al een aantal onderdelen getest om te kijken of die niet kapot zijn.
Voeding,GPU,HDD die doen het allemaal op een andere pc.
Van het moederbord cpu en het geheugen weet ik het niet.

Mogelijke problemen(eigen visie):
-Cpu is te warm geworden (had hiervoor namelijk een stock cooler erop zitten), Pc is namelijk wel is vaker uitgevallen tijdens het gamen, maar startte toen wel weer gewoon op!
-Ram geheugen defect
-Iets doorgebrand/kortsluiting( Had namelijk ook ledjes erop aan gesloten. In elk led balkje gaan twee draadjes 1 hiervan van doorgebrand , de ander liep nog in het balkje en het gaf nog gewoon licht)

Mocht ik iets vergeten zijn meld het dan !
Heb evt. close up foto's van me pc.
Youtube filmpje

Bij voorbaat dank,

Bart 8)7 [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YTvT4pc2v1g]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens een CMOS reset gedaan? Misschien blijft hij wel ergens hangen op een niet werkende OC oid.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Probeer eens de geheugen modules 1 voor 1 te testen in je eigen systeem, wellicht is er 1 defect.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

Nemesizz

Untouchable

Mijn eerste ingeving is toch de voeding.
Kan zijn dat een andere PC de voeding minder belast en dat die PC dan net wel opstart.
Ik heb dit bij mij zelf wel gehad dat een (zegmaar half) defecte voeding het in de ene PC niet deed (aan > uit > aan > uit > aan > uit enz enz) en in een andere (lichtere) PC gewoon start zonder problemen.

Misschien kun je aangeven in wat voor andere PC je die voeding getest hebt.
Daarnaast, probeer eens de PC te starten met alleen de IGP (dus die Radeon er even uit), blijft die dan ook nog dit doen?

Ingeving 2:
Kan ook zijn dat er een overklok of geheugen settings niet helemaal goed staat. Sommige PC's resetten zichzelf dan een paar keer en gaan dan over op een soort fail-safe setting. Meestal krijg je dan wel een melding van "overclock failed" of iets dergelijks. Die melding kun je ook krijgen als je niet eens overklokt, maar gewoon een settings (meestal geheugen) verkeerd hebt.

Ingeving 3:
Zit de powerswitch niet vast? (ook wel eens gehad namelijk, zoek je je suf, is het iets simpels als een vastzittende powerswitch :D ).

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Wat het uitvallen/herstarte betreft zou het ook de cpu kunnen zijn die niet doorstart (zelf een keer gehad). Maar daarmee kan ik niet de doorgebrande draadjes van je leds verklaren eigenlijk. Wellicht kun je de cpu eens uit de socket halen, pins controleren etc.

• bartjee96
Wow wat een reactie's. Super zo snel !

@ CMOS reset: Heb ik zojuist gedaan, heeft niet geholpen :S

@Voeding: Heb hem op me oude systeem getest waar me broer nu mee zit (die gebruikt nu een 430 watt voeding). Zo veel watts trekt me pc toch niet ? maar voor de zekerheid ook even zonder gpu geprobeerd zonder resultaat.

@Overclock: Ik heb het laatste jaar helemaal niet meer in me settings gerommeld, daarvoor wel is licht overgeclocked , toen had ik nl nog een scythe mugen( nu stock cooler dus) alles is weer gewoon standaard.

@Powerswitch zit niet vast :P

@Cpu al eruit gehaald en paar keer goed bekeken, ziet er eigenlijk ook prima uit. Dus geen gebroken pinnetjes etc. Hiervan heb ik ook foto's gemaakt met me mobiel !

• bartjee96
Hier nog wat foto's van me CPU http://imgur.com/a/pnPcN

• bartjee96
Zo ligt het er nu bij : http://imgur.com/a/SPSv0
Ja ik weet het kabelmanagent

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40

Thomg

Aww yiss

Videokaart in bovenste slot?
Lekker bezig vanavond 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Thomg op 15-12-2012 23:01 ]

• bartjee96
Die heb ik expres in het slot eronder gedaan , omdat ik anders niet bij mijn CMOS Battery kon.;)

[ Voor 22% gewijzigd door bartjee96 op 15-12-2012 23:14 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40

Thomg

Aww yiss

CMOS battery

• bartjee96
Heb het geheugen ook nog even getest, zonder resultaat.
Zelfs al doe ik er helemaal geen een balkje in houd ik hetzelfde probleem!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:53
Alle randapparatuur eraf gehaald? Scanner, printer, externe hdd, webcam, usb stick, dongle, boxen (je weet maar nooit). Alles behalve beeldscherm + muis + monitor.

Ander toetsenbord geprobeerd? Andere muis. Misschien hangt er een knopje op je toetsenbord/muis.

In dit soort gevallen zou ik alles proberen!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 05:59
En en andere voeding op jouw pc aansluiten, het is leuk dat jouw voeding op een andere pc werkt, maar testen zul je toch op je eigen pc moeten doen.

Misschien kortsluiting naar je meoderbord, bouw je moederbord op een stuk karton, met zo min mogelijk hardware.

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
CMOS battery denk ik ook ja, haal hem er een paar minuten uit en doe hem er weer in en probeer het dan eens?

• bartjee96
CMOS Battery al geprobeerd.

Heb hier wat foto's van me moederbord. http://imgur.com/a/gWWwC
Heb nu ook even een nieuwe ''setting'' met karton. Zie http://i.imgur.com/IfBbs.jpg

ik wou de.voeding van me broer gaan proberen maar die heeft geen 4-pins kabel voor me CPU , dus dat word hem dan ook niet !

[ Voor 26% gewijzigd door bartjee96 op 16-12-2012 16:50 ]

• jan99999
  • Laatst online: 10-02 05:59
Andere voeding proberen?
Draaien alle ventilators?
Kijk in je handleiding of je foutmeldings lampjes hebt op je moederbord?
De lampjes die doorgebrand zijn waar heb je die op aangesloten?
Condensators allemaal goed op je moederbord?
Controleer je moederbord goed op doorbranden.
Bekijk alle kabels heel goed of er geen los contact in zit, draadje los of stekker niet goed.
Start eens op zonder videokaart, reboot hij dan ook. Misschien andere videokaart.
Ander geheugen proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door jan99999 op 16-12-2012 16:59 ]

• bartjee96
@Andere voeding kan ik niet proberen, wel weet ik dat mijn eigen voeding het wel op een andere pc doet/
@Alle ventilatoren draaien, mits niet aangesloten natuurlijk
@Helaas zitten er geen foutmeldingsledjes op
@Condensators zien er allemaal goed uit, zie eventueel ook de foto's van het moederbord.
@Waar kan me moederbord doorgebrand zijn ? Hoe ziet dat eruit ? Bovendien geld hetzelfde dat ik niks bijzonders heb gezien.
@Stekker goed, draadjes ook.
@Zonder videokaart al geprobeerd, andere videokaart zou ik nog kunnen proberen. Lijkt me niet echt logisch dat hij het dan wel doet.
@Ander geheugen moet ik nog even ergens ''lenen''

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Haal toch eens even de connector van de powerswitch los van het moederbord en maak even contact tussen de aansluitingen met een schroevendraaier. Het uitgaan van het systeem komt namelijk aardig overeen met de tijd die daarvoor staat, zo rond de 5 seconden. Hoewel de aan/uit schakelaar misschien goed lijkt te werken zou er best eens kortsluiting in het snoertje kunnen zitten, je maakt namelijk alleen maar even (kortstondig) contact tussen die 2 draden om te starten en te stoppen.

Testing, one, two ...

