Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Jah idd als 4allshop nou even bericht of ik die dingen krijg anders kan ik het proberen bij MaxIct.Exocet schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:53:
Lijkt alleen nog bij Max ICT goedkoop te zijn.
Als de prijs blijkt te kloppen bij MaxICT dan gaan we eens een lading bestellen, haha.
[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 18-12-2012 14:59 ]
Gelijk maar even in een tweede mail aangegeven.
[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 18-12-2012 15:04 ]
Edit: Ze hebben zojuist de prijs kloppend gemaakt zie ik op de webshop. Er staat nu -> €89,56 inclusief BTW 21%.
[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 18-12-2012 15:11 ]
Grappig.. De voorraad begon op 850Edit: Ze hebben zojuist de prijs kloppend gemaakt zie ik op de webshop. Er staat nu -> €89,56 inclusief BTW 21%.
[ Voor 7% gewijzigd door Patrick89 op 18-12-2012 15:15 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
specificaties WD20EZRXPerkouw schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:03:
Wat me trouwens opvalt is dat de productinformatie bij MaxICT ook niet klopt. Deze spreekt van een 7200RPM schijf, terwijl Tweakers toch echt een 5400RPM schijf aanduid en de green series voor zover ik weet ook echt maar 5400 RPM disks zijn.
Gelijk maar even in een tweede mail aangegeven.
Rotational Speed IntelliPower *
IntelliPower = A fine-tuned balance of spin speed, transfer rate and caching algorithms designed to deliver both significant power savings and solid performance.
http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-771438.pdf
Dat is niet echt een antwoord vind je wel ?xenne schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:18:
[...]
specificaties WD20EZRX
Rotational Speed IntelliPower *
IntelliPower = A fine-tuned balance of spin speed, transfer rate and caching algorithms designed to deliver both significant power savings and solid performance.
http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-771438.pdf
Is het dus variabel van 5400 RPM -> 7200 RPM of vanaf ''x'' RPM -> 5400 RPM ?
Als ik op google zoek komen hier variërende resultaten uit, maar meestal geen 7200RPM. Google maar eens op ''intellipower''.
[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 18-12-2012 15:26 ]
€ 35,- op een disk die rond de € 85,- word verkocht vind ik toch wel aanzienlijk lager. Je hebt het dan over maar liefst een verschil van 41,18%.hotdog92 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:20:
Voordat de prijzen veranderd zijn heb ik er nog twee kunnen bestellen. We zullen wel zien waar het naar toe gaat. Het is in ieder geval geen absurd lage prijs die niet marktconform is, dus ik ben benieuwd.
Persoonlijk denk ik dat je er redelijkerwijs van uit had kunnen gaan dat deze prijs onjuist was. Dit kon je ook herleiden door de andere webshops na te gaan die het voor eenzelfde prijs aanboden. Wanneer je dan op hun website terecht kwam via de pricewatch zag je hier ook een bedrag van rond de € 85,-. De prijs in de pricewatch was/is dus onjuist.
Dat lijk mij wel, zie ook hetgeen ik hierboven schreef.KiLLaHeRTz schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:23:
Kunnen ze de order eenzijdig wijzigen / cancellen in dit geval?
[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 18-12-2012 15:31 ]
Als ik iemand anders hier op Got citeer (weet helaas niet meer wie, sorryPerkouw schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:20:
[...]
Dat is niet echt een antwoord vind je wel ?
Is het dus variabel van 5400 RPM -> 7200 RPM of vanaf ''x'' RPM -> 5400 RPM ?
Als ik op google zoek komen hier variërende resultaten uit, maar meestal geen 7200RPM. Google maar eens op ''intellipower''.
dan weet iedereen dat
heb em maar geannuleerd
En ik kreeg net een mail van de accountmanager, deze stelde dat de prijs website klopte en dat deze het extra heeft nagekeken. Ik denk dat een andere medewerker toen mijn mail al had gelezen en de prijs had aangepast, haha.ramonlambal schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:32:
ik kreeg net een telefoontje van maxITC, en je krijgt de keuze tussen annuleren of 89euro betalen.
dan weet iedereen dat
heb em maar geannuleerd
In dit geval heb je Max, Misco, 4all, bol, centralpoint etc
komt doordat ze allemala dezelfde fout maken maar ik heb hier al 5 winkels die die prijs aangeven
Geldt hier het Otto verhaal dan nog wel?
In mijn geval 50 euro, maar ik begrijp inderdaad je punt m.b.t. de huidige situatie. Wat ik eigenlijk probeer te schetsen is dat je geen exorbitant laag bedrag moet betalen (laten we zeggen 15 euro) , waarvan je er inderdaad redelijkerwijs vanuit mag gaan dat die prijs onjuist is. Alleen gezien het historisch verloop van prijzen m.b.t. harde schijven is het geen heel gekke gedachte om het eens te proberen.Perkouw schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:30:
[...]
€ 35,- op een disk die rond de € 85,- word verkocht vind ik toch wel aanzienlijk lager. Je hebt het dan over maar liefst een verschil van 41,18%.
Persoonlijk denk ik dat je er redelijkerwijs van uit had kunnen gaan dat deze prijs onjuist was. Dit kon je ook herleiden door de andere webshops na te gaan die het voor eenzelfde prijs aanboden. Wanneer je dan op hun website terecht kwam via de pricewatch zag je hier ook een bedrag van rond de € 85,-. De prijs in de pricewatch was/is dus onjuist.
[...]
Dat lijk mij wel, zie ook hetgeen ik hierboven schreef.
Overigens zojuist ook telefoon gehad van MaxICT, annuleren of 89 euro aftikken zijn de twee opties die je inderdaad hebt.
En niemand die hiermee over in discussie is gegaan ?Overigens zojuist ook telefoon gehad van MaxICT, annuleren of 89 euro aftikken zijn de twee opties die je inderdaad hebt.
Nee, voor zo'n relatief klein bedrag ga ik daarover niet in discussie. Vanuit principieel oogpunt niet, maar bovendien levert juridisch getouwtrek in zo'n geval ook niet veel op.Patrick89 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:42:
[...]
En niemand die hiermee over in discussie is gegaan ?
Helemaal mee eens ! Zou er zelf ook niet verder op in gaan maar vind wel even dat ik mijn standpunt mag verdedigen.KiLLaHeRTz schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:02:
Ik ben gebeld, ben er tegen in gegaan maar er viel niks aan te doen. Heb hem geannuleerd. Naar mijn mening viel hier niet uit op te maken dat het om een fout ging, in dit geval had het ook een actie of iets dergelijks kunnen zijn. Het blijft zijn woord tegen de mijne en in juridisch gezeur over 40 euro is het niet waard.
Edit:
Ik zit nog even in mijn order history bij zercom te kijken en daar zag ik dat ik op 27-02-2011 een 2TB Samsung EcoGreen F4EG had gekocht voor het luttele bedrag van € 69,-
Edit 2:
Ze zijn niet inmiddels meer leverbaar bij Zercom maar staan nog wel in mijn bestelling...
Edit 3:
helaas is door uw bestelde product uitverkocht. We kunnen dit product momenteel niet meer bij bestellen. Wij brengen u op de hoogte van het feit dat wij genoodzaakt zijn om uw order te annuleren, dit zodat u misschien het product elders nog kunt bestellen. Het door u betaalde bedrag zal direct terug gestort worden.
[ Voor 103% gewijzigd door boppos op 18-12-2012 19:47 ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
- Prijs is in het verleden op hetzelfde niveau geweest, met andere woorden: prijs is niet ongeloofwaardig, maar juist aannemelijk.
- Product is EOL; leverancier wil graag van zijn voorraad en biedt deze schijven tegen lagere prijzen aan.
- Meerdere bedrijven boden de schijven tegen lagere prijzen aan.
- Etc etc...
