Serie toevoegen: Nokia BH-221

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 11:51
Momenteel staat er al een exemplaar van de Nokia BH-221 in de PW, maar hij is leverbaar in meerdere kleuren. Deze staan nog in Unsorted.

Roze:
pricewatch: Nokia BH-221 (Nokia)

Zwart:
pricewatch unsorted: Nokia BH-221 (02731L6)

Wit:
pricewatch unsorted: Nokia BH-221 (02731X4)
pricewatch unsorted: Nokia BH-221 (02731X4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In dit geval moet dat domweg een 'product' worden, maar samenvoegen kan inderdaad geen kwaad.
Hiearchisch gezien hebben we tegenwoordig deze opties:
Merk (Apple, Intel, Samsung)
Een merk bevat een of meerdere Serie's (iPhone, Core i5, Galaxy)
Een Serie bevat een of meerdere Producten (iPhone 5, Core i5 2500k, Galaxy S3)
Een Product bevat een of meerdere Uitvoeringen (iPhone 5 Wit 16GB, Core i5 2500k boxed, Galaxy S3 Blauw 32GB)

En de dingen die jij noemt zijn Uitvoeringen die niet gegroepeerd zijn onder 1 Product :)

Overigens zijn in de praktijk de series optioneel en als een product slechts 1 uitvoering heeft, presenteren we die twee samen als een geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Excuus voor de verkeerde terminologie :)

Ik heb nu de suggestie toegevoegd om de zwarte + witte uitvoering aan het product Nokia BH-221 te koppelen. Die staat er nu alleen in de roze uitvoering, maar dat maakt dus niet uit?

• StephanVierkant
Ik zie dat één van de witte is toevoegd. De andere witte en de zwarte staan er nog. Ik heb het idee dat verzoeken één voor één worden afgehandeld en niet worden gegroepeerd o.i.d. Klopt dat?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:01

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Zo te zien heeft mijn collega (die vandaag vrij is) er gisteravond eentje afgewezen, waarom weet ik niet. Waarschijnlijk was hij niet op de hoogte van dit topic waardoor hij verder niet heeft gelet op de rest van de wachtrij.

Anyway, ik zal ervoor zorgen dat ze vandaag goed staan :) Ik zie trouwens dat je de roze variant 3x hebt toegevoegd, waarschijnlijk omdat elk van deze een ander SKU en/of EAN code hebben. Je zal dan ook in ieder geval 2 afwijzingsmailtjes krijgen van de twee laatst gesubmitte roze varianten.
Edit: Nu ik wakkerder ben zie ik dat je een aantal suggesties hebt gedaan via het meldpunt en dus niet een nieuw product hebt gesubmit. Ik zal je suggesties afhandelen :)

En inderdaad, elk verzoek wordt op in principe als een apart verzoek afgehandeld en niet gegroepeerd. Het is van te voren niet altijd goed te bepalen wat bij elkaar hoort en wat niet, zeker niet automatisch. Wellicht dat het in de toekomst wel kan, maar voorlopig niet in ieder geval :)

[ Voor 9% gewijzigd door Glaanie op 20-12-2012 09:50 ]

• StephanVierkant
Ik heb inderdaad een afwijzigingsmailtje gehad. Ik heb overigens alleen producten vanuit Unsorted proberen toe te voegen/te koppelen. Als ik een variant 3x heb toegevoegd, stond hij er 3 keer in ;-)

Deze lijkt nu goed te gaan, en naar aanleiding hiervan heb ik nog wat Suggesties voor Pricewatch Unsorted ;-)

• StephanVierkant
Gaat toch niet helemaal goed: de zwarte lijkt nu aan de roze te zijn gekoppeld. :( Mag ik trouwens voorstellen om de zwarte afbeelding als standaard in te stellen? Dat maakt 'm iets neutraler ;)

Voor de goede orde: moet je een een variant nu als nieuw product toevoegen, of aan een product koppelen? In het laatste geval zou een extra knop 'voeg variant aan (bestaand) product toe' niet misstaan.

[ Voor 71% gewijzigd door StephanVierkant op 20-12-2012 10:03 ]

• Glaanie

Glaanie

Ja dat klopt, dat was in eerste instantie jouw fout :+ :p Jij had de zwarte vanuit Unsorted gekoppeld aan de roze variant in de Pricewatch. Op het moment dat de feeds vanuit de shops worden geladen, wordt er ook gekeken naar items die nog in de wachtrij staan, ter verbetering of als nieuw product. Zodra wij dan een koppeling goedkeuren, staan de prijzen er meteen bij en hoeft er niet eerst gewacht te worden op de prijsimport. Dit gaat inderdaad fout als er een verkeerde koppeling is voorgesteld, zoals in dit geval. Blijkbaar heeft de zwarte variant bij de shops een lagere prijs dan de roze, waardoor de zwarte prijzen en deeplinks worden gebruikt.

Het viel mij meteen al op dat je een verkeerde koppeling hebt gemaakt, dus dat heb ik gecorrigieerd door een nieuwe uitvoering te maken bij de BH-221, deze zwart genoemd en de door jou verkeerd gekoppelde SKU en EAN daarheen verplaatst. Nu moeten we alleen wachten op de volgende import, die elk moment kan starten, voordat de prijzen weer goed staan :)

• StephanVierkant
Ok, maar om fouten in de toekomst te voorkomen: hoe voeg ik een uitvoering toe aan een bestaand product in de Pricewatch? Gewoon een nieuw product toevoegen? In dat geval heb ik een feature request ;)

• Glaanie

Glaanie

Uitvoering toevoegen aan een product kan niet direct nee. Je kan het gewoon toevoegen als een los product, dan bekijken wij of het gekoppeld kan worden aan een bestaand product of niet. Eventueel kan je zelf een suggestie doen door een opmerking te plaatsen in het daarvoor bestemde veld.
Pagina: 1