• bartjee96
Heb hem even los gehaald en schroevendraaier er tegen aan gehouden. Toen aangezet maar nog steeds zelfde probleem.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Schroevendraaier eraf gehaald op het moment dat de computer aanging? Je moet geen contact blijven maken maar dat was waarschijnlijk al duidelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2012 17:36 ]

Testing, one, two ...

• bartjee96
Ja, dat was duidelijk :)

Verwijderd

Het ligt aan je voeding waarschijnlijk, ik had hetzelfde probleem :) en het bleek de voeding te zijn.

• bartjee96
@subslayer dat dacht ik in het begin ook , maar heb de voedimg bij me brier geprobeeerd en daar doet ie het gewoon prima! Ik ga nog wel even kijken wat er gebeurd als ik een andere voeding op me eigen pc aansluit.

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-01 15:06
is er ook een bios update?
hadden die z68 bordjes geen Bug.
hmm wel dit gevonden http://www.overclock.net/...-z68-boot-cycling-problem
maar is gigabyte probleem

[ Voor 53% gewijzigd door The-End587 op 16-12-2012 20:39 ]

• bartjee96
Die bug in de chipset zat in de oude niet in de (B3)die ik heb. Had ook trouwens te maken met harde schijf dacht ik.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:56 ]

• bartjee96
Nee nog niet geprobeerd. Hoe kunnen die dingen stuk gaan dan?

• Crazy JoJo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 21:01
Je kan ook proberen de de CPU kabel van de voeding naar het moederbord eruit halen (de 4 pins-stekker). Dan probeer je hem weer aan te zetten, als de fans e.d. gaan draaien en de pc valt niet weer uit, dan kan het zijn dat je CPU-circuit van je moederbord is doorgebrand. Ik heb dit een keer gelezen als tip van iemand anders hier op het forum, weet niet of het precies zo werd getest als ik hier nu zeg, maar je zou een gokje kunnen wagen..

Succes!

Don't Worry, Be Happy

• bartjee96
Als ik me CPU kabel niet aansluit start hij wel op ,aar valt hij echt meteen uit.

• bartjee96
Andere cmos geprobeerd nog steeds zelfde probleem.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Heb je al ander geheugen geprobeerd?
En een geteste voeding?

Als ik het goed lees heb je wel je eigen geheugenreepjes eruit gehad maar zonder geheugen start het sowieso niet op. Probeer eens met een getest reepje, of 1 van je reepjes en dan op verschillende dimm slots. Soms is het zo dat een van de dimmslots een tik heeft gekregen en niet meer werkt, of zelfs een hele dual channel. Je kunt dan gewoon de andere gebruiken.

Dat en de voeding is het meest waarschijnlijk, daarna zou ik je moederbord gaan verdenken.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• bartjee96
Heb zojuist andere ddr3 reepjes geprobeerd , maar ook dat werkte niet.

Me eigen voeding doet het wel goed op een andere pc , maar moet nog ff andere voeding vinden die ik op mijn pc kan testen. Zelf krijg ik ook steeds meer het vermoeden dat het me moederbord is. En anders me cpu

• Vayra
Kan je niet gewoon de voeding uit die pc waar je jouw voeding in getest hebt, gebruiken? :D
Eventueel even (dat is sowieso slim ivm uitsluiten) met zo min mogelijk componenten aangesloten, dan zit je ook niet met wattage.

[ Voor 41% gewijzigd door Vayra op 17-12-2012 12:05 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• bartjee96
Nee, anders had ik het wel gedaan natuurlijk ;)
Die voeding heeft namelijk geen 4-pins cpu aansluiting.

• Vayra
Je kan die 8 pins toch splitten, of kan dat niet?

• bartjee96
Klopt doe ik ook.

• bartjee96
Nee dat kan niet.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Een 8 pins kun je als het goed is gewoon aansluiten op een 4 pins CPU aansluiting. Er vallen dan 4 pinnen buiten, maar het voltage ed is gewoon goed.

Ik vermoed op basis van de verhalen de voeding of het moederbord. Processoren gaan m.i. zelden stilletjes kapot (doorbranden, oververhitting zie je gelijk).

