Hopeloze zoektocht naar een monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207195

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, aangezien er zoveel verschillende bestaan zie ik het bos niet meer door de bomen, mijn vereisten een goed all around scherm met als hoofdzaak surfen en gamen

nu heb ik een samsung syncmaster 22", 3000/1 en 2ms, ik zou toch een beter scherm willen dit

1ste probleem: ik zit ongeveer op een 40 tal cm van het scherm, is hier het best een 24" of een 27"? ik wil ook niet dat het to groot wordt dat het storend wordt.
2de probleem: resolutie als er een 27" gekozen wordt moet dit best een full hd zijn of naar 2560*1440px

ik heb zonet een asus 7950 graka gekocht en hier hang nog extra een tv van 55" aan.

graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Waarom wil je een 'beter' scherm? Is de resolutie te laag, is het scherm zelf te klein, te slechte kijkhoeken.. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

resolutie als er een 27" gekozen wordt moet dit best een full hd zijn of naar 2560*1440px
1080p op 27" betekend dus grotere pixels als 1080 of een 22" en dat is niet handig als PC scherm natuurlijk, maar wel leuk voor films etc.

Als je 550€ beschikbaar hebt haal dan een 1440x pix 27" scherm, anders heb je voor 250€ een Dell 2412FPW LED scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:50
Aangezien dingen zoals 'te groot'', 'te klein' erg subjectief zijn raad ik je aan om gewoon eens in de winkel (mediamarkt) te kijken. Op deze manier kun je in ieder geval de gewenste grootte vinden ;)

Qua resolutie is het redelijk verschillend. Persoonlijk gebruik ik een 27" met een resolutie van 1920x1080, echter geven sommige mensen aan dat je "zogenaamd" de pixels kan tellen. Persoonlijk vind ik het onzin, maar de enige manier om dit voor jezelf duidelijk te krijgen is om dit in de winkel te vergelijken ;)

Ben je een casual gamer? Of meer een fanatieke FPS shooter? Indien dit laatste zou je kunnen kijken naar 120Hz schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Heb je hier al even bekeken:
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo hopeloos dat je zelfs dit over het hoofd ziet:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207195

Topicstarter
@ dion_b ik zie het probleem niet, ik heb alles al goed doorlezen maar vind nergens een deftig resultaat voor mijn vragen.

Ik ben al verschillende winkels geweest maar de grootes in de winkel geeft een verteken beeld van wat uitendelijk op je bureau komt.
Als je nu bijvoorbeeld zowal ik maar 40cm van uw scherm zit en je hebt een 27" zit je dan niet te dicht op uw scherm. Hoe ver zittzen jullie zo gemiddeld ervan?

Ik ben eerder een FPS shooter fan, ik heb al gelezen dat 2550x1440 te groot is om games te spelen
ik heb al heel veel revieuws gelezen de laatste dagen en er is uitendelijk wel altijd iets aan een scherm die niet goed is.

Ik wil een nieuw scherm omdat mijn huidige soms wat flikkert en het is zeker het scherm want graka is nieuw en ook de kabel tussen scherm en graka
Pagina: 1