Zoals ik al eerder zei kan de consument deze argumenten voorleggen bij de winkel wanneer ze de order annuleren, echter ben ik vrij zeker dat "de consument" zelf ook niet gelooft dat deze argumenten waar zijn... een enkele spreekt zelfs tegen.
Als een prijs in het verleden onder zeer ongezonde omstandigheden voor HDD fabrikanten zeer laag is geweest, wil niet zeggen dat een prijsdaling van 40% maanden later ineens aannemelijk is. Ik vind dit een nogal gunstige interpretatie voor iemand die gebruik wil maken van de prijsfout. Een die ik niet, de winkel niet en de meeste mensen niet geloven. Hierom betwijfel ik of "de consument" het zelf ook gelooft.
- Product is EOL; leverancier wil graag van zijn voorraad en biedt deze schijven tegen lagere prijzen aan.
Gezien de korte periode dat deze schijf op de nederlandse markt is (1e prijsvermelding in oktober-12) is het onwaarschijnlijk dat deze schijf EOL is, zelfs het andere model WD20EARX (1e prijsvermelding juli-11) wordt nog volop verkocht voor een vergelijkbare prijs. Ik hecht geen waarde aan dit argument (tenzij je met een concrete bron komt waarin blijkt dat deze hdd EOL is).
- Meerdere bedrijven boden de schijven tegen lagere prijzen aan.
In het verleden zijn heel vaak verkeerde prijzen doorgevoerd van leveranciers op webshops. Sinds het aannemelijk is dat een leverancier meerdere webshops van producten voorziet is het juist duidelijker dat het een verkeerde doorvoering van de prijs is. Dit argument spreekt tegen.