Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meer mailaccounts, sent items: Exchange nodig? *

Pagina: 1
Acties:

• moppie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-07 20:23

moppie

Landgraaf Team

Topicstarter
Hallo,

ik heb de volgende situatie: pc, laptop, ipad en iphone. Op alle apparaten komen alle emails binnen. Deze zijn afkomstig van diverse email adressen via @home, gmail, hetnet, nlnet etc. Dit werkt prima. Echter als ik een email verstuur via eender welk apparaat dan is deze dus niet zichtbaar op de andere apparaten. Een mogelijke optie is een cc naar mezelf, maar ik vraag me af of exchange uitkomst kan bieden?

Met vriendelijke groet,

Wiel

Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken. http://tweakers.net/gallery/sys/18548

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Komen de mails niet te staan onder verzonden items? Als je dezelfde mail accounts ingesteld hebt?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• moppie

moppie

Landgraaf Team

Topicstarter
De verzonden mails staan alleen op de pc waarvan ze verzonden zijn. Als ik dus een bericht verstuur vanaf de ene pc en ik moet dat even inzien terwijl ik ergens anders ben gaat dat dus nu niet. Dat ergens anders is dan met bijv. de iphone.

Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken. http://tweakers.net/gallery/sys/18548

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dat is heel vreemd! Want als ik mijn mail
Account zowel op me iPhone en op me pc ingesteld heb en ik verstuur vanuit mijn Outlook op mijn pc een mail! Zie ik hem zowel op mijn pc als op mijn iPhone in de verzonden items staan.

Gebruik hotmail account als Imap.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TS zal wel POP3 gebruiken en ingesteld hebben dat mail op de server moet blijven staan. Jij gebruikt IMAP.

Oplossing voor TS is: Ook IMAP gaan gebruiken. Zelf Exchange gaan draaien is nogal overdreven.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

downtime schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:51:
[...]

TS zal wel POP3 gebruiken en ingesteld hebben dat mail op de server moet blijven staan. Jij gebruikt IMAP.

Oplossing voor TS is: Ook IMAP gaan gebruiken. Zelf Exchange gaan draaien is nogal overdreven.
Dat was mijn gedachte ook! Exchange daarvoor gebruiken is inderdaad over the top!

• moppie

moppie

Landgraaf Team

Topicstarter
Ja zo is het, ik gebruik diverse pop3 email adressen. En dat al jaren, dus die kan ik niet zomaar veranderen.
Ook al zou het overkil zijn, mijn vraag is nog niet beantwoord.....

[ Voor 24% gewijzigd door moppie op 18-12-2012 18:56 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Pop3 is niet de oplossing. Je kan dan een Exchange server opbouwen maar dat is jouw keuze dan!

Verwijderd

imap, google mail, exchange huren, exchange opzetten.

Mailboxen kun je soms zowel met pop als imap benaderen, even bij je hoster navragen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon IMAP gebruiken ipv pop3.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• moppie

moppie

Landgraaf Team

Topicstarter
Ik vraag alleen of ik als ik exchange heb ik alle verzonden berichten van mijn pop - email accounts op al mijn devices kan inzien. Hieronder dus pc, laptop, ipad en iphone.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

moppie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:01:
Ik vraag alleen of ik als ik exchange heb ik alle verzonden berichten van mijn pop - email accounts op al mijn devices kan inzien. Hieronder dus pc, laptop, ipad en iphone.
Ja dat kan!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maar met IMAP kan dat net zo goed, en dat is stukken simpeler en goedkoper.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Exchange heeft natuurlijk wat kleine voordeeltjes zoals contacts, agenda, taken, mail, push mail, security maar is vaak overkill.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
IMAP dus in plaats van POP3

@home != IMAP
gmail = http://support.google.com...=nl&page=ts.cs&ts=1668960
hetnet = niet kunnen vinden
nlnet = http://www2.internl.net/h...essmail/expressmailie5.it

Wat ook wel erg tof is: gmail alle andere pop email boxen op laten halen en alle email in gmail lezen en beantwoorden. Zo heb je alle email in 1 box op telefoon, computer, tablet en webmail.

while (! ( succeed = try ()));

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft IMHO weinig van doen met Serversoftware en Windows Servers - immers wil je inderdaad gewoon IMAP gebruiken.

WSS -> CSA.

Overigens kan je, mocht een bepaalde mailbox geen imap bieden of te klein zijn, een gratis dienst als die van MS of Google gebruiken om je mails daar allemaal te lezen/sturen. Betaalde variant kan natuurlijk ook, als je meer wilt. In alle gevallen voor 1 user vast goedkoper dan zelf Exchange kopen, inrichten & beheren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:18

Eagle Creek

Breathing security

Ja je kunt hiervoor Exchange gebruiker.
Als het je alleen om de e-mails gaat kun je beter IMAP gebruiken.
Als je Outlook 2013 en IMAP wilt gebruiken denk dan aan het volgende: [MsOff 2013] IMAP in Outlook 2013

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 15:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb Exchange precies om die reden ingericht. 8)7
Het werkt als een zonnetje. Dus het doet zeker wat je wilt.

Maar Exchange inrichten is geen sinecure. Je hebt een AD domein nodig en verschillende fysieke servers voor de verschillende Exchange rollen. Niet alle rollen, maar een aantal hebben een eigen Windows installatie nodig. Uiteindelijk heb ik een omgeving opgezet met drie servers die mijn mail afhandelen. Het was absoluut een mooi project waar ik veel ervaring in op heb kunnen doen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:18

Eagle Creek

Breathing security

en verschillende fysieke servers
Mag ook virtueel, neem ik aan :-).

Voor zover ik weet kun je (in ieder geval Exchange 2003 en 2010) gewoon op één server installeren, daar meerdere rollen door dezelfde machine kunnen worden uitgevoerd. Exchange op een DC draaien wordt afgeraden (was in 2003 el mogelijk, 2010 weet ik niet).

Nevertheless zeer interessant als je ervan wilt leren maar niet iets dat je in 5 min hebt gepiept.
Is een hosted Exchange account niets voor je? Kan bij vele providers tegenwoordig, waaronder direct bij Microsoft zelf.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ElCondor schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:33:
Maar Exchange inrichten is geen sinecure.
Inderdaad. En gezien het niveau van de vraag die TS stelde zou ik zeggen: Als je moet vragen of Exchange iets voor je is, dan is het niks voor jou.
Pagina: 1