Ik lees al een tijdje mee met allerlei topics over de aankoop van een HTPC en bij er nu aan toe om zelf de stap te wagen. Ik heb een aantal functies waarvoor ik het apparaat wil gebruiken, namelijk:
Dan heb ik nog een vervolgvraag op de aanschaf van het beestje, welk OS is op het moment de beste keuze als ik XMBC wil draaien? Ik haal mijn content van mijn normale PC via de eerder genoemde WiFi. Op mijn PC draait Windows 8 en daar heb ik al vaker gezeur mee gehad met gedeelde mappen en dergelijke. Dus hoe raden jullie mij aan om de koppeling op te zetten tussen dit bakkie en de PC?
Over de besturing ben ik ook nog niet uit, ik heb nog een draadloos setje van Logitech liggen dat eerst gebruikt gaat worden maar ik weet niet of dat zo ideaal werkt. Mijn vriendin en ik hebben allebei een smartphone (Android), dus misschien is dat een idee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties!
- Full HD afspelen
- Uitzending gemist
- YouTube afspelen
- Mini-ITX
- WiFi, er is geen mogelijkheid om kabels te trekken
- Zo stil mogelijk
- Budget van maximaal €300,- in eerste instantie ga ik uit van €250,- maar als er significante upgrades kunnen worden gedaan dan rek ik het op tot €300,-
- Ik geen optical drive nodig, dus het liefste een case zonder aangezien het dan een stuk strakker oogt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 60,45 | € 60,45 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 78,- | € 78,- |
| 1 | LC-Power LC-1340mi | € 33,69 | € 33,69 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR16N11/4 | € 16,95 | € 16,95 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 64GB | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 250,09 | |
Dan heb ik nog een vervolgvraag op de aanschaf van het beestje, welk OS is op het moment de beste keuze als ik XMBC wil draaien? Ik haal mijn content van mijn normale PC via de eerder genoemde WiFi. Op mijn PC draait Windows 8 en daar heb ik al vaker gezeur mee gehad met gedeelde mappen en dergelijke. Dus hoe raden jullie mij aan om de koppeling op te zetten tussen dit bakkie en de PC?
Over de besturing ben ik ook nog niet uit, ik heb nog een draadloos setje van Logitech liggen dat eerst gebruikt gaat worden maar ik weet niet of dat zo ideaal werkt. Mijn vriendin en ik hebben allebei een smartphone (Android), dus misschien is dat een idee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties!