Suggesties voor Pricewatch Unsorted

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik kom in mijn zoektocht naar producten regelmatig in Unsorted terecht. Ik probeer dan zo'n product toe te voegen of te koppelen, maar dat is natuurlijk water naar de zee dragen: er zijn nu 679.272 ongesorteerde producten. Hoewel ik snap dat het erg lastig is de productendatabase (semi-)geautomatiseerd te verbeteren, denk ik graag mee. Ik begin alvast met twee suggesties, en nodig anderen graag uit dit topic te gebruiken voor nog betere ideeën :).

Dubbele artikelen samenvoegen
Ik kom bijvoorbeeld ook wel eens dubbele artikelen tegen:
pricewatch unsorted: Nokia BH-221 (02731X4) (geen SKU)
pricewatch unsorted: Nokia BH-221 (02731X4) (geen EAN)

Het enige verschil in dit geval is de EAN/SKU. Bij bovengenoemde producten is steeds één van beide niet ingevuld. De titels zijn uniek en de prijzen leiden naar dezelfde url's van de webshops. Is het niet mogelijk om niet alleen naar de gegevens van het product te kijken, maar ook naar de achterliggende url's van webshops? Het lijkt me een zeer goede indicatie dat het om één en hetzelfde product gaat. Wellicht kunnen dubbelingen binnen Unsorted dan eenvoudiger voorkomen worden.

Ook is het nu niet mogelijk artikelen binnen Unsorted aan elkaar te koppelen. Als dit wel mogelijk zou zijn, kan dit het uiteindelijk toevoegen van artikelen eenvoudiger maken, omdat er meer prijzen (+ achterliggende url's met informatie) beschikbaar zijn. Daarmee wordt ook de populariteit van een artikel iets betrouwbaarder. Nu is deze 'populariteit' wellicht verdeeld over meerdere artikelen.

Nieuwe uitvoering aan product toevoegen
Om bij hetzelfde product te blijven: deze is ook nog in een andere kleur leverbaar:
pricewatch unsorted: Nokia BH-221 (02731L6)

Je kunt nu niet een nieuwe uitvoering aan bestaand product koppelen: Glaanie in "Serie toevoegen: Nokia BH-221". Een optie 'Voeg uitvoering toe' zou echter wel een welkome aanvulling zijn. In dat geval kun je eerst het product toevoegen en na controle van Tweakers alle uitvoeringen toevoegen. Dat maakt het toevoegen van artikelen een stuk eenvoudiger en de controle op het toevoegen van uitvoeringen lijkt me ook voor redacteuren iets eenvoudiger.

[ Voor 3% gewijzigd door StephanVierkant op 20-12-2012 10:48 ]