Als een prijs in het verleden onder zeer ongezonde omstandigheden voor HDD fabrikanten zeer laag is geweest, wil niet zeggen dat een prijsdaling van 40% maanden later ineens aannemelijk is. Ik vind dit een nogal gunstige interpretatie voor iemand die gebruik wil maken van de prijsfout. Een die ik niet, de winkel niet en de meeste mensen niet geloven. Hierom betwijfel ik of "de consument" het zelf ook gelooft.GioStyle schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:02:
- Prijs is in het verleden op hetzelfde niveau geweest, met andere woorden: prijs is niet ongeloofwaardig, maar juist aannemelijk.
Gezien de korte periode dat deze schijf op de nederlandse markt is (1e prijsvermelding in oktober-12) is het onwaarschijnlijk dat deze schijf EOL is, zelfs het andere model WD20EARX (1e prijsvermelding juli-11) wordt nog volop verkocht voor een vergelijkbare prijs. Ik hecht geen waarde aan dit argument (tenzij je met een concrete bron komt waarin blijkt dat deze hdd EOL is).- Product is EOL; leverancier wil graag van zijn voorraad en biedt deze schijven tegen lagere prijzen aan.
In het verleden zijn heel vaak verkeerde prijzen doorgevoerd van leveranciers op webshops. Sinds het aannemelijk is dat een leverancier meerdere webshops van producten voorziet is het juist duidelijker dat het een verkeerde doorvoering van de prijs is. Dit argument spreekt tegen.- Meerdere bedrijven boden de schijven tegen lagere prijzen aan.
Zeer ongezonde omstandigheden voor HDD fabrikanten? Ah, je doelt op concurrentie. Door de overstromingen van vorig jaar en door het opkopen van concurrentie is er juist een ongezonde situatie ontstaat, namelijk geen volkomen concurrentie meer, maar een duopolie tussen Western Digital en Seagate. (Toshiba buitengelaten) Ik geloof dan nog ook altijd dat de huidige prijzen te hoog zijn.Duckhamster schreef op woensdag 19 december 2012 @ 01:48:
Zoals ik al eerder zei kan de consument deze argumenten voorleggen bij de winkel wanneer ze de order annuleren, echter ben ik vrij zeker dat "de consument" zelf ook niet gelooft dat deze argumenten waar zijn... een enkele spreekt zelfs tegen.
Als een prijs in het verleden onder zeer ongezonde omstandigheden voor HDD fabrikanten zeer laag is geweest, wil niet zeggen dat een prijsdaling van 40% maanden later ineens aannemelijk is. Ik vind dit een nogal gunstige interpretatie voor iemand die gebruik wil maken van de prijsfout. Een die ik niet, de winkel niet en de meeste mensen niet geloven. Hierom betwijfel ik of "de consument" het zelf ook gelooft.
Klopt, ik heb me vergist in de types en mede doordat de webshops de hardeschijf niet meer als 'leverbaar' op hun site hadden gezet.Gezien de korte periode dat deze schijf op de nederlandse markt is (1e prijsvermelding in oktober-12) is het onwaarschijnlijk dat deze schijf EOL is, zelfs het andere model WD20EARX (1e prijsvermelding juli-11) wordt nog volop verkocht voor een vergelijkbare prijs. Ik hecht geen waarde aan dit argument (tenzij je met een concrete bron komt waarin blijkt dat deze hdd EOL is).
Wat weet de gemiddelde consument van de gang van zaken wat betreft leveringen tussen leveranciers en webshops? Sterker nog, webshops moeten hier juist beter opletten. Een kleine 60 euro voor een 2TB schijf vind ik niet overdreven goedkoop om te spreken van een verkeerde doorvoering van de prijs terwijl in de PW de goedkoopste 2TB schijf van Toshiba of Seagate 83 euro moet kosten.In het verleden zijn heel vaak verkeerde prijzen doorgevoerd van leveranciers op webshops. Sinds het aannemelijk is dat een leverancier meerdere webshops van producten voorziet is het juist duidelijker dat het een verkeerde doorvoering van de prijs is. Dit argument spreekt tegen.