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• bartjee96
Oke, ik zal het is gaan proberen dan met de acht-pins.

Trouwens is dat niet gevaarlijk ? Als hij per ongeluk hogere spanning , meer stroom etc erop zet ?
Beetje zonde al zou me cpu ook kapotgaan ;)

[ Voor 57% gewijzigd door bartjee96 op 17-12-2012 12:38 ]

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 13:28
Elke voeding verouderd. Dat wil zeggen dat hij nog wel vermogen kan leveren, maar als je boven een bepaalde drempel komt, zakt de spanning in. Het kan zijn dat jouw pc net boven de drempel zit en de pc van je broer net ónder de drempel.

het doorbranden van de ledjes betekent waarschijnlijk een spanningspiek op een rail, de voeding heeft dus wel een klap gehad (ookal lag het probleem misschien aan de ledjes).

uitgaan na een aantal seconden betekent vaak dat de voeding het probleem is.

Als je moederbord is doorgebrand zitten er zwarte plekken of bolle/geplofte elco's (zie google). Kijk voor de zwarte plekken ook even op de achterkant van het moederbord.

Verder: zoals gezegd, alleen de nodige componenten erin laten. Alle randapparatuur disconnecten, 1 ramlatje (in verschillende geheugenslots), etc.. Heb je nog speakerpins op je moederbord? Sluit dan even een speaker aan, misschien probeert hij daar een foutcode op te geven.

4 en 8 pins CPU zijn uitwisselbaar, maar bijvoorbeeld een 6 pins PCI-E stekker past er ook gewoon niet in. (correct me if i'm wrong)

[ Voor 6% gewijzigd door zjorsie op 17-12-2012 12:43 ]

• bartjee96
Voeding is inderdaad al wel aardig oud denk al minstens zo'n 3 jaar.

Dus ik ga het nu even proberen door een andere voeding erop aan te sluiten.
Voor de rest heb ik dan alleen 1 ram latje aangesloten en me Harde schijf.

• zjorsie
Voor welk vermogen was je monitor ongeveer gespecificeerd? Reken op een afname van dat vermogen van ongeveer 10% per jaar, afhankelijk van het merk. Welk merk heb je?

Bij goedkopere merken was het soms zo dat er teveel vermogen beschikbaar was op de 3.3 en 5 volt rails, terwijl er niet zo bijzonder veel vermogen voor de 12v rails waren. Hierdoor kan het zo zijn dat je voeding voortdurend op topvermogen heeft gedraaid, iets wat ook niet al te best is.

• bartjee96
Heb een coolermaster 620watt zie eerste post.
Heb zojuist een andere voeding erop aangesloten(corsair 430 watt) , maar nog steeds valt ie uit.

Pfff begin nu toch echt neigingen te krijgen om het zoooitje uit het raam te gooien.

[ Voor 32% gewijzigd door bartjee96 op 17-12-2012 13:28 ]

• zjorsie
excusez moi:)

is wel een prima ding. Als je niet makkelijk aan een voeding kan komen, probeer dan eerst een speakertje aan te sluiten op (zo te zien pin 2 en pin 8 (of 4 en 6) van de JFP2).

Ook staat in de handleiding van je moederbord dat je voor een succesvolle boot ramslot 1 als eerste moet vullen. Misschien helpt het iets, als je dit nog niet zo had.

Probeer anders ook eens de harde schijf eraf te halen. Als het werkt moet je in ieder geval je boot screen kunnen zien.

Misschien nog een domme vraag: Heb je, toen je je bios ging resetten je voeding van de netstroom gehaald? Ik heb wel eens gehad dat toch de bios niet gereset was na het kortsluiten van de pins 8)7

• fonsoy
Als hij nog steeds uitvalt denk ik dat de fout bij je moederbord ligt. Geheugen kan ook, maar die had je getest, toch?

