FreeOTFE - Alternatieven? Leeft de developer nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
FreeOTFE is AFAIK de enige geavanceerde en Open Source (maar niet GPL) On The Fly Encryption tool voor Windows met ondersteuning voor LUKS encrypted schijven, en daarom ideal voor mensen die bijna volledig Linux gebruiken, maar afentoe in Windows moeten wezen (Photoshop, After Effects, bedenk maar wat).

Het werd actief ontwikkeld door Sarah Dean AKA sdean12 tot zo'n 2 jaar geleden. Daarna stond het stil. Ik heb nu en dan eens proberen contact op te nemen om:
  • Bepaalde features voor te stellen
  • Te vragen of het project opgegeven/abandoned is, en zo ja:
    • Te vragen of sdean12 overweegt de code onder GPL beschikbaar te stellen om anderen aan te moedigen verder te gaan.
  • Antwoord te geven op de vraag hoe de drivers te signen:
Maar ik krijg altijd bounces (Mailbox Quota Exceeded). Ook is de contactfunctionaliteit op SourceForge uitgeschakeld en ben ik zo'n beetje door mijn stalktruukjes heen. Nu vraag ik me af of:
  • sdean12 geen developer meer is en alle communicatie negeert, of
  • er iets vervelend is gebeurt met sdean12?
Ik kan echt nergens iets vinden om die vragen te beantwoorden. Geen aanwijzingen op Wikipedia. Er lijkt ook nergens op internet hierover gesproken te worden, en het is haast alsof ik de enige ben die FreeOTFE op waarde schat, anders zouden zich toch wel meer mensen druk maken. :P

Bestaan er ook FreeOTFE (dus met LUKS ondersteuning compatible met Linux) alternatieven? Volgens mij niet he?
(Dus geen TrueCrypt)

Ik heb deze vraag al eerder gesteld op Stack Overflow maar daar werd ie genadeloos afgeslacht. :+

🇪🇺 Buy from EU (GoT)