Een discussie over wat daadwerkelijk de gemiddelde consument denkt en doet is een heel ander verhaal, en ik denk dat mijn mening daarover niet veel verschilt van de jouwe
edit:
ps: (deelse speculatie) ik denk dat de lage prijzen van de hardeschijven destijds zeer verliesgevend waren voor deze fabrikanten, en na de overstromingen is er naast de te hoge prijs ook een correctie toegepast die nogsteeds zichtbaar is. De overnames van de hardeschijven divisies zijn (en nu speculeer ik) naar mijn gevoel juist tijdens de periodes waarin hardeschijven een stuk duurder waren overgenomen omdat er of "meer waarde" te verkopen was (verkoper) danwel "meer winst" te behalen viel (koper). Net voor de overstromingen waren de HDD prijzen namelijk zo laag dat verkoop waarschijnlijk te weinig zou opbrengen en overname geen waarde had.
[ Voor 30% gewijzigd door Duckhamster op 19-12-2012 03:36 ]
Heb er zelf eentje bij 4Allshop besteld. Behalve de orderbevestiging (direct na de koop) heb ik niets meer van 4Allshop gehoord. Ik verwacht toch wel een mailtje oid als ze niet gaan leveren voor die prijs. Iemand met een bestelling van 4Allshop wel iets gehoord?
mountainbiker
Op de orderbevestiging na ook niks meer.mountainbiker schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:55:
Ik was degene die gisterochtend de lage prijzen in de pricewatch had gezien en heb gemeld in het aanbiedingentopic.
Heb er zelf eentje bij 4Allshop besteld. Behalve de orderbevestiging (direct na de koop) heb ik niets meer van 4Allshop gehoord. Ik verwacht toch wel een mailtje oid als ze niet gaan leveren voor die prijs. Iemand met een bestelling van 4Allshop wel iets gehoord?
Hetzelfde geldt voor mijn bestelling bij Misco.xh3adshotx schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:02:
[...]
Op de orderbevestiging na ook niks meer.
U heeft op 18-12-2012 bij ons een bestelling geplaatst voor één of meerdere WD20EZRX HDD’s.
De prijs die online werd aangeboden voor deze HDD’s lag ver onder de normale marktprijs door een fout in een elektronische koppeling.
Om u toch een voordeel te gunnen in deze dure kerstperiode gaan we uw order uitleveren voor de gecommuniceerde prijs.
Als alles naar wens verloopt, gaat u uw order vrijdag 21-12-2012 ontvangen.
Rest ons nog u en uw familie en vrienden fijne feestdagen te wensen en een voorspoedig 2013!
Met vriendelijke groeten,
Edit : 3st besteld
Zojuist een mail gehad, quote hieruit:
"...
De prijs die online werd aangeboden voor deze HDD’s lag ver onder de normale marktprijs door een fout in een elektronische koppeling.
Om u toch een voordeel te gunnen in deze dure kerstperiode gaan we uw order uitleveren voor de gecommuniceerde prijs.
..."
Pluim voor 4Allshop!
[ Voor 26% gewijzigd door mountainbiker op 19-12-2012 10:49 ]
mountainbiker
edit: 4 stuks besteld hier
[ Voor 28% gewijzigd door Jolly_Jumper op 19-12-2012 10:48 ]
top actie!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
(Nu maar hopen dat ze niet failliet gaan als ze vaker van dit soort grappen krijgen)
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Uit nieuwsgierigheid, wat is de inkoopsprijs van zo'n schijf?Mattie112 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:37:
Ik heb besteld bij Azerty en daar boden ze me aan de HDD voor hun inkoopprijs te verkopen. Ik heb maar mijn order geannuleerd omdat ik de schijven niet echt nodig had. In mijn ogen ook een prima oplossing zeker omdat het (imo) duidelijk was dat de prijs gewoon niet klopte!