Als die kapot is kun je de raarste problemen krijgen met starten.

Onderzoek of je je moederbord kan omwisselen met een andere, en zo een test kan draaien. Anders zul je een vervangende moeten bestellen.

Edit: Test dus eerst je geheugen voordat je naar het moederbord kijkt. Makkelijkste stappen eerst. Brand een CD'tje/usb-stick met memtest86+ en zoek een maat met een PC die hetzelfde type geheugen kan herbergen.

[ Voor 24% gewijzigd door fonsoy op 17-12-2012 14:14 ]

• bartjee96
Met en of zonder harde schijf heb ik al geprobeerd.
Ook heb ik al ander geheugen geprobeerd. Moederbord wisselen word een beetje lastig heb namelijk geen socket 1155 mobo bij ons thuis op voorraad natuurlijk.

Speakertje blaft niets.

Ik kan hem evt. ook gewoon even afleveren bij de pc boer en vragen of hij even kan testen wat er kapot is. Die lui hebben namelijk meestal de spullen ervoor bij de hand liggen.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 19:04

AzzKickah

06-CENSORED

Maar kun je niet de voeding van de PC van je broer in jouw systeem testen dan?

• bartjee96
Nog even voor de duidelijkheid: Voeding van me broer gepakt en getest en ook andersom dus mijn voeding op de pc van me broer.

Mijn voeding doet het op de pc van me broer.
Voeding (pc broer) doet het niet op mijn pc, wel op zijn eigen.

• fonsoy
Ik denk dat een PC boer vragen om het moederbord te testen al vrij duur is. Gemiddeld heb je daar al gauw een half uurtje voor nodig. Daarnaast denk ik dat het moederbord toch het probleem is.

Een nieuw moederbord kost 80 euro. Blijkt dat het probleem niet te zijn, verkoop je het ding voor 60.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
bartjee96 schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:20:
@subslayer dat dacht ik in het begin ook , maar heb de voedimg bij me brier geprobeeerd en daar doet ie het gewoon prima! Ik ga nog wel even kijken wat er gebeurd als ik een andere voeding op me eigen pc aansluit.
En als je de voeding van je broer nou eens op jou PC probeert? Als ik zo lees heb je dat nog niet geprobeerd :).
Je hebt al een hoop dingen geprobeerd en ik ga het toch neerleggen bij de voeding.

Een andere mogelijkheid is het moederbord, maar die blijft automatisch over als het probleem zich nog voordoet met een andere voeding.

• zjorsie
@Terrz, als ik zo de bovenstaande posts lees heeft hij dat al getest.

Dat riekt toch naar een dood moederbord. Hoe zaten die ledstrips aangesloten? Gewoon via zo'n molex stekkertje of via de fan output? Misschien heeft je moederbord toch zo'n opdonder gehad dat 'iets' het niet zo leuk vond. Waar die opdonder door veroorzaakt werd is de volgende vraag.

Had je al op de achterkant gekeken naar zwarte plekken/aangeslagen soldeerpuntjes? (en de voorkant op bolle/geplofte condensatoren).

Het is wel handig een betere koeler te kopen, als je pc tijdens het gamen uitvalt. Even temperaturen monitoren als hij 't weer doet, als dit boven de 60 graden uitkomt zou ik niet meer de stock koeler gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door zjorsie op 17-12-2012 14:51 ]

• bartjee96
Ledjes zaten op voeding met een molex indd.

en @Terzz ik waardeer je hulp , maar lees alstublieft wat beter.

Laatste keer voeding van me broer indd al geprobeerd op mijn pc

• bartjee96
Ik kan bij de lokale pc boer, mijn pc laten onderzoeken voor €21.

• fonsoy
bartjee96 schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:04:
Ik kan bij de lokale pc boer, mijn pc laten onderzoeken voor €21.
Ik durf datzelfde bedrag er op te zetten dat het probleem je moederbord is ;)

Laat het maar weten na afloop.

