Overstap van xbox naar pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Hallo,

Ik ga zeer waarschijnlijk de overstap maken van xbox naar pc-gamen omdat mijn GPU ver boven verwachting presteert. Het betreft een AMD Radeon HD 6850. Op canyourunit zie ik dat ik Skyrim op ultra kan spelen en hij bij BF3 dan weer net boven de minimum requirements uitkomt. Far Cry 3 boven recommended.

Ik ga vooral shooters en RPG's spelen. Zou het rendabel (qua graphics en kosten voor upgrades) zijn, zoals het er nu uitziet, om de overstap te maken? En zou bijv. BF3 die ik nog maar net kan draaien er ook beter uitzien dan op de xbox?

Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sowieso zijn de games die op de pc en op de Xbox te spelen zijn altijd mooier op de pc en het zal altijd zo blijven ook!
Xbox en ps3 lopen qua gpu achter dan de pc gpu kracht.
Elke game op de game console is kaal geplukt tot een rendabele fps. Een pc daarin tegen met een goede gpu kan veel meer details weergeven waardoor de game er nog strakker en intenser eruit ziet.

De game op de pc ziet er ook veel smoother eruit.
Dus je vraag of overstappen een juiste keuze is qua graphics dan ja, of het de juiste keuze is qua game play is een smaak waarover niet te twisten valt.

De 1 speelt makkelijke op een console en een ander liever op een pc! Ik zelf heb ook een Xbox en een dikke game pc! Maar Bf3 en andere shooting games speel ik toch liever op de pc dan op een console zoals de Xbox! Het richten en reactie snelheid gaat mij stukken beter af! Ook mijn vriendin die een verwaande gears of war speler is op de Xbox speelt toch wel liever op de pc als het gaat om FPS games.

Het is een snelle wenning en waarbij zij zelf zegt het intensiever is omdat de games net realistischer eruit ziet dan op een console.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, rendabel is het volgens mij niet. Het was voor mij de reden om de overstap te maken naar de consoles. Wil je alles op een fatsoenlijk niveau blijven spelen (dus boven console niveau) dan moet je bijna wel blijven upgraden. En die kosten vond ik gewoon te hoog worden.

Het verschil tussen een toetsenbord en controller zal er wel zijn maar ik ben al zo gewend aan de controller dat ik eigenlijk al niet anders meer wil. Sterker nog, voor de pc heb ik inmiddels ook een controller gekocht.

Als het geld je niet uitmaakt zou ik, als je voor graphics gaat, voor een pc gaan. Heb je liever het gemak en wil je niet blijven upgraden (wat soms ook met tegenslagen gaat) dan zou ik lekker op de console blijven spelen. En je kunt toch ook het beste van 2 werelden hebben? Dus en op de console spelen en ook op je pc? Games die je pc goed aankunnen kun je daarop spelen en andere games lekker op je console. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Paws schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:16:

... Op canyourunit zie ik dat ik Skyrim op ultra kan spelen en hij bij BF3 dan weer net boven de minimum requirements uitkomt. Far Cry 3 boven recommended...
Zulke sites of programmatjes moet je altijd niet te nauw nemen. Net als soms de systeem eisen die game ontwikkelaars opgeven. Metname de laatste tijd zie je vaak systeem eisen die noch kant noch wal raken.

Die programma's/sites kijken te globaal, bij CPU alleen naar je Mhz of aantal cores (niet de architectuur), videokaart vaak alleen naar serienaam en MB/GB (niet naar de daadwerkelijke chipsnelheid).

Ook zijn systeem eisen eigenlijk meer een richtlijn, ik loop al vaker te klooien met oudere PC's om te kijken of bepaalde dingen ook te draaien zijn die hogere systeemeisen hebben.
Je kan vaak al veel snelheidswinst halen door het juist tweaken van de graphic settings in een game, en niet gewoon maar overal op high rammen met 4x of 8x MSAA erop.
Sommige effecten voegen weinig toe, maar kunnen een dramatisch effect hebben op je snelheid.

[ Voor 0% gewijzigd door Nemesizz op 18-12-2012 19:02 . Reden: toevingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Rendabel gaat het nooit zijn. Dit in de zin dat een computer die exact dezelfde prestaties moet leveren als jouw Xbox altijd duurder zal zijn dan die Xbox. Al de rest is subjectief en daar hebben bovenstaande al prima antwoord op gegeven.

Ik game daarentegen gewoon op de Playstation en al lang niet meer op de PC omdat ik het gekloot met drivers en updates beu ben, niet meer wil upgraden en lekker op de bank wil gamen samen met vrienden en een biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Drivers en updates zijn niet lastig (steam auto-update de GPU driver en vaak werken ze erg lang tenzij je echt FPS gaat graaien, en Windows 8 is erg update en game vriendelijk), en de PC ís mooier. Ik denk echter dat het voor een heel ander soort game nuttig is.

Persoonlijk zou ik MMO games, of zelfs strategie games nooit op de XBox spelen. Waarom? Je wilt misschien chatten of dat speelt gewoon beter met muis en toetsenbord. Hetzelfde voor games als Minecraft die er vanuit gaan dat je buiten de game zelf ook nog het eea doet.

WRPG's en sommige solo-shooters (Mass Effect), en games á la Bayonetta, en sommige JRPG's zal ik weer nooit o pde PC spelen. Ook zijn er een paar exclusives.

Daarnaast heb ik een baan waar ik veel desk werk bij doe. Om bij thuiskomst als ik niet de pub in duik wéér achter bureau en PC te duiken zit ik niet altijd op te wachten. Beanbag + controller + TV is, graphics of niet, soms wel zo relaxed. En ja, dan maak ik de keuze: skyrim liever op de XBox dan op de PC, ondanks dat je mooiere graphics, mods (die het nog mooier maken), of een console hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Wat betreft rendabiliteit; ik moet erbij vermelden dat ik alles wat offline is gewoon ga downloaden. Dat betekent dus dat ik maar een spelletje of 3 per jaar echt koop. En PC games zijn sowieso al een stuk goedkoper dan consolegames. Dus op dat gebied bespaar ik een hoop, en ik denk dat dat de kosten van GPU upgrades wel voor een groot gedeelte compenseert, als het het al niet helemaal dekt.

Ook het "op de bank met vrienden" argument gaat voor mij niet op, ik game altijd op m'n kamer en die is dusdanig klein dat ik nooit met 2 man of meer hier kan zitten gamen. Daar is dus ook geen sprake van.

Wat BFmango hierboven zegt gaat dan weer wel voor mij op. Het gekloot met drivers en hardware is niet mijn ding, en mijn pc hangt samen van gepirateerde software. Het ding is dus niet 100% stabiel, in tegenstelling tot een xbox, waar je altijd van op aan kunt en waar het gebruikersgemak enorm hoog is, zeker t.o.v. een pc.

En tenslotte de community.. Ik heb het gevoel dat xbox live een veel "betere" community heeft dan pc. Is er bij deze laatste uberhaupt één als je geen Steam gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:47
BFmango schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:31:
Rendabel gaat het nooit zijn. Dit in de zin dat een computer die exact dezelfde prestaties moet leveren als jouw Xbox altijd duurder zal zijn dan die Xbox. Al de rest is subjectief en daar hebben bovenstaande al prima antwoord op gegeven.
Alleen bespaar je al gauw 20 euro per spel op de PC. Over een paar jaar tijd heb je zo genoeg geld bespaard om een upgrade te betalen. In mijn situatie is een PC goedkoper dan een extra aanschaf van een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paws schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:56:
Wat betreft rendabiliteit; ik moet erbij vermelden dat ik alles wat offline is gewoon ga downloaden. Dat betekent dus dat ik maar een spelletje of 3 per jaar echt koop. En PC games zijn sowieso al een stuk goedkoper dan consolegames. Dus op dat gebied bespaar ik een hoop, en ik denk dat dat de kosten van GPU upgrades wel voor een groot gedeelte compenseert, als het het al niet helemaal dekt.
Ah gut, we hebben er weer 1. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Paws schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:56:
Wat betreft rendabiliteit; ik moet erbij vermelden dat ik alles wat offline is gewoon ga downloaden. Dat betekent dus dat ik maar een spelletje of 3 per jaar echt koop.
Mag je trots op zijn :F Dit is wel het slechtste argument wat je kan verzinnen zeg.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Avioto schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:08:
[...]

Mag je trots op zijn :F Dit is wel het slechtste argument wat je kan verzinnen zeg.
Waarom? Het is gewoon een feit dat zeker een factor is waar rekening gehouden mee moet worden.
Misschien val je me aan op het downloaden, daar heb ik geen excuus voor als je dat soms denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Diefstal dus. Foei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

lekker belangrijk die discussie van het downloaden in dit geval.

Maar, rendabel is het niet, maar wel veel leuker. Ik heb nu zowel op xbox als PS3 een jaar gegamed, maar er gaat niets boven mijn pc...de graphics, de controls (altahns voor FPS) zijn zoveel beter.

Games als Hitman, MaxPayne 3, assassins creed zijn echter leuker te spelen op de console, maar als je een XBOX controller koopt voor op de pc, heb je dat ook eigenlijk geregeld.

Ik vind console echt zwaar veroudert.....bf3 op pc versus bf3 op PS3 is echt een teleurstelling vind ik, doet de game geen recht aan.

Maar das mijn mening; pc is zeker niet goedkoper (zeker niet op lange termijn; zolang als de PS3 nu bestaat voor eenmalige investering).......

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:40

MeltedForest

Lenny-t

Waarom combineer je het niet gewoon? Je hebt nu de hardware toch al staan om games op een PC te gaan spelen. Games die je liever op de bank speelt of beter spelen met een controller / op een console koop je voor je 360, en games die beter spelen op de PC koop je op de PC. Zo doe ik het ook.

De aankomende kerstsale op Steam kan je alvast aardig op weg helpen om voor weinig een leuke collectie legale games aan te leggen. Downloaden is geen excuus tegenwoordig, zo duur zijn die games niet meer. Hou ook het PC Budget Gaming en het Indie Bundle topic in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:44
Voor mij is het wel rendabel. Een pc heb ik sowieso wel, en ik moet enkel 100 euro meer uitgeven voor een goede videokaart. Tegenwoordig gaan die ook wel gemakkelijk 2-3 jaar mee. Geklooi met drivers enzo heb ik eigenlijk niet meegemaakt de laatste jaren. Voordeel is ook dat tegenwoordig games geen cd/dvd check meer doen. Echt zo gemakkelijk!

Games zijn gewoon een stuk goedkoper op de pc, op steam heb je soms heel erg goede acties.

Het leuke aan pc games voor mij is ook dat je kan cheaten :P. Als ik ergens vast zit, kan ik door een trainer te gebruiken tenminste toch nog verder geraken. Bij een console is het helaas end of story. (Overigens speel ik enkel single player games, dus ik pest er geen andere gamers mee.)

Ik heb ook een ps3, maar die is het laatste jaar niet meer aangezet geweest. (Gfx zijn niet te vergelijken, en een game opstarten duurt eeuwen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
Wanneer is de kertsale bij Steam? Ik kan het nergens vinden.
Ik heb nu tevens een erg mooi bod ontvangen voor de xbox, dus denk dat ik hem wegdoe.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Had ergens gelezen dat ie vanaf vandaag (= vanavond 19:00) zou beginnen. Maar ik heb er zo geen bron meer van.

[ Voor 20% gewijzigd door MeltedForest op 20-12-2012 08:15 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:13

Player1S

Probably out in the dark

Gewoon beide aanhouden.

Sommige spelen zullen vele malen mooier zijn op de pc dan op de xbox. En als grafisch het belangrijkste voor je is, moet je dat dus ook op de pc doen.

Voor de spellen die zich meer lenen voor een console, pak je de xbox.

Hou er wel rekening mee dat ondank dat je aan de requirements voldoet, de game om welke reden dan ook toch niet lekker loopt. En dan mag je gaan zoeken wat het is. RAM? GPU? CPU??

Uiteindelijk was dat voor mij de reden om juist van PC naar de xbox te gaan. Grafisch deed me weinig. Of het nu mooi of supermooi is boeit me niet. Ik wil gewoon schijfje erin drukken en kunnen gamen.
Echter moet ik wel weer toegeven dat ik mods mis.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Overschat je PC ook niet. Leuk dat Canyourunit, maar op Ultra gaat dat niet supervloeiend lopen (ook niet traag gelukkig). Het ligt ook een beetje aan de rest van je hardware.

Ik zou ook allebei doen, de PC markt is zoooo anders dan de console markt. Ik heb ook beide, kan je gewoon het beste van beiden halen.

Ik kan het niet laten, maar je instelling om per definitie al alles te downloaden vind ik wel ontzettend triest. Zeker gezien je serials kan kopen van soms de helft van de winkel prijs. Maar goed, niet iedereen heeft fatsoenlijke normen en waarden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit.

En haal een wireless receiver voor je xbox controller, het werkt erg prettig in vele steam games.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Paws
Met de steam kerstsale heb ik weinig excuus meer om te downloaden, dus dan ga ik eens inkopen doen. :)
Ben toch bijna zeker dat ik de x360 wegdoe.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Hou ook vooral dit topic in de gaten dan: PC Budget Gaming topic
Pagina: 1