Dus mijn order maar geanuleerd, erg jammer.
Het was goedkoop maar niet te goedkoop. Zo kan ik ook klanten lokken.
euhmmmm
Omdat jij wel hard werkt en niet de hele dag loopt te F5-en?ronnym schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:17:
waarom mis ik dit soort acties altijd....
ago schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:38:
[...]
Omdat jij wel hard werkt en niet de hele dag loopt te F5-en?
Ik heb gisteren gebeld en ze vertelden mij dat de schijf vandaag geleverd gaat worden.Mr_gadget schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:53:
Nog niks gehoord van Misco, ben benieuwt met wat zij komen
Dus ik ben benieuwd.
Laten we het hopenMorpheusk schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:01:
[...]
Ik heb gisteren gebeld en ze vertelden mij dat de schijf vandaag geleverd gaat worden.
Dus ik ben benieuwd.
Vreemd genoeg zaten de 2 ssd's die ik ook besteld had er niet bij...
Heb je wel een verzonden bevestiging gekregen of doet Misco daar niet aan?
mailtje van 4allshopBeste Klant,
Hierbij wil ik u mededelen dat wij de harde schijven morgen (vrijdag) pas ontvangen en deze dan naar u toe kunnen sturen.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben verblijf ik,
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Dit staat bij 'order history'
Status Open
Besteld 2
Nog te leveren 2
Geannuleerd 0
Bij mij hetzelfde, nog steeds de status "open"NO2 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:14:
Hier nog niets van Misco gehoord.
Dit staat bij 'order history'
Status Open
Besteld 2
Nog te leveren 2
Geannuleerd 0
[ Voor 9% gewijzigd door ReinTheMan op 20-12-2012 18:41 ]
Bij mij ook.ReinTheMan schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:38:
[...]
Bij mij hetzelfde, nog steeds de status "open"
De reactie:
Er wordt dus geleverd.Goedemorgen,
De zending word de eerste week van januari verzonden.
De voorraad ligt in Duitsland en aankomende week word lastig ivm feestdagen.
Excuses voor de vertraging,
Met vriendelijke groet, Kind regards,
Kimmy Frans
Websales
[ Voor 5% gewijzigd door ReinTheMan op 21-12-2012 12:27 ]
Heb je de factuur al wel per mail ontvangen?ReinTheMan schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:26:
Nieuws! Ik kreeg zojuist reactie terug van Misco m.b.t. levering van de schijf.
De reactie:
[...]
Er wordt dus geleverd.
Beste Klant,
Het zit niet mee maar het gaat 100% goedkomen.
In eerste instantie was door drukte in het magazijn van onze leverancier onze order met daarin uw harddisks niet uitgeleverd, gisteren zijn ze wel verstuurd maar is deze bij de vervoerder verkeerd uit gesorteerd.
Wij hadden graag uw order voor kerstmis willen leveren echter zal dit nu na kerstmis worden.
In ieder geval kunnen we u verzekeren dat u de order gewoon uitgeleverd krijgt van ons. Die garantie heeft u.
Hierbij wens ik u en uw familie en vrienden fijne feestdagen en een voorspoedig 2013!
39
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
18-12 rond 11u, betaald met Paypallocaljoost.nl schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:17:
Hoe laat hebben jullie besteld bij Misco eigenlijk?
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik heb alleen een automatische bevestiging gekregen. Toen de bestelling binnen had heb ik nog de bon via de mail gehad.
Geen enkele email of communicatie, behalve opeens een factuur en me vriendin die zegt, DHL is langs geweest
[ Voor 14% gewijzigd door ReinTheMan op 27-12-2012 12:19 ]
Je ziet hierdoor meteen welke leverancier ze hebben, ik weet namelijk welke het is en dat ze allemaal dezelfde gebruiken.
Dus als er en prijsfout bij de leverancier is dan gaat het ineens overal mee fout
Heb hier wel een factuur van Misco gehad maar nog geen schijf..