• bartjee96
Haha is goed ;) Nou ik denk er nog even over na, anders ga ik zo met me pa richting de pc.
Voor €21 ga ik niet nog langer tobben en misschien het probleem alleen maar groter maken !

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 15:59
Heb je het MB ook buiten de kast getest? Anders kan er ook een sluiting ergens in de kast zitten.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, dat was uiteindelijk het moederbord (Asus P5K serie). Die kon op een gegeven moment niet opstarten (ook met een Coolermaster voeding...).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• bartjee96
Moederbord heb ik al eruit.
Heb hem bij de lokale pc boer afgeleverd. Kben erg benieuwd wat eruit komt!

[ Voor 42% gewijzigd door bartjee96 op 17-12-2012 18:17 ]

• bartjee96
Dit is het mailtje van de pc boer die hem onderzocht heeft:
Beste Bart,

Het moederbord óf de CPU is defect.
Het is niet uit te wijzen welke van deze 2 defect is.
Ergens maakt het systeem waarschijnlijk kortsluiting, hierdoor blijft de pc te kort aan om verder te testen.
De videokaart werkt wel goed in een andere pc.
Geheugen functioneert in een andere pc. Het is alleen niet uit te wijzen of dit schade heeft opgelopen. De spullen zaten in een plastic tas. De kans op elektrostatische lading (en beschadiging) is hierdoor erg groot.
Er is dus een mogelijkheid dat na een tijd gebruik van dit geheugen dit alsnog in fouten zal resulteren.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u echter nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Bram van Ravenhorst

Zat zelf te denken aan een nieuw moederbord of eventueel upgrade setje (cpu en moederbord)

• zjorsie
Je zou kunnen beginnen met een nieuw moederbord. Als het dan fout gaat kan je altijd nog een nieuwe CPU of nieuw werkgeheugen kopen. (ik ga er niet vanuit dat je nu al compleet wilt upgraden).

als je een nieuw moederbord hebt zou ik wel even een goede memtest en/of stresstest draaien.

• bartjee96
Wat voor moederbord adviseren jullie mij ?
Zat zelf te denken aan een z77 chipset omdat ik dan eventueel ook nog kan upgrade als me processor ook kapot is.

Wat dachten jullie hiervan ?
http://nl.hardware.info/p...abyte-ga-z77m-d3h#product[photo]/0/

Andere suggestie graag tussen 50-90 euro.

• Vayra
De 1155 socket is een dood socket, daar komen na Ivy Bridge geen nieuwe processoren meer op. Vanaf jouw huidige CPU zijn er niet veel noemenswaardige upgrades voor een game pc. Wel is er een kleine upgrade in het geval je huidige CPU ook de geest heeft gegeven; dan kun je een i5 3570k erin duwen, die is toch weer een paar tikjes sneller dan de 2500k.

De z77 chipset is net even wat duurder, maar die Gigabyte is niet verkeerd, een goede prijs/kwaliteits verhouding voor een z77 bord en geen noemenswaardige nadelen. Zelf heb ik de full atx versie van dat bord. Als je geen maximale overklok wil halen is dit bord prima.

Kun je geen RMA meer aanvragen op dat msi bordje trouwens?

• bartjee96
In verband met inderdaad upgraden, wou ik ook graag een Z77 o.i.d. en geen Z68 meer.
En mocht inderdaad blijken dat de processor ook kapot (wat ik overigens niet denk) zou ik altijd inderdaad een i5 35xx erin kunnen doen.

RMA is een soort garantie ? Ik zal er even naar kijken.

''Where can I get my motherboard repaired since it is not working?''

''The normal procedure is to contact your reseller (the place you bought the board from) for repair/exchange If the reseller for some reason like bankrupt cannot be contacted, then contact MSI distributor or MSI office near your place here''

Ik zal dus eerst de webshop moet informeren voor garantie.

Gekocht bij Afuture en de factuur datum 8-12-2012
Helaas geld er bij Afuture maar 1 jaar garantie op de producten:

Artikel 13 Garantie

Afuture staat in voor de kwaliteit van de door haar naar beste weten en kunnen verleende diensten en voor de deugdelijkheid en de goede kwaliteit van de door haar geleverde zaken, met dien verstande dat de garantie niet verder gaat dan in de hierna volgende bepalingen vermeld.

13.1 Garantie
Garantie geldt voor een periode van 1 jaar na levering, tenzij vooraf anders overeen is gekomen. Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij het met de bestemming correspondeerde gebruik en onderhoud van de geleverde zaken.

[ Voor 73% gewijzigd door bartjee96 op 18-12-2012 16:19 ]

• bartjee96
Ik kan proberen MSI even te contacteren, hun geven namelijk wel 2 garantie op hun producten.
Dus dat zou ik altijd kunnen proberen. Nooit geschoten is altijd mis toch ?

Mocht ik geen nieuwe krijgen , zat ik aan 1 van deze bordjes te denken (allemaal brons op hwi):

ASRock Z77 Extreme4 €120

Gigabyte GA-Z77M-D3H €80

Gigabyte GA-Z77-D3H €100

MSI Z77A-G43 €82

Zelf een lichte voorkeur voor de Gigabyte i.v.m. goede prijs.

[ Voor 46% gewijzigd door bartjee96 op 18-12-2012 16:31 ]

• bartjee96
Iemand nog een toevoeging/reactie/opmerking ?

• fonsoy
De gigabyte is prima.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 132% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 23:02 ]

• bartjee96
Heb zojuist een nieuw moederbord bestelt.
Namelijk : Gigabyte GA Z77 MX bij Azerty

Hoop hem morgen erin te zetten, ben benieuwd.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:33

Ultrapc

Anyone steak?

Haal het geheugen er ook eens uit en boot dan, Post errors? Of valt hij weer uit? Als hij uitvalt is het niet het geheugen, als hij post bliepjes laat horen is je geheugen naar de violen :)

Allround.

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:30
Misschien een beetje laat maar van je vorige bord was iig 1 pin van de socket verbogen (op de foto links boven)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T8XxKh.jpg

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
bartjee96 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:19:
Het moederbord óf de CPU is defect.
Het is niet uit te wijzen welke van deze 2 defect is.
Waarom niet? Ze hadden je CPU toch op een ander mobo kunnen zetten om te testen?
Dan weet je 100% zeker dat je een ander mobo nodig hebt, ipv een andere cpu...

• bartjee96
Dag mensen,

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor het aantal reactie's en de aanwezigheid. Ik heb vele reactie's gezien van mensen die mij graag wouden helpen om het probleem op te sporen en aan te pakken. Bedankt daarvoor ! Zeer tevreden over de geboden hulp.
Na lang knutselen en proberen heb ik besloten mij pc te laten onderzoeken, daar werd het moederbord of de processor aangewezen. Ik heb daarom besloten een nieuw moederbord te kopen, zojuist heb ik dat geïnstalleerd en m'n pc is weer helemaal de oude!

Wat betreffend mijn oude moederbord was de reactie van ''Blastpe'' juist ! Het socket bevat inderdaad een verbogen pin. Stom dat ik dat zelf over het hoofd heb gezien, anderzijds blij dat deze tweaker de moeite heeft genomen om even goed te speuren door de foto's. Bedankt daarvoor ''Blastpe''!

Nu zit ik dus met een moederbord met een verbogen pin ik heb zelf al geprobeerd hem iets terug te buigen. Ik weet niet of dat geholpen heeft. Dit lijkt me wel de moeite om even te proberen, mocht mijn oude moederbord het namelijk weer gewoon doen kan ik mijn nieuwe huidige(Gigabyte Z77MX-D3H) moederbord weer verkopen(of mijn oude mb verkopen).

Nogmaals iedereen bedankt voor zijn of haar inzet !
Pagina: 1